Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: Стартовий завал і боротьба до самого фінішу! (Частина 1)

Автор: | 15 Вер, 2019

4-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC виправдав всі очікування – незважаючи на те, що майже третина пелотону вибула після стартового завалу, і після цього екшену на трасі вистачило з лишком!

Всього на 4-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC заявилося 23 пілота. При цьому не обійшлося без сюрпризів. Так, в пелотоні з’явилася абсолютно нова «БМВ» під керуванням дебютанта Олега Сокірби.

Дебютант сходу не сильно поступився у кваліфікації Борису Каргіну всього 0,7 секунди, що також виступає спочатку цього року на «баварці». У гонці обидва хоч і трохи, але поступалися «Фієстам», так й фінішувавши в тому ж порядку.

І хоча їхній клас Super Touring фактично не відбувся, пілоти були нагороджені, так би мовити «за волю до перемоги» …

Куди великим (і важливим) сюрпризом для багатьох стало несподівана участь Володимира Апостолюка, який виїхав на «Калині» Олександра Ліщука.

Нехай ця машина підготовлена за старими технічним вимогам класу «У -1600» з дещо слабшим мотором, ніж на аналогічних машинах нового заліку Touring. Майстерності й швидкості ветерана могло цілком вистачити, щоб стати «спойлером», втрутилися в розбірку двох фаворитів «Турінга» Вадима Конончука і Сергія Юнашева. На жаль, нехай і «не за своєю волею», Володимир дійсно став «спойлером», але в іншому сенсі, опинившись в самому епіцентрі великого стартового завалу.

Однак, про цей «заміс» пізніше. Як завжди, про все по порядку.

Серйозна заявка

Звично, основна увага глядачів була прикута до учасників заліку GT Open. Його лідери виступають на «Форд Фієстах» і саме вони в цей день незмінно не тільки очолювали всі протоколи, а й потім весь пелотон протягом власне гонки.

Вже на тренуванні свою заявку на лідерство зробив Володимир Дрогомирецький – 1 хв 27,828 с, серйозно випередивши всіх своїх однокласників.

В одній секунді від пілота «Київ-Південь» виявилися Валерій Жовтоног і Микола Сушко.

Ігор Скуз і Андрій Євтушенко явно не форсували подій, опинившись відповідно в півтора і двох секундах від часу Дрогомирецького.

Не можна при цьому не відзначити, що «Фієста» Ігоря отримала майже всі нові «нутрощі», так як на 3-му етапі у 5-кратного Чемпіона України «по черзі» відмовили всі основні вузли, включаючи трансмісію й двигун!

До відповідального вікенду, який складався із двох заключних етапів, грунтовно готувалися й інші, включаючи всіх перерахованих вище пілотів …

І воно було зрозуміло – адже ці два дні повинні були назвати імена нових Чемпіонів України з кільцевих гонок і його призерів! …

Вже на кваліфікації стало зрозуміло, що Ігор Скуз вранці просто «відсиджувався», відразу показавши 1 хв 25,392 с.

Як не намагалися його суперники в решту часу, вони так й не змогли не те що випередити, а навіть наблизитися до часу фаворита.

Дрогомирецький, який виїжджав на трасу кілька разів протягом кваліфікації, показав другий час, проте поступившись поулу вагомі 0,547 секунди.

Євтушенко теж намагався прискоритися, встановивши свій кращий час тільки під завісу сесії. Але він виявився на 0,8 секунди повільніше кращого …

Жовтоног, також намагався покращитися до самого фінішу кваліфікації, поступився поул 1,5 секунди, тоді як результати Миколи Сушко, Олега Скуза і Владислава Феоктистова виявилися на три і більше секунди гіршими …

Хоча кваліфікація і принесла бонусний бал за поул Ігорю Скузу, основний «прибуток» дає гонка. А нинішній сезон показав, що підсумки гонок можуть бути абсолютно непередбачуваними. Чому 4-й етап повинен був відрізнятися від трьох попередніх?

Замість перемоги фаворита дві видовищні дуелі

Ігор Скуз більш ніж впевнено повів з самого старту, відірвавшись від усієї своєї опозиції вже на прямій. А ось позаду нього Євтушенко з Жовтоногом буквально взяли в лещата, а-ля старий добрий фільм «Конвой» (це для тих, хто пам’ятає))), машину Дрогомирецького, що трохи забарився на старті.

В результаті до другого повороту Володимир опустився на четверту позицію і, мабуть, саме ця обставина і стала запорукою напруженої боротьби до самого фінішу гонки! Якщо Скуз пішов у відрив, позаду нього розгорнувся потрійний бій, де Євтушенко, Жовтоног і Дрогомирецький часом йшли буквально бампер-в-бампер.

На жаль, головного фаворита, яким з самого початку сезону був Ігор Скуз, другий етап поспіль спіткала невдача.

На четвертому колі з ладу вийшов привід і 5-разовий чемпіон України зійшов другу гонку поспіль! Зате тепер, та сама потрійна боротьба перетворилася в бій за перемогу в заліку GT Open!

На якийсь момент Андрій Євтушенко зміг трохи відірватися в той час як між Дрогомирецьким і Жовтоногом розгорнулася справжня дуель! Валерій вміло оборонявся, проте явно стримував швидшого суперника. (Пост-фактум з’ясувалося, що і на «Фієсті» Жовтонога на самому початку гонки почалися проблеми з «приводом»).

При наглухо закритих внутрішніх радіусах, Володимиру нічого не залишалося, як пробувати атакувати суперника зовні. На стартовій прямій в цій парі дуелянтів навіть відбувся контакт!

Благо, після отримання важкого поштовху ззаду Жовтоног зміг утримати свою машину на трасі. А вже в першому повороті Дрогомирецькому вдається випередити суперника, причому дійсно, абсолютно неймовірним маневром зовнішнім радіусом!

До цього моменту, здавалося, що завдяки цьому протистоянню, Євтушенко зміг забезпечити собі переможний відрив. Але, не тут то було.

Досить швидко Дрогомирецький наздогнав лідера і тепер уже між ними зав’язалася друга чудова дуель, але тепер мова йшла про перемогу!

Повторюючи Жовтонога, Євтушенко наглухо «закривав хвіртку» і супернику нічого не залишалося, як знову намагатися випередити тепер уже лідера по зовнішньому. Дрогомирецький спробував і з Євтушенко свій маневр зовні в першому повороті, проте цього разу безуспішно. Більш того.

Кожен раз намагаючись випередити лідера зовні, Володимир «підбирав» на свої спортивні сліки бруд, тим самим відразу втрачаючи ритм і відпускаючи Євтушенко вперед.

Не вдалася подібна атака Дрогомирецького і в другому повороті, а потім на виході з першого він і зовсім «пропахав» по узбіччю – благо в цьому місці відбійники були давним-давно демонтовані … На останніх колах Дрогомирецький знову наздогнав лідера, проте так і не зміг випередити його – на фініші їх розділили примарні і настільки красномовні 0,389 секунди!

Невдача одних = «вигода» для інших

Валерій Жовтоног майже всю гонку впевнено йшов третім, проте всього за три кола до фінішу та сама піввісь остаточно виходить з ладу і він сходить.

Позаду тріо лідерів також впевнено йшов новачок Микола Сушко, який від гонки до гонки демонструє приріст в швидкості.

У підсумку саме він піднявся на третю ступінь подіуму, який став першим в його зовсім нетривалій спортивній кар’єрі – Микола дебютував не просто в кільцевих гонках, а в автоспорті в цілому тільки у цьому році! …

Також впевнено в першій половині гонки 5-м йшов Владислав Феоктистов, який виступає на куди більш скромній, ніж «Фієсти» суперників, Honda CRX. На жаль, але на середині гонки сходить й він.

Таким чином, 4-м в GT Open фінішував Вадим Кушнір.

Примітно, що новачок змінив свою стареньку 1,5-літрову «вісімку» на куди більш «просунуту» «з під» Дмитра Пархоменко. Тоді як сам Дмитро так і не встиг підготувати нову «Калину» для фінального кільцевого вікенду.

Останнім хто фінішував в цьому заліку став Олег Скуз, який відразу після старту був змушений відвідати піт-лейн через зліт ременя. За кілька хвилин механіки Master Kart racing team усунули виникли проблеми, але ж з урахуванням близькості Фіналу UTC кожен заліковий бал стає все ціннішим.

Саме цей фініш старшого з братів Скуз приніс єдині вагомі очки їхній команді, не рахуючи одного бонусного балу за поул Ігоря …

Але про командний залік пізніше, а поки про те, наскільки закрутилася інтрига в особистому заліку GT Open-а.

З перемогою на 4-му етапі Євтушенко остаточно перехопив лідерство в цьому заліку.

В його активі тепер 57 очок, проти 56 у Дрогомирецького.

Більш того, з урахуванням відкидання одного гіршого показника, в реалії «актив» Володимира становить 50 балів, проти все тих же 57 у Євтушенко, який має «нуль» на 1-му етапі.

Незважаючи на його сход, Жовтоног пройшов більше 60% дистанції, тим самим, заробивши 6 очок за шосте місце. Завдяки їм Валерій, у якого теж уже був один «нуль», остаточно випередив Феоктистова і з 33 очками вийшов на третє місце.

Разом з тим, Владислав поступається Жовтоногу лише  2 бали, тож доля «бронзи» GT Open-а за підсумками року, так само як і чемпіонства, далеко не визначена!

Більш того, до цих двох пілотів наблизився Микола Сушко, номінально навіть випереджаючи їх!

Повна сума новачка, що посів третє місце в цій гонці, становить 36 очок, однак з урахуванням того, що Микола стабільно фінішував на всіх етапах, один із них потрібно відкинути. Таким чином, його «актив» складає 30 очок … Але і це не все!

Рівно стільки ж становить «скарбничка» і Олега Скуза. А ось його брат з 22 балами з другою поспіль прикрою відмовою техніки опустився на восьму сходинку турнірної таблиці, пропустивши вперед Вадима Кушніра, у якого тепер 26 очок …

***

З урахуванням того, що лише декількох пунктів поділяють двох лідерів GT Open, не кажучи про цілий квартет претендентів на підсумкову «бронзу» цього заліку, та ще й близько розташованого до них Ігоря Скуза, можна не сумніватися, що заключний етап Чемпіонату України з кільцевих гонок стане справжнім спортивним трилером …

І все це «не рахуючи» те, що всі зароблені ними очки на Фіналі UTC будуть помножуватись на коефіцієнт 1,5 …

Однак це далеко не вся інтрига і події, що розгорталися в суботу на Автодромі «Чайка». Але про них у другій частині нашої розповіді про 4-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків

Фото Денис Сергієнко і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest