«Кубок Чайки»: Чергові «порожні перемоги»?

Автор: В'ячеслав Щербина | 15 Лис, 2021

На жаль, але хоча на Фіналі «Кубка Чайки» пілот Smart Racing й очолив подіум класу «8С», при цьому цей колектив також переміг у командному заліку, вони знову опинилися в епіцентрі якщо не скандалу, то неоднозначності так точно!

Нагадаємо, що два пілоти Smart Racing, які виступають на 1,4-літрових 16-клапанних «Калинах», просто домінували на Фіналі «Кубка Чайки» в класі «8С». Весь день Андрій Скок із Романом Марківим незмінно випереджали найближчого з їхніх однокласників як мінімум на дві секунди! Цим найближчим був нехай і на милицях, але Костянтин Денисов, який повернувся на старт.

І це при тому, що раніше під час сезону цей пілот AWT Racing не поступався за швидкістю Андрію Скоку.

Більше того, саме Денисов переміг на 2-му етапі «Кубка Чайки» саме після красивої та напруженої дуелі, що розгорнулася між ним та Андрієм.

Ми вже детально порівняли результати Фіналу «Кубка Чайки» саме з тією гонкою, яка проводилася за тією самою конфігурацією траси Автодрому «Чайка» із залученням «гострого» варіанта «Картингового повороту». Так само як розповіли про всі «супутні чинники», які справді сприяли осінньому падінню результатів.

Причому воно відбулося не тільки в класі «8С», а й старшому «Турингу», що їде на тій же «гумі» і в тих самих умовах.

Так само як згадали про «фактори» отриманих раніше травм обох пілотів AWT Racing та відсутність «накату» у них напередодні фінальних перегонів цього сезону. Саме вони могли говорити про «синхронну» відсутність швидкості у Нітеша Пала та Костянтина Денісова.

Тим не менш, тут залишилися й інші моменти, як і питання до двигунів «Калин» Smart Racing з «8С». Причому, за деякими неофіційними відомостями, вони виникли не тільки у прямих суперників цієї команди, а й у Техкому! Як завжди, про все по порядку.

Питання, які все ж таки залишилися!

Залишився ще один фактор і ми про нього побіжно згадували раніше в нашому матеріалі про боротьбу в старшому класі – «Турінг». Справа в тому, що деякі «старшокласники», машини яких за ідеєю повинні бути потужнішими за побратимів з «8С» як мінімум на 20, а то й усі 30 «коней», насилу «справлялися» з цими «молодшокласниками»!

Все було б зрозуміло, якби це стосувалося тільки зовсім недосвідченого Олександра Пухальського, який тільки прийшов в автоспорт і виступав також на «Калині», але 16-клапанній та 1,6-літровій, де офіційно дозволено 54-міліметровий «дросель».

Новачок практично всю гонку провів у боротьбі якраз із двома лідерами «8С», насилу випередивши в результаті Скока, де на фініші їх розділили менше двох секунд.

Але незрівнянно досвідченіший Поляничко теж аж ніяк не одразу зміг «розправитися» з лідерами заліку «8С», особливо Скоком. Більше того, йшлося зовсім не про повороти, а саме про прямі, де як такий талант чи майстерність пілота не грають практично жодної ролі.

Так на найдовшій стартовій прямій «вісімка» Антона певний час не могла наздогнати 1,4-літрову 16-клапанну за ідеєю «стокову» «Калину» Скока, наздоганяючи її лише наприкінці «прямика»! Адже машина Поляничко відповідає вимогам класу «Турінг».

Вона оснащена 1,6-літровим 16-клапанним мотором, який пізніше у цій же гонці дозволяв своєму пілоту абсолютно на рівних боротися з його однокласниками, включаючи ще одного пілота зі «стайні» Smart Racing Павла Мар’яненка, якого Поляничко цього разу відносно легко випередив. .

А на останніх колах гонки «вісімка» Антона також на рівних боролася з «Калиною» Сергія Бєляєва, який представляє SDrive, яка на відміну від AWT Racing все ж таки продовжила бойкотувати Smart Racing…

Іншими словами, незважаючи на всі перераховані раніше «за і проти», приріст швидкості «Калин» лідерів заліку «8С» все ж таки виглядав не зовсім логічним і зрозумілим?!

Адже тут уже йдеться про пряме порівняння з машинами зі старшого класу, в тій же гонці на такій же гумі і в тих же умовах! Причому за якоюсь іронією всі перераховані тут чотири машини в реалії підготовлені саме в надрах Smart Racing!

Знов дива? Не зовсім, тому що в реальному житті якщо вони трапляються, то вкрай рідко.

Як вже було сказано, насправді за даними суперників ще до старту гонки вони дізналися, що 1,4-літрові «Калини» цієї команди їдуть не зі стандартними 46-міліметровими дросельними заслінками, а з більшими, що застосовуються якраз у класі «Туринг» ».

Здається, тут немає потреби вдаватися в технічні подробиці з підвищенням обсягу повітря, що надходить у двигун і пояснювати, що подібна модифікація впливає на приріст потужності… Цікаво тут інше.

Після гонки всі три машини призерів «8С», включаючи якраз дві «Калини» Smart Racing, були «розкриті» і вивчені Техкомом. І офіційно запитань до них не виникло!

Ми спробували прояснити цю ситуацію. І, не вдаючись надто в подробиці, ми все ж таки вирішили пролити світло на те, що в реалії вже є «відкритим секретом» майже для всіх у кільцевому паддоку.

«Так вони по лікоть?!»

Зважаючи на все, ми маємо яскравий приклад класики, про те, як ти яхту назвеш. Схоже, що слово «smart» ця команда взяла за своє головне кредо, реально вирішивши «йти за розумом» до кінця! За нашими даними, ці «розумники» просто «прикрилися» відразу кількома нестиковками в Технічних вимогах.

Цікаво, що до таких належатиме і елементарна канцелярська очеп’ятка, де замість «ВАЗ-1119» у Техвимогах для класу «8С» написано «2119»! А також тим, що під «Калини» не було прописано розгорнуту таблицю обмежень.

Саме такою ясно і чітко пояснюється, що можна робити, а що ні з двигунами, як це було свого часу зроблено для «вісімок» класу «8С».

І ось тут і криється якась іронія всієї цієї ситуації – саме чому це не було зроблено!

Ми не раз писали, що для того, щоб наповнити за ідеєю бюджетний залік «8С», де раніше могли виступати виключно 8-клапанні «вісімки», з цього року як виняток у нього були допущені і 1,4-літрові 16-клапанні «Калини» .

І це при тому, що деякі «вісімки» виступали проти цього кроку, аргументуючи тим, що «Калина» з таким навіть повністю серійним мотором спочатку має невеликі, але переваги.

Проте, щоб той самий Андрій Скок не змагався на своїй «Калині» у «Супер Турингу» із 300-сильними монстрами, як це було минулого року, Кільцевий комітет на чолі з Леонідом Леоновим та організатори змагань пішли назустріч.

«В останній момент» напередодні сезону вони додали такі «Калини», яким раніше просто не було належного місця з юридично-технічного погляду в українському «кільці», до класу «8С». (Але додавши якийсь казус – з друкарською помилкою, назвавши їх «2119»).

При цьому хоча таблицю обмежень і вимог для цих машин і не встигли скласти. Тим не менш, у вимогах прописано, що система живлення повинна відповідати моделі двигуна, що, природно, стосується і дроселя. Наприклад, система випуску прописана як вільна.

А всім, хто так чи інакше пов’язаний із «ВАЗами» відомо, що з конвеєра вони, і не лише 1,4-літрові «Калини», сходять із 46-міліметровою «заслінкою»! Це можна відносно легко перевірити за каталогом деталей і складальних одиниць, після чого каталожний номер даної деталі пошукати в переліках запчастин.

Саме такий 1,4-літровий 16-клапанний мотор із 46-м «дроселем» стоїть на тій же «вісімці» Денисова.

Однак те, що є де-факто і очевидно для більшості, не було прописано «де-юре» у Техвимогах. При цьому 46-міліметровий «дросель» чітко прописаний для 8-клапанних 1,6-літрових двигунів «вісімок» цього ж класу «8С»!

Очевидно, що, припускаючи у вигляді свого роду «жесту доброї волі» ці «Калини» в «8С», всі учасники процесу, включаючи голову Кільцевого комітету, який ініціював цей крок, сподівалися… На те, чого, судячи з усього, в результаті не сталося ….

Принаймні, у одного колективу, який вважає себе розумнішим за інших у питаннях вивчення регламентуючих документів…

Запитання елементарної моралі!

Чому ми знову вирішили не замовчувати це питання? За багатьма причинами. Одна з них полягає в тому, що не встигла AWT Racing «вибачити» суперникам той безславний вчинок Представника Smart Racing Дмитра Франчука, спрямований саме проти них, і заявитися офіційно на цю гонку, як одразу отримали…

Це важко навіть із чимось порівнювати! Мабуть, із плювком в обличчя?! І все це заради чого? Заради цих «чашок»?!

Так, у технічних видах спорту в усьому світі, включаючи топові «Формулу 1» чи «НАСКАР», завжди було спробою прочитання техвимог «між рядків».

Історія, включаючи сучасну, знає чимало таких прикладів. Так само, як те, що називається «хімією», чого гріха таїти – тією чи іншою мірою присутнє в автоспорті й сьогодні.

Більше того, на думку деяких уболівальників, частково в цьому й полягає сенс технічних видів спорту. А саме знаходити «лазівки» і в техвимогах, читати між рядками й т.д. й т.п. І це справді є частиною будь-якого моторспорту. Але щоб ось так нахабно після того, як ці машини були допущені в цей клас «з розумінням»?!

Адже розмір «дроселя» в реалії не єдине питання, а лише вершина айсберга! У суперників, і за неофіційними даними у Техкому, виникли й інші питання до двигунів «Калин» Smart Racing. І все це «за першого наближення», без так званого «поглибленого огляду»…

То чому ж Техком нічого не зробив? Відповідей тут одразу кілька.

Один із них у тому, що Техвимоги були спочатку складені некоректно. Чому так сталося, ми вже прояснили. Головне була надія на розуміння «питань» усіма сторонами. Наприклад, що саме означають такі поняття, як «відповідати моделі двигуна», що відноситься і до дросельної заслінки.

Дискваліфікувати машини та знімати з перегонів можна лише згідно з конкретними регламентуючими пунктами Техвимог, яких тут начебто як і немає. Хоча, якби Техком пішов на принцип і до кінця, з з’ясуванням католожних номерів деталей, то…

Чому суперники не стали протестувати? І це питання відповіддю теж кілька. Один із них зазначений парою рядків вище. Про інше ми не раз писали.

Він полягає в тому, що в українському кільцевому паддоку вже кілька років усі намагаються уникати горезвісних «перегонів після перегонів» чи «війни протестів», воліючи всі «спірні моменти» вирішувати у боротьбі на самій трасі.

Ну а найбільша іронія всієї цієї ситуації полягає в тому, що на сьогодні «будь-який охочий» може опротестувати підсумкові результати заліку «8С»! Причому не лише «Кубка Чайки», а й Кубка України з кільцевих перегонів! На підставі чого?

Та того, що згідно з «літерою закону» «ВАЗ-1119» спочатку не міг бути допущений до перегонів! Адже там прописаний «ВАЗ-2119» – «де-факто», що не існує в природі!

Іншими словами, якщо прискіпливо дотримуватися документів, що регламентують, як це намагаються робити деякі «розумники», дві 1,4-літрові «Калини» на цілком законних умовах можуть бути виключені з усіх протоколів нинішнього сезону!

Тим не менш, можна не на секунду не сумніватися, що ніхто з їхніх суперників не подаватиме подібного протесту! Адже всім спочатку було зрозуміло, що йшлося просто про друкарську помилку в Техвимогах. Так само як і про те, що стандартним для ВСІХ «ВАЗів» у класі «8С» є дросель на 46 мм.

У реалії все просто!

На сьогодні в українському «кільці» всі намагаються покладатися на совість та чесність суперників. І саме відсутність останніх, або ж дуже збочене поняття оних, теж є ще однією причиною «не мовчати»! А ще в тих причинах, чому техвимоги не встигли як слід скласти напередодні цього сезону, чим «розумники» вирішили скористатися!

Адже весь «поспіх» був продиктований лише бажанням наповнити клас «8С».

А ще допомогти тим, хто обзавівся цими злощасними 1,4-літровими 16-клапанними «Калинами», які свого часу спочатку мали складати виключно свій окремий моно-клас!

Тоді, до речі, йшлося про дійсно повністю «стокові» машини, які стали б більш сучасними, при цьому бюджетною альтернативою «вісімкам» з тодішнього класу «Лада-1500».

Як там кажуть – добрими намірами. Швидше тут доречніше буде інше прислів’я, там де – дайте води попити, а то так їсти хочеться …

Здається, всього вищесказаного в даному матеріалі достатньо для пояснення, чому саме ці дві «перемоги» у «8С» та командному заліку, причому не лише на Фіналі «Кубка Чайки», а й за підсумками всієї серії, знову можна назвати «порожніми»? …

А ось до порушеної тут теми розподілу класів в українському «кільці» ми ще обов’язково повернемося, але згодом…

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський та автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest