Читайте про тест-драйв нового кросовера Subaru XV e-Boxer, якому тепер на допомогу прийшла електрифікація.
Це новий Subaru XV e-Boxer, й, на жаль, він не дає абсолютно жодних підстав гадати, як багато може означати ця маленька літера «е». Так, він здатний їздити на електриці, але таке пересування – виняток, а не правило повсякденної їзди. Бензоелектричний привід тут потрібен, в першу чергу, аби приборкати апетит.
Практично всі автовиробники зробили крок в сторону електрифікації, якщо вони продають свою продукцію американським клієнтам. Тому не дивно, що й японська марка з сузір’ями пішла за їхнім прикладом. Можливо, це було не так швидко, адже у Subaru немає такого ресурсного арсеналу, на який можна було б спертися, як, наприклад, у Volkswagen Group.
До речі, саме дизельний скандал із Volkswagen прискорив процес електрифікації Subaru, адже він, фактично, позбавив XV працюючого на важкому паливі двигуна. У підсумку, цей автомобіль став легкою мішенню для критики. Мало того, що решта з 1,6- і 2,0-літрових бензинових оппозитних двигунів без наддуву були особливо астматичними, так у парі з варіатором і постійним повним приводом Subaru вони не були ні особливо вишуканими, ні економічними.
Що ж змінилось під капотом?
Новий гібридний e-Boxer й став спробою знайти рішення після відмови бренду від дизельних моторів. Нинішній Subaru XV був представлений в 2017 році і нещодавно трохи оновив зовнішність. Автомобіль як й раніше орієнтований на безпеку та здатність їздити куди завгодно, але досі був доступний тільки зі звичайним бензиновим двигуном.
Тепер XV існує тільки як e-Boxer, який використовує той же бензоелектричний привід, що й Forester e-Boxer, адже обидва автомобілі створені на одній платформі Subaru Global Platform (SGP).
2,0-літровий чотирициліндровий бензиновий двигун потужністю 150 к.с. встановлено поздовжньо, а йому допомагає невеликий 17-сильний електродвигун, вбудований в останню версію варіатора Subaru Lineartronic CVT. Невелика 118-вольтна батарея з піковою віддачею 13,5 кВт знаходиться під підлогою багажника, де раніше практично зберігалося запасне колесо.
Це робить можливим їзду на XV тільки на електриці, але не думайте, що це справжня гібридна трансмісія в стилі Toyota. Фактично, випадки, коли ви покладаєтеся тільки на батарею, досить нетривалі. Тримайте швидкість нижче 40 км/год і майже не тисніть на педаль акселератора, тоді ви досягнете успіху в досягненні кількох десятків секунд їзди без вихлипу. Коли котитеся з гори, це виходить навіть на 85 км/год.
Який кілометраж на електротязі?
Теоретично, можна протягнути на повністю зарядженій батареї близько півтора кілометрів. Але на практиці навряд чи це вийде. По-перше, навіть якщо літій-іонний акумулятор повністю заряджений, при включенні запалювання оппозитник завжди прокидається. По-друге, ніяк неможливо примусово перевести e-Boxer в EV-режим. Та й мозок системи не тренований довго відтягувати момент запуску ДВЗ, бо піклується про наявність заряду в батареї. А якщо ви страждаєте тахікардією, то не проїдете й метру: здається, що педаль реагує навіть на пульс у стопі вашої правої ноги.
Звичайно, ви можете допомогти гібридній системі розумніше використовувати накопичений заряд, але й без вашої допомоги електрифікація XV дозволяє зменшити викиди і – теоретично – витрати палива. За словами Subaru, e-Boxer економить до 10% пального в порівнянні зі стандартним 2,0-літровим агрегатом.
На практиці, як виявилося, виходить й більше. Навіть якщо на шосе ДВЗ глухне, тільки якщо ви довго уповільнюєтесь, а не просто відпускаєте педаль «газу» на пару секунд, витрата знижується на 0,5 л від 6,7 л/100 км у безбатарейної машини. У місті ж різниця ще більш вражаюча: при вмілому поводженні з гібридною установкою споживання падає з 9,3 до 7,3 л / 100 км. І хоча це все ще багато для сучасних гібридів схожого формату, це знову надає Subatu XV сенс існування.
А що до їздових характеристик?
У трансмісії спостерігається помітний сплеск, коли двигун заводиться, а варіатор у передчутті прискорення підвищує передавальне число, перш ніж почне працювати звичайним, злегка гучним способом, до якого ми звикли в продукції Subaru.
Трансмісія XV була найбільшим каменем спотикання для тих, хто не звик до цієї технології. Subaru надала варіатору ступеневий характер, і тепер тільки великий хід дроселя супроводжується зависанням на високих оборотах. А так як у e-Boxer крутний момент на низьких оборотах більший, а відгук швидший, ніж у стандартних моделей, CVT найчастіше схожий в роботі на звичайний, дуже комфортний «автомат». При плавних розгонах варіатор утримує обороти двигуна на ледачих 1600 об/хв, а на крейсерській швидкості в місті й передмісті зовсім трохи вище холостих.
Але електродвигун не скорочує загальний час розгону – XV e-Boxer потрібні ті ж 10,4 с на досягнення 100 км/год. Крутний момент бензиновика становить 194 Нм при 4000 об/хв (на 2 Нм менше, ніж раніше), але, щоб домогтися значного прогресу в прискоренні, потрібно перевалити за 4500 об/хв. І тут будьте готові не тільки до какофонії шуму двигуна та варіатора, але й до нівелювання всіх успіхів у зниженні бензинового апетиту.
Тому цей гібридний привід найкраще підходить для нешвидких міських переміщень із частими зупинками й повзаннями в пробках, а не для автомагістралей. Тоді така їзда – дуже комфортне заняття. Але навіть тут e-Boxer не вистачає витонченості повноцінної гібридної архітектури, яку можна знайти, скажімо, в RAV4 або Corolla. Звичайно, Toyota удосконалює свою систему набагато довше, ніж Subaru, тому ми, напевно, побачимо, як трансмісія e-Boxer з часом стане більш плавною і узгодженою.
Не драйверська машина, але…
В іншому, ходові якості та керованість XV дуже гарні для цього класу. При скиданні газу немає відчуття їзди на спущених колесах, як часто буває у гібридів, а оперування педаллю гальма в фазі регенерації сприймає лінійним і природним.
Крен кузова добре контролюється, незважаючи на значний дорожній просвіт автомобіля 220 мм, добре виважене кермове управління збережуть точність, а підвіска дивно податлива, але, в той же час, зібрана. Вона з ретельністю поглинає нерівності як на дорозі, так й на бездоріжжі, не втрачаючи самовладання. Це не чисто драйверська машина, але низький центр тяжіння XV e-Boxer і продумане налаштування шасі означають, що він управляється з високим запасом надійності.
До 2021 року Subaru оновила налаштування підвіски в рамках освіження моделі. Тепер водій також може натисканням кнопки на кермі змінювати характеристику двигуна і трансмісії – вибирати між паливною економічністю і продуктивністю за допомогою системи Subaru SI-Drive.
Електродвигун e-Boxer використовується і для посилення вражаючих позашляхових здібностей XV, забезпечуючи додатковий крутний момент на низькій частоті обертання при виборі «X-Mode» кнопкою на середній консолі. У поєднанні з фірмовою симетричною системою повного приводу Subaru цей інтелектуальний режим призначений для більш впевненого подолання розкислих полів і крутих підйомів/спусків, перекидаючи потужність між провідними колесами на підйомі та запобігаючи втрату контролю на спуску.
Оновлений екстер’єр
Зміни в дизайні оновленого XV незначні й «зачепили» перероблений передній бампер, решітку радіатора й декоративне обрамлення протитуманних фар.
З’явилися нові 18-дюймові легкосплавні диски, а до палітри XV додані два нові варіанти забарвлення – Plasma Yellow і Horizon Blue.
На жаль, це не змінило того факту, що XV e-Boxer – не найпрактичніший автомобіль у класі. Його 345-літровий багажник хоча й не зменшився через появу під його підлогою батареї гібридної системи, але все ще менший за більшість конкурентів.


На щастя, не постраждав обсяг «житлового відсіку» – в салоні все так само вдосталь місця для пасажирів спереду і ззаду.
Про комплектації та ціни
А ось ціна e-Boxer, зрозуміло, зазнала інфляції. У «звичайного» XV комплектацій знову три, але називаються вони тепер інакше.
Лінійка починається з Active (від 886 000 грн), де Subaru продовжує демонструвати щедрість. Тут є 2-зональний клімат-контроль, безключевий доступ, підігрів передніх сидінь, адаптивний круїз-контроль, управління вектором тяги в поворотах, Apple CarPlay/Android Auto, автомати адаптивних світлодіодних фар і двірників, камера заднього виду, 17-дюймові алюмінієві колісні диски, рейлінги і, зрозуміло, повний привід.
Комплектація Touring дорожча майже на 100 000 грн і додатково включає підігрів керма, шкіряні вставки в кріслах, електропривод водійського сидіння, 2-режимний X-Mode, мультимедійну систему з збільшеним до восьми дюймів дисплеєм із навігацій, другий порт USB, автомат дальнього світла, моніторинг поперечного трафіку ззаду з автоматом гальмування і диски на 18 дюймів.
Шкіряна оббивка, люк на даху і сидіння з функцією пам’яті завершують гаму в Premium за 1 033 100 грн. І ось вже від цієї комплектації відштовхується e-Boxer. Фактично, надбавка в ціні становить лише 35 000 грн, тобто немає приводу не купити гібридну машину, раз ви вже піднакопичили на топ-версію.
Технологія допомоги водієві Subaru EyeSight входить в стандартну комплектацію і працює через три камери на лобовому склі. Вона забезпечує функціонування адаптивного круїз-контролю, утримання в смузі та автоматичне екстрене гальмування.
В рамках поновлення моделі також у стандартній комплектації поставляється передня камера з кутом огляду 180 градусів, яка постійно моніторить обстановку перед бампером і сліпі зони на предмет перешкод і пішоходів. Дзеркала тепер також автоматично нахиляються вниз, коли автомобіль рухається заднім ходом, для кращої видимості при паркуванні.
Підсумки
Subaru XV e-Boxer – добротний автомобіль, який сяє як на дорозі, так й на бездоріжжі з його глибиною інженерної думки, відмінною якістю виготовлення, вражаючим арсеналом технологій з безпеки і твердим, але все ж пробачливим характером.
Додавання гібридної технології e-Boxer розширило привабливість XV, але не у частині задоволення від водіння. Тут Subaru відкрито заявляє, що її автомобілі більше не призначені для любителів драйву. На покупця повинен справити враження рівень оснащення і комфортність їзди.
Автомобіль також виглядає добре складеним і просторим всередині, але факт залишається фактом: у більшості випадків покупці будуть краще задоволені передньоприводними конкурентами, які дешевше при покупці та у змісті.
Технічні характеристики Subaru XV 2.0i-L ES MHEV
Двигун | бензин, 1995 см3 |
Потужність | 150 к.с., 194 Нм |
Трансмісія | безступінчастий варіатор CVT |
Привід | повний |
Максимальна швидкість | 193 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 10,7 с |
Витрата палива | траса – 6,1 л на 100 км |
місто – 7,2 л на 100 км | |
Шини | 225/55 R18 |
Дорожній просвіт | 220 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1554/2070 кг |
Вантажний відсік | 345/1327 л |
Паливний бак | 48 л |
Вартість мінімальна* | 1 057 500 грн |
Вартість тест. авто. * | 1 068 200 грн |
*Вартість на 06.05.2021 р.
Галерея Subaru XV: