Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: Несподівані зміни пост-фактум!

Автор: В'ячеслав Щербина | 23 Гру, 2019

У суботу українські автоспортсмени, включаючи учасників Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, отримали свої нагороди за підсумками року. А між тим, саме в «кільці» призерами і навіть Чемпіонами України виявилися не ті, хто значився такими раніше!

У суботу пройшла урочиста церемонія нагородження Автомобільної Федерації України ФАУ. Уже традиційно нагороди новим Чемпіонам України та призерам вручали в «Колонній залі» будівлі Київської Міської Державної Адміністрації.

Природно свої кубки отримали і учасники Чемпіонату України з кільцевих гонок. Однак, незадовго до самої церемонії нагородження були опубліковані офіційні результати за підсумками року і вони істотно відрізнялися від попередніх. Більш того, три з чотирьох заліків змінилися і суттєво, включаючи навіть зміну імені одного з Чемпіонів України! Як завжди, про все по порядку.

Тут без сюрпризів

Єдиний залік, в якому нічого не змінилося – це GT Open. З трьома перемогами і одним другим місцем Андрій Євтушенко завоював вже четвертий для себе чемпіонський титул! Раніше він ставав Чемпіоном України в заліках «У-1600», «Турінг-лайт» і тепер уже два рази в GT Open.

Після відразу декількох дуелей в парі Валерій Жовтоног-Володимир Дрогомирецький, саме вони розіграли інші призові місця в цьому заліку.

Незважаючи на те, що на рахунку Володимира була одна перемога і пара подіумів, срібним призером за підсумками року став все ж Жовтоног.

Визначальним тут став Фінал UTC, на якому зароблені очки перемножувались на підвищувальний коефіцієнт 1,5.

Тоді як Жовтоног став 2-м на ньому, тим самим разом заробивши 22,5 очка (проти 20, передбачуваних за перемогу в регулярному етапі), Дрогомирецький через відмову «заліза» і зовсім не стартував на Фіналі UTC!

У підсумку Володимир поступився супернику за підсумками року всього півтора очка! Четвертим в GT Оpen став Олег Скуз.

Він провів стабільний сезон з двома третіми місцями, а до фінального подіуму старшому з братів Скуз не вистачило всього 6 очок.

Не можна не відзначити, що 5-м в GT Open рік закінчив новачок, а точніше абсолютний дебютант – Микола Сушко. Раніше він не мав взагалі жодного гоночного досвіду!

Проте, не дивлячись на те, що Микола відразу почав виступати на досить потужній Ford Fiesta, він зміг один раз піднятися на подіум і закінчити рік далеко не останнім.

Сушко випередив відразу декількох суперників, включаючи 5-кратного Чемпіона України з кільцевих гонок Ігоря Скуза.

Більш того, головний фаворит виявився в результаті лише 8-м! Після перемоги на 1-му етапі Ігоря переслідував справжній рок невезіння з технічними відмовами, включаючи подвійний на доленосному Фіналі UTC …

А ось в інших заліках підсумкові таблиці зазнали змін і суттєвих. Причому мова йде не тільки про віднімання очок за підсумками року. Результати заключних етапів також були переглянуті і окремо, тому «де-юре» ми отримали на них нових переможців і призерів!

Чемпіон все той же …

У заліку Touring без всяких сумнівів залишився лише Вадим Конончук. Після трьох перемог і двох других місць він втретє поспіль завоював титул Чемпіона України. Цікаво, що з урахуванням того, що так званий Результат, який визначає підсумки року, обчислюється за формулою «мінус один гірший», для Вадима таким було друге місце!

А ось позаду ново-повторно-спеченого Чемпіона України все змінилося. І «провиною» тому «Техком».

Справа в тому, що на середині сезону двигуни учасників цього заліку і одночасно його «підзаліка» «У-1600», де існують серйозні обмеження на підготовку техніки, були опломбовані.

З урахуванням того, що після завершення UTC відбулася багатоетапна серія «Кубок Чайки», на прохання самих учасників перевірка їхніх двигунів проводилася вже по її завершенню – звідси й такі «запізнілі» зміни підсумкових таблиць.

І мало не головними «постраждалими» в результаті стали пілоти команди SDrive Сергій Юнашев і Сергій Бєляєв, які зайняли за попередніми підрахунками 2-е і 3-е місця в «Турінгу».

«Розтин» показав, що на обох «Калинах» цих пілотів були кілька полегшені колінвали. І тут є кілька нюансів.

Перше це те, що техвимогами прописана мінімальна вага клонували і цій вимозі деталі обох машин відповідали. Але, при цьому інший пункт забороняє механічну обробку колінвалу крім балансування, але тільки шляхом висвердлювання і тільки у встановлених місцях. А, так як в даному випадку обробка носила й інший характер – результати етапів із моменту пломбування для обох були анульовані.

Але тут є ще пара «АЛЕ»! Головне з них полягає в тому, що команда SDrive в прямому сенсі слова замовляла підготовку двигунів на стороні, отримуючи їх, що називається «під ключ». Після цього її механіки і навіть головний інженер команди, яким є сам Юнашев, – не «залазили» всередину і гадки не мали про цей «нюанс»!

До того ж не можна сказати, що дана зміна не приводила ні до якогось істотного приросту потужності. Але, правила є правила …

Таким чином, Юнашев позбувся результатів відразу трьох етапів, включаючи 2-е місце і, головне, – «ударну» перемогу на Фіналі UTC, яка принесла йому 30 очок, але тепер «перейшла» до його головного візаві – Конончука.

«Калина» Бєляєва була опломбована на 4-му етапі – пломбувати двигуни призових трійок на етапах – і, згідно правил, Сергій «втратив» тільки два етапи, включаючи одне друге місце.

Разом з усіма цими «втратами» два пілоти SDrive синхронно опустилися на два місця нижче, ставши замість 2-го і 3-го за підсумками року в заліку «Турінг» відповідно 4-м і 5-м. Природно, від цього «виграли» їхні суперники.

… але призери інші!

Крім Юнашева з Бєляєвим «постфактум» проблеми виникли ще у кількох учасників. Це ще один пілот SDrive Владислав Сінані, Олександр Кузьменко та Кирило Ярмола.

У випадку з двома першими питання й зовсім полягало швидше в формальності.

З урахуванням того, що й у Сінані й у Кузьменко після пломбування були або сходи або низькі результати, які не на що не впливали для них за підсумками року, а мотори при цьому вимагали відновлення, зокрема для участі в «Кубку Чайки», вони просто взяли свого роду «спортивний самовідвід».

Знявши пломби щоб відновлювати техніку, вони автоматично погодилися на анулювання відповідних результатів. Однак у випадку з Ярмолою справи йшли інакше.

На його «Калині» офіційно було визнано, що пломба порушена і Кирило також позбувся результатів двох останніх етапів, що особливо сильно вплинуло на підсумки року в підзаліку «У-1600», про який нижче.

З урахуванням того, що відразу три пілоти в «Турінг» позбулася своїх місць на двох останніх етапах, їхні результати серйозно змінилися.

Вадим Євтушенко перемістився відповідно з 4-го і 6-го місць на 2-е і 3-е, а Антон Поляничко, який потрапив в стартовий завал на старті 4-го етапу, на ньому нічого не «виграв». Проте на Фіналі UTC Поляничко з 5-го місця разом «перестрибнув» на 2-е, яке тепер йому принесло 22,5 бали!

Таким чином, за підсумками року саме ця пара з 46 і 40,5 очками відповідно стала другим і третім призером заліку «Турінгу»!

При цьому якщо самих нових призерів розділили лише 5,5 бали, Вадим Конончук в результаті зібрав більш ніж в два рази більше ніж вони – 97 очок якщо розглядати Результат і зовсім 104,5 якщо брати всю суму!

Юнашеву ж навіть за вирахуванням трьох етапів (і 59 очок !!!), включаючи «урожайний» Фінал UTC, в результаті до подіуму не вистачило всього 3,5 очок. «Юнга» закінчив рік 4-м з 37 балами, випередивши всього на 3 свого напарника по SDrive Сергія Бєляєва, для якого дискваліфікації коштували куди менше – лише 18 балів.

Завдяки всім тим змінам результатів Фіналу UTC Павло Мар’яненко піднявся на ньому з 8-го на 4-е місце, отримавши за нього 15 очок.

Таким чином, з 26 балами Мар’яненко піднявся з 8-го на підсумкове 6-е місце.

При цьому він випередив всього на один бал Владислава Сінані, який і до цього розташовувався на 7-му місці.

Втративши 2-е і 4-е місця на двох заключних етапах, що означало мінус 30 балів з 46 зібраних, Ярмола опустився разом з 4-го місця в «Турінгу» на 8-е. Але куди важливіше для нього був підзалік «У-1600», де через пошкоджену пломбу він втратив звання Чемпіона України!

Історичний момент, причому подвійно!

За наполегливим побажанням самих учасників цьогоріч у заліку «Турінг» був введений підзалік «У-1600». У ньому пілоти могли виступати на техніці, підготовленої за старими технічним вимогам цього класу, тоді як в «Турінг» були дозволені трохи ширші доопрацювання.

На самих етапах офіційного нагородження в «У-1600» не проводилося, тому що мова йшла про підзалік. Однак він протоколювалася (в якійсь мірі, – на щастя без бонусних балів за поул-позишн і краще коло в гонці) і за підсумками ж року тут також вівся свій залік.

Причому мова йшла про, так би мовити, «повноцінного» Чемпіона України, а не «Переможця», як це відбувається в серіях національного рівня або коли клас недобирає протягом року необхідний мінімальний кворум в 10 стартерів. І, незважаючи на три перемоги і одне друге місце їм став не Кирило Ярмола.

Дві його «вікторії» припали якраз на два заключних етапи, включаючи результативний Фінал UTC. Дискваліфікація на них з точки зору підзаліку «У-1600» коштували Кирилу 50 очок!

Відповідно і тут результати цих двох раундів виявилися повністю переглянуті.

Вадим Євтушенко замість 2-го місця на 4-му етапі успадкував перемогу, а на Фіналі UTC піднявся з 3-го на 2-е місце. Схожий «віртуальний» прогрес стався і у Антона Поляничко.

Хоча на 4-му етапі він потрапив в стартовий завал, зате на «результативному» фінальному Антон фінішував другим. Тому й він «успадкував» перемогу, яка означала 30 очок!

З втратою двох перемог і 50 очок за них Ярмола виявився поза підсумкового подіуму «У-1600» тільки 4-м. У той же час Чемпіонський титул цього класу забрав Вадим Євтушенко, тоді як Антон Поляничко став 2-м.

Їх самих розділили 12,5 балів, тоді як ще 13 свого напарника і приятелю поступився Павло Мар’яненко, перемістившись з 4-го підсумкового місця на «бронзове».

Його 5-е місце на Фіналі UTC з дискваліфікацією Ярмоли і Кузьменко «перетворилося» в 3-е, що принесло Мар’яненку 18 очок. Правда, вони не стали вирішальними, бо решта учасників підзаліку «У-1600» в підсумку виявилися досить далеко від топ-3-ки. Після вирахування на рахунку Ярмоли 35 очок, у Микити Анпілогова – 18 і 10 у Кузьменко.

Вони і замкнули таблицю цього підзаліку, який більше проводитися не буде. Таким чином, Вадим Євтушенко став останнім Чемпіоном України якщо брати національні заліки, що починаються з літери «У».

Але, куди важливіше з історичної точки зору те, що вперше причому, схоже, не тільки в автоспорті, а й навіть для мотоспорту, два рідних брати одночасно в один рік стали Чемпіонами України!

Тільки брати Пащинські в мотокросі ставали Чемпіонами України одночасно в двох різних класах, однак вони двоюрідні брати, а не рідні …

Теж не без змін

Природно, всі ці перестановки в особистих заліках не могли не вплинути й на командний. Точніше зміни в «Турінгу», бо «У-1600», будучи підзаліком, цілком логічно не впливав на командні скарбнички. Тут також новоспечена чемпіонка України залишилася незмінною. «Київ-Південь» стараннями Вадима Конончука, який став втретє Чемпіоном України, та її засновника Володимира Дрогомирецького всього за другого року існування команди забрала головну нагороду.

Причому на рахунку «південців» після перерахунку стало чотири перемоги (до цього також було чимало – три) і всього одне друге місце на п’яти етапах! Однак позаду них при перерахунку все виявилося ще більш інтригуючим, ніж було за попередніми підрахунками.

Спочатку лише 10,5 очок до титулу не вистачило SDrive, якої зроду також два роки. У свою чергу третьою за підсумками року повинна була стати і зовсім команда-дебютант – Smart Racing, ведена Миколою Сушко. Однак все змінилося.

Примітно, що в підсумку і SDrive і Smart Racing через дискваліфікації їхніх пілотів, причому лідерів в особі відповідно Юнашева і Ярмоли, втратили і чимало!

У випадку з SDrive вони і зовсім втратили більш ніж впевнену перемогу на Фіналі UTC, яка принесла цій команді 48 балів!

В результаті SDrive втратила і «срібло» командного заліку, причому з мінімально можливим відставанням в пів очка! Віце-чемпіонкою ж стала дебютантка – Smart Racing.

Причому можна сказати, що в певній мірі вирішальними тут стали два очки на 3-му етапі, які додалися після перерахунку Антону Поляничко. Його результат пересунувся лише на одну позицію вгору – з 6-ї на 5-у позицію, але саме це і стало вирішальним при всіх перерахунках з точки зору командного заліку!

При цьому після коригування на рахунку «Київ-Південь» виявилося в два рази більше залікових балів, ніж у обох команд-призерок – 166 проти 86,5 і 86!

Ну а багаторазової Чемпіонці України Master Kart racing team до подіуму в результаті не вистачило всього 13 очок – настільки великої шкоди їй завдали відмови техніки у її лідера Ігоря Скуза …

Проте, іншою винагородою, або навіть визнанням для нього стала нагорода, як кращого промоутера цього року – адже саме завдяки Ігорю Скузу останні два роки українське «кільце» переживає свого роду ренесанс …

Підводячи підсумки Чемпіонату України з кільцевих гонок можна не сказати пару слів і про новий заліку Super Touring.

Так, через його нечисленність чемпіонат в цьому класі не відбувся. Проте, нехай і всього пара, але досить потужних машин, потішили вболівальників своєю появою на трасі.

Кращим серед них неофіційно став Борис Каргін, який виступав на колоритній BMW. Він чотири рази фінішував першим, нехай пару раз у відсутності будь-якої конкуренції.

Другим тут став Олег Сокирба, що також виступав на «баварці».

Примітно, що Олег стартував лише на двох заключних етапах і для нього вони стали абсолютним дебютом в автоспорті!

Проте, Сокирба обидва рази фінішував другим, включаючи Фінал UTC, де «Супер Турінг» єдиний раз цього року зібрав необхідний мінімальний кворум у 5 машин і цей етап вважається офіційно пройденим у цьому заліку.

У якості P.S.

Що ж, залишилося перезимувати в очікуванні наступного сезону «кільця». А тим часом уже є деякі досить інтригуючі новини. Так, з відходом «У-1600» пелотон Чемпіонату України з кільцевих гонок може кількісно дещо зменшиться, але однозначно не якісно! Наприклад, вже відомо, що Кирило Ярмола змінив «Калину» на «Фієсту». А саме вони все ще є, так би мовити, основним «бойовим» автомобілем для українського кільця, якщо брати більш потужні заліки.

 

Крім нього на аналогічній машині на старт може вийти і Вадим Конончук, якому явно «набридло» перемагати на «Калині»))) А ще існує велика ймовірність того, що українські вболівальники ні де-небудь в Європі, а у себе вдома, на рідній «Чайці», побачать, причому саме в гонках й автомобіль категорії TCR … Заманливо?! …

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків і їхніх уболівальників

Фото Євген Сокур, Денис Сергієнко і автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest