Ріккардо виграв насичену інцидентами гонку Гран Прі Італії

Автор: Роман Галімон | 12 Вер, 2021

Гонщик McLaren Даніель Ріккардо здобув перемогу на Гран Прі Італії й приніс команді переможний кубок вперше за дев’ять років.

Суботня спринтерська гонка  мала визначити стартовий порядок Гран Прі Італії 2021 року в неділю, але ще до старту відбулись деякі зміни.

За 10 хвилин до старту команда AlphaTauri затянула болід Юкі Цуноди на піт-лейн, звідки він так й не почав гонку. З хвосту пелотону стартував й Валттері Боттас, якому Mercedes змінив частини силової установки, а П’єр Гаслі, котрий розбив свій болід на першому колі в суботу, теж стартував із піт-лейн.

Отже для AlphaTauri це був провальний вікенд, тим більше, що за кілька кіл Гаслі вже зупинився в боксах.

Майже всі гонщики у топ-10 стартували на Medium й лише Льюїс Хемільтон обрав Hard, мабуть, намагаючись «пересидіти» на трасі гонщиків спереду.

Старт: перший дзвіночок

На старті Даніель Ріккардо впевнено випередив Ферстаппена та зайняв внутрішню траєкторію першого повороту. Максу в цей момент довелось захищатись від атак Ландо Норріса та Льюїса Хемільтона.

При цьому Хемільтон теж скористався внутрішнім радіусом першого повороту й вийшов на третє місце.

У четвертому повороті Льюїс вже атакував Макса, але зовнішнім радіусом. Звісно, гонщик Red Bull жорстко закрив «хвіртку» й британець був змушений зрізати поворот й повернувся вже четвертим, пропустивши Норріса.

В той же час, у четвертому повороті помилився й Антоніо Джовінацці, але цим спробував скористатися Карлос Сайнс й хотів його одразу пройти на виході з 5-го повороту. Проте іспанець «підчепив» заднє колесо італійця й відправив болід Alfa Romeo у стінку.

Джовінацці зіткнувся зі стіною й втратив антикрило, після чого був змушений їхати в бокси, а на трасі ввели режим «віртуального автомобіля безпеки», аби прибрати уламки. Пізніше Антоніо отримав 5-секундний штраф за небезпечне повернення на трасу.

До 8-го кола у першій десятці не було змін, як не намагалися Ферстаппен та Хемільтону випередити гонщиків McLaren: відповідно лідера гонки Ріккардо та третього на трасі Норріса.

Лише Серхіо Перес зміг випередити Сайнса на 9-му колі, коли обійшов іспанця перед четвертим поворотом у боротьбі за 6-е місце.

Цікаво, що вже до 11-го кола Боттас зміг піднятися до 11-го місця й це при старті на Hard та й з 19-ї позиції. На 13-му колі фін вже увійшов у топ-10. При цьому, Валттері продовжив свій прорив й наступними колами обігнав Латіфі, Алонсо та Стролла, вийшовши на 8-е місце (22 коло).

Єдиним інцидентом на цьому етапі гонки було те, що Окон виштовхнув Феттеля з траси в тому ж четвертому повороті, за що отримав 5-секундний штраф. Але це була боротьба за 12 місце.

На 23-му колі Ріккардо заїхав в бокси й цим завершив лідерство McLaren. Цікаво, що це була найбільша кількість лідуючих кіл для команди з часів виступів Хемільтона за британську команду і, як виявилось, це був лише початок.

Red Bull спробував відповісти швидким піт-стопом на наступного колі, але команда незвично провалила заміну коліс й Ферстаппен виїхав лише 9-м.

В цей де час Хемільтон обігнав Норріса перед 4-м поворотом й вийшов у лідери гонки, а Ландо одразу заїхав у бокси й став 8-м, одразу перед Ферстаппеном.

Дежавю?

На 26-му Хемільтон теж робить піт-стоп й одразу виїжджає між Норрісом та Ферстаппеном. Проте вже у першому повороті Макс атакує Льюїса й боліди заходять паралельно у шикану.

Проте жоден із гонщиків не хотів поступатись позицією й машини врізаються, болід Red Bull підкидає на бордюрах й він опиняється на машині Mercedes. Обидва гонщики змушені зупинити гонку, а стюарди оголосили, що розглянять інцидент після перегонів, а поки нейтралізували гонку автомобілем безпеки.

В той же час, команда Ferrari закликає своїх гонщиків в бокси й робить «безкоштовний піт-стоп», виводячи Леклера на 2-е, а Сайнса на 5-е місце.

Впевнений дубль McLaren

На рестарті після 31-го кола порядок виглядав так: Ріккардо, Леклер, Норріс, Перес та Сайнс. Проте вже на старті Норріс атакує Леклера й проходить його до 4-го повороту. Аналогічний маневр робить Перес колом пізніше й проходить монегаска у 4-му повороті, проте з порушенням меж траси (за що йому призначили 5-секундний штраф пізніше).

До 34-го кола гонщики McLaren дуетом очолили гонку, а Перес явно намагався захистити свою позицію від Боттаса, який був єдиним гонщиком на Medium в цій стадії гонки. Гонщики Ferrari стали 5-м та 6-м й вже не претендували на подіум.

Наступні декілька кіл між містком McLaren та гонщиками відбулись розмови стосовно командної тактики, суть якої зводилась до того, що Ріккардо мав додати швидкості, а Норріс залишитись другим й не атакувати напарника.

На 43-му колі Боттас зробив вдалий обгін Переса у 4-му повороті, але пригальмував й вже у наступному вже Серхіо зміг повернути третю позицію.

На 44-му гоночна дирекція знову застосувала режим «віртуальної машини безпеки» через зупинку боліда Мазепина. Проте гонка була швидко відновлена, хоча змін до фінішу у першій шістці вже не сталось.

Ріккардо впевнено довів гонку до перемоги, а Норріс став другим. Це перша перемога McLaren після Гран При Бразилії 2012 року.

Перес фінішував третім, але через 5-секундний штраф поступився своїм місцем Боттасу, який й став на третю сходину подіуму.

Мексиканець опинився у протоколі 5-м, розділивши гонщиків Ferrari. Також у топ-10 увійшли Стролл, Алонсо, Расселл та Окон.

До речі, Ріккардо ще здобув одне очко за найшвидший час, який показав на останньому колі, а також австралієць ще й отримав звання «Гонщика дня».

Й, звісно, на подіумі австралієць влаштував вже традиційне «шуї» для себе, свого напарника й керівника команда Зака Брауна.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest