Кубок України з кільцевих гонок: Обличчя старі, «нові старі» й абсолютно нові!

Автор: В'ячеслав Щербина | 19 Вер, 2020

Перелік допущених на 4-й етап Кубка України з кільцевих гонок зібрав звичну для нинішнього сезону дюжину пілотів, однак їхній склад серйозно відрізнявся від трьох попередніх раундів.

Дійсно, пелотон 4-го етапу Кубка України з кільцевих гонок змінився ледь не на половину! Хтось із тих, хто виступав на початку цього непростого, майже пост-апокаліптичного сезону, з тих чи інших причин не стартував на цій гонці. Але, як відомо – святе місце порожнім не буде. І цього разу на старті з’явилися не просто «нові старі обличчя», а й абсолютні дебютанти!

Наприклад, Микола Сушко, який прийшов до автоспорту тільки на початку минулого року, з огляду на карантинні заходи цього сезону вийшов на старт вперше.

Його Ford Fiesta виявилася єдиною в пелотоні, однак Микола не став заявлятися в старший клас Super Touring, вважаючи за краще залишитися в «рідному» GT Open, тим самим, забезпечивши собі вірну перемогу через відсутність прямої опозиції.

Свого часу, почавши саме з кільцевих гонок, Сергій Бабак останніми роками стартує в них досить спорадично. Цього сезону він відзначився на 1-му етапі Кубка Чайки, але в рамках Кубка України виїхав вперше.

Більш того, «вісімка» Сергія підготовлена за вимогами до гірських гонок і не може легально змагатися зі своїми «сестрами» в Touring-у. І тут цікаво, що якщо раніше Бабак, точно також як Сушко цього разу, заявлявся єдиним учасником у GT Open, то цього разу він стартував у рамках куди більш заповненого Super Touring-а.

А ось для Олексія Бабенка 4-й етап Кубка України став абсолютним дебютом в професійному автоспорті. За його плечима немає жодного гоночного досвіду, не рахуючи кількох стартів в дисципліні Тайм-Аттак.

Точно також, як й більшість інших українських пілотів, Бабенко власноруч готував свою машину перед стартом, обклеюючи її обов’язковими наклейками організатора або змінюючи колеса.

Обличчя ветерана кільцевих гонок Руслана Сєрова багато років тому кардинально змінилося через відновний процес після його аварії недалеко від «Чайки», в якій Руслан дивом залишився живий. Після цього його «нове обличчя» стало не менше, а може навіть ще більше відоме кожному фанату кільцевих гонок, та й не тільки їх.

На початку цього року Сєров оголосив, що закінчує свою кар’єру пілота! Проте, з’явившись на перших гонках сезону в якості глядача, вже з 2-го етапу Кубка України ветеран знову був на старті, чим відверто порадував багатьох уболівальників.

Без осіб приятелів-напарників Антона Поляничко і Павла Мар’яненка не обходиться жодна кільцева гонка ось уже кілька років. У цьому сезоні Антон регулярно претендує на подіуми «Турінгу», а ось Мар’яненко, після його серйозної аварії на тестах перед попередніми раундами Кубка України, поки виступає тільки в якості глядача.

Але, це дійсно тільки «поки» – Павло вже практично повністю відновився від невеликих травм, отриманих в тій аварії, і готується вийти на старт у найближчий час.

Максим Волинець, будучи в повсякденному житті одним із відомих українських каскадерів, прийшов до автоспорту багато років назад. Свого часу його «бойовими подругами» ставали і «Шкода Феліція», причому не тільки в кільці, і навіть формульний болід!

Після невеликої перерви Максим підготував нову для себе «вісімку», на якій цьогоріч він майже незмінно бореться за призові місця заліку «Турінг». Примітно, що під час гоночного вікенду Волинець обходиться без допомоги механіків, власноруч виконуючи абсолютно всі роботи з машиною!

Олег Сокирба з’явився в кільцевому паддоку тільки наприкінці минулого сезону. Не маючи абсолютно жодного автоспортивного досвіду, він не став «розмінюватися» на «вісімку» або якусь малолітражку, вважаючи за краще відразу стартувати на потужному «БМВ»!

І хоча це завдання не з простих, Сокирба відразу почав боротися за призи і навіть перемоги в заліку «Супер Турінг». У момент цього фото обличчя Олега, так само як і його команди, дуже стурбовані й неспроста! На кваліфікації пілот відчув вібрації в трансмісії та мав рацію – вечірній «розтин» показало «розвалене» зчеплення.

Костянтин Гуцул теж прийшов до автоспорту всього пару років назад, і теж практично відразу обрав «своєю зброєю» досить потужні Honda S2000. Дуелі Гуцул-Сокирба цьогоріч стали, мабуть, головною прикрасою більшості кільцевих гонок.

Поява серйозної опозиції навіть змусила Костянтина на цих перегонах вперше вивести на старт в Україні свою другу, більш потужну «Хонду», на якій раніше він виступав виключно в європейських гонках.

Владислав Сінані, як і Гуцул, спочатку були вихованцями «Школи Автодрому Чайка», перейшовши пізніше разом із ще декількома пілотами в SDrive, склавши справжній «кістяк» цієї команди. Але, все змінюється з часом. Наприклад, Владислав цього разу сів за кермо попередньої «Хонди» Гуцула, яка тут же … підвела свого нового пілота, не дозволивши йому просунутися далі кваліфікації.

Але найцікавіше те, що обидва пілоти були вперше заявлені за пряму конкурентку SDrive – Smart Racing! Правда, що до Владислава, його «співпраця» з цією командою тривала … всього одну гонку. Що до цього фото, то вирази облич і «мову тіл» Сінані і Олега Сокирби говорять самі за себе – обидва вибули з гонки ще до її старту.

Після нетривалої кар’єри в картингу, кілька років тому Кирило Мітітел прийшов у «велике» кільце і одразу втрутився в боротьбу за чемпіонський титул! Після цього настала перерва, і ось цього сезону молодий пілот намагається повернутися в автоспорт.

«Намагається», бо Кирило виступає на скромній 1,5-літровой 8-клапанній «вісімці», під яку на сьогодні не існує класу в Чемпіонаті України. Та й 8С, прописаний в кубкових перегонах, лише один раз зібрав двох пілотів. Тому поки Мітітел бореться тільки сам собою, природно, регулярно «перемагаючи») Проте, досвід, тим більше в автоспорті, ніколи не буває зайвим! …

З урахуванням панування літньої спеки, що затрималася й перейшла на вересень, ця гонка стала неабияким випробуванням для пілотів. Після фінішу на обличчях багатьох з них читалася втома й насамперед майже всі з них, включаючи Сергія Бабака, потребували поповнення рідинного балансу організму.

Очевидно, усвідомлюючи, що він став другим у класі через брак інших суперників, Олексій Бабенко після фінішу своєї першої в житті кільцевої гонки зовсім не тріумфував або радів, а скоріше переживав за стан свого автомобіля …

… аналогічно абсолютно стриманим виглядав після фінішу і другий абсолютний дебютант – Андрій Скок, чиє обличчя, очевидно, скоро стане звичним для кільцевого паддока. Це не дивно, бо за спиною 13-річного (!) спортсмена 8 років виступів в картингу, включаючи гонки в Європі. Тому цьому начебто зовсім юному пілотові не з чуток добре відомі емоції від перемог зароблених у боротьбі з серйозною опозицією.

Цього ж разу, виступаючи на скромній «Калині», з огляду на її технічні нюанси, Скок не міг їхати в класі 8С. Тому його дебют відбувся за іронією в найпотужнішому заліку – «Супер Турінг». Природно, тут Андрій не міг фізично скласти конкуренцію навіть «вісімці» Бабака, ставши в результаті першим поза подіумом. Проте, його перша «велика» гонка була відзначена пам’ятним кубком від організатора, що називається – «За волю до перемоги».

Окрасою 4-го етапу Кубка України стала найсправжня спортивна дуель Антон Поляничко-Руслан Сєров, яка спочатку велася тільки за третє місце. Після сходу Максима Волинця, що впевнено йшов другим, в результаті обидва дуелянти піднялися на подіум «Турінгу», який очолив Сергій Бєляєв.

Незважаючи на те, що не тільки їхнє протистояння тривало від старту до помаху фінішним прапором й в ньому навіть була відзначена контактна боротьба, обидва пілоти й особливо ветеран, поставилися до цього з розумінням … як до спортивної боротьби на трасі. А в ній періодично трапляється контактна боротьба, власне за що багато вболівальників і вважають за краще кільце, а не ралі.

Незважаючи на те, що він став єдиним суперником самому собі в заліку GT Open, судячи з усього Микола Сушко непідробно радів своєму кубку за цю «перемогу», позуючи з заробленими кубком та шампанським для фотографів після нагородження. Можливо, питання в тій перерві в виступах Миколи довжиною майже в рік …

… коли ж подіуми виявлялися по-справжньому заповнені, радісні емоції на обличчях багатьох пілотів були куди більш доречні, особливо при нагородженні команд, включаючи самого Сушко – саме заснована ним команда Smart Racing цього разу перемогла серед колективів!

Нехай протягом всього Кубка України у «розумників» була тільки одна суперниця в особі SDrive, перемога є перемога. Тим більше, що до цього суперниця тричі поспіль майже «в суху» перегравала Smart Racing. Найцікавіше, що на цих перегонах засновник команди не був заявлений за неї, а перемогти їй допоміг «легіонер» і … колишній пілот і вихованець SDrive – Костянтин Гуцул, який очолив подіум «Супер Туринга».

 

***

 

Так, українське кільце дуже-дуже далеко від рівня турінгових гонок європейського рівня і тим більше «Королеви автоспорту», й, тим не менш. Як видно з останньої «тези» – і в ньому відбуваються свої несподівані переходи пілотів із команди в команду, або коли вихованець однієї «програми», через пару років стає не просто суперником своєї «альма матер», а допомагає «повалити» її! Правда, до цього ще не дійшло.

Після чотирьох раундів SDrive все ще лідирує в Кубку України і досить впевнено – 121 бал проти 72,6 у конкурентів. А до спортивної арифметиці ми повернемося в анонсі, що передуватиме Фіналу Кубка України, тим більше, що зароблені на ньому очки будуть перемножуватись на коефіцієнт 1,5.

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

фото автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest