Чемпіонат України з трекових гонок: Його справа буде жити!

Автор: В'ячеслав Щербина | 09 Лип, 2020
Чемпіонат України трекові гонки 2020 анонс

На превеликий жаль, в квітні цього року нас залишив один із кращих організаторів автомобільних змагань в Україні – Сергій Пелешок. Цю втрату буде неможливо заповнити. Однак ми з радістю повідомляємо, що трекові гонки, яким він присвятив понад 20 років, все ж будуть жити!

Нагадаємо, що хоча іподромні, тобто зимові трекові гонки мають глибоку історію, що йде далеко за часів СРСР, в прямому сенсі слова батьком-засновником літніх трекових гонок у нашій країні є Сергій Пелешок. Саме йому, в минулому успішного пілоту, особливо в кільцевих гонках, прийшло в голову схрестити класичний (мотоциклетний) спідвей з автомобільними гонками.

Так, наприкінці 90-х років минулого століття народилася дисципліна, яка також із легкої руки Пелешка отримала свою власну назву – «Автоспідвей».

Його центром стало рідне для Сергія Григоровича Рівне, де знаходиться один із кращих в Європі спідвейних мототреків. Згодом трекова географія розширилася: Червоноград, Луцьк, Вознесенськ, Чернівці, Київ, Черкаси.

За більш ніж 20-річну історію «Автоспідвей», як й всі в цьому світі, переживав свої злети і падіння, розкол і навіть гоніння!

Пара останніх обставин приводили до вимушених пауз на кілька років. Але, кожен раз каталізатором і головною рушійною силою літніх трекових гонок залишався ТІЛЬКИ він один – Сергій Григорович Пелешок, який також продовжував й сам виступати в ньому багато років.

І ось цієї весни він не пережив інсульт й цієї Людини не стало. Після цього виникло питання про саме існування цього виду гонок. Адже саме Пелешок був не тільки автором, а й ідейним натхненником, який роками просував і розвивав цілу дисципліну автогонок практично поодинці!

Але, як стало відомо, трекові гонки будуть жити. І вони будуть офіційно проводитися в пам’ять про нього – Сергія Григоровича Пелешко.

Ще в квітні, зібравшись на похорон, найближчі з його соратників, включаючи рідного брата Миколу, вирішили, що вони докладуть максимум зусиль, що «Автоспідвей» продовжив жити в пам’ять про НЬОГО. І у них це виходить.

Для початку був обраний новий Комітет трекових гонок ФАУ на чолі якого став Андрій Яроменко. Також до його складу увійшли Микола Пелешок, Ігор Романов, Олег Рибак і Юрій Потапчук. Цікаво, що якщо не брати до уваги Олега – одного з найшанованіших в Україні функціонерів від автоспорту, який допомагав організовувати і судити більшість трекових гонок, – всі інші є активними учасниками трекових гонок.

Так Андрій Яроменко, будучи ще й головою АК «Черкаси» продовжує традиції гонщиків із минулого. У минулі часи вони, як й сам Пелешок, стартували одночасно в самих різних дисциплінах автоспорту.

Микола з Юрієм стояли біля витоків «Автоспідвея». Причому Юрій був головною рушійною силою появи і розвитку інтересу до трекових перегонів в Луцьку. Саме це місто на багато років стало другим центром для «Автоспідвея» в Україні.

Не менш цікава фігура Романова. Ігор народився в Рівному і буквально виріс на тому самому спідвейному стадіоні. Однак його зачепив не спідвей, а саме трекові гонки, які так перетинаються за своїм змістом із заокеанським NASCAR, «душі в якому» не чає Романов.

Але, найцікавіше, що практично від самого початку й потім протягом багатьох років Ігор був … оператором, що знімає «Автоспідвей» для телебачення!

Через понад 10 років, досягнувши серйозного кар’єрного росту на операторському терені, Романов вирішив здійснити свою юнацьку мрію і також почав стартувати в трекових гонках.

Не важко здогадатися, що для всіх цих людей Сергій Григорович був свого роду маяком і натхненником. Всі вони вважають справою честі продовжити те, що задумав і потім здійснював протягом двох десятиліть ВІН!

Природно пандемія і наступний карантин не могли не позначитися на календарі трекових гонок. Але ось, тепер він нам відомий.

Цього року Чемпіонат України з трекових гонок пройде в дещо урізаному форматі, але, разом з тим із більшою, ніж зазвичай, кількістю етапів. Це стане можливим завдяки здвоєному формату змагань – шляхи, яким йдуть усі, від «Формули-1» й «Індікар», до «ДТМ» і «НАСКАР».

Таким чином, українських трековиків чекає чотири локації, які завдяки дводенному формату виллються відразу в 7 етапів. Їхніми місцями проведення стануть: Чернівці, Черкаси, Косів та Червоноград, який прийме фінальний етап.

Примітно, що місце під «доріжку» в Чернівцях вибирав сам Пелешок, частково ставши й її «батьком».

Аналогічна тимчасова трекова траса народилася й в Черкасах – в даному випадку стараннями Андрія Яроменко. Тепер до них приєднується абсолютно нова траса в Косові. Причому тут буде не просто грунтова або глиняна «доріжка», як на двох вищезгаданих трасах. Організатори збираються зробити її з «відсівом», так, як це належить справжньому спідвейному треку, такі як в Рівному або Червонограді.

У цьому місці у читача напевно вже виникло питання – а де ж саме Рівне! І ось тут, ми змушені закінчити наш, взагалі, радісний матеріал свого роду навіть не ложкою, а великий ополоником дьогтю.

Відразу після смерті Сергія Григоровича, місцеві градоначальники і керівники рівненського треку заявили, що вони перейменують мототрековий стадіон і назвуть на його честь. Відбудеться це чи ні, покаже час, але вже зрозуміло одне!

Ще при його житті, спідвеїсти всіляко перешкоджали проведенню «Автоспідвея» в рідному Рівному. Звана ними причина – заподіяння шкоди.

Так, траплялися аварії, коли страждав специфічний дерев’яно-металевий паркан траси, проте він тут же, зазвичай прямо під час гонки відновлювався!

Що ж до самої «доріжки» – вона завжди безустанно грейдерувалась максимум через кожні чотири, а то й три заїзди! (Зазвичай трековий етап в залежності від учасників складається від 12 до 20 заїздів).

Не можна не сказати, що в реалії більшість трекових гонок в Рівному проходили тільки завдяки невгамовній енергії Сергія Григоровича, а, часом, його хватці як у Фокстер’єра.

Дуже часто Пелешку доводилося шукати всілякі шляхи-підходи до місцевих чиновників, намертво схоплюючи (фігурально висловлюючись, – природно) їх і не відпускаючи, поки вони не дозволять проведення цих свят швидкості.

А саме такими ставали всі до єдиної трекові гонки на рівненському мототреку, які часом збирали багато тисяч глядачів!

Можливо, пам’ять про Сергія Григоровича і вшанують в його рідному місті перейменуванням стадіону. Але на даний момент це відбувається не так, як того напевно в першу чергу хотів би ВІН – проведенням самих трекових гонок в їхньому місці народженні! …

 

В’ячеслав Щербина

Фото архів автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest