У Mercedes забажали більше призових у Формулі 1

Автор: Редакція | 05 Гру, 2019

Компанія Daimler натякнула на необхідність підняття призових для команди Mercedes, якщо у Ф1 бажають бачити «срібні стріли» в пелотоні.

Тема призових залишається дуже болючою для Ф1. З часів Берні Екклстоуна зберіглася система, за якою команди отримують дохід, що складається з декількох статей. Одна частина суми рівна для всіх, інша залежить від місця в Кубку конструкторів, третя враховує історичні успіхи.

Незважаючи на те, що ось уже шостий рік поспіль обидва титули виграє Mercedes, «фінансовим чемпіоном» всі ці роки залишається Ferrari. Завдяки великим бонусам за значимість команди для спорту, частка Скудерії в загальній сумі виплат дуже велика.

 Читайте також:

Джерела Motorsport.com називають цифру в 38% – більше, ніж третина всіх призових, незважаючи на не вражаючі виступи. У Mercedes теж солідний шматок загального «пирога» – 26%, чверть суми. Але ця цифра здається серйозною, тільки якщо не порівнювати її з показником Ferrari.

Проте новий президент Daimler Ола Калленіус, який замінив Дітріха Цетше цієї весни, не в захваті від такого розподілу призових. На тлі зниження фінансових показників самого виробника шведський топ-менеджер дав зрозуміти, що вважає справедливою частку в 32%.

У босів Ф1 з Liberty Media ця історія навряд чи викликає захват. Адже якщо задовольнити вимоги Mercedes, то на дві команди припадатиме 70% всіх призових – в два з гаком рази більше, ніж на всіх інших в сумі. А адже в число цих інших входить, серед інших, й Red Bull.

Варто відзначити, що глава чемпіонської команди Тото Вольфф, схоже, не повністю розділяє погляди свого керівництва. Розуміючи, що в разі посилення протиріч Mercedes може закрити програму у Формулі 1 (про що вже говорять в паддоку), недавно австрієць запропонував скоротити інвестиції заради продовження виступів.

Також дуже показовим і політично грамотним варто визнати вибір представника команди, якому делегували отримання кубку на Гран Прі Абу-Дабі. На п’єдестал піднялася Брітта Зеегер, старший менеджер відділу продажів і маркетингу Mercedes (компанії, а не команди).

Крім того, в Абу-Дабі Вольф сказав дуже важливі слова: «Ми вважаємо, що Формула 1 та автоспорт в цілому входять в ядро нашої ДНК. Перша машина в історії Mercedes була гоночною. Думаю, нам треба стати ефективнішими. Слід скоротити вкладення Daimler в нашу роботу, і якщо ми цього досягнемо, то залишимося в Ф1 надовго».

У 2019-му за оцінками експертів вкладення Daimler в Формулу 1 склали 40 мільйонів доларів. Ця сума здається незначною на тлі фінансових показників сезону-2018: тоді Штутгартський виробник інвестував в команду 311 мільйонів, а в виробництво моторів – ще як мінімум 100.

Такому скорочення фінансування є причина. Mercedes останніми роками відчутно розширила модельний ряд, але не отримала рівноцінного приросту продажів. У Формулі 1 її імідж непорушний, а технічні інновації стали синонімом трипроменевою зірки. Однак парадокс у тому, що нові перемоги вже не поліпшать ситуації. А ось потенційне поразка може боляче вдарити по бренду.

Ола Калленіус прекрасно знайомий з Формулою 1, за час роботи в Mercedes він керував заводом у Бріксворті (виробництво двигунів Ф1). І бажання збільшити частку призових здається цілком логічним і своєчасним. Компанія більше не хоче витрачати на гонки сотні мільйонів. А якщо у Liberty є бажання й далі бачити сріблясті машини в пелотоні, його непогано було б підкріпити й матеріально.

Зрозуміло, сам глава Daimler, Вольфф, Чейз Кері і Росс Браун володіють всім необхідним, щоб знайти компроміс. Ну а гарним індикатором цього процесу повинен стати хід переговорів Mercedes з Льюїсом Хемілтоном. Контракт британця діє до кінця 2020-го, і якщо він вирішить залишитися, значить, виробник збереже присутність в Ф1 як мінімум в середньостроковій перспективі. Ну а якщо ні …

Джерело: Motorsport.com


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest