Тест-драйв Mazda CX-5: стрімкий та приголомшливий кросовер

Автор: Роман Галімон | 12 Гру, 2020
Mazda CX-5

Японський кросовер Mazda CX-5 зі своїм приголомшливим дизайном вже давно став «звичним» явищем на вулицях міст, проте його черговий тест-драйв знову підтвердив неординарність моделі.

Наша редакція вже зазначала у фотогалереї тест-драйву Mazda CX-5, що фактично вже втретє протестувала середньорозмірний кросовер японської марки. Раніше це був срібний дизельний CX-5 й кришталево червоний бензиновий CX-5, а тепер тестова модель представлена у кришталево синьому кольорі.

За час після останніх тестів, кросовер встиг стати «Автомобілем 2018 року» в Україні та зібрати ще чимало нагород, проте виробник на цьому не зупинявся й постійно оновлював модель.

Тепер у 2020 році з’явився оновлений Mazda CX-5. Давайте розберемося, що ж змінилось?




На колір й смак

Mazda CX-5

Минулі рази обидва тест-драйви припали на зимовий час, але цього разу нам вдалось випробувати кросовер трохи раніше, на початку осені.

Звісно, найбільш екстравагантно Mazda CX-5 виглядає у кольорі Soul Red Crystal. В такому забарвленні машину можна знайти й у будь-якому офіційному салоні марки й цей відтінок червоного дійсно западає в душу, особливо коли дивитися на машину під проміннями сонця.

Mazda CX-5 2017 року

Проте, тестовий Deep Crystal Blue теж відмінно виглядає, особливо коли насичений світлом та ще й на фоні майже літньої погоди.

Ну й звісно, все це лише підкреслює концепцію дизайну Kodo, яка й формує унікальний та неповторний зовнішній вигляд CX-5.

Mazda CX-5 1 поколение кроссовер 2.5 AT 4WD Supreme (2013–н. в.)
Mazda CX-5 1 покоління 2.5 AT 4WD Supreme (2013 р.)

Машину одразу помітно на дорозі й вона суттєво відрізняється від попередньої генерації моделі KE, що випускалась з 2012 до 2017 року. У другому покоління стиль став чіткішим: всі деталі прискіпливо промальовані з мінімальними акцентами на прямих лініях та об’ємними рельєфами, що ще більше виділяє гру світла та тіні на кузові.

Проте переваги CX-5 сховані в іншому і про це згодом. Спочатку розберемося з позашляховими якостями кросовера.




Кросовер чи позашляховик?

Mazda CX-5

Так, на цій машині ви не зможете поїхати на ралі-рейд «Дакар», адже система повного приводу I-Activ AWD приводить в дію лише передні колеса, а задні підключаються тільки у випадку пробуксовки.

Проте виробник й не акцентує на цьому уваги: навіть інформація про зазначену систему можна знайти лише наприкінці брошури.

Хоча, менш всюдихідним від цього кросовер не став. Виробник говорить про 27 датчиків, які дозволяють виявити несприятливі дорожні умови та увімкнути муфту, що у звичайних дорожніх умовах не передає крутний момент на задню вісь.

Mazda CX-5

При цьому всьому кути в’їзду та з’їзду в актуальній генерації залишились без змін – 20 та 25 градусів відповідно, і це залишає машину в ранзі міського кросовера. Що й підтверджується доволі стандартним дорожнім просвітом у 200 мм (якщо на машині колесах R19).

Mazda CX-5 на тестах 2018 року

Проте, правду кажучи, як часто ви потрапляєте у таку багнюку, де потрібний повний привід? Зрозуміло, що за цих бездощових літа та осені важко знайти якісь перешкоди, але під час наших «зимових» тестів, ми проїхали на Mazda CX-5 й снігові замети, й перше весняне болото – і жодного разу не застрягли. Навпаки, отримали задоволення від їхнього подолання.

Звісно ж, справжнє задоволення від цього кросовера розкривається на асфальті.




Божевільний CX-5

Як тільки машина опиняється на твердому покритті, то одразу провокує натиснути на акселератор, а спортивний режим лише підкидає хмизу в багаття. Звісно, йдеться про преміальну версію TOP 4WD із 2,5-літровим двигуном, який видає 194 к.с. та має шестиступеневу автоматичну коробку передач.

Тут варто додати, що саме в цій комплектації доступні всі останні розробки японської марки та повною мірою розкривається стилістична концепція Kodo.

Mazda CX-5

Стосовно прискорення, то швидше дев’яти секунд (а саме за 8,9) до 100 км/год може розігнатися лише комплектація Touring 2WD, в якій 2,5-літровий двигун розганяє машину лише за допомогою переднього приводу й, звісно, того ж 6-ступеневого автомату.

Така реальність може трохи лякати, коли при легкому дотику акселератора, машина впевнено набирає швидкість. Дизельної версії в Україні вже офіційно не продається, але й вона була лише на півсекунди повільніша.

Mazda CX-5
Приладова панель у режимі Sport

Єдине, що трохи бентежить, так це невиразна зміна приладової панелі. При увімкненні режиму Sport, перемикач якого розташований поруч із важелем коробки передач, попри всю діджиталізацію на екрані приладів майже нічого не змінюється – лише з’являється напис «Sport».

В той час як у конкурентів при аналогічному переході до спортивних режимів, панель зазнає значно більших трансформацій. Думається, що й для CX-5 такий би вау-ефект не завадив.




Безпека понад усе

Mazda CX-5

А ось про безпеку на будь-якій швидкості у Mazda точно подбали. Задля цього машина просто насичена системами допомоги та безпеки. Й найцікавішими є системи контролю дорожньої розмітки, що взагалі не дозволяють автомобілю залишати смугу.

За наявності гарної розмітки (що поки рідкість на наших дорогах) можна спокійно їхати й не переживати, що CX-5 виїде на територію сусідньої смуги. Особливої практичності така функція набуває за обмеженого простору на оновлених київських мостах, де в години пік дуже щільно.

Mazda CX-5
Кнопка запуску двигуна

Що вже казати про звичні та обов’язкові для сучасної машини системи: безключового доступу, адаптивного круїз-контролю, парктроніка із камерою заднього виду та оглядом на 360 градусів у топовій версії.

За бажання автомобіль можна налаштувати так, що він самостійно буде рухатись своєю смугою, набирати швидкість та скидати її за перешкоди попереду. Проте усілякі спроби обману з відпусканням керма присікаються попередженнями системи на кшталт «поверніть руки на стерно».

Mazda CX-5

Все це доповнено цілим пакетом систем активної та пасивної безпеки I-Activsense. До якої також входять важливі системи контролю «сліпих зон», система попередження про поперечний рух ззаду, система безпечного гальмування з розпізнаванням пішоходів.

Mazda CX-5
Датчик “сліпих зон” на дзеркалі

Але безумовно відмінною якістю цього кросовера є ще також система автоматичного запуску/зупинки двигуна i-stop, що дозволяє глушити двигун на світлофорах та у корках і тим самим економити пальне та берегти довкілля (до речі, про останнє постійно нагадує бортова система, яка рахує кількість врятованих дерев).




Японський комфорт

Mazda CX-5
Салон Mazda CX-5

Якщо ж говорити про інтер’єр, то тут також варто відмітити, що крім екрану медійної системи, який виріс до 8 дюймів у 2020 році та безумовно привертає багато уваги, машина має все необхідне як для довгої подорожі, так й пересічного маршруту «дім-робота-дім».

Mazda CX-5
Екран медійної системи

Безумовно, крісла дуже комфортні та можуть бути шкіряними чи тканевими в залежності від комплектації. Заднім пасажирам доступний трирівневий підігрів сидінь (хоча він й схований у підлокітнику).

Ну а водій отримав, звичайно, найбільш корисні фішки. Безсумнівно, саме він має почуватись найкомфортніше в дорозі. Тому для нього й підігрів керма, й підігрів крісла, яке може запам’ятовувати та міняти позиції.

Передній ряд у модельному 2020 році також отримав провітрювання сидінь, що має бути корисним за спекотної погоди.

Mazda CX-5
Підлокітник заднього ряду з підігрівом та USB-роз’ємами

Інформація про керування автомобіля теж розташовано комфортно. Вона може відображатись, як на приладовій дошці перед водієм, так й дублюватися на кольоровому дисплеї лобового скла. І додатково є екран медійної системи, де можна налаштовувати навігацію, медіа систему та інші функції.

До речі, потрібно відмітити, що тунель між водієм та пасажиром має окрім джойстика управління медійною системою, перемикача в спортивний режим ще й зручне місце для всіляких дрібниць, що доволі рідко зустрінеш у сучасних машинах.

І певно родзинкою інтер’єру є електричний люк, який дозволить краще почуватися на світлофорах, а у літній день просто впустить свіжого повітря у машину. Щоправда за нього, навіть, й у топовій комплектації теж потрібно доплатити.




Про багажник

Mazda CX-5

Задні двері також відкриваються і закриваються електрично та, маючи навіть можливість програмування кута відкривання, надають доступ до досить охайного, завдяки тканинному матеріалу, відсіку багажника.

Mazda CX-5Mazda CX-5

Крісла заднього ряду можуть складатися у пропорції 40/60, що дозволяє маніпулювати вантажем, який може збільшуватись із 477 літрів при піднятих спинках до 1 377 літрів при повністю складених.

Mazda CX-5

Проте під підлогою вже не знайдете «докатку» – там тепер ремкоплект із герметиком та електрокомпресором, а у топовій версії ще й ховається сабвуфер від Bose.




Мовою цифр

Mazda CX-5

Передати відчуття від кермування Mazda CX-5 дуже складно, адже це доволі гарний автомобіль із м’якою підвіскою, що поглинає наші стандартні нерівності на дорогах. Проте можна зазначити, що кросовер забезпечує достатній рівень комфорту, аби тягатися з преміальними брендами.

На невисоких швидкостях, у машині взагалі тихо й зовнішній світ майже відключається завдяки гарній шумоізоляції (наші заміри показали лише 73 Децибел). Проте на швидкостях заміських доріг, деякий аеродинамічний шум все ж пробивається, але не більше ніж потрібно (в середньому 76 Децибел).

Mazda CX-5
Витрата пального – 6,2 л на 100 км за містом

Стосовно ж витрати пального, то наша тестова версія (нагадаємо, що це TOP 4WD), яка оснащена 2,5-літровим двигуном, показала 6,2 літрів на 100 км трасою та 7,5 літрів на 100 км містом (щоправда без серйозного трафіку).

Варто відмітити, що ці цифри значно покращились у порівнянні з нашим попередні тестом, адже кросовер CX-5 постійно отримує нові технології, зокрема систему деактивації циліндрів та систему рекуперації енергії, які щоправда доступні лише на 2,5-літрових двигунах.

Mazda CX-5

Все це дозволяє залишатись автомобілю в авангарді технологій та бути продуктом, який постійно привертає увагу.

З одного боку, це швидкий й стрімкий автомобіль, а з іншого урбаністичний автомобіль, який без проблем може виїхати на бездоріжжя за містом. А який ваш Mazda CX-5?




Технічні характеристики та ціни

Mazda CX-5

Mazda CX-5
Двигун бенз., 2488 см3
Потужність 194 к.с., 258 Нм
Викиди СО2 г/км 164
Трансмісія 6AT 4WD
Привід повний
Максимальна швидкість 206 км/год
Розгін 0–100 км/год 9.2 с
Витрата палива траса 6,2 л на 100 км

місто – 7,5 л на 100 км

Шини 225/55R19
Дорожній просвіт 200
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1 575 /2 140 кг
Вантажний відсік 477 / 1377  л
Паливний бак 58 л
Вартість мінімальна* 840 400 грн
Вартість тест. авто. * 1 202 600 грн

*Вартість на 12.11.2020 р.

Галерея Mazda CX-5 2020 року:
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar
Фотограф: Motorcar







Додати свій коментар














Pin It on Pinterest