Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: Боротьба на всіх трьох рівнях! (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 17 Вер, 2020

На 2-му етапі Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC боротьба розгорталася в усіх трьох заліках, і однією з найбільш напружених тут стала дуель за друге місце в Touring.

Як ми вже встигли сказати – пелотон 2-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC виявився більш наповненим, ніж на 1-му раунді. Всі три заліку. в яких розігруються свої комплекти нагород, зібрали по 4-6 учасників.

Про боротьбу в найпотужнішому з них Super Touring-е та за призи в GT Open, де головною родзинкою дня стала чергова дуель двох багаторазових Чемпіонів України Андрія Євтушенка з Ігорем Скузом, ми вже розповіли.

Тим часом, саме GT Open став цього разу наймасовішим, де на старт вийшло 6 машин, тому протистояння в ньому розгорталися не тільки за місця на подіумі. Проте, навіть за п’яти учасників у Touring-у, всі до єдиного з них встигли позмагатися на трасі! І тут навіть не обійшлося без «конфліктної ситуації».

Як завжди, про все по порядку.

І все ж лідер – він!

У «Турінгу» на тренуванні Вадим Конончук залишає за собою найкращий час – 1 хв 33,353 с. Проте, досить близько до нього – в 0,374 і 0,699 с, – розташовуються й Олексій Дьяченко з Владиславом Сінані. Та й час Вадима Євтушенка виявляється тільки на одну секунду повільнішим, тоді як Поляничко був у 1,7 секундах «позаду».

Однак у кваліфікації зовсім не 3-кратний і чинний Чемпіон України, а саме Олексій забирає поул, показуючи 1 хв 33,288 с.

Правда, різниця між першим і другим часом, яке показує Конончук, виявляється мізерною – лише 0,003 секунди!

Третім знову стає Сінані, але вже поступаючись поулу 0,8 секунди.

При цьому старший із братів Євтушенко поступається Владиславу нехай і не три тисячних секунди, але теж небагато – 0,175 с.

А ось для Поляничко, схоже, його нова «вісімка» стає якоюсь, якщо не «нещасливою», то точно – проблемною.

Другий день поспіль вона явно не давала своєму пілотові скласти конкуренцію суперникам. На ній знову вилазять якісь «гремліни» і мало того, що Антон показує тільки останній час у кваліфікації для заліку «Турінг», він ще й поступається поулу більше трьох секунд! Тож не дивно, що й в гонці Антон не зміг толком поборотися з суперниками.

А старт в цьому класі виявився більш ніж напруженим.

З перших метрів дистанції Конончук приступає до атак на Дьяченко та два перших повороти вони проходять у прямому сенсі слова бік-о-пліч!

Олексій зміг зберегти лідируючу позицію, але зовсім не надовго.

На гальмуванні в останньому повороті, прямо перед уболівальниками на трибунах, Конончук випереджає суперника, після чого йде у відрив до своєї чергової впевненої перемоги.

Природно Вадим показує і найшвидше коло в гонці – 1 хв 34,148 с, за що отримує належний бонусний бал на додачу до 20 очок за вікторію.

А ось для самого Олексія гонка на цьому тільки починалася і його, як і глядачів на трибунах, чекав ще один, куди більш гострий момент в цьому ж повороті!

Спроба, помилка …

Не встиг Дьяченко перевести подих, як в його дзеркалах заднього виду з’явилася теж жовтого, але темнішого кольору «Калина», на якій цього разу їхав не Сергій Бєляєв, а його товариш – Владислав Сінані. Незабаром між ними зав’язується боротьба.

Цікаво, що дане протистояння розгорнулося за друге місце в класі, а це означало, що глядачі одночасно стали свідками одразу двох дуелей в гонці, причому обидві велися саме за «срібло» – перша в GT Оpen, а друга в «Турінг».

Однак на відміну від боротьби Андрій Євтушенко-Ігор Скуз, цей бій все ж закінчився зіткненням! І на радість багатьох із глядачів, воно відбулося прямо перед ними все в тому ж останньому повороті кола.

Олексій фактично запросив суперника до атаки, залишивши відкритою величезну «хвіртку», чим Сінані й скористався.

На жаль, але Владислав не розрахував зі швидкістю і траєкторією маневру і між ними відбувається видовищний контакт.

Найцікавіше те, що в цьому зіткненні постраждав виключно «агресор»!

«Вісімка» Дьяченко отримала лише не таку велику вм’ятину на водійських дверях, після чого Олексій відловив машину і продовжив рух, втративши на цьому інциденті лише пару секунд. При цьому кут зіткнення, які в цьому повороті відбуваються через гонку, вийшов таким незвичайним, що у «Калини» не тільки відірвався передній бампер, а й «вирвало» праве переднє колесо!

Більш того, на мить на машині Сінані навіть виникла невелика пожежа, коли, очевидно, що масло з трансмісії потрапило на вихлипний колектор …

В результаті Дьяченко це зіткнення нічого «не вартувало» (не рахуючи пом’ятою двері) й він спокійно фінішував другим, тоді як Сінані оформив схід.

Але, як з’ясувалося пізніше, у суддів виникло чимало запитань до Владислава.

… та їхні наслідки

Його звинуватили мало не в умисному тарані суперника і «виписали» грошовий штраф за це! Спортсмен на це парирував очевидною логікою – невже він таранив б суперника прямо перед суддівською ?! І відмовився сплачувати несправедливий штраф. І по ідеї він більш ніж правий!

Вельми цікаво зрозуміти аргументи суддів, так як, по-перше, і це головне, контакт не привів до зміни позиції, що означає буквально «відсутність складу злочину»! По-друге, відповідно до правил, якщо удар відбувається не в задню частину автомобіля, а перед середньою стійкою «в базі», то зі спортивно-юридичної точки зору винуватцем зіткнення і зовсім вважається сторона оборони! І все це прописано чорним по білому в правилах вже кілька років.

Зрозуміло, що тут йдеться про помилку атакуючої сторони, яких практично в кожній гонці по всьому світу відбувається часом по кілька разів за гонку. Але тут точно не було мови ні про якийсь злий намір або «неспортивну поведінку», які й інкримінувалися Сінані!

Найцікавіше інше, що в своєму завзятті до «виховної роботи» судді почали погрожувати «винуватцю» дискваліфікацією! А ось це вже й зовсім «попахує» якимось шантажем!

Так, Сінані відверто помилився при атаці, що призвело до зіткнення, але в цьому інциденті ніхто і ніщо не постраждали, крім нього самого! Не будемо далеко ходити.

Можна згадати не такі вже й далекі інциденти Андрій Скуз-Олександр Гальвес або Євген Кошарук-Вадим Євтушенко!

З розривом у пару років обидва як під копірку відбулися на виході з першого повороту й закінчилися моторошними кульбітами Гальвеса і Євтушенко, з відвертою загрозою їхньому здоров’ю та машинами під списання!

І якщо у Скуза-молодшого все ж були юридичні наслідки, але й то тільки «за накопичувальною системою» з огляду на його попередні інциденти, то в другому випадку нікому й нічого! …

Тут також потрібно сказати про те, що точно в тому ж самому місці – на гальмуванні в останньому повороті – подібних інцидентів було не мало, включаючи … у самого Дьяченко!

Три роки тому він точно також «приїхав» у водійські двері Сергія Бабака.

Тоді удар був куди більш серйозним, він привів до зміни позиції і Олексію судді також призначали штраф у 2000 грн.

При цьому потрібно сказати, що й тоді було незрозуміло, чому за спортивне порушення на трасі під час гонки в українському автоспорті потрібно платити грошима?! …

У всьому іншому світі такі інциденти якщо і караються, то виключно в спортивній площині й без жодних грошових штрафів!

Та й в принципі – за помилку пілота, яка не привела ні до яких наслідків для інших сторін, апріорі ніхто нікого ніколи не карає !!! І тут просто «жирна крапка»!

Загалом, в даному випадку все дуже цікаво і ми обов’язково будемо стежити за розвитком подій в цій ситуації, так як вона, судячи з усього, ще матиме продовження …

На своїх рівнях

Позаду дуелей за призові місця відразу в двох заліках розгорталися свої локальні спортивні битви. Так, нехай і на не тривалий час, в «Турінгу» зійшлися Вадим Євтушенко з Антоном Поляничко, який зміг випередити суперника на старті.

На той момент йшлося про боротьбу за 4-е місце і одночасно «право не бути останнім».

Як вже було сказано, машина Антона цього дня явно «не тягнула», і через пару кіл він поступається Євтушенко, який пішов у відрив.

Після інциденту Сінані-Дьяченко четверте місце, яке оскаржували Євтушенко з Поляничко, перетворюється в третє, на якому і фінішував Вадим, але, як потім з’ясувалося – зробив це з трудом!

До кінця гонки на його «вісімці» виникли серйозні проблеми з КПП й тривай вона на пару кіл більше, він поступився б останнім місцем на подіумі «Турінг» супернику.

З точки зору кращого кола в гонці, другий показник у пів секунді від рекордного Конончука, залишився за Дьяченко, що фінішував другим.

Третій час показав Сінані, тоді як за Вадимом Євтушенко залишився лише 4-й час, але, передбачувано, попереду кращого показника Поляничко.

Самих дуелянтів з точки зору їхніх кращих кіл розділили 0,5 секунди.

Позаду лідерів GT Open нехай і не за призи, теж велася своя боротьба за перше місце поза подіумом. У ній зійшлися Микола Сушко з Олегом Скузом.

На кваліфікації Микола поступився вагомі 7 секунд поулу, але при цьому зміг випередити куди більш досвідченого Олега Скуза, нехай це й були примарні 0,019 секунди.

Така щільність результатів у цій парі пілотів віщувала боротьбу між ними й вона дійсно вийшла. На старті Сушко зберіг за собою четверту позицію, однак незабаром до нього «під’їхав» суперник. Нехай дуель в цій парі була не такою напруженою й видовищною, як між молодшим братом Олега і Євтушенко, тим не менш.

Після декількох кіл пресингу, Олег отримує момент й пірнає всередину на гальмуванні в першому повороті, випереджає суперника, після чого йде у відрив.

В даному випадку трансформації місць не відбулося і старший з братів Скуз фінішував 4-м, тоді як Сушко став 5-м. Примітно, що з точки зору найшвидшого кола в гонці в цій парі найкращий час залишився якраз за Миколою – 1 хв 28,820 с. За цим показником він випередив Олег Скуза на 0,3 секунди.

Як й у випадку з Андрієм Скоком у «Супер Турингу», від початку було зрозуміло, що Максим Баклушин в GT Open не зможе скласти конкуренцію пілотам на куди більш потужних «Фієстах».

Пілот із Хмельницького фінішував 6-м й останнім, проте він встиг поборотися з молодшим Скоком!

Нехай йшлося не про реальні місці в класі, проте, два дебютанти реально боролися, пару раз помінявшись позицією на трасі.

Передбачувано «верх» здобув пілот, який виступає на потужнішій «вісімці», та ще й взутій в спортивний слік.

Примітно, що якщо порівнювати кращі часи двох дебютантів, то 13-річний пілот, для якого ця гонка в «великому» кільці стала другою в житті, не так вже й сильно поступився Баклушину – 1 хв 38,251 з проти 1 хв 37,958 с.

І це не дивлячись на різницю в «енергоозброєності» їхніх машин …

Командні перетасовки …

З їхніми четвертим і третім місцями, команда братів Скуз «Майстер Карт рейсинг Тім» зібрала лише 22 очка, тим самим, опинившись поза призової трійки 2-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC серед колективів.

А перемогла тут з майже 100% -м результатом «Київ-Південь», де її засновник Володимир Дрогомирецький взяв можливий максимум в 22 очка, а його напарник Вадим Конончук – 21.

Примітно, що якщо сюди додати ще 16 балів Дьяченко, який захищає кольори «Київ-Південь» коли йому вдається вийти на старт, то загальна сума «південців» і зовсім складе 59!

Однак за правилами в командний актив враховуються два кращі результати, тоді як максимум на одному етапі за команду може бути заявлено тільки троє пілотів.

І в цьому плані особливо цікаво виглядали метаморфози іншого колективу – Smart Racing.

Кирило Ярмола і Микола Сушко, які представляли її минулого року, цього сезону не стартували, і на перших гонках за цю команду їхали, як й минулого, Антон Поляничко, до якого тепер долучилися Павло Мар’яненко та Микита Анпілогов.

Тут не можна не сказати, що в реалії всі троє є де-факто пілотами команди Sport Car Service, яка на сьогодні не заявлена офіційно, але вже кілька років здійснює технічну підтримку всіх трьох.

Цього разу, як й на передодні в рамках етапу Кубка України, Микита і Павло з різних причин не вийшли на старт.

Проте в стрій повернувся власне засновник Smart Racing – Микола Сушко.

Однак на подив, в суботу на етапі Кубка України він не був заявлений за свою ж власну команду! Але крім Поляничко в той день наклейки «розумників» з’явилися відразу на двох Honda S2000 Костянтина Гуцула і Владислава Сінані, які були офіційно заявлені за цю команду.

І тут найцікавіше полягає в тому, що протягом декількох років машини обох цих пілотів несли кольори прямої конкурентки Smart Racing – SDrive! Більш того, й Владислав й Гуцул є в прямому сенсі вихованцями цієї команди, що одночасно є центром підготовки водіїв і пілотів …

Машина Сінані в суботу ламається, та й у самого Владислава виникають деякі розбіжності з новою командою, тому в неділю його місце займає Олексій Бабенко, який також виступає на потужній «Хонді».

При цьому Поляничко офіційно вибуває з лав «розумників», тоді як Сушко тепер був заявлений за свою команду.

Що тут сказати – такий чехарди зі зміною пілотів в одній команді «частіше, ніж рукавички» історія українського автоспорту ще не знала! Але, тут немає жодних протиріч правилам – головне, щоб один й той же пілот не виступав у двох командах протягом одного сезону. І ось тут є нюанс.

За бажання Сінані знову захищати кольори SDrive цього року, він вже не зможе цього зробити.

Вірніше зміг би, але тільки в теорії, після величезної кількості «паперової роботи» і за окремої згоди відразу декількох сторін, включаючи навіть Кільцевій Комітет ФАУ – такі правила! …

Але, судячи з усього, SDrive з точки зору кільцевих гонок в цьому році більше не буде заявлятися, тому ця проблема не повинна виникнути …

… і деякі інші питання

Як би там не було, зусиллями двох «легіонерів» від «Хонда Мафії», на 2-му етапі Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC Smart Racing заробляє вагомі 34 очка і стає другою. Третє місце серед команд бере офіційно заявлена лише цьогоріч й переможця 1-го етапу Yevtushenko Motorsport, яка заробила 27 балів. Але і тут потрібно зробити застереження.

Раніше, щоб етап офіційно відбувся, в класі мав зібратися мінімальний кворум у 5 машин. В іншому випадку він вважався таким, що не відбувся і очки пілоти за нього не отримували.

«Супер Турінг» цього разу нарахував лише чотирьох учасників, тому ще минулого сезону вони не заробили б жодного очка й всі ці зусилля із рокіровками не привели б ні до чого, а актив Smart Racing склав би тільки 8 очок за 5-е місце Сушко.

Проте, судячи з усього, і це стало несподіванкою для багатьох, з цього сезону рядок регламенту про мінімально необхідні п’ять машин для етапу зникла. Здавалося б – які проблеми ?! Але тут дійсно виникає одне серйозне питання!

Тепер у Чемпіонаті України навіть при парі стартерів на етапі, вони заробляють «повні очки» – тобто 20 за перемогу, 15 за друге і так далі. При цьому в рамках Кубка України залишилися введені з минулого року понижуючі коефіцієнти! Але ж вони з’явилися саме з огляду на ті самі «вимоги п’яти»!

Наприклад, при чотирьох учасниках за перемогу на етапі Кубка України нараховується 16 очок, і так далі на зменшення аж до 8 при двох учасниках, але аж ніяк не 20! …

А не за горами Фінали, як Кубка, так й Чемпіонату України і на них зароблені очки будуть й перемножуватись на підвищувальний коефіцієнт 1,5.

І тоді всі ці питання спортивної арифметики вийдуть на перше місце і напевно внесуть свою інтригу – головне, щоб вона вчергове не перетворилася на плутанину! ….

А боротьба в Чемпіонаті України з кільцевих гонок UTC дійсно рухається до свого завершення!

І тут найцікавіше полягає в тому, що його 3-й і 4-й етапи пройдуть вже менш ніж через два тижні і зовсім не на «Чайці», а в Одесі! І вони дійсно стануть завершальними і, отже – вирішальними! Слідкуйте за нашими анонсами …

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їх уболівальників

Фото Вадим Чайковский та автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest