Тест-драйв нового Suzuki Jimny: детальний огляд

Автор: Євген Сокур | 20 Лют, 2020

Suzuki Jimny, безперечно, легендарний позашляховик, який протягом 50 років підкорює бездоріжжя в усьому світі. Прийшла черга четвертої генерації Jimny, яка вже є надпопулярною.

50-річна історія

Так-так, ми не помилились, історія Jimny починається трохи раніше за його офіційний випуск під маркою Suzuki. Адже автомобіль був розроблений маленькою японською компанією Hope Motor Company, та з ім’ям HopeStar ON360 побачив світ у 1968 році. Двомісний повнопривідний кей-кар-позашляховик був оснащений двотактним двоциліндровим двигуном повітряного охолодження Mitsubishi ME24 об’ємом 359 см3 та потужністю лише 21 к. с. Загалом Hope Motor придбала у Mitsubishi близько 100 двигунів. Але встигла побудувати менше двох десятків HopeStar ON360. Подейкують, що Hope Motor намагалась продати права на модель Mitsubishi, але там відмовились, адже вже мали «свій» компактний позашляховик Mitsubishi Jeep. Ні що інше як ліцензійний герой другої Світової Willys, але на той час вже зі значними доробками від Mitsubishi.

 

Саме у 1968 році Suzuki Motor Corporation придбала права на модель. До моменту серійного випуску Suzuki зробили з HopeStar ON360 декілька речей. Змінили та збільшили кузов, встановили свій двигун потужністю 25 к. с., додали третє сидіння, перенесли запасне колесо з заднього борту в салон, за спинку водійського крісла.

Саме останнє дозволило зберегти автомобіль у сегменті кей-карів. Отже вперше серійний Suzuki Jimny з’явився у 1970 році і виявися дуже вдалою моделлю.

Наприклад, якщо Jimny першої генерації протримався на конвеєрі 11 років, то його наступник – 18 років, третє покоління позашляховика сходило з конвеєру вже 20 років. На кінець 2018 року у 194 країнах світу біло продано майже три мільйони Jimny.

В Україні зустрічаються моделі не лише другого коліна (більш відомого на нашому ринку під ім’ям Samurai), і принаймні в Києві є чудовий екземпляр самого першого покоління. Але звісно, найбільш частий гість – третя генерація, яку ще можна придбати в Україні.

Іграшковий дизайн

Дизайнерам Suzuki вдалося неймовірне. Вони створили сучасну та досить іграшкову зовнішність, не забуваючи про фамільні риси. Адже в екстер’єрі й інтер’єрі можна знайти дизайнерські елементи будь-якого попереднього покоління Jimny.

Якщо фірмова решітка радіатора з вертикальними прорізами зустрічається у всіх генераціях моделі, то, наприклад, дві горизонтальні виштамповки збоку капоту були лише у другій генерації.

Деякі дизайнерські рішення в Інтер’єрі новинки нагадують ще модель 1970 року. Наприклад, рамка панелі приладів, яка закріплена зовнішніми болтами.

Повернули до салону і ручку на торпедо, за допомогою якої пасажиру є за що триматися на бездоріжжі.

Звісно, з’явились і нові елементи, через які новий Jimny порівнюють із Mercedes G-Classe, головна з них – дах із водостоками вздовж, що-що, а це дійсно елемент G-Classe, адже за 50-річну історію у Jimny подібного не було.

Що змінилось у техніці?

Звісно, Suzuki Jimny більш доречно порівняти з попередником, власники якого, безумовно, цікавляться новинкою. Почнемо з техніки.

В основі автомобіля залишилась лонжеронна рама, яку зміцнили за допомогою хрестоподібного елементу та додаткових елементів. Це дозволило в півтора рази збільшити жорсткість рами на кручення. До речі, сама рама тепер фарбується товстим шаром антикорозійної фарби, колір якої збігається з кольором кузова.

 

Не змінилась і конструкція підвіски, вона залежна з нерозрізними мостами, прокольними важелями та тягами Панара. Хоча самі мости інші. Так, передній виготовлений із використанням нових, більш міцних матеріалів. Окрім того, в мостах збільшено товщину стінок із 13,5 до 14,5 мм. Задній ще отримав збільшений на 5 мм діаметр (до 70 мм), що дозволило використовувати міцніші піввісі.

Одна з головних змін відбулась у трансмісії. Новому Jimny повернули керування розподільною коробкою за допомогою механічного важелю. Нагадаємо, так було у перших двох генераціях, та навіть у перших роках випуску третього покоління.

Потім керування зниженим рядом зробили за допомогою кнопок, що на бездоріжжі стало слабким місцем Jimny третього покоління. Адже у важких умовах керуючу проводку на розподільні коробці частенько обривали.

У системі керування з’явився електропідсилювач та, нарешті, кермовий демпфер.

Заміна гідропідсилювача на електричний та встановлення демпферу, повністю змінили Jimny. Зникли удари, поштовхи та вібрації на кермі при наїзді на нерівності

За що треба подякувати інженерам Suzuki, так це за збільшені можливості автомобіля на бездоріжжі. Вони покращили кожен параметр! Так зі 190 мм до 210 збільшений кліренс, із 34-х до 37 градусів збільшився кут в’їзду, та із 46-и до 49 зріс кут з’їзду. Одразу на 45 мм розширили колію автомобіля.

Підключення повного приводу залишилось жорстким, тобто його можна використовувати лише на бездоріжжі та на слизькому покритті. Диференціали також вільні без блокування, але сучасна електроніка імітує їхню роботу, підгальмовуючи колесо, що буксує.

Звісно, досвідчені джипери зараз презирливо хмикнуть і будуть праві, механічне блокування ефективніше на важкому бездоріжжі, але для пересічного водія, яких повно і за кермом Jimny, протибуксувальна система буде справжньою знахідкою.

От ми і дісталися до силового агрегату нового Jimny. На ринку Європи позашляховик доступний із бензиновим атмосферним 1,5-літровим агрегатом потужністю 102 к. с. що на 18 к. с. більше за попередника, на 20 Нм до 130 Нм зріс і крутний момент. А от вибір коробок швидкостей на відміну від двигуна є. Це чи 5-ступенева механічна, чи 4-ступенева автоматична. Чотири швидкості в автоматі замало для сучасного автомобіля. Утім, в ході тест-драйву були лише версії з механікою.

Що змінилось у русі?

Новий Jimny став динамічніше, але швидким його і зараз не назвеш. Але головне, що позашляховик значно економічніший. У змішаному циклі я легко вкладався у витрату 6,5 л на 100 км. У місті ледве перевищив показник у 8 літрів, тоді як за кермом попередника важко опустити витрату менше 10 літрів на сотню. А от 5-ступеневої коробки швидкостей все ж малувато. На 5-й передачі при швидкості 100 км/год оберти двигуна складають 3000 на хвилину.

Справжнє відкриття – це керування. Заміна гідропідсилювача на електричний та встановлення демпферу повністю змінили Jimny. Зникли удари, поштовхи та вібрації на кермі при наїзді на нерівності. Керування легке і головне інформативне. Єдине, чого не вистачає, та що об’єднує новинку із третьою генерацією, так це гостроти керування. Від упору до упору керму треба чотири оберти.

Знано м’якішою та комфортною стала і підвіска Jimny. Він добре ковтає ями, не так активно підскакує на нерівностях як попередник, але зворотна сторона медалі – досить помітні крени кузова при спробі швидко проїхати поворот. У третьому коліні Jimny був стабільнішим у віражах.

В умовах бездоріжжя Jimny чудовий. Усі перепони, що нам приготували, а це великі колії, спуски та підйоми, брід, лісові тропи та гірські ущелини, позашляховик подолав граючись. Відчувається його потенціал.

Є і сучасні електроні помічники, як допомога руху з гори. Активуючи її, автомобіль зберігає швидкість у 5 км/год при увімкнені понижуючій передачі, та 10 км/год у звичайному режимі демультиплікатора.

Тим, хто звик до дизельних позашляховиків, деякий час буде незручно, адже двигун Jimny треба крутити. Свій максимум тяги він видає на 4000 обертах на хв. Навіть на пониженій швидкості та досить рівному ґрунті, майже неможливо почати рух, просто відпустивши зчеплення.

Що змінилось у салоні?

Новий Suzuki Jimny фактично зберіг пропорції попередника. Наприклад, колісна база у 2250 мм не змінилася, а от довжина зменшилася на 50 мм до 3645 мм. Але Jimny став ширше та вище на 45 та 50 мм відповідно.

Саме останнє дозволило збільшити простір у салоні, що для такого малюка вкрай важливо.

Наприклад, на задньому ряді тепер досить комфортно розміщаються навіть крупні пасажири. Нахил спинок можна відрегулювати, але в найбільш комфортному варіанті для пасажирів у багажне відділення можна покласти мабуть лише парасольки, навіть для невеличкого рюкзака місця не залишиться. Якщо у планах використання Jimny у свої стихії, то це безумовно двомісний автомобіль. В якого є свої неймовірні переваги.

Наприклад, опціональний «кіт» багажнику. Він враховує металеву сітку, що відділяє передній ряд від заднього (321 євро) та вкладиш зі шкірозамінника (222 євро) який збереже інтер’єр від бруду та подряпин. У такому випадку багажник вмістить 377 літрів і цього вистачить навіть для скромного спорядження в позашляхову експедицію.

Попереду також комфортно, не вистачає лише підлокітника. Нарешті кермо можна відрегулювати по висоті. Сидіння хоч і з тонкими спинками, але зручні. Цікаво, що чохли крісел легко зняти, адже вони на блискавках. Це дуже зручно для позашляховика із салоном із тканини. Кожен із протисонячних козирків отримав дзеркальце. Та, нарешті, підігрів передніх сидінь вмикається окремими кнопками.

У дорогих версіях з’явився клімат-контроль та сучасна мультимедійна система із 7-дюймовим кольоровим екраном, а також навігаційна система і можливість підключення смартфонів. Є круїз-контроль та безключовий доступ.

Дизайн інтер’єру, як і його наповнення, досить сучасні та стильні. Пластик жорсткий, деякі елементи з більш пружного матеріалу. Дешевим інтер’єр назвати важко, адже це не преміум автомобіль, а враховуючи ціну Jimny та порівнявши його з попередником, можна сказати, що Jimny зробив величезний крок уперед.

Те саме стосується і систем безпеки, серед яких є система стабілізації курсової стійкості та допомоги при екстреному гальмуванні. З’явились такі зручні функції, як автоматичне дальнє світло, контроль за втомою водія, система стеження за рядністю руху та розпізнавання дорожніх знаків. Комплект більш ніж сучасний.

Комплектації для Україні

Новий Suzuki Jimny був представлений в Україні минулого року. На нашому ринку доступні три комплектації та два типи трансмісії – механічна та автоматична.

За базову комплектацію GA визначена ціна в 499 000 грн, а максимальна (й на автоматі) коштує 687 000 грн.

Поки на деяких ринках за Jimny вишукуються справжні черги, в Україні поки такого буму немає. А, можливо, варто було б?

Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур

Додати свій коментар
















Pin It on Pinterest