Російський автопром «зникне»: в Європі оцінили наслідки війни в Україні

Автор: Редакція | 26 Лют, 2022
Lada Niva 2020 року

Німецька редакція міжнародного видання Motor1 оцінила наслідки війни в Україні на автомобільну промисловість Росії та Європи.

Після 24 лютого 2022 року через вторгнення Росії в Україну весь світ суттєво змінився. У відповідь США вже запровадили жорсткі економічні санкції проти Росії, а ЄС та Велика Британія вживають аналогічні дії.

Видання Motor1 попросила професора Стефана Братцеля з Інституту CAM в Бергіш-Гладбаху проаналізувати ситуацію.

Частка міжнародних автовиробників

Renault Duster - виробництво Росія

Перед усім експерт зазначив, що для німецьких автомобільних компаній бізнес в Росії займає не дуже велику частку. Натомість є інші компанії, для яких майбутні санкції можуть мати більші наслідки.

Наприклад, альянс Renault-Nissan володіє більшістю компанії АвтоВАЗ, й це проблематично з точки зору грошових потоків та постачання запчастин.

Росія довгий час вважалася важливим майбутнім ринком для світової автомобільної промисловості, яка навіть наблизилася до рівня німецького ринку в 2012 році з 2,8 мільйонами проданих автомобілів. Однак російський авторинок з 2015 року стагнує від 1,4 до 1,8 мільйона автомобілів.

У 2021 році в Росії було продано близько 1,67 мільйона легкових автомобілів (2020 рік: 1,60 мільйона) і легких комерційних автомобілів. Це ставить Росію на 8-е місце серед найбільших автомобільних ринків світу після Південної Кореї та попереду Франції та Великої Британії.

Групи виробників із найвищими продажами в 2021 році – це Hyundai (включаючи Kia) з близько 380 000 автомобілів, АвтоВАЗ (Lada) з 351 000 примірників та альянс Renault-Nissan-Mitsubishi з 212 000 автомобілів, причому Renault також володіє мажоритарною часткою в АвтоВАЗ з 2017 року.

Серед німецьких виробників група Volkswagen займає 12-відсоткову частку ринку з 204 000 автомобілів, тоді як BMW і Mercedes, з часткою ринку близько 3 відсотків, продають в Росії приблизно 49 000 і 50 000 автомобілів відповідно.

Очікувані збитки

Лада на ЗАЗ

Очікувані економічні санкції найбільше вдарять по групі Hyundai, а також по бізнесу Renault-Nissan-Mitsubishi та концерну Volkswagen. Однак, оскільки ринкова релевантність Росії для Volkswagen становить лише 2 відсотки (російські продажі по відношенню до загального обсягу продажів), негативний вплив прямих продажів можна оцінити як помірний. Аналогічний ефект й для BMW і Mercedes-Benz.

З іншого боку, Renault-Nissan-Mitsubishi постраждає найбільше через високі частки продажів групи та російської дочірньої компанії АвтоВАЗ. На Росії є автомобільний завод із 34 заводами з виробництва легкових, вантажних, мікроавтобусів, автобусів і двигунів, які, однак, виробляють переважно для власного внутрішнього ринку.

У 2020 і 2019 роках було виготовлено 1,4 млн та 1,65 млн автомобілів відповідно. Однак у 2019 році до коронавірусу було експортовано менше 50 000 автомобілів. Загальна вартість експорту російської автомобільної промисловості в 2019 році склала 3,3 млрд доларів США. Вартість імпорту, з іншого боку, становила 20 мільярдів доларів США.

Через російсько-українську війну та майбутні санкції слід очікувати значних збоїв у ланцюжку поставок виробництва в Росії. Особливо постраждає Renault Group з її автомобільними заводами в країні, хоча Volkswagen та інші виробники також мають заводи на Росії.

Більшість із цих заводів значною мірою залежать від поставок деталей із-за кордону для виробництва автомобілів. Передбачувані санкції можуть призвести до припинення поставок запчастин з Європи та інших країн у короткостроковій перспективі. Це загрожує зупинити виробничі лінії в Росії.

Деякі бренди вже оголосили про зупинку постачання нових автомобілів на Росію.

І навпаки, виробництва на Росії та в Україні мають певні ролі в якості постачальників для світової автомобільної промисловості. Таким чином розрив ланцюгів постачання можуть негативно вплинути на етапи виробництва, що може призвести до вузьких місць у постачанні деталей на європейські заводи.

Крах автопромисловості в Росії

Лада на ЗАЗ

Підсумовуючи все вище наведене, директор Інституту Стефан Братцель зазначив, що напад Росії на Україну матиме нищівні наслідки на російський автопром.

«Росія ще довго не буде важливим ринком збуту та виробництва для автомобільної промисловості. Конкретні наслідки війни та майбутніх санкцій поки неможливо точно передбачити. Однак основні фонди автомобільної промисловості виробники та постачальники в Росії, ймовірно, втратять значну вартість.

Автомобільна промисловість довгі роки не буде робити відповідних інвестицій в Росію. Проте значних непрямих наслідків для автомобільної промисловості Німеччини та Європи також можна очікувати. У найближчі кілька років, не в останню чергу через зростання цін на енергоносії та нафтопродукти, зростуть витрати на виробництво та використання автомобілів».

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest