Найкращі легкові шини визначені в Україні

Автор: Редакція | 08 Лис, 2020

Що відбувається на ринку шин для легкових автомобілів в умовах карантину і чи змінився він у порівнянні з минулим роком?

Незважаючи на карантин, машин на дорогах не стало менше, а отже й ринок автомобільних шин продовжує активно жити. Але найбільше він оживає зараз – восени, бо вже, мабуть, 95% автовласників розуміють, зимові шини в сезон снігу і льоду мають бути навіть у разі теплої зими. Але повернемося до статистики!

Як показують дані обсягу шинного ринку цього й минулого року, COVID-19 досить суттєво змінив його. Так якщо минулого року за 8 місяців з січня до серпня обсяг шинного ринку в Україні становив 4 млн. 115 тис. 500 шин, то цього року знизився до 3 млн. 818 тис. 300 шин. Але чи змінилася структура ринку? Як виявилося, змінилася, але не суттєво.

Чий будинок, той і господар!

Ця приказка справедлива й до ринку шин, де абсолютним лідером продажів є український виробник шин із Білої Церкви. Частка його двох основних торгових марок Rosava і Premiorri в сегменті легкових шин вже багато років не знижується нижче 25% ринку (за 8-м місяців цього року – 25,2%). У такого домінування є цілий ряд пояснень, але детальніше про них розповімо далі.

Частка українського ринку за вісім місяців цього року у всіх інших шинників у рази нижче (див. графік). Наприклад, у Белшини – 8%, Hankook – 7,9%. Bridgestone – 3,6%, Michelin – 3,2%, Nokian – 3,1% і т.д. (ввезення шин у період із 1 січня до 31 серпня згідно даних однієї з шинних компаній).

Аналіз продажів шин 2020 р.

До речі, минулого року ці торгові марки мали інші частки ринку і розташовувалися в інший черговості. На нинішню зміну позицій явно вплинула робота в умовах COVID-19. За січень-серпень 2020 року в Україну імпортовано шин більше ніж 140 зарубіжних брендів. При цьому 81 відсотків легкових шин представляють 28 брендів.

Крім шин всіх відомих брендів преміум, медіум і бюджетного класів останніми роками до України завозиться безліч китайських моделей. Ці шини разом з іншими маловідомими брендами входять в ті 28%, які в статистиці відносяться до сегменту «інші». Цьогоріч в Україну були ввезені китайські шини аж 45-ти (!) брендів, але їхня частка в порівнянні з минулим роком знизилася з 21,9 до 21,3%.

Бізнес-карти

З точки зору бізнесу, в дуже складній ситуації опинилися гуртові продавці шин, яким потрібно закуповувати продукцію в більших обсягах. Через COVID-19 відбулися зміни в роботі закордонних шинних заводів – тимчасове зупинення виробництва, зниження можливостей логістичної сфери, брак сировини для виготовлення шин й т.д., тому в цілому знизилися обсяги виробництва.

Через це шини відвантажуються з великими затримками. І як наслідок – до сезону масових закупівель шин продавцями роздрібної мережі, у гуртовиків виникають проблеми з асортиментом. А якщо шини приїжджають із великим запізненням, вони залишаються не реалізованими, зберігаються на складах до наступного сезону.

При цьому заморожуються величезні кошти. Аби уникнути цього, потрібно шукати альтернативних постачальників, які розташовуються максимально близько.

Інша проблема – вітчизняна валюта останніми місяцями помітно «просіла», тому вартість імпортних шин у гривні пропорційно зросла. У сегменті шин преміум-брендів це не зіграє великої ролі в позиціонуванні на ринку.

Шини Premiorri
Шини Premiorri

Але зовсім інша ситуація буде в медіум- і бюджетному класах шин, де серйозним гравцем є шини торгових марок Rosava і Premiorri. Їх роблять у Білій Церкві, відповідно на їхню вартість курси валют впливають в рази менше, ніж при поставках шин з-за кордону. Тому за інформацією експертів українські шини мають привабливішу ціну.

У складній ситуації часто виявляються ті, хто завозить шини «no name», особливо китайського виробництва. Без дорогої рекламної та інформаційної підтримки такої продукції в ЗМІ та інших джерелах інформації реалізовувати її дуже складно. Пізнаваність таких брендів близька до нуля, а штамп на боковині «Made in China» відштовхує багатьох потенційних покупців, для яких важливий ціновий фактор.

У той же час, набагато легше продаються ті шини, виробники яких самостійно працюють над просуванням і підвищенням впізнаваності своїх виробів.

У сегменті преміум-шин це роблять – Continental, Goodyear, Michelin, Nokian. У медіум-класі активним просуванням шин займаються одиниці. Серед них – вітчизняний виробник шин – Білоцерківський завод.

Власне, торгова марка Rosava відома вже давно і особливої реклами не потребує. У той же час завдяки потужним рекламним й інформаційним кампаніям за останні п’ять років автовласники України досить багато дізналися про сучасні шини торгової марки Premiorri, які в Білій Церкві спочатку почали виробляти як бренд, котрий планували реалізовувати на європейському ринку.

На разі досить велика лінійка типорозмірів шин цієї марки, включаючи моделі для бізнес-авто, дозволяє задовольнити запит широкої аудиторії автовласників.

Чому Україна – лідер?

Виробництво шин Росава
Виробництво шин Rosava

Повертаючись до часток на ринку шин, проаналізуємо лідерство на ринку шин продукції єдиної української шинної компанії. На це вплинуло багато чинників.

По-перше, ціновий фактор. Ці шини мають доступну ціну, яка в найменшій мірі коливається при стрибках на валютному ринку.

По-друге, асортимент легкових шин білоцерківського заводу, включаючи моделі і типорозміри, вже охоплює дуже велику «аудиторію» марок і моделей автомобілів, починаючи ще з будь-якої «класики» і закінчуючи останніми моделями іномарок всіх класів.

Виробництво шин Росава
Виробництво шин Rosava

Ці шини, до речі, вже часто можна зустріти і на автомобілях преміум класу. Можливо не останніх поколінь, але все ж – власники моделей цих марок не будуть їздити на будь-чому.

По-третє, технологічний стрибок на виробничих майданчиках білоцерківського заводу дозволив робити сучасні шини. Як показують результати шинних тестів, останні моделі шин Rosava і Premiorri за своїми властивостями є серйозними конкурентами шин медіум-класу. У той же час шини з їхньої цінової групи – в основному китайські, в тестах провідних європейських автомобільних ЗМІ (наприклад, Auto Bild) просто дискваліфікуються через погані гальмівні властивості на мокрому асфальті.

Хто дає гарантію?

Виробництво шин Росава

Цікава ситуація склалася і з гарантійними зобов’язаннями на шини, які беруть на себе постачальники та виробники. Наші дороги ще далекі від ідеалу, тому на будь-які нестандартні умови надання гарантії йдуть одиниці.

Наприклад, в сегменті дорожчих шин такий сервіс є у компаній Nokian Tyres, яка надає розширену Hakka-гарантію, та Michelin, шини якої наразі мають спеціальну гарантію.

В медіум-сегменті подібні зобов’язання бере на себе Білоцерківський виробник шин, який також дає розширену гарантію Premiorri-Assistance.


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest