Тест-драйв Citroen C5 Aircross: французька досконалість

Автор: Роман Галімон | 02 Кві, 2020

Citroen C5 Aircross ніколи не буде виглядати так як інші машини. Французький кросовер завжди буде виділятися на фоні інших. Давайте розберемося чому.

Все почалось ще у 2015 році, коли на світ з’явився концепт-кар Citroen Aircross. І лише у 2017 році на Шанхайському автосалоні був представлений серійний Citroen C5 Aircross. Тобто можна з певністю сказати, що сама машина досить нова концептуально та знаходиться лише на етапі першої генерації.

В Україну кросовер приїхав лише цього року і на початку 2019-го ми вже писали про його офіційну презентацію. Тепер дійшла й черга до повноцінного тест-драйва.

Звісно, тут варто сказати, що C5 Aircross розроблений на одній платформі EMP2 з іншими машинами групи PSA, проте безумовно він відрізняється не лише від Peugeot 3008 та 5008, але й виглядає інакше на фоні інших.

Неординарна зовнішність

Переплутати Citroen з якоюсь іншою машиною неможливо, а C5 Aircross отримав свої унікальні риси. Звісно, деякі з них є опційними, але якщо зібрати свій унікальний кросовер, то його точно ніхто проігнорує поглядом.

Перше, що пропонує Citroen – це тридцять варіантів зовнішності. Звісно, в базовому варіанті можна отримати лише білий автомобіль, а за всі додаткові кольори даху, рейлінги та вставки Airbump доведеться доплатити. Навіть, такий цікавий колір як «Білий перламутр» теж знаходиться в опції.

То ж це треба вже розуміти при виборі машини, як й те, що передні фари будуть Full LED лише у топовій комплектації Shine, а в інших двох комплектаціях Live та Feel доступні галогенові ліхтарі головного світла з інтегрованими денними ходовими LED вогнями. Проте протитуманні фари з функцією поворотного світла доступні для всіх комплектацій.

І хоча, мабуть, передня частина C5 Aircross буде виглядати дивовижно за будь-якої версії машини, позаду у всіх комплектаціях будуть червоні LED ліхтарі досить оригінальної конструкції.

Витончений інтер’єр

Принаймні, в топовій версії він так й виглядає. Якщо сісти у комплектацію Shine, яка оздоблена преміум шкірою Наппа коричневого кольору з вставками на консолі, а сидіння водія при цьому мають електричне регулювання у 8 напрямках та масаж на 8 зон, то як ви будете себе почувати?

Додайте до цього шкіряне оздоблення керма та цифрову панель приладів у 12,3 дюйми, то водій одразу відчує себе наче в літаку. До речі, ще про літак трохи згодом.

Пасажири кросовера теж не відчують себе обділеними французьким шармом, але, звісно, передньому пасажиру дістанеться більша його частина.

По-перше, саме попереду знаходиться управління мультимедійними системами та клімат-контролем. Звісно, в наявності є Bluetooth, USB, а також доступні Android Auto та Apple Car Play, а цікавинкою є бездротова зарядка телефону.

Позаду не все так безхмарно, адже найбільшою перевагою для заднього ряду є панорамний дах, який знову ж таки доступний як опція й лише для топової специфікації.

При цьому потрібно бути обережним пасажирам з довгими ногами, адже без звички можна сильно вдаритися колінами в центральний тунель, який починається ще від передньої консолі. Виглядає він дійсно красиво та монументально, й містить великий відсік для дрібниць, але задня його частина з повітропроводами просто випирає й здатна пошкодити необережних задніх пасажирів, попри те, що задні сидіння регулюються як за нахилом так й за дистанцією від передніх.

Позаду також в цьому тунелі можна знайти один USB для зарядки телефонів і це все, що дісталося заднім пасажирам від технологічності першого ряду. Ані підігріву сидінь, ані навіть підсклянників немає.

Фішкою заднього ряду є три окремі сидіння, замість звичних диванів, проте три дорослі людини навряд чи втиснуться туди разом. Однак відсутність горбу під ногами середнього заднього місця трохи полегшує ситуацію з простором, адже C5 Aircross є виключно передньопривідним автомобілем.

Тим не менш цей кросовер націлений на далекі подорожі й про це говорить місткий багажник, який може трансформуватися та надати об’єм до 690 літрів, що непогано для класу C SUV. А конкурентів у цьому сегменті ринку дуже багато.

Ще на початку року, за оцінками Citroen, українці мали купити у 2019-му 21 090 машин подібного класу, і з виходом C5 Aircross на український ринок метою було поставлено 440 штук. Цікаво буде побачити підсумки року та зрозуміти, наскільки французький кросовер зміг посунути визнати лідерів ринку «паркетників».

Технічний бік шарму

Цікаво, що захопливий зовнішній та внутрішній дизайни підкріплені також й технічними даними кросовера.

Найяскравіше C5 Aircross розкриє себе на двох дизельних двигунах 1.5 BlueHDi 130 та 2.0 HDi 180, й перший з них навіть має систему стоп/старт, яку можна задіяти на світлофорах для економії пального.

Крім того, дизельні двигуни отримали нову 8-ступінчата автоматичну коробку передач від відомого японського виробника Aisin, якою користуються конкуренти кросовера та яка дозволяє ефективніше передавати крутний момент, а отже швидше прискорюватись та економити пальне.




Є також один бензиновий 1,6 літровий агрегат на 165 к.с, але він оснащений лише 6-ступінчатою автоматичною коробкою передач, що в принципі не суттєво позначається на динаміці, але впливає на витрати пального.

Якщо наш тестований 2,0 літровий дизель витрачав на трасі 5,4 літра на 100 км на трасі (при заявлених 4,8 виробником), то бензинова версія споживатиме 7,9 л на 100 км за містом, а 10,5 літрів в місті.

Хоча в міських корках «наш» дизель теж не показав значної економії, адже витрачав 9,3 літри на 100 км попри заявлені 6,6, цілком зрозуміло, що найбільшу економію цей автомобіль (з дизельним двигуном) може показати у довгих мандрівках.

Не WRC, але літак

І хоча продавці в салонах розкажуть про спорідненість технологій C5 Aircross та ралійної техніки зі Світового чемпіонату з ралі (WRC), де виступають машини Citroen C3, проте треба розуміти різницю між спеціально підготовленою повнопривідною технікою та серійним передньопривідним кросовером.

По-перше, C5 Aircross має кліренс лише у 180 мм та не придатний до справжнього бездоріжжя. Хоча на вищезгаданому передньому тунелю присутній перемикач режимів для різних типів покриття: «Стандартний» (Standard), «Сніг» (Snow), «Пісок» (Sand), «Бруд» (Mud), «Вимкнення» ESP (ESP OFF). Проте все це зроблено з метою поліпшити зчеплення передніх коліс на будь-якому дорожньому покритті.

По-друге, концептуально у цій машині передбачений лише передній привід. Це просто помітити, адже у задніх пасажирів під ногами немає навіть тунелю для з’єднання двигуна з задніми колесами.

Проте важливою особливістю підвіски C5 Aircross є так званий ефект «летючого килима». Citroen розробив технологію «прогресивних гідравлічних обмежувачів», яка дозволяє відсікати невеликі коливання від нерівної дороги завдяки амортизаторам РНС.

Звісно, всі нерівності «летючий килим» не облетить, але на незначних ямах, пасажири C5 Aircross можуть себе відчути наче на килиму-літаку.

Безпека понад усе

Найважливішим аспектом для Citroen залишилася й безпека водія та пасажирів. Кросовер в цілому отримав 12 систем допомоги водію!

Крім вже відомих та звичних ABS, EBS, AFU та ASR, C5 Aircross отримав електронну систему стабілізації, система допомоги при рушанні на підйом та під час спуску. А в топовій версії можна отримати системи попередження про зіткнення, утримання в полосі руху, розпізнавання дорожніх знаків та моніторингу сліпих зон.

Проте круїз-контроль, який наявний у всіх комплектаціях, досі не адаптивний на відмінну від декількох конкурентів.

Брати чи не брати?

Ринок C SUV доволі конкурентний й продовжує динамічно розвиватися. Кожний з автовиробників може запропонувати щось особливе покупцю, і тут Citroen C5 Aircross не є винятком.

Французький кросовер має виражений дизайн та характер, а завдяки пакетам персоналізації свій C5 можна зробити взагалі неповторним.

Проте у машини є й недоліки, які особливо будуть відчутні на задньому ряду.




Скоріш за все, автовиробник вже працює над другою генерацією моделі, й доказом того став концепт Plug-In Hybrid PHEV e-AWD, який є не лише гібридною моделлю, але й має повний привід завдяки електричним двигунам на задній вісі.

Однак й зараз, Citroen C5 Aircross доволі сучасний автомобіль, зданий привернути увагу всіх навколо. Нам особливо сподобалася версія з перламутровим білим кольором та червоними вставками Airbump.

А вам? Який би C5 Aircross зібрали б ви?

 

Citroen C5 Aircross
Двигун диз., 1997 см3
Потужність 180 к.с., 400 Нм
Трансмісія 8-ст. автоматична
Привід передній
Максимальна швидкість 211 км/год
Розгін 0–100 км/год 9,4 с
Витрата палива траса – 5,4 л на 100 км

місто – 9,3 на 100 км

Шини 235/55 R18
Дорожній просвіт 180 мм
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1540 / 2080 кг
Вантажний відсік 550 / 690 л
Паливний бак 53 л
Вартість мінімальна* 742 100 грн
Вартість тест. авто. * 937 000 грн (без врахування опцій)

*Вартість на 02.04.2020 р.

 

 

Галерея Citroen C5 Aircross:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур





Додати свій коментар


















Pin It on Pinterest