Кубок України з кільцевих гонок: Нарешті й численно й видовищно! (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 15 Тра, 2021

1-й етап Кубка України з кільцевих гонок став наочним підтвердженням того, що далеко не потужність є головною запорукою видовищності. Найнапруженішу та найгострішу боротьбу уболівальникам подарував наймолодший з заліків – «8С».

Нагадаємо, що «8С» останніми роками мало не вимер «як ті динозаври». Мало того, що раніше він був присутній тільки в кубкових «чайкінських» гонках і його не було «і в помині» в Чемпіонаті України з кільцевих гонок. До того ж єдиним, хто регулярно стартував в цьому заліку був лише Кирило Мітітел. Цього ж року ситуація докорінно змінилася.

Нічого що «найслабкіші»! …

По-перше, тепер «8С» прописаний у всіх регламентах, включаючи й Кубок й навіть Чемпіонат України! (Як ми вже розповіли останній, на жаль, цього року, швидше за все не відбудеться). По-друге, якщо раніше в даному класі могли виступати тільки 8-клапанні «вісімки» (звідси і його назва), то з нинішнього сезону в нього нарешті були допущені 1,4-літрові 16-клапанні «Калини».

Справа в тому, що таких підготовлених спортивних машин «на руках» чимало, при цьому раніше для них фактично не було «місця» де виступати. Той же Андрій Скок, який дебютував минулого року в «великому кільці», був змушений стартувати на такий майже стоковій «Калині» в заліку «Супер Турінг»!

Тепер же ми маємо справжній ренесанс для найбюджетнішого заліку.

Але ж «8С» спочатку призначався саме для вчорашніх (та й сьогоднішніх) картингістів, таких як молодший Скок. Або просто ентузіастів, які зважилися зробити свій перший крок в професійному автоспорті, як той же Роман Марків, який дебютував на аналогічній сірій «Калині» на попередній кубковій гонці.

Як не дивно, але виступивши на 1-му етапі «Кубка Чайки», цього разу Кирило Мітітел був присутній на перегонах, але тільки в якості глядача. Але, як говориться – святе місце …

Крім «Калин» Скока та Марківа в «8С» на старт вийшли відразу три пілоти на «вісімках».

У цьому заліку знову за кермом автомобіля виїхав відомий мотогонщик і Чемпіон України в заліку «Супербайк» Нітеш Пал, котрий вперше стартував на чотирьох колесах на попередній кубковій гонці.

Нагадаємо, що тоді дебют для «Ніка», як він більш відомий в паддоку, закінчився аварією все в тому ж останньому повороті з його «гостинним» бетонним відбійником. Проте, машина була відновлена, а настрій пілота вже зранку був явно бойовим і рішучим.

Також в «8С» вперше цього року виїхав інший мотогонщик в особі Костянтина Денисова. Його дебют в автомобільних гонках відбувся наприкінці минулого року.

При цьому обидва мотогонщика увійшли в абсолютно нову як для автомобільного «кільця», але добре відому в його двоколісному аналогу, команду AWT Racing.

А ось для Лесі Цимбалюк 1-й етап Кубка України з кільцевих гонок став справжнім дебютом в автоспорті в найпрямішому сенсі слова.

Свого часу, працюючи адміністратором на місцевому картодромі, Леся захопилася картингом, в результаті почавши виступати в ньому на аматорському рівні.

Зваживши всі «за і проти» і, усвідомлюючи, що ралійна дисципліна вимагає величезних вкладень навіть для виступу на скромній «вісімці», а трек і крос занадто контактні види спорту, пройшовши відповідну спортивну підготовку, Цимбалюк вирішила зробити свої перші кроки саме в «кільці». Якраз в тому найбюджетнішому класі «8С».

Зрозуміло, що, не маючи реального досвіду навіть спортивного картингу, та й тренувального «накату» на машині, результати Цимбалюк було б несправедливо порівнювати з іншими учасниками – для неї ця гонка стала не більше ніж «першим класом» у справжніх «бойових умовах».

Проте, дебютантка провела першу у своєму житті гонку акуратно, без ексцесів діставшись до фінішу. А це теж було не так просто – Лесі майже весь час доводилося стежити за ситуацією по дзеркалах заднього виду, так як одночасно з нею на трасі перебувало майже два десятка куди більш швидких пілотів …

А ось попереду неї в квартеті інших учасників заліку «8С» творилося щось неймовірне!

… проте яка інтрига!

З урахуванням того, що «8С» нарешті нарахував п’ятьох учасників, це означало, що даний клас офіційно відбувся, що в свою чергу вилилося в повні очки на фініші перегонів – застосування понижувальних коефіцієнтів, які були неминучі раніше в цьому перш завжди нечисленному класі нарешті пішло в минуле!

На ранковому тренуванні десь несподівано «перший удар» завдає Костянтин Денисов, показуючи найкращий час в «8С» – 1 хв 41,750 с.

При цьому другий показник, який залишається за Андрієм Скоком, виявляється разом на 1,3 секунду повільнішим!

Час ж Нітеш Пала і Романа Марківа був ще далі.

На другому тренуванні ситуація повторюється – Денисов перший з 1 хв 41,781 с. Причому і цього разу Скок поступається йому більше секунди.

Нітеш наближається до кращого часу, тоді як Марків все ще залишається в 2,6 секундах від нього.

Однак тренувальні результати не на що не впливають. Більш того, під час другого тренування на «вісімці» Денисова відмовляє КПП!

На щастя, збільшена перерва перед кваліфікацією дає можливість механікам нової команди AWT Racing замінити несправний вузол і Костянтин встигає виїхати на сесію.

Однак на ній кращим все ж виявляється Скок.

При цьому не можна не відзначити, що в реалії «поул» Андрія – 1 хв 42,406 с, – виявився повільнішим тренувального часу Денисова.

Сам Костянтин як він не старався, пройшовши поспіль п’ять «летючих» кіл, виявляється другим, поступившись своєму головному візаві всього 0,162 секунди.

При цьому серйозно прискорюється і Марків, чий час виявився тільки на 0,791 секунди повільнішим «поула».

При цьому Нітеш Пал поступився Роману всього 0,349 секунди.

Така щільність кваліфікаційних результатів повністю підтвердилася і в гонці.

Саме боротьба в заліку «8С» в цей день виявилася найяскравішою і напруженою, ставши головною прикрасою 1-го етапу Кубка України з кільцевих гонок.

На, як потім з’ясувалося, першому старті Денисову вдається випередити Скока і вийти в лідери, так само як Пал обганяє Марківа в боротьбі за третю позицію.

До кінця першого кола Скок повертає собі лідерство, тоді як Пал залишається попереду Марківа.

Однак в останньому повороті першого кола відбувається аварія Костянтина Гуцула, і наступаючий на п’яти Скока Денисов лише дивом уникає контакту із застиглою у бетонного відбійника «Хондою» Костянтина Гуцула!

Знав би Костянтин тоді, що це буде не найбільш адреналіновим моментом для нього в цій гонці!

На жаль, але вся ця боротьба переривається червоними прапорами і у тих, хто програв перший старт з’являється можливість реабілітуватися на другому. І, так воно і відбувається!

Тепер на рестарт обидва й Скок й Марків зберігають свої відповідні позиції і з цього моменту починають розгортатися дві чудові дуелі, причому друга тривала до самого фінішу!

З безкомпромісною боротьбою за перемогу …

З перших метрів після рестарту Денисов «насів» на лідера, неодноразово пробуючи атакувати його, тоді як сам Скок досить агресивно захищається, неодноразово «закриваючи хвіртку» перед суперником.

Незабаром в цій боротьбі наступає кульмінація, причому не тільки неймовірно видовищна, але і досить жорстка.

На виході з останнього повороту Денисову вдається порівнятися з лідером.

Однак з урахуванням вигину траси в цьому місці, у атакуючого пілота просто не залишається місця і він залишає красномовні чорні «пончики» -відмітки від свого переднього правого колеса на лівій частині «Калини» Скока.

Проте, пілоти продовжують йти на прямий пліч-о-пліч і тут між ними відбувається другий просто таки «наскарівський» момент.

У своїй спробі завершити обгін Денисов зміщується праворуч, тепер вже не залишаючи місця супернику, який, як і раніше, в цей момент знаходився в «мертвій зоні» дзеркал заднього виду Костянтина.

У свою чергу, хоча Скок і бачить машину суперника, на розгоні він природно не піднімає ногу з педалі газу і ця комбінація факторів мало не призводить до серйозного крешу!

Після зовсім невеликого торкання «вісімку» Денисова виносить на узбіччя, проте Костянтин якимось дивом відловлює машину.

На щастя до «даху» не дійшло, хоча до повторення результату зіткнення Вадим Євтушенко-Євген Кошарук там було одна мить або купина на узбіччі …

Примітно, що на той момент Денисов навіть не втратив свого другого місця, проте інцидент все-таки не пройшов для нього безслідно.

Якщо Андрій Скок після цього пішов до своєї другої поспіль перемоги після 1-го етапу «Кубка Чайки», то пілоту AWT Racing довелося згорнути на піт-лейн для заміни пробитої покришки.

Природно, тут не йшлося про блискавичні піт-стопи на 2-3 секунди «Формули-1» і навіть не про 12-14 секунд в «НАСКАР».

Заміна колеса коштувала Денисову коло, яке в результаті відкинуло його на 4-е місце …

… і за перший подіум в автоспорті!

В цей же час місцями не менш щільна дуель розгорталася між напарником Денисова по AWT Racing (і її засновником) Нітеш Палом і Романом Марківим.

Причому якщо спочатку на кону цього протистояння стояло тільки останнє місце на подіумі в заліку «8С», то після зіткнення двох лідерів йшлося вже про «срібло» і «бронзу».

Мабуть, саме в цій парі в цей день велася найвідчайдушна і точно найтриваліша дуель!

Не стало простіше цим двом дуелянтам коли в їхню реальну боротьбу за позиції в класі втрутився ще й Іван Сасін, який виступав в заліку «Супер Турінг».

«Старшокласник» на куди більш потужній «вісімці», та ще й взутій в спортивний «слік», зміг «розправитися» з обома «молодшокласниками» й піти вперед.

Але, головне, Нітешу вдається випередити свого суперника по «8С» у другій «петлі», тим самим, він виходить на друге місце в заліку.

Однак Роман не здається і буквально до самого фінішу надає пресинг на Пала.

Більш того, ближче до фінішу на якийсь момент до цієї пари дуелянтів приєднався ще й Денисов, проте в реалії через піт-стоп, він вже поступався їм коло і тут не йшлося про реальну боротьбу за позицію …

При цьому сам Марків неодноразово на гальмуванні перед останнім поворотом пробує атакувати Пала, пару раз однозначно «натякаючи» своєму суперника, в прямому сенсі слова підштовхуючи його «вісімку» в задній бампер!

І все це відбувалося прямо перед двома практично повністю заповненими вболівальниками трибунами!

Пресинг Марківа на Пала тривав буквально до останніх кіл, проте Нітеш зміг вистояти і всього в другій у своєму житті гонці за кермом автомобіля піднятися на подіум!

Так само як це зробив і Роман, для якого 1-й етап Кубка України також став другою гонкою в житті.

Правда, в своєму дебюті раніше на 1-му етапі «Кубка Чайки» Роман вже встиг скуштувати переможного шампанського, ставши тоді другим …

При цьому найкращий час в гонці для заліку «8С» залишився якраз за Костянтином Денисовим, який опинився в підсумку поза цим подіумом – 1 хв 42,440 с.

Разом із ним Костянтин забирає бонусне очко, яке могло б серйозно вплинути на спір команд, про який ми ще розповімо.

Скок, який очолив подіум, поступився за цим показником своєму візаві 0,293 секунди.

Кращий час Пала в гонці виявився більш ніж на секунду повільніше рекордного.

При цьому різниця найшвидшого кола самого Нітеша і його головного суперника в особі Марківа також виявилася більш ніж красномовною – всього 0,087 секунди! …

 

***

Отже, на сьогодні ми завершуємо. А про події, що розгорталися в середині пелотону в заліку «Турінг», де також не обійшлося без своїх сюрпризів і зіткнень, так само як про вельми інтригуючі результати командного спору – в третій частині нашої детальної розповіді про 1-й етап Кубка України з кільцевих гонок .

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото: Сергій Холодило, Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар











1-й етап Кубка України з кільцевих гонок, залік «8С»
Що таке залік «8С»?

Це залік для 8-клапанних автомобілів ВАЗ-2108

Де проходив 1-й етап Кубка України?

Автодром “Чайка” традиційно приймає кільцеві гонки

Скільки учасників було на 1-му етапі КУ з кільцевих гонок?

Загалом було 21 учасник у всіх класах

Хто переміг в заліку «8С»?

У заліку «8С» переміг Андрій Скок




Pin It on Pinterest