Кубок України з кільцевих гонок: Й епічним він був! (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 10 Жов, 2021

Як і в заліку Turing, його старший «брат» Super Turing не розчарував уболівальників на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок. У ньому також зберігалася своя інтрига. Більш того, цього разу він став найчисленнішим, порадувавши появою на трасі відразу декількох досить потужних автомобілів, включаючи абсолютно новий для українського «кільця»!

Як ми вже писали, на заключний 4-й етап Кубка України з кільцевих гонок заявився 21 пілот. Одразу 10 з них становили якраз найпотужніший на сьогодні в українському «кільці» клас Super Turing. Тому цього разу було прийнято рішення розвести заліки і провести дві окремих гонки. Більш того, пелотон «Супер Туринга» в цей раз дійсно наповнювали не лише яскраві, а й реально «заряджені» машини.

Якщо не брати до уваги колоритну «копійки» Юрія Сапелко, для якого ця гонка стала першою за останні кілька років і якому просто не залишалося жодного іншого заліку для виступу, крім цього, – тут не було ніяких «дозаяв» для «наповнення» класу «вісімок» або «Калин»!

Крім цього червоного «ВАЗ-а», «найслабшим» автомобілем в «Супер Турингу» виявився Citroen Saxo, причому в цей раз і «французів» стартувало одразу двоє!

Крім Святослава Денисова, на другому з них, під звичним йому №27 виїхав ніхто інший, як один з найтитулованіших в історії українського автоспорту «кільцевиків» – Олексій Тихонович Варавін.

Але, головне навіть не кількість, а те, що в результаті творилося в самій гонці «Супер Туринга», а точніше на її стартах. Саме так – у множині! Бо такого в історії українського «кільця» ще сто -% – ів ніколи не відбувалося, але старт цієї гонки довелося давати тричі !!! Як завжди, про все по порядку.

Майбутнє у цього класу є!

Для початку пару слів про сам «Супер Туринг». Деякі вболівальники з жалем і навіть переживанням поставилися до повного вимирання класу, а якому багато років пілоти виступали в основному на Ford Fiestа. Колись він називався як йому і належить – «Турінг-лайт», останні ж роки і до цього дня офіційно «по протоколам» він іменується не інакше як гучне GT Open! І це про 1,6-літрові атмосферні компакт-хетчі!

Адже спочатку, коли він з’явився майже 10 років тому, GT Open дійсно замислювався як реальний «опен», в якому можна було стартувати і на справжньому «гранд туризмо», а головним обмеженням в ньому був робочий об’єм двигуна аж на 7 (сім) літрів для «атмосферника»!

Кілька років тому з черговою зміною «влади» в Кільцевому комітеті ФАУ сталася свого роду рокіровка назв. Те, що було GT Open і нині зветься «Супер Турінг», де за ідеєю повинні були б виступати 2-літрові «седани» колишнього ETCC, ну або сучасні TCR-и.

На сьогодні в «Супер Турингу» дійсно почали з’являтися автомобілі, дуже близькі по своїй класифікації до GT, принаймні – номінально, з точки зору кузова.

Когось ця дивина з назвами класів дивувала, але більшість просто не вникала в неї або просто не помічала. Не станемо загострюватися на причинах такої дивини й ми. Адже головне не як називати цей корабель, а як він буде … виглядати!)))

І на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок уболівальникам було на що подивитися в цьому заліку! І тут навіть не обійшлося без прем’єри.

Ходили чутки і чимало припущень, причому протягом близько року, і ось нарешті – вони матеріалізувалися на яву! А, здається, чимала кількість автомобілістів дійсно жадає форм Audi TT не менш, ніж Пігамліон свою Галатею)))

Це сталося, і на українське «кільце» виїхала справжня спортивна «Ауді» моделі ТТ! Правда, тут потрібно зробити застереження.

Її пілот і одночасно Директор «Audi Центр Київ Південь» Володимир Дрогомирецький не став йти легким шляхом і купувати вже готову спортивну машину з Інгольштадта. Ні, ця ТТ-шка була побудована цілком і повністю в надрах київської компанії! Хіба що її каркас безпеки вварили у Львові спеціалізованою фірмою з відповідною ліцензією та сертифікатами.

У всьому іншому ж, ця кільцева машина дійсно було зібрано в Києві і поки що вона проходить тільки обкатку, так би мовити «розвідку боєм». Тому «дитячих хвороб» в цей день на ній вистачало.

Більш того, під капотом, та й не тільки, тут поки що все практично «стокове», включаючи і найголовніший вузол – 2-літровий турбований мотор.

Тому очікувати супер швидкості від «німкені-дебютантки» в дійсності було б передчасно.

Проте ця машина повнопривідна, що, безсумнівно, дає певну перевагу і, частково, воно і було продемонстровано в цій гонці. А, забігаючи вперед і навіть, можливо, видаючи якийсь секрет, до наступного сезону таких ТТ-шек на старті може бути дві, а то й три! …

Чи не менше, а для багатьох і більшу увагу привертав справжній автомобіль категорії TCR!

І хоча цей Seat Cupra під керуванням Павла Чабанова з’явившись раніше в цьому році, вже був знайомий фанатам «кільця», це не применшувало його видовищності!

«На пару» з ним в складі Huragan Racing (не заявленої офіційно, як і майже всі інші команди) на своїй яскраво-червоної «БМВ» виїхав і Максим Пашко, котрий згодом зіграв свою роль в появі над трасою прапорів аналогічного кольору.

Однак не це тріо пілотів були головними дійовими особами, принаймні – з точки зору спору за звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок, та й у розподілі інших підсумкових призових місць теж.

Двоє та інші

Якщо в «Турінгу» на головне кільцеве звання цього року (з урахуванням відсутності Чемпіонату України з кільцевих гонок) претендувало одразу три пілоти, то турнірна ситуація в «Супер Туринге» склалася практично ідентична, але тільки з двома фаворитами. Примітно, що в обох випадках збігалася навіть сума набраних очок формальним лідером – 51!

Як і Микита Анпілогов в «Турінгу», рівно стільки ж зібрав Костянтин Дяденко.

Виступаючий на колоритній BMW Z4 пілот двічі піднімався на другу сходинку подіуму і один раз очолив його. При цьому нагадаємо, що Костянтин прийшов в «кільце» тільки в цьому році, раніше, правда. маючи чималий досвід, включаючи перемоги в Тайм-Аттак.

Проте, з урахуванням відкидання гіршого результату, а для Костянтина на цей момент ним було друге місце, на рахунку Дяденко залишалося 37 очок. І це проти 38 у його головного і єдиного суперника на Володіння Кубком України – Костянтина Гуцула.

На 1-му етапі Костянтина-1 спіткав схід, тому з цього моменту всі очки, що він заробляв, йшли в його актив.

Нагадаємо, що в минулому році саме Гуцул більш ніж впевнено переміг в Кубку України, однак формально тоді він не став його Володарем, бо цей клас не зібрав необхідних за правилами 10 пілотів, що стартують за рік.

Цікаво, що тоді на останньому етапі учасники «Супер Туринга» могли б «натягнути» цю кількість, щоб отримати «заповітні» звання та кубки, проте робити цього не стали! Але до тієї теми ми ще повернемося, але не сьогодні …

І, як і в молодшому заліку, незважаючи на підвищувальний коефіцієнт, щоб перемогти в підсумку, обом Костянтинам потрібна була тільки вершина подіуму Фіналу – другого місця було б просто недостатньо.

І тут, як це часто буває в технічних видах спорту, свою роль зіграла сама техніка, а точніше – її відмова. Однак цього разу складалося таке враження, що на кільцевий паддок напала зграя гремлінів, чинящих формений розгул із машинами учасників із «Супер Туринга»! І не розповісти про них ми просто не маємо права!

Вранці все починалося відносно спокійно. Кращий час на першому тренуванні показує Гуцул.

Його 1 хв 26,304 с випереджають майже на 2,5 секунди найближчого з однокласників, ким стає якраз Костянтин-2. Більш того, Чабанов на TCR поступається Гуцулу 5 секунд, а решта, включаючи двох головних претендентів на «бронзу» за підсумками Кубка України Олега Сокирбу і Владислава Сінані, виявляються ще більш повільніше. На цій парі потрібно зупинитися окремо.

Тут теж все складалося дуже просто – хто фінішує попереду, той розташується вище і в підсумковій таблиці, а саме на третьому місці. Правда, тут варто відзначити, що для обох вранці про реальні часи говорити не доводилося!

Нагадаємо, що Фінал Кубка України з кільцевих гонок проводився не в звичному напрямку, а за годинниковою стрілкою. Таким чином, багато з поворотів в цьому напрямку стали особливо підступні якраз для заднього приводу, тим більш потужного. І глядачі змогли наочно переконатися в цьому буквально через годину після початку першого тренування! …

Мало того, що більшість пілотів не має досвіду їзди в цій конфігурації Автодрому «Чайка», так багато з них з тих чи інших причин не змогли потренуватися напередодні цієї гонки і до таких якраз відновились й Олег й Владислав.

Тому, на відміну від більшості, той же Сокирба починав день дуже розважливо і акуратно, спочатку просто намагаючись впоратися з неминучої надлишкової повертальністю … Що ж стосується Сінані, то він, як й практично всі з «Супер Туринга» в цей день зіткнувся з технічними проблемами, причому ставши першим в цій низці.

Техніка вирішує багато …

На «Лотусі» Сінані з самого ранку виникли проблеми з датчиком, від чого електронні «мізки» двигуна почали «втрачати глузд», що завдало чималих клопотів механікам команди SDrive. Причому йшлося про свіжий агрегат Honda, тільки установлений замість того, який «помер» на попередньому етапі.

Два Костянтина на друге тренування не виїжджали, причому з проблемами в цей раз зіткнувся і Дяденко, на двигуні якого “полетіла” одна з “котушок” запалювання.

Кращий час на ній залишається за Чабановим, причому в порівнянні з ранком він прискорився майже на три секунди, показавши 1 хв 28,576 с.

Проте на цей раз вперше за день виїхала поки ще білосніжна, так би мовити в «тестовому забарвленні», що не несе абсолютно ніяких логотипів ТТ Володимира Дрогомирецького.

Спочатку дебютантка не блищала швидкістю, а механікам теж довелося «порпатися» під її капотом, усуваючи «дитячі хвороби».

Кращим тренувальним часом пілота ТТ стали тільки 1 хв 35,437 с, пропустивши вперед і «БМВ» Максима Пашко, який в свою чергу поступився своєму напарникові по Huragan Racing 6 секунд.

В цей же час механіки SDrive продовжували боротися з електронними «гремлинами» на «Лотус» Сінані, а ось для Сокирби це тренування і зовсім мало не закінчилася зовсім плачевно!

Олег встиг показати 4-ий час, але тільки в 7 секундах від кращого, після чого на його «трійці», що називається «відстібається» важіль!

На щастя, пілот встигає відловити машину і це не призводить до серйозних наслідків.

І ця поломка стала тільки початком цілої низки відмов техніки, які буквально як злий рок переслідували в цей день пілотів «Супер Туринга». І, в дуже невідповідний момент це трапляється з одним із двох фаворитів!

Не встиг Гуцул проїхати і пару кіл на кваліфікації, як у нього «летить» редуктор!

Однак, тут, можна сказати, доля йому посміхнулася. Правда, «за рахунок», і чималий, заплачений іншим учасником «Супер Туринга»!

Як вже було сказано, для Юрія Сапелко ця гонка стала першою за кілька років, тому день він починав акуратно, але впевнено. Однак оцінювати його часи зі спортивної точки тут було б неправильно.

Хоча двигун цієї «копійки» і був «розігнаний» до 1,8 літрів, та ще й за асистування двох карбюраторів, порівнювати показники цієї задньопривідної машини навіть з тими ж «Сітроенами» Варавіна і Денисова просто буде не правомочним.

У кваліфікації Юрій природно спробував прискоритися і, на жаль, це призводить до аварії і досить серйозною!

В тому самому новому першому повороті Сапелко почало заносити. Як і будь-який інший водій заднього приводу, Юрій намагається відловити машину поворотом керма в бік заносу і тут відбувається просто таки класична, прямо таки NASCAR-івська аварія.

Передні колеса отримали «зацеп» і машина ще більше пішла в бік заносу! Сумно тут те, що порівняння з американськими овальними гонками крім самого заднього приводу стосувалося ще й бетонного відбійника!

Яскраво-червоний «жигуль» від удару в бетон буквально підлетів у повітря, отримавши чималі ушкодження фронту машини.

На щастя, пілот і тим більше глядачі, а аварія сталася прямо перед вже досить заповненими трибунами, не постраждав! …

… прямо або побічно …

Природно, кваліфікація була зупинена, для усунення всіх наслідків цієї аварії. Прийом, так як встигло пройти всього пару хвилин, суддівство вирішило не враховувати показання за цей час «кола», хоча не виключено, що деякі з них, особливо того самого Гуцула, могли б мати в підсумку значення і чимале! До чого ми ще повернемося, але пізніше.

Разом із тим, прибирання траси, включаючи розлиту на неї рідину охолодження, якраз й дало час для ремонту, причому не тільки «Хонди» Гуцула, але й «БМВ» Сокирби і «Лотуса» Сінані.

Іншими словами, йшлося про три з чотирьох топ-пілотів заліку «Супер Турінг»!

З урахуванням поломки на початку тренування, у механіків Сокирби часу на ремонт виявилося трохи більше. І хоча він включав навіть зварні роботи, Олег встиг виїхати на кваліфікацію, коли вона нарешті відновилася. Однак не він тут став головною дійовою особою.

Передбачувано, «поул» забрав Дяденко – єдиний з лідируючого квартету, у кого не виникло проблем з технікою. Але це на той момент!

Костянтин-2 проходить всього чотири кола, лише два з яких стали «летючими»! І на другому з них він показує 1 хв 26,784 с.

Другий час залишається за неабияк прискорився Дрогомирецьким, який пройшов на одне «швидке» коло більше.

Після втручання механіків «Ауді» Володимира «поїхала». Від «поула» цей дует і відокремили не такі малі дві секунди, проте тут не можна забувати, про куди більший «табун» під капотом Z4 Дяденко …

Всього 0,6 секунди другого часу і 2,6 кращому поступається Чабанов.

На відміну від інших, Павло пройшов за час «квали» аж 10 кіл, причому одразу сім із них були в реальному кваліфікаційному режимі!

Три з них виявилися практично ідентичними, і ці зусилля пілота потужного «іспанця» виправдалися!

Чабанов зміг випередити Сінані, на машині якого механіки нарешті вирішили проблеми з електронікою, але лише на 0,167 секунди!

Якраз за Владиславом розташувався найкращий кваліфікаційний показник його головного суперника.

На тільки відремонтованому автомобілі Сокирба проїхав всього пару кіл, з яких і зовсім лише одне стало «швидким».

Тому не дивно, що Олег поступився своєму головному візаві на третє місце за підсумками сезону одну секунду.

Проте, Сокирба випередив майже на 4 секунди іншого пілота на «БМВ» – Максима Пашко.

Замкнули кваліфікаційні протоколи два пілота «Сітроенів», де Денисов зміг випередити свого наставника і парника за їхньою командою VD Motorsport Олексія Тихоновича Варавіна.

Саме Святослав, нехай і побічно і, тим більше, – однозначно ненавмисно, – зіграв ключову роль в боротьбі за звання Володаря Кубка України в цьому заліку! Але, що ще більш іронічно, і тут правильніше буде сказати, що питання крилося якраз в черговій відмові техніки!

Але тут ми «натиснемо паузу» і збережемо інтригу. Про це, так само як про три (!!!) старти гонки заліку «Супер Туринга», – в наступній частині нашої розгорненої розповіді про Фінал Кубка України з кільцевих гонок ….

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest