Що було цілком очікувано, тепер їх лишилося тільки двоє! За вершину подіуму «Монте Карло Ралі-2022» борються лише два «Себа». І свою роль у цьому протистоянні все ж таки зіграли ожеледиця зі снігом, а також блискавична реакція одного з них. Але не на трасі, а перед стартом вирішальної СД!
Як й попередні два дні, суботній ранок знову зустрів учасників Монте Карло Ралі-2022 аж ніяк не по-зимовому привітним сонцем, яке швидко розігнало ранковий мороз. Принаймні у долинах. Тим не менш, на радість багатьох уболівальників, та й напевно багатьох з учасників, цього дня їм все ж таки довелося скуштувати справжнього фірмового меню, яке притаманне виключно цій гонці.
Засніжений відрізок траси довжиною близько 4 км, при цьому «обрамлений» абсолютно сухими підйомом і спуском, став ключовим.
Примітно, що з осені до весни ця дорога закрита для трафіку саме через її небезпеку в зимовий час, і вона відкривається виключно для учасників «Монте Карло Ралі».
Так само, як свою роль зіграла класична і притаманна тільки цій гонці головоломка-лотерея з вибором покришок. Але і вона цього разу вийшла на новий рівень! Як завжди – про все по порядку.
Дуель продовжується!
Після перших двох днів «Монте Карло Ралі-2022» лідерство захопив 9-кратний Чемпіон Світу Себастьян Льоб. І це після майже півторарічної перерви у виступах на доріжках WRC. Більше того, у свої 47, він став найвіковішим в історії пілотом, який лідирує на етапі Чемпіонату Світу з ралі.
Воістину, майстерність не про… нікуди не дівається! Принаймні у таких супер-зірок як він!
Перевага Льоба над тим, хто змінив його на ралійному троні, завоювавши лише на один титул менше, становила лише 9,9 секунди. А в суботу на них чекали майже 92 «бойових» кілометрів з трьох «допів». Причому третій із них був другим за відомістю відрізком цієї гонки після «Кол де Туріні». Йдеться про «Сістерон», нехай і називався він цього разу інакше і проходив у дещо скороченому варіанті.
Тим не менш, саме його майже 21 кілометр, 4 з яких були вкриті снігом і льодом, можливо, вирішили результат цієї гонки!
Але, перш ніж доїхати до нього, ранком екіпажі чекали два інші «допи», перший з яких проходив лише один раз на день, а другий ніхто з учасників, включаючи Леба, не бачив раніше!
При цьому на середині дня екіпажі чекала лише заміна коліс та жодного сервісу!
А з урахуванням того самого засніженого відрізка, нарешті, на третій день «Монте Карло Ралі-2022», перед пілотами став той справжній вибір покришок, властивий тільки цій гонці. При цьому Льобу все ж таки не довелося опинитися в ролі відкриваючого, що довелося робити Ож’є в два перші дні.
Завдяки реверсивному порядку старту два «Себа» виявилися фактично в рівних умовах, йдучи 9-м та 10-м. А от кому було не позаздрити, то це двом «юнцям» в особі Олівера Сольберга та Калле Рованпери – саме їм довелося цього дня виконувати роль «першовідкривачів». Але про них згодом.
На перше коло Ож’є «озброївся» трьома «софтами», одним «супер-софтом» та двома шипованими колесами в «багажнику».
Льоб взяв усіх по парі. І цей його вибір по суті став першим фатальним кроком!
Вже на фініші ранкової СД досвідчений француз поскаржився, що на сухому і абразивному асфальті він просто перегрів найм’якіші з «сліків», що призвело до втрати часу. Причому цікаво, що ці колеса були взуті не по осях, а «хрест на хрест»!
Льоб фінішує лише 7-м за 7,3 секунди від кращого часу, який показує не Ож’є, а Елфін Еванс. Але, головне, метр поступається понад три секунди своєму головному супернику. При цьому Ож’є виявляється лише третім, поступившись своєму юному напарнику майже 4 секунди.
Секрет швидкості Елфіна частково крився в тому, що якраз він їхав на найтвердіших для цих перегонів «сліках», везучи «про запас» два колеса з шипами.
Наступний «доп» виявився таким же сухим і він залишається за Ож’є, тоді як Льоб уже просто не міг фізично підтримувати високий темп.
«Себ-1» показує 4-й час, поступаючись своєму тезці-візаві 6,5 секунд. Тим самим вони порівнюються і після 1 години 41 хвилини на межі, йдуть ніздря в ніздрю з точністю до десятих часток секунди!
І ось тут настає другий «момент істини». А саме перший проїзд тим самим «Сістероном».
Снігових справ майстер
Зважаючи на все, обидва дуелянти одягли свої «шипи» хрест на хрест – принаймні, так сто-%-во була взута Ford Puma Льоба. На фініші цієї СД він сказав, що з такою «гумою» йому було непросто тримати рівно машину навіть на сухих відрізках, не кажучи вже про засніжений і часом зледенілий перевал.
Не дивно, що 9-кратний Чемпіон Світу з ралі і тут показує лише 4-й час, тоді як найкращим на ньому стає саме Ож’є.
Незважаючи на один нервовий момент, де він був дуже близький до урвища, Себастьян-2 випереджає свого головного суперника на 5,4 секунди і з такою ж перевагою виходить і в одноосібні лідери «Монте Карло-2022».
Не встигли вони фінішувати, а попереду всіх чекав новий момент вибору покришок на дві СД, що залишилися, включаючи друге проходження по «Сістерону», яке і стало вирішальним.
Цього разу Льоб бере чотири «сліки», причому «софт», а не «супер-софт», і два шиповані колеса, тоді як Ож’є запасається «сніговими» без шипів.
На повторному проходженні сухого «допу» два Себастьяни хай і на частки секунди, але несподівано поступаються Калле Рованпере, який явно підняв темп на третій день гонки. Льоб поступається 21-річному пілоту лише 0,2 секунди, а Ож’є – 0,6.
І ось тут Себастьян-2 знову показує те, що він свого часу добре вивчив всі уроки свого на той момент ще партнера.
Ож’є вже було взув свій Toyota Yaris у мікс із зимових коліс та «сліків», проте він зауважує, що Льоб залишився на літній гумі. І за миті до старту Себастьян-2 зі своїм новим штурманом Бенджаміном Вейлом встигають наслідувати приклад «старого лиса»! Так, на засніженій ділянці їм обом довелося непросто.
Але на сухому підйомі та спуску, та й на снігу теж, Ож’є завдає справжнього, можливо, вирішального удару!
Хоча він показує 2-й час, головне, «Себ-2» випереджає разом на 16 секунд свого візаві, який показав лише 5-й час. Тим самим, Ож’є доводить свою перевагу над Льобом до 21,1 секунд, які стали найбільшим розривом у цій парі за всю гонку!
На фініші ж Льобу нічого не залишалося, як трохи саркастично посміятися, сказавши: «…ну що – ми спробували. Але він побачив, що ми залишилися на «сліках» і все-таки встиг зробити те саме!» Що тут сказати – учень перевершив старого майстра, який у реалії ніколи не збирався ставати його вчителем!
Проте в останній день «Монте Карло Ралі-2022» на цю «солодку парочку», так само як і всіх інших, чекає аж ніяк не недільна прогулянка. Їм належить пройти ще чотири СД та понад 60 «бойових» кілометрів. Тож говорити про завершення цього настільки бажаного багатьма вболівальниками протистояння поки що зарано. Чого не скажеш про ситуацію, що склалася по фінішу суботи позаду двох дуелянтів.
Тихіше їдеш далі будеш?!
Жарти жартами, але на відміну від кільцевих видів перегонів, особливо спринтерських, ця приказка найчастіше більш актуальна для ралійної дисципліни. І «Монте Карло Ралі-2022» як жодне інше більш ніж наочно це продемонструвало! Наприклад, після двох нічних «допів» у четвер Адрієн Формо говорив про те, що вже впевнений у своїх силах.
Але не встиг він стартувати в п’ятницю вранці, як перша ж денна СД закінчилась для француза вражаючою аварією – на щастя, що обійшлася без травм.
Контрастно йому, інший пілот «Форда» Крейг Брін усю п’ятницю твердив про те, що їде не більше ніж на 70% своїх можливостей, звикаючи машині.
Тим не менш, ірландець закінчив другий день Монте Карло Ралі-2022 шостим, в одній хвилині від лідера.
І почав суботу також акуратно, з 6-го та 5-го часів.
Але вже на першому «Сістероні», обравши той же набір покришок, що й Льоб, Крейг стає 3-м, всього в 5 секундах від Ож’є, що переміг тут. Після цього він 4-й і нехай і за 20 секунд від кращого, але знову 3-й на другому «Сістероні».
Таким чином, почавши його шостим, Брін закінчує передостанній день гонки третім, за півтори хвилини від лідера. Як же так? Та все просто! «Трабли» почалися у тих, хто якраз намагався наздогнати двох «Себів». І насамперед це стосувалося Елфіна Еванса.
П’ятницю №2 «Тойоти» закінчив третім, в 22 секундах від Льоба і всього з 12 від свого незрівнянно найбільш відомого партнера.
Вранці Еванс виграє першу суботню СД, після чого показує 2-й час на наступному, поступаючись всього 1,1 секунди Ожьє.
Тим самим, Еванс вже знаходився в 9 секундах від двох «Себів», що тільки-но зрівнялися між собою. Але нажаль.
На першому ж «Сістероні», вже пройшовши його засніжену частину, двічі віце-чемпіон вилітає саме на сухому спуску.
На щастя, його «Яріс» не скотився вниз, а застряг у досить пікантному становищі.
Машина буквально зависла над наступним відрізком «тещиного язика», де інші учасники їхали практично прямо під «Тойотою». З урахуванням такої небезпечної ситуації керівництво перегонів дало можливість проїхати Льобу, після чого викинуло червоний прапор на цій СД.
Разом з цим неабияк полегшилася доля решти добрих п’яти десятків екіпажів з молодших класів, яким не довелося проходити випробування засніженим «Сістероном» під час першого його проїзду.
Найцікавіше, що машину Еванса врешті-решт змогли витягнути і він продовжив гонку, показавши 6-й час на другому «Сістероні».
Однак тепер замість 3-го місця Елфін йде тільки 26-м, поступаючись лідеру 20, але не секунд, а хвилин! … Зовсім інакше складалися справи у ще одного пілота «Тойоти» – Калле Рованпери.
Хтось прогресує…
Напередодні зовсім ще юний 21-річний фін так само як і Брін просто «обережжував», показавши обидва дні один з останніх часів серед пілотів на нових машинах «Ралі1». Після п’ятниці Рованпера взагалі йшов лише 9-м, вже поступаючись понад дві хвилини лідерові.
Тим не менш, за ці два дні Калле явно набув впевненості і не наносної, а цілком реальної!
На першій ж суботній СД він 2-й, всього за 0,7 секунди від Еванса, потім 3-й і нарешті 2-й на першому «Сістероні». Причому на цьому підступному «допі» Рованпера поступився лише 4,5 секунди Ож’є, що є не 8-кратним Чемпіон Світу, але й має аналогічну кількість титулів переможцю «Монте Карло Ралі». Більше того, на відміну від двох Себів, Рованепера їхав на двох сліках і двох зимових колесах без шипів!
На середині дня Калле все ще поступався лідеру 2-хвилини, але вже зміг піднятися з 9-го на 5-е місце. А за цим слідує перемога на «сухій» СД, а потім і закріплення цього успіху з найкращим часом на другому «Сістероні»! Причому цього разу Рованпера, як і Льоб, їхав на літніх «сліках»!
Нехай на обох повторних проїздах Калле зняв із ранкових найкращих часів лише по кілька секунд. Не можна забувати, що позаду нього залишилися два «містери Монте Карло», які відчайдушно борються між собою, у яких на пару не тільки 16 чемпіонських титулів, а й 15 перемог на цій гонці!
Суботу Рованпера закінчив четвертим, піднявшись на 5 позицій, що стало найбільшим прогресом дня. Він відстає від Ож’є на 2 хвилини. А це означає, що за суботу нехай і зовсім небагато – близько 10 секунд, але Калле відіграв у двох дуелюючих між собою «Себів»!
Не настільки вражаючим, але все ж таки з прогресом день закінчив Гас Грінсміт, який вперше переміг напередодні на СД.
Найцікавіше, що в реалії британець у суботу не тільки не випромінював швидкість, а, навпаки, на його «Форді» виникло чимало проблем.
Його двигун «троїв» майже весь день, та й прокол на другій СД не сприяв відіграшу. Гас встиг «відзначитись» 5-м часом при першому проходженні «Сістерону».
Грінсміт закінчив день із двома 7-ми показниками на 5-му місці, але за 6,5 хвилини від лідера. А там, де є прогрес, природно буде і регрес. Але у випадку з двома пілотами Hyundai в пору було говорити про якусь тотальну невдачу.
…а хтось навпаки!
Тьєррі Ньовілль і Отт Тянак після двох днів хоч і замучені постійними дрібними технічними «траблами», але все ж таки знаходилися на зовсім непоганих 4-му і 5-му місцях відповідно. Однак цю суботу обидва явно захочуть якнайшвидше забути, як і всю цю гонку. Мало того, що на відміну від решти, прагнучи заощадити 23 кг ваги, Тянак взяв лише одну запаску, він пробиває колесо на першій ж ранковій СД, опускаючись на 8-е місце.
А попереду до заміни коліс було ще два «допи» і добром це могло не закінчитися.
На першому «Сістероні» спочатку Отт отримує повільний прокол, потім йдучи на «літній» гумі, послизається, упирається в земляний «бенкінг», ушкоджуючи радіатор.
Тянак зміг закінчити цю СД, але залишившись на трьох колесах та з поточним радіатором сходить на дорожньому переїзді. А у його напарника справи були хоч і кращі, але не набагато.
Ньовілль знову не щадив маркетологів корейської марки, на фінішах кажучи про те машина майже не керована і йому страшно! Як запевняє пілот, весь день її тягло в один бік! (Можливо наліво?)))
Однак Тьєррі було не до жартів, і після непоганого 4-го ранкового часу, далі його i20 покотився в інший бік.
На першому «Сістероні», де він йшов на літніх «сліках», Ньовілль втрачає 40 секунд, а вже на наступній СД у нього не тільки «летить» передній правий амортизатор, але він ще й пробиває капот! Якимось дивом, хоч і втративши майже 4 хвилини, бельгієць фінішує, а потім йому вдається друге диво – ремонт підвіски!
Ще один «доп» вона витримала, проте до кінця останнього проблема повертається, що коштує Тьєррі ще 2 хвилини… Проте, від справжнього «падіння» інших, бельгієць хоч і програє лідерові майже 8 хвилин, у реалії за день втратив лише два місця, опинившись 6-м. Іншим щастило менше.
Такамото Катсута, що йшов позаду нього, хоч і не без пари розворотів вранці, все ж таки зміг пройти перший «Сістерон».
Однак на другому японець послизається, після чого його Yaris міцно засів днищем у зовсім неглибокому, але підступному дренажі.
Глядачам довелося неабияк попотіти, адже машини «Ралі1» неабияк погладшали з вагою тепер під 1300 кг. Відчайдушні французькі вболівальники все ж таки змогли визволити «Яріс» з цього полону, проте на цьому було втрачено близько 20 хвилин!
Ще менш безславно субота пройшла для Олівера Сольберга. Спершу другий день поспіль він скаржився на таємничий дим у його машині! Зважаючи на все, у Hyundai справді великі проблеми.
Більше того, саме Сольбергу доводилося відкривати день, що не могло не призвести до вильоту. Але хто міг подумати, що станеться це не на підступному льоду «Сістерона», а вже на другій сухій СД!
На щастя, на цьому інциденті машина практично не постраждала і він навіть зміг продовжити гонку.
Більше того, після цього тепер вже на «безмордому» «i20» Сольберг показує не такі погані часи, включаючи 7-ме, а потім і зовсім 4-те на «Сістеронах».
Проте на його евакуацію пішла півгодини, яка опустила молодого норвежця до шостого десятка результатів! Найцікавіше, що проблеми переслідували не просто пілотів молодшого заліку WRC2, а всю його топ-3-ку!
Свої «американські гірки»
Стефан Лефебре, який захопив на останній п’ятничній СД лідерство, з самого ранку продовжив відчайдушно боротися з Андреасом Міккелсеном. Після першої суботньої СД «відстань» між ними вимірювалася лише 0,2 секунд! Щоправда, з одним застереженням.
За те, що напередодні «розвідники» одразу кількох учасників, включаючи і Лефебра, перестаралися у своїх діях і пройшли під фініш СД, всім їх «підопічних» було приписано чималі 30-хвилинні штрафи. Саме «тридцяти»!
Тому «атаки» Стефана мали не більше ніж номінальний характер. І він теж перестарався!
Вже на другій СД француз помиляється, серйозно розбиваючи свій «Сітроен», відірвавши заднє праве колесо. Але це був лише початок пригод лідерів цього заліку!
Майже весь день Міккельсен думав, що знаходиться в міській самоті, тому що найближчий з його переслідувачів Йохан Россел теж мав майже 6-хвилинне пенальті за запізнення після «Сервісу».
Тим не менш, ближче до кінця дня воно було визнано помилкою та знято!
Таким чином, виявилося, що інший француз щільно «висить» на задньому бампері «Шкоди» норвежця, поступаючись йому близько 20 секунд. І це незважаючи на прокол колеса у Россела на середині дня.
І треба було такому статися, що на останній СД, тому самому другому «Сістероні», Міккельсен, чия «Фабія» наприкінці дня ще й почала підозріло диміти, пробиває покришку.
На її заміні Андреас втрачає близько двох хвилин, але Россел, що йде позаду, зовсім помиляється! Він вилітає в тому самому місці, де за кілька хвилин до цього стояв Катсумота! Цього разу глядачі, що вже натренувались в евакуації, витягли куди легшу машину «Ралі2» швидше, ніж японця. Однак це все одно коштувало понад три хвилини.
Таким чином, незважаючи на прокол, Міккельсен зміг зберегти лідерство у WRC2. У той же час Россел опустився тут аж на 4-е місце, тоді як тепер всього за 22 секунди від норвежця йде Ерік Сайс і це при тому, що після двох днів чех був тільки 5-м!
У задньопривідному заліку RGT всі суботні СД крім останнього залишилися за Франсуа Делекуром, який набрав швидкість. Але, на жаль для переможця в «абсолюті» «Монте Карло Ралі-1994», це зовсім ні на що не впливало. Втрачені ним напередодні 5 хвилин, «за інших рівних» відіграти неможливо було навіть цьому досвідченому ветерану.
Два його прямі суперники, які виступають на аналогічних Alpine A110, пройшли день у рівному темпі. Тим самим, як він не намагався, Делекур залишається на тому ж 3-му місці, більш ніж за 5 хвилин від лідируючого тут Рафаеля Астіє. Але повернемося до голови пелотона нинішнього «Монте Карло Ралі».
***
А тут найцікавіше полягає в тому, що якщо не брати до уваги Крейга Бріна, решта трьох пілотів з лідируючого квартету, включаючи Калле Рованперу, в реалії за планами повинні стартувати «парт тайм», тільки від гонки до гонки. Іронія? Але зачекаємо фінішу.
Як знати, можливо ці плани будуть змінені. Адже з того ж M-Sport надходила інформація, що вони були б не проти бачити Льоба на повній ставці.
Але, не забігатимемо вперед! Тим більше що попереду ще чотири СД з 60 «бойовими» км і це не просто ралі, а легендарне «Монті», де може статися все що завгодно!
Cla | # | Driver/Codriver | Car | Class | Total Time | Gap | Interval |
1 | 1 | FranceSébastien Ogier | Toyota GR Yaris Rally1 | RC1 | 2:19’43.100 | ||
FranceBenjamin Veillas | |||||||
2 | 19 | FranceSébastien Loeb | Ford Puma Rally1 | RC1 | 2:20’04.200 | 21.100 | 21.100 |
FranceIsabelle Galmiche | |||||||
3 | 42 | IrelandCraig Breen | Ford Puma Rally1 | RC1 | 2:21’09.100 | 1’26.000 | 1’04.900 |
IrelandPaul Nagle | |||||||
4 | 69 | FinlandKalle Rovanperä | Toyota GR Yaris Rally1 | RC1 | 2:21’46.900 | 2’03.800 | 37.800 |
FinlandJonne Halttunen | |||||||
5 | 44 | United KingdomGus Greensmith | Ford Puma Rally1 | RC1 | 2:23’16.900 | 3’33.800 | 1’30.000 |
SwedenJonas Andersson | |||||||
6 | 11 | BelgiumThierry Neuville | Hyundai i20 N Rally1 | RC1 | 2:27’17.200 | 7’34.100 | 4’00.300 |
BelgiumMartijn Wydaeghe | |||||||
7 | 20 | NorwayAndreas Mikkelsen | Škoda Fabia Rally2 evo | RC2 | 2:29’20.300 | 9’37.200 | 2’03.100 |
NorwayTorstein Eriksen | |||||||
8 | 27 | Erik Cais | Ford Fiesta Rally2 | RC2 | 2:29’32.700 | 9’49.600 | 12.400 |
Petr Těšínský | |||||||
9 | 28 | Grégoire Munster | Hyundai i20 N Rally2 | RC2 | 2:30’27.200 | 10’44.100 | 54.500 |
Louis Louka | |||||||
10 | 23 | FranceYohan Rossel | Citroën C3 Rally2 | RC2 | 2:30’57.300 | 11’14.200 | 30.100 |
FranceBenjamin Boulloud |
В’ячеслав Щербина для українських уболівальників ралі
Фото wrc.com та ewrc.com