Спринтерські гонки Ф1: Що це? Для чого? Коли відбудуться?

Автор: Роман Галімон | 11 Лип, 2021

Спринтерські гонки були підтверджені для трьох гонок у сезоні Формули 1 2021 року. Давайте розберемося для чого вони та як будуть відбуватися?

Що таке спринтерські гонки й чому вони з’явились у Ф1?

Спринтерські перегони – це, по суті, скорочена версія звичайних перегонів, що проходять на коротшій дистанції. Вони використовувались у багатьох інших серіях, хоча, мабуть, найбільш характерним для Формули 1 є їхнє включення до гоночних вихідних Формули 2. У Ф2 спринтерська гонка складає 120 км, а основна гонка триває 170 км, хоча, як правило, не менш захоплива.

Причина, з якої вони перенесені до Формули 1, звісно, криється у намаганні створити «вау-ефект» протягом усіх гоночних вихідних. Таким чином вболівальники матимуть цікаві й важливі події кожного з трьох днів, що має зробити краще загальне враження від Ф1.

Серія давно вже прагнула внести зміни до традиційного формату гоночних вихідних, і хоча розглядались інші варіанти, такі як реверсивна стартова решітка або навпаки скорочення до дводенного формату, вони в кінцевому підсумку були незвичними порівняно зі спринтерськими гонками.




Як відбуватиметься спринтерська кваліфікаційна гонка Ф1?

Льюїс Хемілтон

Спринтерські кваліфікаційні гонки триватимуть більше 100 км (менше звичайних 305 км) і триватимуть близько 25-30 хвилин. Порядок старту спринтерської гонки буде визначений традиційною кваліфікаційною сесією у п’ятницю, тоді як результати спринтерської гонки визначать порядок старту недільної гонки.

Як формат спринтерських гонок вплине на традиційний графік вікенду?

Зрозуміло, що вихідні зі спринтерськими перегонами матимуть інший графік від звичайних гоночних вихідних.

Зміни в п’ятницю означають, що новий для 2021 року формат двох вільних практик, скорочений з двох 90-хвилинних сесій минулого року, перейде в лише одну годину практику, за якою слідуватиме «традиційна» кваліфікація з трьох сегментів.

У суботу «знайома» одногодинна фінальна практика залишається на місці вранці, але кваліфікація замінюється спринтерською гонкою. Неділя залишається незмінною, лише час старту Гран Прі перенесений на пізніший час.

Самі спринтерські перегони триватимуть більше 100 км, а перегони на повну довжину залишаться з дистанцією 305 км (або 260 км для Монако). Обов’язкових піт-стопів не буде, хоча водії зможуть заїздити в бокси за бажання.




Загальний формат спринтерських гонок у вихідні дні буде таким:

  • Вранці п’ятниці – 60-хвилинна вільна практика №1
  • Вдень п’ятниці – сесії Q1, Q2, Q3 для встановлення стартової решітки для кваліфікаційної спринтерської гонки
  • Вранці суботи – 60-хвилинна вільна практика №2
  • Вдень суботи – спринтерська гонка на 100 км
  • Неділя – Повна гонка Гран Прі

Гран Прі Британії стане першим етапом Ф1, який проведе спринтерські перегони, але обидві вільні практики відбудуться у другій половині дня, хоча поки незрозуміло, чи це стосується лише цієї гонки, чи так буде зроблено й на інших.

П’ятниця

  • FP1: 14:30 – 15:30
  • Кваліфікація: 18:00 – 19:00

Субота

  • FP2: 12:00 – 13:00
  • Кваліфікаційна спринтерська гонка: 16:30 – 17:00

Неділя

  • Гонка: 15:00

Шинний регламент

Макс Ферстаппен

Правила щодо шин також змінюються. На першій практиці в п’ятницю кожний гонщик може використовувати лише два комплекти шин, тоді як під час п’ятничної кваліфікаційної сесії гонщикам нададуть п’ять комплектів м’яких шин. Після цього команди використовуватимуть такі варіанти шин до кінця вихідних:

  • Один комплект шин для суботнього тренування – команди вирішують, який компаунд
  • Один комплект для спринтерської гонки – команди вирішують, який компаунд
  • Два останніх комплекти шин залишаються для Гран Прі, й командами можуть обрати, на якому компаунді стартувати.

На початку етапу будуть доступні три комплекти дощових шин та чотири комплекти проміжних шин. Якщо FP1 або кваліфікація дощові, команди отримають додатковий комплект проміжної гуми, але повинні повернути використаний проміжний комплект до спринтерської гонки. Якщо кваліфікаційна спринтерська гонка дощова, команди можуть повернути один комплект використаних дощових або проміжних після сесії – який потім буде замінений новим комплектом проміжних. Загалом буде максимум дев’ять наборів дощових та проміжних.




Скільки спринтерських перегонів відбудеться?

Старт Гран Прі Франції

В даний час на сезон 2021 заплановано три спринтерські гонки, перша з яких має відбутися під час Гран Прі Британії в Сільверстоуні в суботу, 17 липня 2021 року. Хоча місця проведення другої та третьої спринтерських гонок ще не оголошені, за попередніми припущеннями, дві спринтерські гонки мали відбутись в Європі та одна «на виїзді».

Оскільки Сільверстоун підтверджений як одна з європейських гонок, вважається, що у вересні під час Гран Прі Італії відбудеться інша європейська спринтерська гонка. Третя спринтерська гонка, за чутками, може з’явитись у графіку Гран Прі Бразилії в листопаді.

Чи будуть гонщики та команди здобувати очки за спринтерські гонки?

Шарль Леклер аварія в Монако

За спринтерську гонку будуть нараховуватися бали, але лише трьом найкращим фіналістам. Перше місце принесе три бали, друге – два бали, третє – один.

На відміну від повної гонки у неділю, для спринтерських гонок не буде подіумів, однак переможець отримає трофей у «закритому парку» (подібно до того, як поул-сіттер отримує мініатюрну шину Pirelli після кваліфікації).




Що станеться, якщо гонщик не закінчить спринтерську гонку?

Хоча на це немає чітких відповідей, адже поки FIA не публікує повний спортивний регламент щодо кваліфікації на спринтерської гонки.

Припущення полягає у тому, що гонщику, який не закінчить спринтерську гонку, доведеться розпочати Гран Прі з тієї позиції, як би це був виліт у традиційній кваліфікації.

Наприклад, якщо гонщик не зміг закінчити спринтерську гонку, і він зійшов першим (або просто не розпочав спринтерську гонку), він розпочне Гран Прі в неділю із задньої частини сітки (приблизно так само, як й гонщик, який зазнав аварії під час кваліфікації та стартує із задньої частини решітки).

Що станеться, якщо болід пошкодиться?

Шарль Леклер аварія в Монако

Для компенсації вартості спринтерських гонок із командами було погоджено пакет на суму близько 500 000 доларів на три події. На додаток до цієї виплати існує також схема компенсації для команд, які зазнають збитків під час кваліфікації до спринтерської гонки.

Все це має гарантувати, щоб гонщик, який пошкодить машину в суботу, все ще матиме змогу продовжувати етап в неділю (як і в разі, якщо він вилетить у кваліфікації в звичайні гоночні вихідні).

За межами грошового аспекту, якщо болід зазнає пошкоджень під час спринтерської гонки, командам доведеться замінити поламані деталі на подібні. Це пов’язано з тим, що автомобілі потрапляють у умови «закритого парку», коли серйозні зміни вже не можуть бути внесені – після старту кваліфікації у п’ятницю.




Чи залишаться спринтерські гонки в майбутній Ф1?

На даний момент незрозуміло, чи відбудуться спринтерські перегони після трьох запланованих появ у сезоні 2021 року. Якщо перегони будуть успішними, їх цілком можливо повторити у сезоні 2022 року й пізніше, хоча Ф1 не оголошувала намірів проводити їх на кожній гонці.

Однак є ймовірність того, що якщо гонщики, команди чи вболівальники не вподобають новий формат, спринтерські перегони можуть бути припинені.

Наприклад, під час сезону Ф1 2016 року, суперечливий формат «відбірної кваліфікації» – в якому кожні 90 секунд кваліфікації усувався найповільніший автомобіль – був скасований через два етапи після реакції гонщиків, команд та вболівальників.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.

Джерело: Motorsport.com


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest