Кубок України з кільцевих гонок: Ще один погляд зсередини

Автор: В'ячеслав Щербина | 07 Жов, 2020
Кубок України кільцеві гонки фінал 2020 паддок

Нашу чергову розгорнуту розповідь про гонку – в даному випадку про Фінал Кубка України з кільцевих гонок, – ми закінчуємо традиційним альбомом про життя всередині паддока.

Тим більше, що всі побоювання про те, що він виявиться незаповненим через проведення в ту ж дату фінальних етапів Чемпіонату України з кільцевих гонок у Одесі, виявилися безпідставними. Гонка зібрала вже звичну кількість учасників для нинішнього кільцевого сезону й всі ті, хто спочатку сконцентрувався на виступі в Кубку України з кільцевих гонок, природно були присутні на «Чайці».

Примітно, що на цій гонці не тільки серед пілотів з’явився ще один дебютант, причому ще один 13-річний (!), про що ми вже розповіли. Серед працюючих на ній офіційних осіб теж відбулися деякі зміни. Як ніяк, в цю ж дату проводилося не тільки кільце в двох локаціях, а ще й етапи Чемпіонату України з автокросу і трекових перегонів у Чернівцях – тому судді й комісари тими вихідними виявилися «нарозхват».

Перші ранкові «замальовки» авторства Сергія Холодило – одного з найвідоміших українських автоспортивних фотографів останніх 20 років. На них зображено те, що називається таким ємним англійським фразеологізмом «peace and quiet», що перекладається як «тиша і спокій».

Через миті вони будуть пронизані зашкаленими децибелами «прямотоків» двох заряджених монстрів Super Touring-а Олега Сокирби і Костянтина Гуцула, а піт-лейн наповниться механіками команд, їхніми інженерами й тренерами.

Ну а який ранок, в даному випадку для Владислава Сінані, може обійтися без підбадьорливої й ароматної кави?! Тим більше, що цього разу звичний для «Чайки» «кава-бус» був «як штик» на своєму посту з самого ранку, стаючи справжнім порятунком для тих, хто родом із «сов»)

Сергій Скок, що виконує роль тренера відразу для двох команд, явно відноситься до «жайворонків» – з самого ранку він завжди бадьорий, сповнений сил і не проти посмішки «в камеру»))))

Звичні для кільця технічні комісари «поїхали» до Чернівців. Тому цього разу їх підмінив Геннадій Мазепа, який не так часто з’являється в кільцевому паддоку не тільки «по роботі», а й навіть в якості глядача. (На фото він тільки спиною, керуючи діями Максима Волинця перед контролем ваги його машини).

Не важливо, який статус гонки, неважливо який час доби – Дмитро Філін практично завжди в одній «позі задумі 21-го століття» – схиливши і підперши голову над своїм «лептопом», з завжди незмінно стурбованим виразом обличчя)

Обличчя Олександра Кулакова є майже незмінною константою кільцевого паддока ось уже майже 20 років! Останні роки на багатьох із них він виконує або роль Директор гонки, або Начальника безпеки. Однак цього разу Олександру довелося ще й виконувати роль Головного хронометриста!

І, незважаючи на повну необізнаність із програмою і деякий збій вранці, коли результати першого тренування канули в небуття, в подальшому Кулаков із честю вийшов з цієї непростої ситуації, і більше проблем із хронометражем цього дня не виникало.

Поки багато пілотів переводять дух-відпочивають в перервах між заїздами, настає саме робочий час для механіків, особливо в разі відмов техніки.

На «Калині» Сергія Бєляєва під час тренування «полетіла» підвіска. Однак нещодавно до команди SDrive приєднався механік, який раніше протягом багатьох років допомагав братам Євтушенко, й він у лічені хвилини усунув несправність, включаючи заміну півосі, і Сергій навіть встиг виїхати на кваліфікацію!

Судячи з усього, зважаючи на брак механіків у Sdrive, засновник і керівник цієї команди Андрій Бондар періодично власноруч допомагає обслуговувати автомобілі своїх пілотів.

Після тренування у Владислава Сінані виникли підозри щодо стану його «вісімки», проте тривога виявилася помилковою і він не просто фінішував, а став третім, тоді як Бєляєв все ж зійшов і знову через поломки «кулака».

А ось пілот №1 SDrive (і за сумісництвом головний інженер цієї команди) Сергій Юнашев виявився настільки швидкий у кваліфікації, що на його «вісімці» мало не здуло номерний знак! )))

Ще один варіант як залишати свої гоночні рукавички – Кирило Мітітел їх повісив прямо на спиці керма. Напевно, це найкраще місце, щоб не забути їх і тим більше не втратити?))))

Завдяки накиданому оку фотографа-метра (і його серйозній фототехніці), ми можемо зазирнути навіть у «найзатишніші куточки» спортивних машин.

Наприклад, побачити елементи трансмісії і задньої підвіски «БМВ» Сокирби або гальмівної системи і передньої підвіски «Хонди» Гуцула …

… а ось власне і сам Сергій Холодило за роботою, який робить в цей момент якраз те саме фото з «таємниці» «баварця».

13-річний Андрій Скок, який дебютував на попередньому етапі Кубка України, виступає на досить скромній 1,4-літровій «Калині», але не в «Турінгу», а заліком вище – в «Супер Турінгу». Відповідно вона взута в справжній спортивний «слік», дозволений в цьому класі.

Зрозуміло, що навіть завдяки такій гумі юний пілот не може скласти конкуренцію тим же Сокирбі з Гуцулом, мотори яких розвивають приблизно в три рази більшу потужність. Але боротьба на сьогодні від нього і не потрібна.

Тренери вчорашнього картингіста – батько Сергій Скок і Володимир Апостолюк, – поки ставлять перед ним завдання тільки в наборі досвіду на повнорозмірному автомобілі. А цьому сприяє якраз справжня спортивна гума з її специфікою, а не громадянська, прописана в класі «Турінг».

Аналогічно на «сліку» (щоправда, вживаному), причому вперше, виїхав й Сокирба. Раніше він виступав виключно на так званому псевдо-сліку, набираючись досвіду з контролю за досить потужному автомобілі.

Не можна не сказати, що одним із факторів «проти» спортивного сліку, є його вартість, яка в кілька разів перевищує ціну псевдо-сліку, що є по суті цивільної гумою.

Костянтин Гуцул від гонки до гонки змінює «взуття» своєї «Хонди», але коли його головний (і єдиний на сьогодні) суперник в особі Олега почав прискорюватися, Костянтин все частіше став застосовувати слік …

… а ось в «Турінгу» – без різниці ЧУ або КУ, – правилами прописана стандартна цивільна гума, причому цьогоріч двох різних виробників! З урахуванням малої потужності машин цього класу, такі дорожні покришки більш ніж доречні і тут на першому місці стоїть саме їхня бюджетність. Практика стандартна, для малопотужних класів по всьому автоспортивному світу. При цьому зрозуміло, що Чайкінський асфальт, та ще й в повному «бойовому» режимі, нещадний до стокових покришок.

Хоча глядачів цього дня на «Чайці» виявилося зовсім небагато, тим не менш, багато хто з них приїхав на гонку цілими сім’ями, з дітьми. Залишається сподіватися, що останнім передасться не горезвісний «ковід», а саме «вірус швидкості» і з них виростуть нові покоління уболівальників, якими є їхні батьки …

… а хтось із дітвори, минаючи «фазу» вболівальника, вже став пілотом-картингістом та йому не терпиться опинитися на місці двох 13-річних дебютантів.

Мабуть, одним із найприємніших моментів Фіналу Кубка України стало повернення до ладу Павла Мар’яненка, який потрапив влітку на тренуваннях у досить серйозну аварію. На щастя, його травми виявилися невеликими. Механіки ж Sport Car Service здійснили невелике диво, відновивши «вісімку» Павла, хоча первісний «діагноз» їй був невтішний – «під списання».

Так, деякі технічні «баги» продовжували турбувати і пілота і механіків весь день, проте, Мар’яненко закінчив гонку в якій, можна здогадуватися, що він сам як пілот долав певний психологічний бар’єр.

Павло Гонтовий в якості пілота в кільцевому паддоку не з’являвся вже близько 20 років, та й в ролі глядача теж бував вкрай рідко. Тепер же у нього з’явився новий «стимул» приїжджати на кільце у вигляді його сина Тимофія, який після картингу та міні-баггі дебютував й в цій дисципліні.

Традиційні кадри «чепчиків» з HANS-ами двох головних дійових осіб «Супер Туринга» цього року – Гуцула і Сокирби. Хтось вішає свої рукавички на кермо, а хтось дуже оригінально використовує в якості «тумбочки» для них значних розмірів спойлер- «лопату»))) …

…  скромніші «вісімки», «Калини», та й «Фієсти» теж, не можуть похвалитися такими розкішними вузлами аеродинаміки. Тому більшість їхніх пілотів, як тут Сінані і Бабак, кладуть свої шоломи і рукавички просто на даху машин – теж місце, де їх явно не забудеш)))

Від ранку в суддівській готуються кубки для нагородження, причому для командного заліку вони істотно відрізнялися від індивідуальних трофеїв.

Нещодавно в кільцевому паддоку з’явилося зовсім нове обличчя – Михайло Лойленко, який раніше «спеціалізувався» на підготовці та суддівстві виключно в ралійних дисциплінах. Тепер, виконуючи роль Спортивного комісара або глави КСК, а на цій гонці і зовсім в цілому допомагаючи нею керувати, поки Кулаков був «на хронометражі», можна сказати, що Михайло став свого роду свіжим бризом у відверто застоялому суддівстві на кільці …

… а «провітрювання» і «зміна» потрібні завжди і скрізь – будь-то суддівська, або коли йдеться про просту спортивному білизну, як тут – Сергія Бабака, – розвішана на вітерці після цієї спекотної гонки …

… тим більше провітрювання потребують й підшоломники, які кільцевики вже звично вішають ось таким, дещо «комедним» чином – на дзеркала заднього виду своїх машин.

Поки пілоти відпочивають після гонки, хтось із них отримує завойовані кубки з шампанським, їхні «бойові подруги» нудяться в Закритому парку, де вони знаходиться як мінімум пів години, причому на повній самоті й до них не має права торкатися ніхто.

Ці 30 хвилин відводяться регламентом на можливі протести з боку суперників на техніку учасників, або ж на перевірку, ініційовану самими суддями.

Деякі з машин, як цей «БМВ» Олега Сокирби, що потрапив до ЗП «пораненим», несе на своїх боках позначки від зіткнень. На щастя, цього разу йшлося не більше ніж про «косметику», тоді як життєво важливі «органи» не постраждали.

Останнім обличчям, принаймні – офіційним, – яке бачать переможці й призери на кубкових перегонах зазвичай стає все той же Олександр Кулаков. Як справжній «людина оркестр» саме він є церемоніймейстером нагородження учасників, також відповідаючи і за кубки та шампанське на подіумі …

 

***

І, головне, на цьому сезон кубкових перегонів на Автодромі «Чайка» ще не закінчився. Так, Кубок України з кільцевих гонок завершився. Однак попереду всіх нас чекає традиційна гонка, приурочена до «Дня автомобіліста». Вона повинна відбутися 24-25 жовтня, причому в подвійному форматі з гонками обидва дні, які стануть 2-м і 3-м етапом «Кубка Чайки».

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Сергій Холодило і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest