Читайте детальний огляд тест-драйву компактного кросовера Ford Kuga, третє покоління якого може здивувати як «поверненням до коріння», так й новими технологіями.
Побіжний погляд на родовід Ford Kuga показує, що позашляховик першого покоління, випущений у 2008 році, був лише трохи більшим за піднесений над дорогою Focus. Проте, з’явилась відмінна машина, в якій покупці отримали керованість хетчбека, але з додатковим простором і практичністю універсалу. У третьому поколінні Kuga повертається до свого коріння.
Ford продав мільйон примірників Kuga з 2008 року – це третя за обсягом продажів модель «Блакитного овалу» в Європі. Але для Ford це недостатньо добре, тому в третьому поколінні Kuga вперше дійсно претендує на лідерство в класі, а не на пасивне споглядання успіху конкурентів.
Як там конкуренти?
Придбавши майже класичні позашляхові форми в другому поколінні та в умовах зростаючої конкуренції з боку таких гравців, як Peugeot 3008, Renault Kadjar та Kia Sportage, Kuga щосили намагався залишити свій слід. Але досить нудні обриси, стомлена техніка й втрата жвавості в динаміці оригіналу не допомогли йому досягти успіху. І в підсумку до кінця свого життєвого циклу він продавався тільки завдяки своїй низькій ціні.
Але в новій інтерпретації Kuga робота над помилками була виконана старанно. Виробник сконцентрував свою увагу на всіх актуальних напрямках, надавши Kuga привабливий зовнішній вигляд, гідний рівень базової комплектації, ефективний ряд двигунів і високі стандарти безпеки. І, зрозуміло, вклався в доведення їздових якостей.
Зміни в кузові
Кузов спирається на ту ж чудову жорстку платформу C2, яка використана в свіжому Focus. Вона дозволила скинути 90 кг маси й при цьому наростити йому 89 мм довжини і 44 мм ширини – до 4626 мм й 1882 мм відповідно. У порівнянні з Toyota RAV4 він трохи крупніший за всіма параметрами, довший VW Tiguan (4509 мм) й Mazda CX-5 (4550 мм) та помітно більший таких своїх конкурентів, як Skoda Karoq (4382 мм) й SEAT Ateca (4381 мм).
Лінія даху тепер знаходиться на 20 мм ближче до землі, тому Kuga тепер знову ближче до хетчбеку, ніж до вузьких і високих позашляховиків в своїх обрисах. У деяких ракурсах новий Ford і зовсім виглядає легковиком.
Навіть якщо нова решітка радіатора стала більшою, похмурий вигляд старого автомобіля з різкими рисами «обличчя» явно його залишив. Подобається вам це чи ні (а мені гранований стиль дідугана імпонує більше), але Ford став більш дружелюбним й пишним саме у відповідь на відгуки власників. У металі це привабливий автомобіль, і в деяких кольорах кузова можна навіть стверджувати, що він віддалено нагадує DBX від Aston Martin.
«Несмачний» салон
Але якщо зовні Kuga й може імітувати зовнішній вигляд моделі однією з найстильніших автомобільних компаній в світі, ця ілюзія розсипається при вході в салон, в якому панує досить сіра, несмачна атмосфера.
Кермо з більш ніж 20 кнопками на моделях верхнього рівня комплектації, а також архітектура приладової панелі й середня консоль – все від Focus, який, в свою чергу, практично не відрізняється від Fiesta.
Тому ви легко знайдете тут недорогого типу інтер’єрний пластик із гострими гранями. Наприклад, верхні дверні карти оброблені м’якою штучною шкірою спереду, але крихким пластиком ззаду, незважаючи на той же дизайн. Конкуренти від Mazda і Peugeot, зокрема, тепліше, цікавіше на вигляд, а твердий пластик на дверних ручках Kuga постійно нагадує про те, що це не машина для погоні за преміум-класом.
Хоча новий Ford, принаймні, не поступається таким опонентам як Nissan Qashqai. Все підігнано на совість й породжує відчуття витривалості, а в обробці є також деякі цікаві текстури, як матова обробка на трансмісійному тунелі або ромбовидна на картах дверей.
Але спорідненість із Focus означає й відмінну ергономіку. Тут прості у використанні фізичні регулятори управління кліматом, а сенсорний 8,0-дюймовий екран гордо височить над панеллю приладів (можливо, занадто гордо) прямо у вас перед очима.
Система використовує новітнє програмне забезпечення Ford Sync 3, яке здасться злегка футуристичним будь-кому, хто знайомий з попередником Sync 2. Особливо тому, що екран працює в зв’язці з 12,3-дюймовим цифровим щитком приладів для версій з комплектацією ST-Line.
Система завантажується швидко, а нехитрий призначений для користувача інтерфейс забезпечує швидкий доступ до потрібних функцій. Через екран набагато простіше управляти функціями, ніж в Opel Grandland або навіть в Audi Q3. Але поворотний контролер, подібний до того, що є в Mazda CX-5, все ж не завадив би.
Насправді, ніщо в монохромних матеріалах або простому компонуванні не розчаровує, а зручні та добре тримаючі спортивні сидіння ST-Line забезпечують хороший баланс між відчуттям прив’язаності до дороги й знаходженням високо над нею.
Крім гарної кругової оглядовості, Kuga сповнена бажаних практичних деталей, які полегшують життя водієві. Всі версії оснащені обігрівом керма, лобового скла і передніх сидінь, круїз-контролем, парк-пілотом спереду й ззаду, а також задньої лавкою, що асиметрично зсувається на 150 мм.
Також включена система Ford Easy Fuel, яка робить практично неможливим заправку неправильним паливом і позбавляє вас від контакту з зазвичай брудною пробкою паливного бака.
Зайвого простору не буває
Kuga додала й з точки зору комфорту пасажирів і простору. Незважаючи на масивні передні стійки, це простора кабіна з великою кількістю простору для ніг й голови, в якій би її частини ви не сиділи. Місця тут набагато більше, ніж в моделі-попередниці. Ford стверджує, що за сумою розмірів це найбільш містка кабіна в класі. Я схильний прийняти за правду, адже всередині Kuga здається на пів розміру більше за Qashqai або Sportage.
Це було б дійсно здорово, якби не з’явилося проблем при парковці. Ford це вирішує в Kuga за допомогою безлічі датчиків і засобів допомоги водієві, включаючи самостійну паралельну і перпендикулярну парковку. Нічого нового, як для цього класу, так й для Ford, але, якщо ви пересідаєте зі старої Kuga, нова модель й тут здаватиметься набагато більш просунутою.
У Kuga 435-літровий багажник (502 л з сидіннями в передньому положенні), який відповідає KIA Sportage, але пристойно поступається Toyota RAV4 і навіть 521-літровому вантажного відсіку коротшої Skoda Karoq. І навіть якщо скласти задні сидіння Kuga і отримати 1534 літрів вантажного простору, це все одно менше, ніж у чеського суперника з його 1605 літрами.
Що під капотом?
Здатність до буксирування Ford Kuga, природно, залежить від того, який двигун ви оберете. Максимальні 2100 кг потягне 2,0-літровий дизель EcoBlue потужністю 190 к.с. Це на сьогоднішній день топ-пропозиція в українській лінійці. Бензиновий двигун слабкіший – 1,5-літровий турбонаддувний EcoBoost розвиває 150 к.с., а такого ж обсягу турбодизель – 120 к.с. І тільки 2,0-літровому дизелю надається повний привід, всі інші обходяться переднім.
Європейцям, які піклуються про ефективність й економію на податках, Ford також пропонує на вибір 2,0-літрову 150-сильну дизельну версію з м’яким гібридом, повногібридну версію на 200 к.с. з більшою батареєю або 2,5-літровий бензиновий плагін-гібрид потужністю 225 к.с.
Тільки бензинові автомобілі постачаються з 6-ступеневою механічною коробкою передач, тоді як обидва дизеля – з 8-ступеневим «автоматом». Бензиновий двигун EcoBoost розганяє до 100 км/год за 9,7 с, а дизельні потужністю 120 і 190 к.с. здатні прискорити за 11,7 і 8,7 с відповідно.
Розгінна динаміка нашого тестового автомобіля з найпотужнішим дизелем ледь могла б бути кращою. Навіть у нормальному режимі (а водій може вибирати ще «Еко», «Спорт», «слизьке покриття» і «Глибокий сніг/пісок») реакції мотора не приборкані на догоду нормам Євро 6, що вже змогли відчути багато власників ультрасучасної техніки. Чим різкіше ви давите педаль, тим швидше турбіна вичавлює з чотирьох циліндрів силу.
Коробка-автомат завжди безпомилково і без довгих коливань вибирає потрібну передачу так, щоб мотору не доводилося виходити з турбоями в найбільш невідповідний момент. Але й швидко спустошувати бак двигуна вона теж не дозволяє. Міська їзда в середньому виливається в 7,5 л/100 км, тоді як на шосе апетит зменшується на два літри.
Баланс, врівноваженість в їзді та керованість знову стали відмітними рисами Kuga, й водіння приносить куди більше задоволення в порівнянні з такими конкурентами, як Toyota RAV4, Honda CR-V та Hyundai Tucson. Він як й раніше кермується так, що й Qashqai, й Sportage виглядають так само привабливо, як мікроавтобуси. Всерйоз в його суперники можна ставити лише Mazda CX-5 та SEAT Ateca.
Як «Куга» їде?
Цей Ford їде як Ford. Як Puma побільше, тому й не настільки яскраво, але це знову еталон в класі співрозмірних кросоверів. У ньому більше жаги, ніж у ділового VW Tiguan, і це тісніше взаємодіє з пілотом і краще «змазана» машина, ніж Citroen С4 Aircross або Peugeot 3008.
Очевидно, що при зміні курсу Kuga більше похитує «головою», ніж Focus, тому що ви сидите вище, але це в жодному разі не має викликати занепокоєння. Насправді, ви помітите, як він вкручується в поворот без кренів, а контроль над переміщеннями кузова вселяє нескінченну довіру.
Чого ви не помітите, так це дорожнього шуму. А все тому, що в Kuga з’явилося активне шумозаглушення, як в навушниках, і це знахідка під час тривалих подорожей, адже в результаті значно знижується звичайний для позашляховиків свист вітру.
Комплектації в Україні
Ford представив простий набір рівнів комплектації, серед яких кожен покупець знайде що-небудь для себе. Про перший рівень Kuga піклується лінійка Titanium за 888 627 грн, яка включає 17-дюймові легкосплавні диски, клімат-контроль, SYNC 3 з Android Auto/Apple CarPlay, безключевий доступ, утримання в смузі, світлодіодне ближнє світло, спортивні сидіння, супутникову навігацію і бездротову зарядну панель для смартфона.
Найпопулярнішою версією, ймовірно, буде Lux. Вона дорожча на 100 тисяч і додає функції, які на інших ринках виявляються тільки в розкішній комплектація Vignale, – проекційний дисплей, адаптивний круїз-контроль, стеження за мертвими зонами, камери спереду і ззаду, автомат парковки, сервопривід багажних дверей і матричні фари.
Спортивна ST-Line (+47 500 грн) включає агресивніший обвіс, спортивну підвіску, 18-дюймові колеса, характерне оздоблення салону й цифровий щиток приладів.
Підсумки
Третє пришестя Kuga означає повернення відомих і бажаних рис популярного позашляховика Ford. Ця версія поєднує в собі відмінну динаміку їзди з корисними бортовими технологіями, хорошим комплектом засобів безпеки й більшою практичністю.
І нехай Kuga не пропонує стільки місця в багажнику, як його найпросторіші конкуренти, але натомість вільніше розміщує задніх пасажирів, а вже власнику обирати, що йому важливіше.
Kuga пропонує виняткову цінність для захоплених водіїв, яким потрібно трохи більше місця для сім’ї. Але ціни більше не головний фактор привабливості Kuga.
Технічні характеристики Ford Kuga 2.0 EcoBlue 4×4
Двигун | дизель, турбо, 1965 см3 |
Потужність | 190 к.с., 400 Нм |
Трансмісія | 8AT 4WD |
Привід | повний |
Максимальна швидкість | 208 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,7 с |
Витрата палива | траса – 5,5 л на 100 км |
місто – 7,5 л на 100 км | |
Шини | 225/60 R18 |
Дорожній просвіт | 146-191 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1660/2245 кг |
Вантажний відсік | 435/502/1534 л |
Паливний бак | 54 л |
Вартість мінімальна* | 888 627 грн |
Вартість тест. авто.* | 1 295 272 грн |
*Вартість на 08.01.2021 р.
Галерея Ford Kuga 2020 року: