Volvo XC40 T5 Recharge: двомоторний силач

Автор: Олег Василевський | 30 Кві, 2021
Volvo XC40 T5 Recharge

Читайте детальний огляд тест-драйву плагін-гібрида Volvo XC40 Recharge T5.

Новий гібрид Volvo XC40 Recharge T5 обіцяє витрачати 2 л/100 км, але за це доводиться одразу платити. А ще лінійка Recharge займає верхні рядки силового рейтингу гами XC40. Щоправда, поставляється тільки з переднім приводом.




Volvo XC40, представлений в 2017 році, являє собою порівняно невеликий SUV преміум-класу, що відрізняється практичністю і комфортом, а також сміливим стилем, який виділяє його серед консервативніших конкурентів. Його високий рейтинг у краш-тестах і набір доступних систем активної безпеки й допомоги водієві також сподобалися покупцям.

А конкуренти хто?

Volvo XC40 T5 Recharge

З точки зору розміру й ціни XC40 в лінійці позашляховиків Volvo знаходиться нижче XC60, а його суперниками виступають дует BMW X1/X2, Jaguar E-Pace, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque, DS7 Crossback, Mercedes GLA, Audi Q2/Q3 та Mini Countryman.

Volvo XC40 має довжину 4425 мм, ширину 1863 мм й висоту 1658 мм. Це робить його трохи коротшим за BMW X1 та Audi Q3, але помітно ширшим та вищим за обидва ці конкурента.

Volvo XC40 T5 Recharge

Мало хто зможе змагатися з XC40 за шириною діапазону двигунів. Він починається з чотирьох бензинових агрегатів: 3-циліндрових турбомоторів у двох версіях – T2 потужністю 129 к.с. і T3 на 163 к.с., а також запозичених у старших моделей марки м’яко-гібридних 4-циліндрових B4 на 197 к.с. і B5 на 250 к.с. (у нас не продається). T2 і T3 мають передній привід, але T3 пропонується з восьмиступеневою автоматичною коробкою передач, а Т2 можна купити з шестиступеневою механічною. Моделі B4 і B5 повнопривідні й обидві поставляються виключно з коробкою-автомат.

Дизелів два – D3 на 150 к.с. і D4 на 190 к.с., обидва повнопривідні з автоматичною трансмісією. Плагін-гібриди Recharge T4 на 211 к.с. та Recharge T5 на 258 к.с. використовують передній привід й автоматичну коробку передач, в той час як Volvo недавно також представила повністю електричну модель XC40 P8 з повним приводом і потужністю 408 к.с.




Про комплектації

Volvo XC40 T5 Recharge

XC40 пропонується в чотирьох комплектаціях – Momentum, Momentum Pro, R-Design та Inscription. Базовий Momentum оснащений зі стриманою щедрістю: 18-дюймові алюмінієві диски, 2-зональний клімат з очищенням повітря, світлодіодні автоматичні фари, автомат двірників, круїз-контроль, навігація, три порти USB, парк-пілот ззаду, сім подушок безпеки, автомат гальмування, утримання смуги, рейлінги, білий або чорний колір кузова.

Volvo свідомо дистанціювала XC40 від більш розкішного, запеклого іміджу, характерного для більш великих ХС-моделей, але це не означає, що тут немає місця для вражаючих дизайнерських штрихів або новітніх технологій. Насправді, якраз навпаки, тому що найменший XC привніс новизну на ринок невеликих кросоверів преміум-класу.

Volvo XC40 T5 Recharge

Стиль автомобіля був натхненний маленькими роботами, яких британський дизайнер Ян Кеттла бачив в науково-фантастичних фільмах. Кінцевим результатом стало безліч простих, чистих і чітких ліній в кузові, як й образ, якому вдається одночасно виглядати милим технократом.

Можливості для персоналізації тут більше, ніж у XC60 і XC90, завдяки контрастним кольорам даху в деяких версіях (чорний або білий, в залежності від обробки салону). А ось всередині не так вже й багато розкоші. І все ж XC40 вдається надати дозу шведської прохолоди, як від дивовижно опрацьованого гарнітура IKEA в вітальні.




Функціональний інтер’єр

Volvo XC40 T5 Recharge

XC40 входить в клас, де стиль та імідж традиційно були важливіше місткості. Тут на диво мало безладу, і хоча фактичний обсяг простору не перевищує середній у класі, достаток акуратних практичних деталей робить XC40 кращим у відображенні повсякденних потреб власника, ніж це роблять багато його конкурентів.

Інтер’єр XC40 акуратний, функціональний і по-своєму дуже шведський. Він не дуже контрастно розфарбований, а акценти розставлені тільки вентиляційними дефлекторами з гранованими хромованими крутилками.

І якщо ви абсолютно впевнені, що на приладовій панелі повинно бути велика кількість м’яких матеріалів, то ви, ймовірно, вважаєте його відсутність розчаруванням. Але для інших інтер’єр стане особливим місцем, де можна приємно, по-домашньому проводити час.

На панелі приладів відносно мало кнопок і регуляторів, вона виглядає акуратно і не захаращена зайвими деталями.

Volvo XC40 T5 Recharge

І, в залежності від обраної вами обробки і вашої сміливості щодо переліку опцій, в дверних полицях буде або повстяна обробка, або яскраве облицювання. А їхня місткість дійсно величезна, чому посприяло рішення Volvo перенести динаміки з їхніх традиційних місць, розташувавши аудіосистему поверху приладової панелі.

Пошукайте і відкриєте безліч простих і дотепних елементів. Ви виявите, що в кришку ящика для рукавичок вбудований складаний гачок, який допоможе вам дістатися додому, не проливши на підлогу ані краплі з пакета з фаршем. З-під водійського крісла висувається лоток для документів, а відділення з кришкою між передніми сидіннями виявляється знімним сміттєвим кошиком, який миється.

Volvo XC40 T5 Recharge

Звичайно, одними лише аналоговими рішеннями не обійшлося. Допомагають технології – в цьому відношенні частка безсоромного запозичення у XC60 і XC90 творить чудеса, бо XC40 отримує той же 9-дюймовий мультимедійний дисплей із портретним компонуванням, що і його старші брати, а також 12,3-дюймовий цифровий щиток приладів замість звичайних циферблатів . І все це – стандартне оснащення для всієї лінійки.




Про простір

Volvo XC40 T5 Recharge

Довга колісна база допомагає з простором для ніг ззаду, хоча місце і над головою для пасажирів на задньому сидінні також вражає – навіть із встановленим опціональним панорамним люком. І тільки середній пасажир, якщо він дорослий, поскаржиться на високий тунель у підлозі.

452-літровий багажник не найбільший в класі, але його підлога похвально плоска без виступаючого порога, і є кілька хитромудрих роздільників, які допомагають запобігти переміщенню покупок, коли ви в дорозі. Завантаження не ускладнюється й після складання спинок, бо вони не утворюють сходинки, при цьому ємність виростає до 1328 літрів.

Volvo XC40 T5 RechargeVolvo XC40 T5 Recharge

Під підлогою багажника може лежати запасне колесо. Цей факт не був би настільки примітним, якби тестовий автомобіль не опинився плагін-гібридом із літій-іонною батареєю на 10,7 кВт-год (використовувати з них можна 8,5 кВт-год). У той час, як навіть звичайні гібриди, часом, жертвують підпіллям на користь батареї, XC40 Recharge співає пісню слави шведським інженерам, які в його компактних розмірах знайшли можливість так акуратно заховати тяговий акумулятор.

Він розташований уздовж «хребта» цього Volvo – там, де зазвичай ховається карданний вал, і заважає тільки середньому пасажирові ззаду, як згадувалося. Таким чином XC40 зберігає статус невеликого позашляховика преміум-класу, який досить практичний, щоб використовуватися в якості повсякденного сімейного транспорту.




Під капотом

Volvo XC40 T5 Recharge

Випустивши новий XC40 Recharge T5, Volvo зробила подвиг, до якого більшість конкуруючих виробників у цьому класі ще тільки готувалися. Хоча він й став останнім автомобілем в стайні шведської компанії, хто отримав гібридний силовий агрегат, що заряджається від розетки.

Тут ви знайдете 1,5-літровий трициліндровий бензиновий двигун із турбонаддувом, що працює разом з електродвигуном і 7-ступеневою коробкою передач із подвійним зчепленням. Системна потужність досягає 262 к.с. і передається на передні колеса.

Volvo XC40 T5 Recharge

Вийшов відмінний тандем, але саме трициліндровик тут задає темп. Заявлений Volvo час розгону до 100 км/год за 7,3 секунди не виглядає неможливим, адже в резерві цілих 425 Нм крутного моменту, які XC40 Recharge вихлюпує на дорогу з вишуканістю. Не всі вони доступні миттєво, адже запуск двигуна, подолання турбоями й вибір потрібної передачі в трансмісії займає деякий, хоча й порівняно невеликий час. Потрібно зірватися з місця без запинки? Volvo тут пропонує скористатися лаунч-контролем!

Тільки на верху діапазону оборотів двигун починає здаватися трохи жорстким, але все ще не гучним, тому більшу частину часу він проводить, обертаючись ненав’язливо для вух пасажирів.




Що означає плагін-гібрид?

Volvo XC40 T5 Recharge

1,5-літровик здається набагато об’ємнішим агрегатом та зрілішим, ніж може здатися, виходячи з кількості його циліндрів. І то, як він взаємодіє з електродвигуном й батареєю, бездоганно. Увімкніть запалювання, і автомобіль за замовчуванням перейде в гібридний режим, майже непомітно перемикаючись між двома джерелами живлення, орієнтуючись на сигнали, які ваша права нога посилає через педаль.

Якщо в батареї є хоча б трохи заряду, рух почнеться на електротязі. Якщо його трохи більше, то можна примусово перевести XC40 Recharge на живлення тільки від акумулятора, вибравши режим Pure Drive, який працює до 125 км/год.

Volvo XC40 T5 Recharge

Шведи стверджують, що батарея розрядиться через 45 км (номінальний витрата – 15,2 кВт-год / 100 км). У реальному світі ви, швидше за все, протягнете не так багато, але все ж на 40 км на повному заряді можна розраховувати, якщо за бортом не люта зима.

Як й в багатьох гібридах, проходження педаллю акселератора точки кікдауна пускає в хід двигун, який миттєво перезапускается суперконденсатором. Проведіть пальцем вліво по центральному дисплею, і вам відкриється меню управління залишком заряду в батареї. Тут є дві опції: дати команду ДВЗ примусово заряджати акумулятор або зберегти наявний заряд, щоб скористатися ним пізніше.

Volvo XC40 T5 Recharge

Тримайте батарею зарядженою (повна зарядка займає близько трьох годин), і Volvo може показати витрата 2 л/100 км. Однак, коли запас вичерпається, апетит зросте вчетверо. Зрештою, невеликому двигуну доводиться переміщати велику масу – 1712 кг, якщо бути точним. Тобто майже на 200 кг більше за Т3 із таким же 1,5-літровиком. Відповідно, й загальний запас ходу буде меншим, адже у цього Т5 й паливний бак на 5 л менший (49 л проти 54 л).




Як їде XC40?

Volvo XC40 T5 Recharge

Під обшивкою XC40 використовує нову платформу (CMA), на якій також буде заснований наступний хетчбек V40. Тут встановлена підвіска зі стійками МакФерсона спереду і задня вісь, тому цей Volvo не поступається своїм німецьким конкурентам у вишуканості шасі. І хоча кремезні лінії кузова визначають його як позашляховик, але компактні розміри означають, що XC40 в керованості недалеко пішов від компактного хетчбека.

Він рухливий і маневрений, з активним вкручування в поворот у відповідь на пришпорювання, однак, якщо ви шукаєте динамічного блиску гарячого хетчбека, на що натякає потужність силової установки цього Т5, то її краще пошукати в іншому місці.

Volvo XC40 T5 Recharge

Кузов крениться більше, ніж хотілося б, а кермове управління не завжди буває точним, хоча й завжди швидким.

Переведіть XC40 Recharge в режим Power, і у силової установки з’явиться ще більше чуйності, кермо наллється вагою, а підвіска підтягнеться. Але ви все ще їдете на Volvo, яка проти того, щоб її автомобілі славилися дорожніми хуліганами. Максимальна швидкість XC40 Recharge, наприклад, обмежена 180 км/год.

Навпаки, це круізер в чистому вигляді. Налаштування підвіски, що дозволяють впоратися з додатковою вагою, привели до того, що їзда стала трохи жорсткішою, але XC40 Recharge досі можна відносити до одного з найкомфортніших кросоверів середнього розміру. Тільки уникаєте 19-дюймових коліс – занадто твердих і галасливих, нехай і з монументальним зчепленням.

Volvo XC40 T5 Recharge

Єдине дійсно слабка ланка в шасі – це реакція гальмівної системи. Педаль гальма вимагає звикання, адже спочатку вона сприймається занадто твердою й байдужою. Частково її функцію може брати на себе режим посиленої рекуперації, яку пілот вибирає, перевівши селектор трансмісії в положення «В». Це сильно полегшує йому життя, особливо в місті.

Тоді як у заміській їзді горбистими дорогами наявність великої батареї та рекуперації ще більше підвищує загальну ефективність гібридної системи. У той час, як у звичайних гібридів, особливо м’яких, акумулятор швидко заповнюється, XC40 Recharge може довго складувати в своїй батареї надлишки кінетичної енергії. У тому числі від їзди в режимі Power, коли бензиновий мотор робить більше роботи, ніж потрібно.




Підсумки

Volvo XC40 T5 Recharge

В XC40 Recharge T5 ви отримуєте вражаючу трансмісію та високоякісну кабіну. Якщо плагін-гібрид вписується в ваш спосіб життя, й ви готові доплатити досить значну ціну (приблизно на 400 тис. грн дорожче за В4) за динаміку розгону, (умовну) екологічну дружелюбність і потенціал економії, цей Volvo – розумний вибір.

Стандартне обладнання не вражає, а за такі допоміжні системи, як автомат дальнього світла, потрібно доплачувати. Та й повсякденні блага, як Apple CarPlay чи Android Auto, не є обов’язковими, як й підігрів передніх сидінь, керма й лобового скла.




Технічні характеристики Volvo XC40 Recharge T5

Volvo XC40 T5 Recharge

Двигун бензин, турбо, 1477 см3
Потужність 180 к.с., 265 Нм
Електродвигун 96 к.с., 160 Нм
Системна потужність 262 к.с., 425 Нм
Трансмісія 7AT 2WD
Привід передній
Максимальна швидкість 180 км/год
Розгін 0–100 км/год 7,3 с
Витрата палива траса – 6,1 л на 100 км
місто – 7,5 л на 100 км
Шини 235/50 R19
Дорожній просвіт 211 мм
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1741/2290 кг
Вантажний відсік 452/1328 л
Паливний бак 49 л
Вартість мінімальна* 1 534 440 грн
Вартість тестового авто* 1 919 400

 *Вартість на 26.04.2021 р.

Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський

Додати свій коментар














Pin It on Pinterest