Mazda 6 третьої генерації нещодавно оновилася, і це вже третій рестайлінг «шістки» . Зазвичай це останнє видання моделі перед зміною на нову генерацію. Втім, скоріше за все, це відбудеться не раніше 2020 року. А поки тестуємо найсвіжішу версію.
Загалом Mazda 6, що з’явилась у 2002 році, ставши спадкоємцем Mazda 626, суттєво змінила імідж свого середньорозмірного седану. «Шістку» японці позиціювали як драйвову машину на кожен день. І саме у першому коліні Mazda створила найкрутішу «шістку» за всю історію моделі – Mazda 6 MPS.
Перша генерація Mazda 6. Роки виробництва: 2002-2008.
Седан, що випускався з 2005 по 2007 рік, агрегатувався 2,3-літровим турбодвигуном потужністю 260 к. с. і мав повнопривідну трансмісію. Mazda 6 MPS офіційно продавали і в Україні.
Друга генерація Mazda 6. Роки виробництва: 2007-2012.
Сучасна, третя генерація, з’явилась у 2012 році, а своє перше оновлення модель отримала у 2015-му. Рік по тому Mazda 6 знову оновилась, але змін у зовнішності жодних, лише технічні та інтер’єрні.
Третя генерація Mazda 6. Виробляється з 2012 року.
Восени 2017-го модель втретє пройшла омолодження, але дісталась Європи та згодом України наприкінці 2018-го. З’ясуємо, наскільки це змінило «шістку», на прикладі її найпотужнішої та найдорожчої версії – Тор.
Хромований молдинг, що раніше лише трошки «чіпляв» фари, тепер проходить під ними. Зникли протитуманні фари, адже нова LED-оптика здатна освітлювати дорогу у будь-яких умовах. Позаду зміни ще менш помітні.
Задній бампер, на якому до оновлення було помітно велику вставку з нефарбованого чорного пластику, фактично позбувся її. Знизу залишилась лише невелика смужка чорного кольору. Трохи змінив форму хромований молдинг. З’явились нові кольори кузова та колісні диски іншого дизайну.
Але є й інші зміни кузова, що не побачити очима. Так, посилено частину елементів, застосовані більш товсті шари металу у підлозі та задніх колісних нішах. Змінено підсилювач кузова, що встановлено під торпедо, завдяки чому збільшено жорсткість кузова.
Є оновлення і в інтер’єрі. Змінено дизайн, архітектуру, дефлектори повітря іншої форми, значно зріс у розмірах та став більш інформативним блок клімат-контролю. Оновлено прилади, які у дорогих версіях електронні та розміщені на 7-дюймовому дисплеї.
Найдорожча версія Тор отримала салон зі шкіри Nappa білого або коричневого кольору, є елементи інтер’єру з японського ясеню, а оздоблення карт дверей та панелі приладів виконано з інноваційного мікроволокна Ultrasuede®, що нагадує алькантару. Якщо наявність підігріву усіх сидінь та керма у Mazda 6 давно не дивує, то вентиляція передніх крісел з’явилась вперше.
Місця на передніх сидіннях вистачить навіть людям високого зросту. Передні крісла стали трохи ширшими з гарною боковою підтримкою, а от подушка традиційно коротка. Хоча під час тривалого перебування за кермом я переконався, що ці крісла дуже комфортні.
За комфортом на задньому дивані Mazda 6 програє основному конкуренту Toyota Camry, тут і місця менше, і опцій. Хоча тісною гальорку «шістки» назвати не можна, тут також дуже просторо.
У найдорожчій версії Тор використали шкіру Nappa та елементи з японського ясеню.
Але «шістку» створювали не лише як автомобіль для пасажирів, а насамперед для водія. Автомобіль гарно керується та тримається у віражах. Кермо хоч і не дуже гостре, але інформативне. Зазначимо, що у максимальних комплектаціях Premium та Top модель йде з колісними дисками R19, взутими у низькопрофільну гуму 225/45. З цими колесами вона жорсткувата на лежачих поліцейських, але нерівності доріг на диво відробляє дуже добре. Адже оновлення торкнулось і ходової частини, якій додали більш комфортні налаштування. Змінено поворотні кулаки, амортизатори, пружини та місця кріплення деяких важелів підвіски.
Ватажний відсік седану об’ємом 480 л — це невеликий показник серед седанів-однокласників. За необхідності перевезення габаритного вантажу спинки заднього дивану можна скласти. А от електропривід кришки так і не з’явився.
У час засилля гаджетів наявність USB-роз’ємів в автомобілі дуже важлива. Раніше «шістка» у дорогих версіях мала два роз’єми, але їх суттєвим мінусом була маленька сила струму, через що смартфони або заряджались надзвичайно довго, або навіть розряджались під час запуску на них «важких» програм на кшталт навігатора. При оновленні машини не забули і про це. Більш того, своя пара USB-роз’ємів з’явилась і у задніх пасажирів. До 2,1 А збільшено і силу струму, тому проблем із зарядкою більше немає.
Mazda 6 у версії Тор має чотири камери які забезпечують коловий огляд зображення з будь-якої камери можна перемикати.
Допрацьована техніка
Оновлення «шістки» торкнулось і техніки. Але є і втрати, зникла турбодизельна версія, хоча у Старому світі ця модифікація залишилась. В Україні оновлена Mazda 6 продається з 2,0- або 2,5-літровим бензиновим атмосферним двигуном Skyactiv. Перший варіант – на 165 к. с., другий, що у нас на тесті, – 194 к. с. З оновленням 2,5-літровий двигун отримав додаткові 2 к. с. та 2 Нм крутного моменту, що збільшився до 258 Нм; втім, пік тяги змістився з 3 250 об/хв на 4 000, через що погіршилася динаміка. Згідно з заводськими показниками, нова версія розганяється до 100 км/год за 8,1 с; до оновлення – 7,8 с.
На жаль, турбоверсія 2,5-літрового двигуна Skyactiv-G, знайомого за кросовером СХ-9, але більшої потужності у 250 «коней», Україні не дісталася. Натомість і тестова 194-сильна «шістка» досить динамічна. Є і спортивний режим, у якому силовий агрегат різкіше реагує на педаль газу, а зміна швидкостей відбувається на більш високих обертах двигуна.
З появою двигунів Skyactiv імідж Mazda як автомобіля з надмірним апетитом зійшов нанівець. Ми у цьому вчергове переконались під час тест-драйву. Хоча дістатися заводських показників тут дуже важко, адже цифри у 8,5 л на 100 км у місті та 5,1 на трасі вкрай оптимістичні для седану D-класу з 2,5-літровим бензиновим двигуном та автоматичною трансмісією.
Але і витрати палива під час тесту я вважаю помірними. Так, у місті «шістка» споживала близько 9 л на 100 км, на трасі після пробігу у 800 км – 6,2 л. Зазначу, що рух був дуже обережним, а швидкість поза межами населених пунктів згідно ПДД складала від 90 до 110 км/год. Цікаво, що таке помірне споживання палива стало можливим і завдяки допрацьованому двигуну. 2,5-літрова версія отримала систему відключення двох крайніх циліндрів, яке відбувається під час низьких навантажень у діапазоні швидкості 40-80 км/год.
Фінальне оновлення
Навіть на сьомому році життя третьої генерації Mazda 6 автомобіль виглядає дуже сучасно. Оновлення лише допомогло довести модель майже до досконалості. Та якщо порівняти «шістку» зі своїм основним конкурентом – Toyota Camry, – Mazda 6 залишається більш драйвовою, та й коштує дешевше. Наприклад, ціни на «шістку» починаються з відмітки у 664 100 грн, версія з «нашим» двигуном – від 768 100 грн.
Mazda 6 |
|
Двигун | бензин, R4, 2488 см3 |
Потужність, крутний момент | 184 к. с., 258 Нм |
Трансмісія | 6-ст. автоматична |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 223 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,1 с |
Витрата палива | траса – 5,4 л на 100 км, місто – 8,8 л на 100 км |
Шини | 225/45 R19 |
Дорожній просвіт | 165 |
Кузов | седан |
Дверей/місць | 4/5 |
Маса споряджена/повна | 1532/2095 кг |
Вантажний відсік | 480 л |
Паливний бак | 62 л |
Вартість мінімальна* | 768 100 грн |
Вартість тест. авто* | 912 700 грн |
* Вартість на 06.05.2020 для автомобіля з даним силовим агрегатом.
Галерея Mazda6 2020 року: