Jeep оголосив про банкрутство в Китаї

Автор: Редакція | 31 Жов, 2022
Jeep Grand Cherokee 2022 року

Китайське СП Jeep компанії Stellantis, яке продавало позашляховик Cherokee і кросовер Compass, подасть заяву про банкрутство.

Спільне підприємство між Stellantis і Guangzhou Automobile Group, що виробляє автомобілі Jeep у Китаї, подаватиме заяву про банкрутство після тривалого спаду найстарішого іноземного автомобільного бренду на найбільшому ринку світу. 

У заяві компанії Stellantis у понеділок сказано, що вона повністю знизила вартість своїх інвестицій у спільне підприємство за підсумками першого півріччя 2022 року. Вона також заявила, що продовжить надавати послуги клієнтам Jeep у Китаї. 

GAC, який схвалив заяву про банкрутство, заявив, що спільне підприємство має зобов’язання майже 111 відсотків своїх активів у розмірі 7,3 мільярда юанів (1,00 мільярд доларів). 

Банкрутство не матиме суттєвого впливу на діяльність GAC, зазначила китайська компанія в заяві на фондовій біржі. 

Stellantis припинила співпрацю з GAC у липні, лише через кілька місяців після того, як заявила, що збільшить свою частку в бізнесі з 50 до 75 відсотків. 

У наступні дні GAC розкритикувала Stellantis і заявила, що була «глибоко шокована» коментарями європейського автовиробника про припинення їхнього спільного підприємства в Китаї. 

Jeep Grand Cherokee L 2021 року

Продажі підприємства, яке продавало позашляховик Jeep Cherokee і кросовер Compass, різко впали протягом останніх чотирьох років. У 2021 році обсяги впали на 50 відсотків порівняно з попереднім роком до 20 396 автомобілів. 

За 2022 рік СП продало менше 2000 автомобілів. У травні було повідомлено про продаж лише одного автомобіля. 

Білл Руссо, голова шанхайської консалтингової компанії Automobility і колишній керівник Chrysler, сказав, що підприємство Jeep не зміг встигнути за змінами на китайському ринку та адаптуватися до вимог клієнтів. 

«Jeep мав повне право бути успішним на ринку, який охоплював позашляховики, — сказав він. — Але ви не можете керувати бізнес-моделлю 1980-х років, коли настало 21 століття». 

Звітуючи про фінансові результати в липні, генеральний директор Stellantis Карлос Таварес сказав, що за останні п’ять років «політичний вплив» на ведення бізнесу з партнерами в Китаї зростав. Тоді він сказав, що не бачить значного довгострокового впливу від рішення компанії розірвати угоду про спільне підприємство. 

Китайська модель вже не працює 

Jeep Compass та Renegade e-Hybrid

Раніше цього місяця Таварес заявив, що китайські автовиробники повинні обкладатися такими ж тарифами при експорті автомобілів до Європи, як і європейські бренди при експорті до Китаю. 

Іноземні автовиробники як група зазнають зростаючого тиску в Китаї, де ринок швидко перемістився на акумуляторні електромобілі, а вітчизняні бренди займають частку ринку. 

За даними Асоціації пасажирських автомобілів Китаю, минулого року частка іноземних автовиробників на автомобільному ринку Китаю, який зараз є найбільшим у світі, впала на 5,5 відсоткових пунктів до 45,6 відсотка. 

Модель СП, на якій Китай наполягав як на умові інвестування іноземних автовиробників, знаходиться під загрозою, сказав Чі-Кіанг Лім, керуючий директор консалтингової компанії Urban Science, що базується в Детройті. 

Jeep Grand Cherokee 2022 року

«Спочатку політика СП була розроблена, щоб змусити іноземні бренди ділитися своїми брендами та технологіями з місцевими китайськими (автовиробниками) в обмін на доступ до великого, зростаючого автомобільного ринку Китаю», — сказав він. 

Тепер, коли китайські автовиробники більш «впевнені, що вони закрили прогалини зі своїми іноземними партнерами або навіть перевершили їх», сказав він, «ми маємо очікувати, що в найближчі роки розгорнеться більше спільних підприємств». 

Банкрутство підприємства Jeep є останньою главою в бурхливій історії перших іноземних брендів, які інвестували в Китай, коли він був майже неіснуючим ринком для світових автовиробників. 

Колишній AMC інвестував у спільне підприємство Beijing Jeep у 1984 році, що стало першою подібною угодою з виробництва автомобілів у Китаї американським брендом. 

Операція пройшла через зміни власників після того, як AMC була придбана Chrysler, а потім Chrysler був придбаний Fiat, який став Stellantis у 2021 році після злиття з PSA Group. 

Tesla є єдиним світовим автовиробником, якому надали дозвіл на виробництво автомобілів у Китаї без створення спільного підприємства. 

 Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.

Джерело: Automotive News Europe


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest