«Кубок Чайки»: Справжній подарунок уболівальникам! (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 05 Лис, 2020

Ми вже розповіли про події, що розгорталися на 3-му етапі «Кубка Чайки» в заліку Touring. Настала черга інших класів і підведення підсумків всієї серії, адже ця гонка, присвячена до «Дня Автомобіліста», стала фінальною.

Всього 3-й етап «Кубка Чайки», заїзди якого вдруге в історії Автодрому «Чайка» були запущені в зворотну сторону за годинниковою стрілкою, зібрав 15 машин на старті. Цей пелотон став найбільшим з восьми кубкових перегонів, проведених цього року. Кількісно він поступився лише 3-му етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок, де було допущено 16 учасників.

Однак тоді на старті суботньої гонки в Одесі в реалії стояло якраз 15 машин, тоді як Фінал UTC в неділю не дорахувався ще пари учасників.

Так що ми маємо право говорити про те, що Фінал «Кубка Чайки» дійсно зібрав найбільше стартове поле цього року для 11 з 12 кільцевих гонок, що відбулися в нинішньому сезоні …

Але, головне, що крім кількості, пелотон відрізнявся і якісним наповненням – ніяких «одноразових гастролерів» або «ралистів», що разово пробують свої сили…

Про насичений інтригою і боротьбою «Турінг» ми вже розповіли в першій частині.

Лише нагадаємо, що на заключний етап «Кубка Чайки» в ньому вийшли практично всі основні «дійові особи» цього заліку, окрім хіба що Вадима Євтушенка.

Серед 8 учасників були присутні два нинішніх лідера цього заліку Вадим Конончук й з рештою переможець Сергій Юнашев.

Плюс одразу три пілоти SDrive, які не стартували напередодні в суботу: Максим Волинець, Владислав Сінані та Сергій Бєляєв.

Останній із них мало не створив сенсацію – принаймні, в кваліфікації і дебюті гонки впевнено випередивши обох фаворитів! …

Хоча Super Touring знову виявився не настільки заповненим, і якісно і кількісно, в ньому спостерігалася своя інтрига, нехай частково і створена …. штучно! Як завжди – про все по порядку.

Розставити крапки над «i» ?!

«Супер Турінг», як і напередодні на 2-му етапі «Кубка Чайки», нарахував шість машин. Однак, з нестартом Олега Сокирби на його потужному BMW, реальних представників цього заліку знову «залишилося тільки двоє». А саме – Костянтин Гуцул і Олексій Бабенко, які обидва виступали на Honda S2000. При цьому Костянтин після суботи вирішив «змінити рукавички».

Нагадаємо, що напередодні він стартував на своїй менш потужній білій «японці» і тоді Олексій склав йому гідну конкуренцію.

Лідерство переходило з рук в руки між Бабенко з Гуцулом кілька разів і хоча в підсумку верх здобув Костянтин, найшвидше коло в гонці залишився як раз за новачком.

Тому в неділю Гуцул їхав уже на своїй по-справжньому «бойовій подрузі» – червоній S2000, двигун якої майже в два рази потужніший її білосніжної сестри! Однак це був не єдиний «задум» Костянтина.

Цього разу на ранковому тренуванні їхали обидва пілоти «японок» і кращий час передбачувано залишається за «червоною» – 1 хв 27,953 с.

При цьому, хоча Бабенко показує другий час, він виявляється в 8 секундах «позаду» Гуцула!

На другому тренуванні кращий Олексій, але тільки з 1 хв 34,047 с, тоді як Костянтин «відсиджується» і не виїжджає. Але, далі стає ще цікавіше!

На кваліфікації Олексій показує практично той же самий час – 1 хв 34,163 с і його вистачає для завоювання «поула»! Гуцул виїжджає на «квалу», але тепер уже він «відстає» на 8 секунд! Щось сталося з «червоною» S2000 ?! Виявилося, що ні!

Костянтин вирішив «пограти в піддавки», причому не тільки зі своїм, по суті, єдиним суперником, а й з усіма іншими!

За визнанням самого Костянтина, він уже зі старту мав намір пропустити і всіх учнів молодших класів, залишивши обгони їх, так само як й іншого пілота «Хонди» на саму гонку. Сказано – зроблено!

Костянтин дійсно з погаслими вогнями світлофора залишається стояти на місці.

Правда, тут хочеться зауважити, що якщо навмисна низька швидкість в кваліфікації, ніяким правилам не суперечить, то подібний маневр на старті доволі небезпечний – адже парі пілотів довелося об’їжджати навмисно «завмерлий» автомобіль! Простіше було б відразу після прогрівочного кола, зайняти останнє стартове місце. Але, це до слова …

Проте, вже до нового повороту «червона ракета» випереджає кілька куди менш потужних машин.

До кінця першого кола вона вже йде п’ятою. Не виникало жодних сумнівів, що через коло Костянтин повисне на задньому бампері другої «Хонди», але, не тут-то було!

У першому повороті другого кола відбувається зіткнення двох лідерів заліку «Турінг». Гуцулу вдається ухилитися від них, але при цьому повністю загальмувати і тепер уже вимушено виявитися в хвості пелотону.

Але, адже він хотів «пограти в квача» в цей день, а, так би мовити – думки матеріальні.

В реалії за такої переваги потужності над практично всіма іншими на трасі, зрозуміло, що пройти їх усіх за три кілометри великих труднощів Гуцулу не становило.

Лише за коло Костянтин знову проривається тепер з 12-го місця на 2-е.

Ще коло і він наздоганяє Бабенко, який все ж встиг піти в невеликий відрив.

Цього разу «гра» з боку головного фаворита заліку «Супер Турінг» з новачком тривала недовго.

Практично відразу Костянтин випереджає суперника, причому робить це в досить нетривіальному місці – тепер лівому повороті між двома «вухами», після чого йде у відрив.

Цього разу лідерство Гуцула було незаперечним – на фініші дві «Хонди» розділили більше однієї хвилини!

Так само як і його найшвидше коло в гонці, яке склав 1 хв 28,011 с та виявилося більш ніж на три секунди швидшим за час Олексія, що фінішував другим.

Причому цього разу краще коло в гонці, як і «поул», приносив 1,5 бонусних бали – з урахуванням того, що 3-й етап «Кубка Чайки» носив статус Фіналу, всі зароблені на ньому пілотами очки перемножуються на коефіцієнт 1,5. Але підсумки ми підіб’ємо трохи нижче.

Трохи про інших

Розповідаючи про «Супер Турінг», не можна не розповісти про інших його учасників, нехай вони і виступали на незрівнянно менш потужних автомобілях в порівнянні з двома лідерами. Примітно, що з шести учасників, троє їхали нехай і на «різношерстій», але 1,4-літровій техніці.

Причому всі троє є новачками і фактично дебютантами, а пара з них й зовсім немає ще й 14 років!

Якщо за плечима Андрія Скока та Тимофія Гонтового, які виступають відповідно на «Калині» та «Феліції», вже було «аж» по парі гонок, то Костянтин Денисов дебютував у «великому кільці» напередодні в суботу. Правда, з одним застереженням.

Як й у двох хлопчаків, у Денисова є досвід картингу, після чого він виступав у «великому кільці», але на двох колесах.

Змінивши їх на чотири колеса, Костянтин виїхав на колишній «вісімці» Дмитра Пархоменко, але з встановленим на неї стоковим 16-клапанним двигуном, схожим із мотором «Калини» Скока.

При цьому не можна не сказати, що карбюраторний 8-клапанний двигун «Шкоди» Гонтовий «за всього бажання» не може зрівнятися з суперниками …

Ну а головним фаворитом в цьому другому ешелоні «Супер Турінгу» без сумніву був Сергій Бабак.

Він не тільки має куди більший кільцевий досвід чим вище перераховане тріо, але й куди більш потужну «вісімку», до того ж підготовлену за техвимогами до гірських гонок, кілька більш ліберальним ніж на «кільці».

Тож не дивно, що саме Сергій на всіх тренуваннях, кваліфікації, а потім і в самій гонці серйозно випереджав цих своїх «однокласників».

Більш того, знову, як і напередодні, Бабак став справжнім «головним болем» для лідерів «Турінгу», тепер «попсувавши життя» Сергію Юнашеву.

На жаль, але незабаром на машині з характерною рекламою гумових виробів виникають проблеми з гальмами.

Спочатку Сергій «промахується» в новому першому повороті, потім втрачає темп. Ну а остаточно його «доконало» повернення проблем з трансмісією, яку механіки вже ремонтували перед кваліфікацією – схід і це з впевненого третього місця в класі позаду пілотів двох «японок».

Що ж до Денисова, то потренувавшись напередодні, вже на першому тренуванні він випереджає інших «1,4-літрових», включаючи на одну секунду Скока, що їде на спортивному «сліки», тоді як Костянтин виступав на серійній цивільній «гумі».

У другому тренуванні ситуація повторюється, але тепер перевага Денисова над Андрієм збільшується до 2,5 секунд.

На кваліфікації дебютант-мотоцикліст знову кращий серед цих трьох.

Хоча Костянтин і поступається Бабаку більше 5 секунд, він знову випереджає Скока, правда, тепер тільки на 0,8 секунди.

Зрозуміло, що через різницю рівня їхньої техніки, боротьби серед цих трьох пілотів «Супер Турінга» не спостерігалося.

Більш того, Денисов швидше «наступав на п’яти» останньому ряду пілотів «Турінгу».

А саме він встиг поборотися з останнім в цьому заліку Антоном Поляничко, випередивши його в підсумку.

Зі сходом Бабака, Денисов успадкував третє місце, тим самим, всього в другій у своєму житті кільцевій гонці на «повнорозмірному» автомобілі піднявшись на подіум!

Скок провів впевнену гонку, фінішувавши першим поза подіумом. Від його третьої ступені Андрія відокремила 41 секунда.

З точки зору найшвидшого кола в гонці юний пілот «Калини» поступився Денисову дві секунди.

Тут не можна не нагадати, що напередодні на першому ж колі гонки 13-річний пілот «зловив дах». Однак ця подія, яка може «вибити з колії» будь-якого дорослого пілота, судячи з усього, взагалі ніяк не позначилася на впевненості Андрія.

Більш того, в неділю він жваво пояснював ще більш юному картингісту, навіщо потрібен HANS, який напередодні йому самому «знадобився»! …

З точки зору його техніки, Тимофій Гонтовий спочатку знаходився «в програші» в порівнянні з іншими пілотами на 1,4-літрових машинах. Поки син Павла Гонтового тільки отримує перший досвід у «великому кільці» і його головною метою є тільки фініш.

До нього Тимофій впевнено прийшов, при цьому значно прискорився в порівнянні зі своїми ранковими показниками.

З точки зору кращого кола Гонтовий-молодший поступився Скоку менше 6 секунд. І це при тому, що «Калина» останнього взута в справжній спортивний «слик», тоді як Тимофій виступав на стоковій дорожній гумі, «беручи до уваги» різницю потужності 16-клапанного мотора і старого карбюраторного 8-клапаника …

Остаточні підрахунки

Нарешті, ми підійшли до головного «моменту істини» – підведення підсумків «Кубка Чайки». Цього року, як й минулого, дана серія, в результаті складалася з трьох етапів. Благо, обидва дні одразу два заліки зібрали 5 і більше машин, що означало мінімально необхідний кворум і понижуючі коефіцієнти, введені з минулого року в «Кубку Чайки», застосовувати необхідності не виникало.

Разом з тим, визначальним навіть при трьох фактично проведених етапах як і раніше є так званий «Результат». Він обчислюється за формулою «3-1» з відкиданням одного гіршого показника для кожного з пілотів. До таких належить і нестарт в гонці.

З його трьома впевненими перемогами на всіх трьох етапах «Кубка Чайки», першим в рамках заліку «Турінг» стає Сергій Юнашев.

Він зібрав вагому суму в 75,5 балів, тоді як за вирахуванням гіршого, а для «Юнги» це перемога (!), Залишається 57,5 очок. (На 1-му етапі «Кубка Чайки» не зібралося 5 учасників, тому перше місце на ньому принесло 16 очок, плюс «бонуси»). А ось позаду Юнашева розриви виявилися досить інтригуючими.

Незважаючи на те, що він так і не зміг випередити Волинця у вирішальному Фіналі і піднятися на подіум, з урахуванням підвищувального коефіцієнта на ньому Анпілогов бере 15 очок за 4-е місце.

Таким чином, Микита доводить свою суму до 35 очок, а «Результат» до 27, які і приносять йому друге місце за підсумками «Кубка Чайки».

А далі в заліку «Турінг» все виявилося зовсім неймовірно щільно.

Аналогічно Микиті, виступивши на всіх трьох етапах «Кубка Чайки», Поляничко зібрав 31 бал.

При цьому навіть з урахуванням підвищуючого коефіцієнта 1,5, гіршим для Антона виявився якраз Фінал!

Зароблені на ньому Поляничко 9 балів за 6-е місце пішли «в корзину», залишивши в «Результаті» 22 очка.

Але і їх Антону вистачило, що б з перевагою лише 0,4 бала випередити свого напарника і приятеля в житті Павла Мар’яненка, який закінчив «Кубок Чайки» за крок від його підсумкового подіуму.

Через його схід у неділю, з 15 очками за друге місце напередодні п’ятим в «Турінгу» стає Вадим Конончук, який тільки оформив 4-й, причому поспіль, чемпіонський титул.

При цьому не можна не сказати, що з другим місцем на Фіналі, з урахуванням все того ж підвищуючого коефіцієнта Владислав Сінані заробив 22,5 бала.

Тим самим, з точки зору «Результату» він начебто випереджає Конончука і навіть двох пілотів SCS, і міг би стати третім за підсумками «Кубка Чайки».

Однак цього не станеться!

За правилами пілот, який стартував менш ніж в двох етапах Чемпіонату України, Кубка України або будь-якої іншої серії, якою і є «Кубок Чайки», не може бути класифіковані за їхніми підсумками.

Це саме можна сказати і до учасника лише Фінала «Кубка Чайки» Максиму Волинцю з його 18 балами за 3-е місце, де три пілоти SDrive буквально окупували подіум «Турінга» …

Костянтин Гуцул, якому, якщо не брати до уваги квартет лідерів «Турінгу», інших довелося обганяти по три і навіть чотири рази, цілком передбачувано став першим за підсумками «Кубка Чайки» в заліку «Супер Турінг».

З урахуванням підвищувального коефіцієнта на Фіналі і трьох впевнених перемог, його сума склала 66,5 очок і 52,5 в «Результаті». (На нечисленному 1-му етапі перемога принесла Гуцулу тільки 12 балів плюс бонуси).

Олексій Бабенко, що не стартував на 1-му етапі, але потім зайняв два других місця, набрав за них 40 очок, закінчивши «Кубок Чайки» другим.

Позаду двох пілотів потужних «Хонд» все виявилося щільно і інтригуюче.

Завдяки тому ж підвищуючому коефіцієнту і його подіуму на Фіналі, Костянтин Денисов відразу стає третім за підсумками «Кубка Чайки», зібравши 28 очок.

З урахуванням того, що він пройшов у неділю якраз 60% дистанції, Сергій Бабак повинен бути класифікований останнім 6-м, за що йому належить 9 балів.

Відповідно з 12 за третє місце напередодні і 21 в результаті Сергій стає 4-м за підсумками серії, випереджаючи всього на один бал Тимофія Гонтового, тоді як ряди заліку «Супер Турінг» замикає Андрій Скок з 15 очками.

Не зовсім P.S.

Ні, ми звичайно не забули про наймолодший залік 8С! На жаль, але на 3-му етапі «Кубка Чайки» в ньому знову, як майже весь рік в кубкових перегонах, опинився лише один учасник – Кирило Мітітел. Напередодні компанію йому склав Андрій Ронковіч, проте в неділю новачок не стартував.

Мітітел виступає на «вісімці» з 1,5-літровим, але 8-клапанним мотором, який можна порівняти з характеристиками потужності якраз 1,4-літрових моторів Денисова і Скока, хоча він навіть трохи поступається їм.

Проте, на першому тренуванні Кирило випереджає все 1,4-літрове тріо «Супер Туринга», але поступається пів секунди Денисову в другій.

Однак у кваліфікації Мітітел показує 1 хв 41,298 с, які стали разом на цілих дві секунди швидшими того ж Денисова, і «підперли» впритул «хвіст» пелотону «Турінг».

Як і Денисов, в гонці «молодших класів» встиг поборотися зі «старшими», надаючи пресинг на Павла Мар’яненка.

У підсумку Кирило все ж відстав від Павла. Проте, він закінчив гонку на більш ніж гідному 8-му місці з 12 фінішували, випередивши відразу чотирьох старшокласників, включаючи тріо з «Супер Туринга» і Антона Поляничко.

З точки зору кращого кола в гонці для Мітітела їм стали 1 хв 41,306 с, які опинилися на секунду кращі за Денисова з Поляничко і повністю співмірні з найкращим часом Мар’яненка.

Природно Кирило стає кращим і за підсумками сезону в «Кубку Чайки» в 8С.

Йому, як і всім уболівальникам залишається сподіватися, що цей залік в наступному році збере куди більше учасників …

Хоча, навіть при 15 машинах на старті і ця завершальна у кільцевому сезоні гонка виявилася однією з кращих цього року – наповненою боротьбою і своєю інтригою.

Шкода, що цього разу на трибунах виявилося зовсім мало глядачів.

Але, ті, хто приїхали в цей «День Автомобіліста» на Автодром «Чайка» явно не пошкодували! Ці справжні вболівальники не залишилися розчаровані побаченим ними подіями на трасі, особливо яскравою боротьбою в «Турінгу», що тривала буквально зі старту до фінішу! …

Що ж, тепер нас чекає довга зима, а що принесе нам наступний рік, покаже час …

 

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest