Ралі «Трембіта» 2020: Лідери і боротьба позаду них (Частина 2)

Автор: Редакція | 08 Жов, 2020

Ми вже розповіли про боротьбу серед екіпажів «квадроластів» на Ралі «Трембіта», який став 4-м етапом Чемпіонату України з ралі. Настала черга монопривода і підведення підсумків цієї гонки, тим більше, що вона назвала імена відразу декількох новоспечених Чемпіонів України з ралі!

Як ми вже говорили, всього на нинішнє Ралі «Трембіта» зібрався 21 екіпаж. 10 з них виступали в двох монопривідних заліках – шість в 2WD Open і чотири в 2WD. І в кожному з них була своя інтрига, причому не завжди пов’язана з боротьбою на трасі! Як завжди, про все по порядку.

За перемогу!…

Поки попереду лідери були незаперечні, єдиним класом, де на цій гонці розгорталося протистояння за перемогу став 2WD Open. Тут у боротьбі за чергову «вікторію» зійшлися Геннадій Єфімов з Володимиром Щербаковим і Сергій Рудковський з Андрієм Ніколаєвим. Перша з цих пар цьогоріч вже встигла перемогти двічі, приїхавши на Прикарпаття незаперечними лідерами.

Екіпаж завжди видовищною BMW хоч і взяв «золото» на Ралі «Маріуполь», знаходився тільки в ролі наздоганяючих. Але, очевидно, що як раз Рудковський цього разу був налаштований більш ніж рішуче.

Вони зійшлися вже на першому ж «пролозі», де Єфімов показує найкращий час у класі, випереджаючи пілота «БМВ», але всього на 0,6 секунди.

Рудковський відповідає найкращим показником на наступному проїзді, причому скидаючи з попереднього кращого часу 7 секунд.

Більш того, Єфімов на ССД2 виявляється тільки третім. Він поступається 8 секунд Рудковському, пропускаючи вперед ще і Станіслава Прусса, якому асистував Михайло Горшков.

Таким чином, на нічліг лідером 2WD Open пішов саме Сергій, маючи перевагу в 6,5 секунд над Єфімовим, який в свою чергу випереджав на 2,5 секунди Прусса.

Можливо, Прусс пив тим недільним ранком тієї ж кави що й Горбань, адже на першій ж ранковій СД він не просто кращий у своєму класі, випереджаючи найближчого з прямих конкурентів на 25 секунд, а й показує 8-й час серед всіх учасників гонки!

Цим найближчим стає Рудковський, одночасно виграючи у Єфімова, який фінішував лише 4-м у класі, 7 секунд.

Таким чином, перший же серйозний бойовий відрізок ставить розташування в 2WD Open з ніг на голову.

Прусс разом виходить із 3-го місця в лідери, при цьому випереджаючи на 15 секунд Рудковського, якому майже 14 секунд поступався Єфімов. Більш того, на наступній СД Станіслав знову 8-й в «абсолюті», цього разу випереджаючи пілота «баварця» на 9,3 секунди, а інший японці й зовсім на вагомі 27.

Тим самим, за дві СД до фінішу гонки Прусс довів свою перевагу до 25 секунд над Рудковським, і майже до хвилини над Єфімовим.

… але не до кінця

На жаль, цю впевнену ходу одесита зупиняє механічна поломка – на його Honda Civic «летить» привід, причому за деякими даними навіть відразу обидва! Можна припустити, що вони просто не витримали тієї глибокої колії, яка утворилася при зворотному проїзді по одному і тому ж «допі» …

Зі сходом екіпажу Прусс-Горшков, їхню естафету підхопили Рудковський з Ніколаєвим.

Тепер вони показують 8-й час в «абсолюті», разом «привозячи» Єфімову з Щербаковим майже пів хвилини!

Більш того, на заключній СД Рудковський як й багато інших прискорюється на 25 секунд в порівнянні зі своїм попереднім часом.

Він показує вже 7-ий час в «абсолюті», (з урахуванням сходу Горбаня це було б теж 8-е місце), в 42 секундах від найближчого з однокласників!

Таким чином, саме екіпаж на «БМВ» вдруге цього річ святкує перемогу в 2WD Open, випереджаючи в результаті пару Єфімов-Щербаков без 16 секунд на дві хвилини.

Третіми в цьому заліку став ще один пілот з Одеси – Юрій Касим, якому асистує львів’янин Юрій Бішко, які теж виступають на «Сівіку».

Вони провели стабільну гонку, показуючи 4-5-і результати в класі, один раз ставши третіми на СД5.

Їхнє підсумкове відставання від екіпажу-переможця склало 4 хв 19 с й більше 2,5 хвилин від другого місця.

Першими поза подіумом і одночасно останніми в 2WD Open стали Дмитро Захаров із Віталієм Юр’євим, що аналогічно виступали на «Сівіку».

При цьому екіпажу зі Львова не вистачило до подіуму 48,7 секунд.

Не можна не згадати ще одного одесита – Олексія Сайфудінова, якому асистує киянин Дмитро Пищик.

Після останнього часу в класі на першому «пролозі», екіпаж на Ford Fiesta показує 4-ий час на другому, закінчуючи суботу на 5-му місці в класі.

Проте, вже на першій недільній СД Сайфудінов показує третій час в 2WD Open у 26 секундах від кращого, тим самим вже підіймаючись на четвертий рядок, випереджаючи Касима.

На жаль, але в даному випадку заданий пілотом темп призводить до аварії і досить жорсткої з декількома переворотами! На щастя, крім «заліза» в ній ніхто не постраждав. За останніми даними каркас безпеки витримав жорстке випробування, тому вболівальники ще зможуть побачити цю «Фієсту», як і її екіпаж, на ралійних трасах в майбутньому …

«В одні ворота» на гонці …

Якщо говорити з іронією, то гонки в наймолодшому з трьох класів – 2WD, – можна сказати, що не було. І не через лише чотирьох учасників, тим більше, що весь квартет зміг дістатися до фінішу. Питання в тому, що з тих чи інших причин тут не розгорнулося абсолютно жодних протистоянь. Принаймні, – між самими учасниками. Але ж «потенціал» для битви тут все ж був, навіть за перемогу!

Але, на жаль, цього не сталося і Максим Євдокимов разом із Володимиром Моржовим вчетверте поспіль фінішували першими.

Уже з «прологом» на своєму «Сівіку» вони почали «навозити» однокласникам по 8-10 секунд, іншими словами йдучи швидше найближчого з них на дві секунди з кілометра!

А вже на першій ж недільній майже 25-кілометровій СД їхній відрив від найближчого “суперника” склав просто непристойні дві хвилини! ОК, за вирахуванням 4 секунд. І це тільки від другого з однокласників, тоді як часи інших були куди гіршими …

Після цього, за визнанням самого Максима, він почав, що називається – контролювати свій відрив від суперників.

І це не завадило йому виграти і першу «обратку»! …

Валерій Терещенко з Максимом Писанкою на їхньому Lanos-і (так, так – в Чемпіонаті України з ралі сьогодні представлений один національний автомобіль, нехай і з корейськими коріннями) поступилися на цій СД лідеру лише 0,7 секунди, проте сумарно до цього моменту їхній програш вже вимірювався монументальними 3,5 хвилинами.

Природно, при такому лідируванні і, усвідомлюючи, що на кону стоїть не тільки перемога на Ралі «Трембіта», про що нижче, Євдокимов ще більше скинув на заключній СД.

На ньому лідер поступився кращому часу в 2WD більше двох хвилин. Але, як це своєрідно не звучить – при цьому він зміг ще більше відірватися від найближчого зі своїх «переслідувачів», довівши свій відрив від 2-го в 2WD до підсумкових майже 4,5 хвилин!

“Як це можливо?” – запитає уважний читач. І матиме рацію з цим питанням!

Справа в тому, що за чистою швидкістю на цій гонці у Євдокимова все ж був конкурент. Ним був Вадим Ільясов, який виступає разом з Петром Ханевським на старенькому Peugeot 205.

Саме вони були другими на обох ССД, за їхніми підсумками поступаючись лідеру 19,7 секунд і випереджаючи майже на стільки ж екіпаж «Ланоса».

На жаль, але на першій ж недільній СД Вадим пробиває колесо, на заміну якого йде дуже багато часу, плюс штраф у хвилину з невеликим за запізнення на КВ.

За інших рівних відіграти 20 хвилин відставання не зміг б ані Льоб, ані Макрей ….

На першій «обратці» Ілясов втрачає ще 4 хвилини, і хоча він виграє заключну СД з перевагою майже дві хвилини над найближчим з однокласників – це ні на що не могло вплинути. Екіпаж 205-го став 4-м і останнім у 2WD, поступившись з усіма цими перипетіями 22 хвилини переможцю і 11,5 найближчим.

А цими найближчими і одночасно наступними на подіумі 2WD стали Юлія Гриценко з Кариною Сіроклін, які виступали на «Сівіку».

… і в Чемпіонаті України з ралі

Жіночий екіпаж провів гонку, що називається, в «своєму темпі», відставши від вже срібних призерів Терещенко з Писанкою на вагомі 6 хвилин.

Правда, ці хвилини можна «відкинути», бо вони є штрафними за випередження в’їзду на КВ – свого роду «смертний гріх» штурмана на ралі. На самій же трасі Юлії до другого місце в заліку 2WD не вистачило лише 9,9 секунд!

При цьому з усіма втратами часу екіпажем Ільясова, навіть ці 6 хвилин штрафу не відкинули повністю жіночий екіпаж за межі подіуму … Але тут цікаві були і інші інтриги, що стосуються, так би мовити, – глобальної картини.

Справа в тому, що на попередньому етапі перемога Євдокимова опинилася під протестом за сторонню допомогу – після фінішу останньої СД його машину буксирували. Нічого не нагадує років так 12 тому ??? …

І Максим дійсно був дискваліфікований, тоді як перше місце відійшло якраз до екіпажу Гриценко, якому переможні кубки за Ралі «Галіція» були вручені на цих перегонах.

Саме усвідомлюючи втрату однієї «вікторії», Максим їхав так акуратно (при цьому все одно практично декласифікуючи опозицію), щоб з третьою «офіційною» перемогою забезпечити собі достроково чемпіонський титул!

З третьою офіційною вершиною подіуму і разом з бонусними очками за всі ССД у році, актив Євдокимова склав 184 очка проти 115 у Терещенко і 113 у Гриценко.

З урахуванням того, що на одному етапі можна заробити максимум у 60 балів, не дивлячись на дискваліфікацію, екіпаж Євдокимов-Мережеві достроково забезпечив собі чемпіонські титули в заліку 2WD …

Навіть з урахуванням відкидання одного гіршого показника, а саме за такою формулою «мінус 1» буде відніматися так званий «підсумковий результат», причому і при 4 і при 5 проведених етапах, Євдокимов вже «як не крути» – поза досяжністю.

Проте розв’язка в парі «його переслідувачів» при їхньому рахунку 115-113 ризикує стати епічною.

І тут найцікавіше те, що Євдокимов «відповів» суперниці, також написавши протест вже на Ралі «Трембіта» на невеликий, але заборонений рух Гриценко проти напрямку в зоні КВ. Тому з її 113 очками, як кажуть в Одесі, – «можливі варіанти» …

Найцікавіше, що в двох інших заліках імена їхніх чемпіонів, включаючи «абсолют», теж стали відомі достроково, вже після Ралі «Трембіта»!

Незважаючи на перемогу Рудковського в 2WD Open, з другим місцем Єфімов зібрав 214 балів. Причому для Геннадія «гіршим» є саме друге місце і навіть якщо відкинути 40 балів за нього, актив Єфімова складе 174 очка. В цей же час на рахунку Рудковського на сьогодні тільки 87 балів, тому він вже не зможе ніяк нагнати лідера цього заліку.

При цьому інші учасники 2WD Open через нерегулярні старти та сходи й зовсім знаходяться дуже далеко. Але, головне, все ж доля титулів у «верхівки».

Нова сторінка історії написана!

Тут можна з усією відповідальністю говорити про те, що в 4WD Open і, головне – «абсолюті», була написана нова сторінка українського ралі, де були встановлені або побиті унікальні в своєму роді рекорди.

Після четвертої поспіль перемоги в цьому сезоні Олександр Салюк-молодший зібрав 238 очок проти 140 у найближчого з «переслідувачів», достроково забезпечивши собі ще один титул Чемпіона України з ралі в абсолютному заліку. І це дійсно історичний момент!

По-перше, з цим черговим титулом Салюк-молодший виходить в одноосібні лідери за їхньою кількістю. Тепер у нього їх шість, що означає на один більше, ніж у Василя Ростоцького.

Найцікавіше тут те, що для львів’янина фактично всю його автоспортивну кар’єру головним, а то і єдиним суперником був ні хто інший, як Олександр Салюк-старший. Тому тут можна сказати щось на кшталт – «син за батька» …

По-друге, ми не маємо права не сказати про нового штурмана Олександра-молодшого – Володимира Равінського. І ключове слово тут саме «новий».

Адже для Володимира цей сезон став абсолютно першим досвідом в автоспорті! І тут він встановлює унікальні рекорди, причому всі пов’язані з визначенням 100%.

Мало того, що йдеться про чотири старти й чотири фініши. Ми говоримо про чотири перемоги, які приносять відразу дебютанту чемпіонський титул! Мабуть, такого не здобував ніхто, ніде й ніколи! Завдання для фанатичних «статистів» знайти другий подібний унікальний випадок?! … При цьому якщо скептики можуть подумати, що Олександр-молодший пішов второваною стежкою багатьох із старших поколінь українських ралістів, що називається «працюючи таксистом», вони помиляться!

Равінскій дійсно прийшов у спорт по-справжньому, і Салюк-молодший їде гонки зовсім не «на зір», а повноцінно, слухаючи свого штурмана. І з цих причин їхні досягнення виглядають ще більш вражаючим! …

Так, по суті, після Ралі «Трембіта» всі чемпіонські титули були «розписані». Однак це не означає, що інтрига в Чемпіонаті України з ралі на цьому вичерпалася! Навпаки!

Зі своїм другим місцем, яке Денис Лохман буквально вирвав з рук Антона Корзуна, він випередив його і в турнірній таблиці -140 очок проти 136.

Тому фінальний етап Чемпіонату України з ралі, яким має стати Ралі «Столиця», обіцяє як мінімум відразу дві інтриги в боротьбі за призові місця як «абсолюту», так й у двох класах …

При цьому не можна не сказати, що Корзуну, судячи з усього, знову доведеться непросто.

Адже, як й на Ралі «Трембіта», саме йому, як діючому Чемпіону України, доведеться йти першим серед 4WD Open, прокладаючи колію для своїх однокласників. Зрозуміло, що головну роль «грейдера» виконує Mini Валерія Горбаня, проте – траєкторії машини категорії WRC і Evo відрізняються …

При цьому його головний суперник в особі Дениса Ломана, йдучи в середині пелотону цього класу, знову отримає незаперечну перевагу, принаймні, в цьому контексті …

І невеликий P.S.

Наприкінці слід сказати пару слів про Трофей «Rally Legends» для екіпажів, що виступають на «вікових» машинах. Тут ще один комплект кубків за перше місце з Ралі «Трембіта» забрав екіпаж Рудковського, випередивши другого в цьому заліку, ким став Євдокимов з 2WD з його «Сівіком» майже на 12 хвилин.

Кубки за третє місце серед «легенд» отримали Гриценко з Сіроклін, а 4-м і останніми стали Ільясов з Ханевським на їхньому «пижику», причому всіх їх між собою теж розділили 10-11 хвилин …

Стосовно командного заліку, то і тут у Максима Євдокимова виявилося чимало приводів для радості.

Evdokymov Racing Team завдяки власній перемозі Максима і 3-му місцю Антона Корзуна взяла 80 очок, перемігши на Ралі «Трембіта».

Незважаючи на схід Станіслава Прусса, з двома подіумами Юрія Касима і Геннадія Єфімова їхня Odessa Rally Team з 70 очками стала другою, випередивши MOST, кольори якої захищає тільки один екіпаж Рудковського.

Проте, 50 балів за його перемогу в 2WD Open цій команді-одного вистачило, щоб випередити Eurolamp World Rally Team, якій 40 балів приніс Денис Лохман, що також збирає бали поодинці через не потрапляння «Міні» в залік …

Після вкрай образливих і драматичних сходів Олександра Козлова і Олексія Сайфудінова, стільки ж зібрала і Denso X-team, які їй принесло 2-е місце Валерія Терещенко.

В цілому після чотирьох етапів команда Євдокимова зібрала 280 очок проти 210 у одеситів, тоді як «Денсо» йде третьою зі 160 балами, випереджаючи «лампочок» з їхніми 128 очками, на цоколях яких зі 121 висить MOST …

Також хочеться сказати, що Ралі «Трембіта» зібрала чимало глядачів та уболівальників.

Про останніх організатори гонки подбали завчасно, заручившись підтримкою мобільного оператора Vodafone Україна. І йшлося не про банальну рекламу або роздачі «стартових пакетів».

Спеціально на час гонки Vodafone забезпечив 3G / 4G покриття в тих відверто безлюдних місцях, де раніше Інтернету і зв’язку або взагалі, або практично не було.

Таким чином, у фанів ралі був постійний доступ до он-лайн результатів, не кажучи про можливість постити миттєві фото з гонки в соцмережах, що нині так модно …

Також організатор гонки висловлює окрему подяку компанії Consafety, яка не тільки надала такі необхідні в ці непрості часи індивідуальні засоби захисту всім учасникам, а й одягла всіх маршалів в спеціальний світловідбиваючий одяг, вкрай необхідний у ралійній дисципліни.

Плюс ще одна подяка «господарям» гонки – Фермерським Господарствам «Богдан і К» і «Голден Харвест».

Вони не тільки змогли наперекір природі відновити розмиті напередодні гонки дощами дороги, а й гостинно прийняли ралійний кочовий «цирк», розмістивши на своїй території «Сервіс-парк», Штаб ралі й журналістів, не забуваючи смачно годувати всіх учасників. Побільше б таких партнерів в українському автоспорті! …

В’ячеслав Щербина спеціально для Прикарпатського Автомобільного Клубу

Фото Євген Хитрук та з архіву Василя Ростоцького

 

 

Чемпіонат України з ралі після чотирьох етапів (попередні та неофіційні підрахунки)

 

«Абсолют»

1 Салюк / Равінський – 238

2 Лохман / Зінов’єв – 140

3 Корзун / Кононов – 136

4 Потійко / Мішин – 74

5 Єфімов / Щербаков – 61

6 Шаповалов / Шумаков – 56

7 Бакай / Сокур – 52

9 Євдокимов / Моржов – 35

 

4WD Open

1 Салюк / Равінський – 238

2 Лохман / Зінов’єв – 140

3 Корзун / Кононов – 136

4 Потійко / Мішин – 74

5 Шаповалов / Шумаков – 56

6 Бакай / Сокур – 52

 

2WD Open

1 Єфімов / Щербаков – 214

2 Рудковський / Ніколаєв – 87

3 Зінченко / Вовк – 59

 

2WD

1 Євдокимов / Моржов – 184

2 Гриценко / Сіроклін – 115

3 Терещенко / Писанка – 113

 

Командний залік

  1. Evdokymov Racing Team – 280
  2. Odessa Rally Team – 210
  3. DENSO X-Team – 160
  4. Eurolamp WRT – 128
  5. MOST – 121

Додати свій коментар






Pin It on Pinterest