«Кубок Чайки»: Не без своєї інтриги (Частина 3)

Автор: В'ячеслав Щербина | 05 Лип, 2021

Після неймовірно напруженої та видовищної об’єднаної гонки класів Touring та «8С», про яку ми вже розповіли, 2-й етап «Кубка Чайки» вінчав заїзд SuperTouring. І хоча за перемогу боротьби в ньому відзначено не було, і тут була своя інтрига.

Як вже було сказано, не дивлячись на те, що пелотон 2-го етапу «Кубка Чайки» виявився меншим, ніж напередодні, з усього 19 машинами, заїзди в ньому все одно проводилися окремо. При цьому в порівнянні з суботньої гонкою в заліку SuperTouring відбулися неабиякі зміни в складі учасників.

Якщо бути точнішим, то в неділю в гонці класу «СуперТурінг» брало участь 9 пілотів проти 10 напередодні. Однак в реалії 2-й етап «Кубка Чайки» недорахувався одразу декількох пілотів, хто стартував в суботу в рамках 2-го етапу Кубка України з кільцевих гонок.

Несподівані «перестановки»

Так глядачі не побачили на трасі улюблену багатьма «копійку» Святослава Денисова, який цього дня працював – як відомо, для лікарів, ким «в миру» є цей пілот, – не існує поняття «вихідний день».

Так само як не було на трасі і напарника Святослава по VD Racing Олексія Варавіна, щоправда котрий прийшов на гонку, але тільки в якості глядача.

Однак, якщо Денисов з Варавіним з об’єктивних причин від початку не могли боротися за призові місця цього заліку з його лідерами, то це не відноситься до двох пілотів, виступаючим на потужних BMW.

І саме їх недільний пелотон не дорахувався, правда, з різних причин.

Олег Сокирба ще напередодні знав, що його чекає відрядження, тому його агресивного виду «трійку» в неділю глядачі так й не побачили.

А ось з Z4 Олега Дяденко все вийшло досить нетривіально.

Вранці вона була в строю, проте вже під час тренування на цьому яскравому «баварці» відмовляє електрика. Причому, як потім з’ясувалося, причина поломки виявилася в чомусь досить казусна.

Під капот цієї машини був імплантований потужний «емочний» двигун, що зажадало деяких конструктивних змін. Через одну з них при митті машини вода потрапляла всередину, що і призводило до проблем з електрикою! Однак це стало відомо тільки після гонки …

У той же момент Дяденко був рішуче налаштований вийти на старт, і Сергій Бєляєв, який цього дня виступав на «вісімці», вирішив позичити свою «Калину» напарнику по SDrive.

Однак це не дорога загального користування і така рокіровка в рамках офіційного змагання не так проста.

Так звані «запасні автомобілі», якщо вони не були заявлені як такі заздалегідь, заборонені в українському «кільці». Проте, керівництво гонки пішло назустріч і звернулося на брифінгу до всіх учасників – чи не мають вони заперечення, проти участі Дяденко на іншій машині.

Таке ледь не виникло з боку Представника команди Smart Racing Дмитра Франчука. Саме ця команда ще з минулого сезону щільно бореться саме з SDrive, за яку з цього року досить успішно почав виступати Олег.

Проте, з урахуванням малої потужності «запасної машини», в результаті заперечень не виникло навіть у Франчука, і Дяденко все ж зміг стартувати в рамках 2-го етапу «Кубка Чайки». Правда, з цього моменту для Олега йшлося не більше, ніж про «участь».

Крім Дяденко, в неділю в «СуперТурінгу» з’явилося ще два «нових» учасника на «ВАЗах».

Як вже було сказано, в цей старший клас заявилися одразу два «молодшокласника» з «Турінг» – той самий Сергій Бєляєв і його колишній напарник по SDrive – Сергій Юнашев. При цьому відмінність від їхнього рідного заліку, як й Дяденко, в цій гонці обидва виступали на так званих «псевдосліках».

У порівнянні з «стоковою» дорожньої моно-гумою, використовуваній в «Турінг», «псевдослік» дає приріст в швидкості на колі близько двох секунд.

Власне через це ці двоє пілотів і дозаявились у другий клас, щоб відчути і зрозуміти на що здатні їхні «вісімки» на більш швидкій «гумі».

При цьому, природно, їхні «ВАЗи», так само як й решта машин у строю Владислава Сінані, Максима Пашко та Олега Чабанова не змогли скласти конкуренцію лідеру «СуперТурінга» Костянтину Гуцулу на його Honda S2000.

«Заявки» прийняті …

Вже на ранковому тренуванні Костянтин показує 1 хв 27,597 с. Вони виявляються на 3,5 секунди швидше найближчого, ким на той момент став Дяденко на своїй «БМВ», яка відмовилася далі їхати «миті по тому».

Сінані на своєму «Лотус» поступається ще майже секунду пілотові майже в два рази потужнішої «БМВ».

При цьому Владислав випереджає іншого пілота, який виступає на «баварці» – Максима Пашко.

Павло Чабанов, який є напарником Максима по поки ще не заявленій офіційно команді Huragan Racing, на своєму «Сеат» категорії TCR знову почав день акуратно тільки з 5-го часу, причому в 8 секундах від кращого.

Лідери «СуперТурінга», не виїжджали на друге тренування, тому тут найкращий час залишається за Максимом Пашко, проте він складає лише 1 хв 33,646 с.

Пілот червоної «БМВ» випередив на 2,5 секунди Володимира Дрогомирецького, який знову на своїй 1,6-літрової Ford Fiesta заявився до «СуперТурінга».

Цього разу Чабанов показує третій час, що на 4,5 секунди гірше його напарника.

Цікаво, що, вперше виїхавши на «псевдосліку», Сергій Юнашев на своїй «вісімці» одразу «підпер» пілотів, що виступають на незрівнянно більш потужній техніці, поступившись лише 0,2 секунди 400-сильному TCR-y!

На кваліфікації Гуцулу вистачає лише одного «летючого» кола, на якому він більш ніж впевнено бере «поул» з 1 хв 27,586 с. Нагадаємо, що 2-й етап «Кубка Чайки» проводився по іншій конфігурації траси із задіянням «гострої» конфігурації «картингового повороту» з жорстким гальмуванням перед ним.

Звідси і «зайві» секунди на колі в порівнянні зі звичним варіантом траси з «затяжним» варіантом цього повороту …

Найближчим до лідера знову стає Владислав Сінані на його екзотичному «Лотус».

Він проїхав одразу кілька «швидких» кіл, проте, на кращому з них, все одно, поступившись майже 4 секунди «поулу».

Зате вкрай інтригуюча ситуація склалася позаду Сінані.

Лише 0,003 секунди Владиславу поступається Максим Пашко, в свою чергу випереджаючи Дрогомирецького майже на 2,5 секунди.

Володимир поступається «поулу» 4,5 секунди, що з урахуванням його 1,6-літрового мотора було більш ніж пристойним часом.

В секунді з невеликим від пілота «Фієсти» розташувалися часи двох «вісімок» – Сергія Юнашева і Сергія Бабака.

При цьому їх самих розділили лише 0,030 секунди! Причому обидва Сергія явно почали викладатися на повну вже на кваліфікації.

І Юнашев і Бабак пройшли одразу по два «летючих» кола, де кожен поступився сам собі 0,010 і 0,007 секунди відповідно! І така щільність результатів пілотів «ВАЗів» не могла не передбачати боротьбу в гонці, принаймні, між ними самими.

Тільки потім розташувався найкращий час Павла Чабанова і він виявився повільнішим кращого на «зарубці» все на ті ж 8 секунд, що й вранці.

Але тут ще раз потрібно відзначити, що для Павла гонка напередодні стала абсолютним дебютом у професійному автоспорті. Більш того, до цього на його рахунку був лише один єдиний старт в рамках Тайм-Аттак!

Тому очікувати від дебютанта, гіпер-швидкості «одразу» і тим більше боротьби з лідерами цього заліку було б занадто оптимістично …

… але лідер незаперечний!

Два інших пілота на «ВАЗах», а саме Сергій Бєляєв та Костянтин Дяденко не кваліфікувались і йшли «в бій» злітною жовтою парою SDrive з останніх стартових місць. Власне в голові поріділого з точки зору потужних машин пелотону «СуперТурінга» жодної боротьби і не вийшло.

Лише на старті вчергове Владислав Сінані на своєму нереально «компактному» (і кілька більш легкому) «Лотусі» мало не вийшов в лідери. Але, як говориться – «мало» – не рахується.

Уже в першому повороті Костянтин Гуцул «розставляє акценти» і спокійно йде до своєї чергової вершини подіуму.

Природно «попутно» він встановлює і рекордний час для цього заїзду – 1 хв 28,632 с.

Цікаво тут те, коли саме пілот червоної «Хонди» його показав.

Костянтин зробив це на передостанньому колі гонки, коли його відрив від найближчого з «переслідувачів» становив майже одну хвилину!

Судячи з усього, як і в попередньому заїзді у випадку з Юнашевим, Костянтин хотів щось комусь показати або довести …

Цим найближчим до лідера також передбачувано став Владислав Сінані, для якого вся гонка пройшла аналогічно – на гордій самоті.

За пілотом SDrive залишився й другий найкращий час. Правда, він виявився на три секунди повільнішим показника Гуцула.

Найбільш, так би мовити, – жахливе – для тих нечисленних глядачів, хто розташувався на трибунах в цей день, стало те що, й за третє призове місце в цій гонці боротьби відзначено не було.

Аналогічно, Максим Пашко провів весь заїзд «сам пособі».

Єдина надія на боротьбу тут зажевріла, коли наприкінці гонки Максима майже наздогнав його напарник.

Павло Чабанов вже на стартовій прямій легко випереджає двох пілотів на «ВАЗах».

Однак Пашко на його «БМВ» він зміг почати наганяти тільки ближче до фінішу гонки і до боротьби між ними все ж не дійшло …

Проте, саме за Павлом залишився третій найкращий час в цьому заліку. При цьому з точки зору кращих кіл «у інших» крім Гуцула тут все виявилося більш ніж щільно!

Від показника Сінані Чабанова відокремили всього 0,3 секунди, тоді як з Пашко в цьому плані їх розділили і зовсім всього 0,150 секунди.

Чабанов закінчив гонку першим поза подіумом, де третім став його напарник, і як би замкнув ту частину пелотона «СуперТурінг», де пілоти їхали на більш потужних автомобілях.

Єдиною ж боротьбою в цьому заїзді стало протистояння за 5-е місце, яке віртуально можна було б назвати перемогою у «другій лізі».

Свої «розбірки» …

У цій боротьбі за негласне лідерство в, так би мовити, віртуальному другому дивізіоні «СуперТурінга» зійшлися згадані вище два Сергія – Юнашев і Бабак. Обидва вони ще на старті випередили Володимира Дрогомирецького, на «Фієсті» якого з перших кіл виникли проблеми з гальмами.

Кілька кіл чинний Чемпіон України в класі GT Open спробував нав’язати боротьбу двом «вісімкам», які в свою чергу не на жарт зійшлися між собою.

Однак проблеми з гальмами тільки посилювалися і пілот «Фієсти» спочатку «відпустив» своїх суперників, а потім і зовсім «замучений» постійними блокуваннями коліс звернув на піт-лейн.

Там проблема з гальмівною системою, яка в реалії полягала в налаштуваннях, була вирішена.

«Фієста» Дрогомирецького здобула швидкість, однак час було згаяно і два пілоти на «вісімках» пішли далеко вперед. Зате боротьба всередині цієї пари продовжилася!

Зі старту серед двох Сергіїв повів Бабак, однак Юнашев відразу намагається випередити його в другому повороті мало не по узбіччю, тим самим, вони проходять два повороти бік-о-пліч зі своїм суперником!

Юнашеву кілька разів уже майже вдавалося випередити суперника на гальмуваннях в «картингових» і останньому поворотах. Однак на прямих Бабак, на чиїй машині встановлена спортивна «кулачкова» КПП, що дає кращий розгін, кожен раз зберігав за собою позицію.

Проте, Юнашев не здається і в «картингових повороті» все-таки вириває у суперника негласне «лідерство».

Після цього протягом декількох кіл тепер уже Бабак відчайдушно контратакує суперника, проте в підсумку Юнашева все ж вдається піти нехай і в невеликій, але відрив.

На жаль, але як і у випадку з його головним візаві гонкою раніше, Юнашева спіткав схід за ті ж 4 кола до фінішу через поломку підвіски.

Мало того, за якоїсь іронії, Сергій зупиняється практично в тому ж місці, де годиною раніше гонку додивлявся Вадим Конончук! …

Таким чином, 5-м за підсумковим протоколом «СуперТурінга» 2-го етапу «Кубка Чайки» числиться Сергій Бабак, який успадкував перемогу в нашому негласному підзаліку.

Краще коло в цій парі встановив все ж Юнашев- 1 хв 34,397 с, тоді як Бабак поступився тезці за цим показником 0,6 секунди.

Другим в цьому віртуальному підзаліку фінішував Дрогомирецький, тоді як третім став Сергій Бєляєв, який також заїжджав на піт-стоп, поставившись до цієї гонки швидше як до якогось бойового тренування.

Незважаючи на те, що він теж їхав на «псевдосліку», з точки зору кращого кола, Бєляєв поступився Юнашеву майже три секунди …

Замкнув ці ряди Костянтин Дяденко, який явно не міг знайти спільну мову з новою для себе «Калиною».

Що, загалом-то, не дивно, бо управління потужним задньопривідним автомобілем як його BMW Z4 і в рази менш потужним передньопривідним «ВАЗом» має не так вже й багато спільного.

Більш того, свій кращий час на абсолютно незнайомій йому машині Костянтин показав якраз на останньому колі гонки! …

… і командний P.S.

Крім поріділого в порівнянні з суботою переліку допущених на 2-му етапі «Кубка Чайки» зменшилася і кількість офіційно заявлених команд – 3 замість 5. Тріумфатором тут стала цьогорічна дебютантка AWT Racing, що в реалії вже кілька років виступає в рамках Чемпіонату України з кільцевих, але мотоциклетних гонок.

Причому завдяки одразу двом перемогам її пілотів – Сергія Юнашева в «Турінг» і просто неймовірного Костянтина Денисова в «8С», вона взяла можливий максимум з 40 очок.

Разом 10 пунктів їй поступилася Smart Racing з двома другими місцями Андрія Скока та Микити Анпілогова, переможеними пілотами AWT Racing в тих же самих заліках.

Всього три очки їм поступилася SDrive, одночасно замкнувши командний подіум і сам залік, ставши останньою в ньому.

Однак тут не можна не нагадати, що SDrive була неабияк ослаблена через відмову BMW Дяденко.

В результаті очки їй принесли третє місце Бєляєва в «Турінгу» і друге Сінані в «СуперТурінгу».

Що ж, тепер всім уболівальникам доведеться запастися неабияким терпінням – найближча кільцева гонка пройде не раніше, ніж першими вихідними вересня. Але, попереду нас ще чекає пара традиційних альбомів з 2-го етапу «Кубка Чайки», тому далі буде …

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest