Тест-драйв SEAT Ibiza: детальний огляд моделі

Автор: Євген Сокур | 10 Бер, 2020

SEAT Ibiza – визначна модель, адже вона ледь не виграла титул Європейський автомобіль року 2018, посівши почесне друге місце. А це кращий результат за історію SEAT у цьому найпрестижнішому конкурсі. І сьогодні Ibiza в нас на тесті.

Щиросердно скажу, що дизайн минулої генерації SEAT Ibiza у звичайному виконанні був трохи як кому до смаку. Хоча заряджені версії FR та Cupra виглядали стильніше. Але у нової п’ятої генерації є і втрати. Ibiza не дорахувалась одразу двох версій із різними кузовами. Нову Ibiza не планують виробляти у кузові універсал та тридверний хетчбек, залишилась лише п’ятидверна модифікація.


 SEAT Ibiza четвертої генерації, яку виробляли з 2008 по 2017 рік.

Але наскільки дорослішим і гармонійнішим виявився екстер’єр новинки! Загалом нова Ibiza дуже нагадує свого «старшого брата» – SEAT Leon. На фото їх навіть легко сплутати. Переконайтесь самі, порівнявши нещодавно презентований Leon та бежеву Ibiza.

Цікаво, що на це вплинули і нові пропорції кузова. Наприклад, довжина моделі, побудованої на геть новій платформі MQB A0, збільшилась лише на 7 міліметрів до 4059 міліметрів. Але суттєво, на 95 міліметрів до 2564 міліметрів видовжилась колісна база. Завдяки цим змінам значно зменшились звіси кузова. Збільшення бази позитивно вплинуло на комфорт та керованість машини, як і розширена на 60 міліметрів передня та на 48 міліметрів – задня колія.

Інженери попрацювали і над підвіскою. На папері вона не змінилась – це незалежна зі стійками McPherson попереду та напівзалежна з балкою кручення позаду. Але насправді, ходову та налаштування проектували заново. Вона зберегла фірмову пружність, проте додала в енергоємності. І це при тому, що на тестовій версії встановлено опційні колісні диски R16 та шини 195/55, а штатними є колеса R15 та шини 185/65, з якими автомобіль буде ще комфортнішим.

Можу впевнено сказати, що це найлегша та найточніша у керуванні Ibiza, на якій мені доводилось їздити. Хоча саме тестова конфігурація моделі з турбодвигуном, трансмісією DSG  та оснащена системою XDS, що імітує блокування міжколісного диференціала. Блокування відбувається завдяки ESP та за участі гальм, котрі підгальмовують внутрішнє розвантажене в повороті колесо, фактично знищуючи недостатню поворотність. Імітація блокування працює дуже реалістично, особливо це відчувається у повільних поворотах за сміливого додавання газу. XDS покращує і динаміку розгону за активного старту, не втрачаючи зайвий час на буксування.

Окрім того, завдяки XDS застрягти на SEAT Ibiza досить важко. Наш тест відбувся за значних снігопадів, і маленький хетчбек дерся сніговими заметами навіть краще за деякі монопривідні кросовери. Та й паркувати Ibiza, навіть у нерозчищених від снігу місцях, виявилось не проблемою.

Світлодіодна передня та задня оптика у розділі опцій для нашої версії коштує 15029 грн, для простішої комплектації Style – 21975 грн. Окрім цього, пакет враховує LED підсвічування зони для ніг, центральної консолі, номерного знаку та у ліхтарях індивідуального освітлення.


1,0 л турбодвигун TSI у 115 к. с. та 200 Нм залишається самим потужним мотором, що встановлюється на Ibiza для українського ринку. У перспективі вельми цікавий 1,5 л TSI EVO у 150 к. с. та 250 Нм.

Загалом, в Україні продаються лише бензинові SEAT Ibiza, хоча у Старому Світі можна придбати модель як з турбодизельним двигуном, так і заводським метановим газовим обладнанням. Для тесту ми обрали Ibiza у максимальній комплектації – Xcellence – та у найпотужнішому варіанті, на сьогодні це літровий турбодвигун TSI у 115 к. с. та 200 Нм. В Україні Ibiza з таким мотором доступна лише з 7-ступінчастою роботизованою трансмісією DSG. Версія з механічною коробкою швидкостей видає лише 95 к. с., але на цей момент придбати в нас подібну версію неможливо.


7-ступінчаста роботизована DSG з двома щепленнями дуже швидка, але присутня і фірмова невизначеність наприклад, при русі у тягучках, коли трансмісія обирає між першою та другою швидкістю. 

У багатьох українських водіїв досі тримається стереотип щодо малооб’ємних двигунів. Але у порівнянні з атмосферними 1,6-літровими MPI приблизної потужності, котрими досі агрегатуються автомобілі концерну VAG, сучасні TSI мають беззаперечні переваги. І це продемонструвала тестова Ibiza. Це звісно динамічні показники, з 115-сильним турбодвигуном до 100 км/год Ibiza розганяється за 9,4 секунди, для звичайного міського хетчбека гарний показник.


Левова частка пробігу тестової Ibiza, це міський рух і показник витрати палива у 6,9 л досить поважний та невеликий показник, адже на ній частіше їздили досить активно.

Але головне – це економія палива. Відповідно до заводських даних, у місті Ibiza споживає 5,5 літрів на 100 кілометрів. За звичайної їзди під час тесту цей показник трохи перевищував відмітку у 6 літрів. За активної і динамічної – тримався на рівні 8 літрів. А от за максимально обережної їзди, за відсутності заторів та зупинок на світлофорах можна вкластися у фантастичні показники – менше 4 літрів на 100 кілометрів. Мій особистий рекорд лише 2,9 літрів.

Сподобались і інформативні та потужні гальма. Попереду у 115-сильній версії вентильовані гальмівні диски у 276 міліметрів, позаду не вентильовані диски на 230 міліметрів. Цікаво, що менш потужні версії SEAT Ibiza оснащено задніми барабанними механізмами, а передні диски там трохи меншого діаметру – 256 міліметрів.

Помітне зростання

Збільшена ширина кузова та колісна база надали ще одну перевагу – більший простір у салоні. Так він став ширше одразу на 90 міліметрів попереду та 68 міліметрів на задньому ряді, у задніх пасажирів на 35 міліметрів збільшено простір у ногах. Таке зростання досить чуттєве для компактного автомобілю В-класу. На 63 літрів до 355 збільшився і простір багажного відсіку, а це вже дуже поважний показник у класі.

Треба віддати належне і зручним сидінням із великими діапазонами регулювань, довгою подушкою та гарною боковою підтримкою. Хоча остання все ж недостатня для такого швидкого у віражах автомобіля.

Лише треноване око фаната моделі помітить в інтер’єрі фірмові риси минулої генерації. Як і зовнішній, внутрішній дизайн став суттєво серйознішим. Традиції іспанської моделі можна побачити у трохи повернутому до водія центральному дисплеї мультимедійної системи. На місті і червоні стрілки тахометру та спідометру, що з незаведеним двигуном «дивляться» униз.

Як і раніше, покупець може замовити пакет зовнішнього, або внутрішнього стайлінгу. Але новинку доповнили, на вибір три пакети. Для тестової машини обрано Trend, до якого додані алюмінієві накладки на педалі, оригінальні килимки, накладки на пороги та чохол на ключі.


SEAT Ibiza практичний автомобіль, тут вдосталь місць для дрібних речей. На центральній консолі є досить велика ніша куди зручно покласти телефон, поруч і пара USB- роз’ємів.

Тільки вперед

Є у SEAT Ibiza і слабкі сторони. Мені не сподобалась оглядовість позаду. Зовнішні дзеркала маленькі та мають суттєву сліпу зону, а системи моніторингу немає навіть серед опцій. Це ще більш дивно, адже у кросовера SEAT Arona, що фактично являє собою Ibiza зі збільшеним кліренсом, вона присутня. Тому згадуємо стару школу та при перестроюванні з ряду у ряд крутимо головою.


Через дуже низько розташовану камеру заднього огляду треба обережно паруватись біля високих автомобілів

Під час паркування заднім ходом також слід бути обережним, навіть з опціонною камерою заднього огляду. Справа у тому, що встановлена вона у нижній частині бамперу над номерним знаком, тому під час парування вздовж біля високих автомобілів, наприклад, позашляховиків, відстань до перешкоди сприймається некоректно.


Система SEAT Drive Profile опція, але досить доступна – 3031 грн.

Характер під настрій

Серед опцій у тестовій Ibiza є SEAT Drive Profile, завдяки якій можна змінювати налаштування силового агрегата, використовуючи його на повну потужність чи навпаки, для максимальної економії палива. На вибір чотири режими: економічний, нормальний, спортивний і індивідуальний. В останньому можна обрати власні налаштування для двигуна, керма, кліматичної системи та адаптивного круіз-контроля, якщо він встановлений на автомобіль.

Найбільше відрізняється економічний режим, адже в ньому активно використовується рух накатом. За відсутності навантаження, коли водій прибирає ногу з педалі акселератора, трансмісія вимикає швидкість і двигун працює на майже холостих обертах (900 об/хв). Для “з’єднання” двигуна з колесами, достатньо натиснути на газ, чи гальма. Окрім того, швидкість увімкнеться на відчутному узвозі чи за помітного повороту керма.


Базовою для Ibiza є медіасистема Color з 6,5 дюймовим кольоровим сенсорним екраном, але наша версія з опціонним дисплеєм на 8 дюймів мультимедійної системи Plus. З опцією Full Link, за допомогою Android Auto чи Apple CarPlay мультимедійну систему можна з’єднати зі смартфоном.

Любо-дорого?

SEAT Ibiza кращий автомобіль В-класу, на якому мені довелось їздити. Звісно я не порівнюю модель з гарячими хетчами – то інша ліга. А от тестова Ibiza потішила, насамперед, чудовою керованістю та паливною економічністю. На свої розміри це досить місткий та комфортний автомобіль. Окрім того, він сучасний та безпечний. Є і слабкі сторони – оглядовість та вартість. У нас ціна на Ibiza в комплектації Style починається з 423 519 грн, більш дорожча тестова версія Xcellence – від 454 162 грн. Ці дві комплектації в Україні доступні лише з 115-сильним мотором та DSG.

А ось дешевші версії можна придбати з менш потужним 1,6 літровим двигуном (110 к.с.) на механіці та автоматі в комплектації Reference. Коштуватимуть вони 351 035 грн. та 386 753 грн. відповідно.

У будь-якому випадку, якщо порівняти відповідні комплектації з найближчими конкурентами, зі схожим силовим агрегатом, то Ibiza виглядає найцікавішим варіантом.

Дивіться повну галерею з тест-драйву тут.

SEAT Ibiza
Двигун бензин, R3, 999 см3
Потужність, крутний момент 115 к. с., 200 Нм
Трансмісія 7-ст. DSG
Привід передній
Максимальна швидкість 193 км/год
Розгін 0–100 км/год 9,4 с
Витрата палива траса – 4,7 л на 100 км, місто – 5,5 л на 100 км
Шини 195/55 R16
Дорожній просвіт н. д.
Кузов хетчбек
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1140/1560 кг
Вантажний відсік 355 л
Паливний бак 40 л
Кількість зірок EuroNCAP 5
Вартість мінімальна*  423 519 грн
Вартість тест. авто *  454 162 грн

* Вартість на 23.02.2020р.

 

Галерея SEAT Ibiza:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур

Додати свій коментар
















Pin It on Pinterest