«Монте Карло Ралі-2022»: І все ж таки «Себи»!

Автор: В'ячеслав Щербина | 22 Січ, 2022
Себастьян Льоб, Ford

Схоже, що для того, щоб потрапити на територію двох «Себів», решті потрібно купувати візи! Принаймні перші два дні Монте Карло Ралі-2022 говорять саме про це. І те, що сумарний вік екіпажу Льоб-Гальміш майже століття – їм вочевидь не завада!

Що ж, старт ювілейного 50-го сезону Чемпіона Світу з ралі WRC, яким традиційно стало «Монте Карло Ралі», зовсім не розчаровує вболівальників. Хіба може одним. Тим фактом, що обидва «Себа» не збираються виступати повноцінно в ньому, а лише від етапу до етапу. Ну, принаймні, сьогодні саме так говорить офіційна інформація. В іншому ж, як у «старі добрі», всі ми насолоджуємось справжньою спортивною дуеллю двох Себастьянів. І всі ті наші побоювання, що вперше виїхали в «бойовому» режимі з новими для себе штурманами, як з’ясувалося, не стоять і виїденого яйця! Як завжди, про все по порядку.

Першим завдає удару «Себ-2»…

Себастьян Льоб, Ford

Здається, що ми маємо право називати Себастьяна Ож’є №2. Таким він є у всіх сенсах – за віком, досвідом, кількістю перемог і титулів. Звичайно, тільки в порівнянні з «його величністю» Себастьяном Льобом! Тим не менш, у четвер Ож’є показував усім, що саме він є королем Чемпіонату Світу з ралі WRC. Причому їхнє протистояння почалося ще на ранковому «шейкдауні»!

Не встиг він повернутися після прекрасного другого місця на «Дакарі», на першому ж проїзді Льоб показує найкращий час. У результаті він все-таки поступається молодшому «Себу», але лише пів секунди.

Зрозуміло, що на той момент ніхто й не міг припустити, що на нас чекає попереду. Проте надія в душах справжніх фанів ралі почала зароджуватися. На жаль, але вона повністю згасла в іншому аспекті!

Елфін Еванс, Toyota

Незважаючи на попередні прогнози погоди, що обіцяли сніг на ці дні, у результаті на Французькій Рив’єрі запанувала притаманна її статусу погода – сонце, в п’ятницю вдень на якому в низинах повітря взагалі прогрівалося ледь не до 10 градусів тепла!

Проте, як тільки воно зникало, і тим більше нагорі гірських перевалів, дорога починала зледеніти. І хоча не те що про шиповану, але навіть просто зимову гуму поки не йдеться апріорі, проте, «Монте Карло Ралі-2022» від цього не стало менш підступним!

Елфін Еванс, Toyota
Елфін Еванс, Toyota

А відкривати дорогу перші два дні довелося саме Ож’є, причому в четвер йшлося про непроглядну темряву, та ще й про, мабуть, найзнаменитіший «доп» цієї гонки, прокладений по перевалу «Кол де Туріні».

І, незважаючи на всі ці мінливості, саме Ож’є першим завдає удару. Причому він не просто виграє обидві нічні СД, а вже на першому з них «привозить» найближчому понад 5 секунд!

Себастьян Льоб, Ford

А цим найближчим виявляється ніхто інший, як Льоб. На другій СД, той самий «Кол де Туріні», він поступається своєму минулому споконвічному візаві лише 1,3 секунди, по кінцю дня відстаючи від Ож’є всього на 6,7 секунди.

І ось тут не можна не відзначити той самий сумарний вік цього екіпажу «переслідувачів», який майже налічує майже століття!

До речі, у свої 47 років, Льоб вперше виїхав в окулярах, а за їхніми п’ятничними «он-боардами» з Ізабелль Гальміш, якій нещодавно виповнилося 50, часом здавалося, що вони як справжня подружня пара, просто виїхали на недільну прогулянку… Але з якою швидкістю вони їхали!

…але «Себ-1» відповідає!

Починаючи з ранку п’ятниці, яка знову зустріла учасників «Монте Карло Ралі-2022» привітним майже весняним сонцем, Себастьян-1 просто полетів. Він, що називається, в одні ворота виграє всі три ранкові «допи», не залишаючи шансу конкурентам!

Себастьян Льоб Ford
Себастьян Льоб, Ford

Причому якщо спочатку Ож’є поступився йому 1,2 і 2,7 секунди, то на третьому з них, що є досить підступним спуском, де багато поворотів були все ще покриті льодом, Себастьян-2 поступається Льобу вже майже 16 секунд, а разом з ними та лідерство у гонці. Заради справедливості, тут все ж таки треба відзначити один важливий аспект.

Як чинному чемпіону світу з ралі, саме Ож’є довелося знову відкривати дорогу. Нехай вона і здавалася майже повністю сухою, це дійсно тільки «здавалося».

Себастьян Ож'є, Toyota
Себастьян Ож’є, Toyota

Так, як і напередодні, снігу, який з узбіччя накидали глядачі, було зовсім мало і він не був фактором. Однак те, що називається «чорним льодом» – ще як! Особливо складним у цьому плані став саме цей третій п’ятничний доп при його першому проїзді.

У цей час Льоб йшов останнім 11-м серед усіх учасників нового класу машин «Ралі1». Ок, 10-му в п’ятницю, тому що на першому ж ранковому СД досить серйозну аварію потрапив Адрієн Формо. На щастя, все обійшлося!

Після зіткнення з підніжжям скелі, наступним перельотом через гард-рейл та скочування в кювет метрів із 30, екіпаж не постраждав. Не виключено, що саме новий посилений з цього року «каркас безпеки» врятував здоров’я та життя Формо та Олександра Корії.

Тим не менш, всю решту дня дев’ять потужних «квадроластів» розчищали дорогу перед «його величністю», тому йому однозначно було куди комфортніше, ніж їдучому. абсолютно першим Ож’є!…

Себастьян Льоб, Ford
Себастьян Льоб, Ford

На першому ж повторному проїзді Льоб скидає 12 секунд зі свого ранкового показника, проте на двох останніх п’ятничних СД він несподівано втрачає ритм! На жаль, тут своє слово сказало те саме нововведення у вигляді «гібриду», який просто відмовив на «Форді» 9-кратного Чемпіона Світу. Два «допи» Льоб проїхав виключно «на бензині», що означало близько 380 к.с. без періодичних «бустів», що дають табун із пів тисячі «конячок»!

До речі, зважаючи на все, саме ці «бойові» режими гібридної установки стають новим головним секретом на вершині ралійної ієрархії, ніби змінивши собою мистецтво налаштування центрального диференціала, який був повністю усунений.

Себастьян Льоб, Ford
Себастьян Льоб, Ford

Більше того, два інші – механічні осьові, – тепер теж «немає потреби» налаштовувати! Зважаючи на все, їх налаштування залишаються постійними навіть незалежно від зміни покриття чи то асфальт чи гравій – такі нові реалії техвимог у «Ралі1»… Але повернемося до самих часів, бо як не крути – але саме вони є головним і єдиним реальним мірилом у цій дисципліні автоспорту.

І все ж таки «Форд»!

Незважаючи на те, що він проїхав два заключні СД дня без електричної «манни небесної», Льоб показує 3-і та 4-ті часи, поступаючись найкращим лише 3 і 4,5 секунди, віддаючи Ож’є і лише кілька секунд. Таким чином, за фінішем п’ятниці, після майже півтори години у «бойовому» режимі, перевага Себастьяна-1 на його тезці склала 9,9 секунд.

Себастьян Ож'є Toyota

Правда, не можна не відзначити, що на останній СД дня Ож’є зміг скинути з ранкового часу Льоба майже пів хвилини, що не могло не вразити! Більше того, саме на ньому із заходом знову почався з’являтися лід, про що на фініші особливо скаржився «Себ-1», що йшов останнім.

Ну а те, що майже весь цей день Льоб постійно твердив, що він їде на межі, скоріше не більш ніж хитрощі «старого лиса», бо віриться в це з дуже великим скепсисом! На честь Ож’є, на фініші дня він визнав зусилля «маестро», а також передав привіт і уклін своїм «старим друзям з M-Sport» за чудово підготовлену машину.

Гас Грінсміт, Ford
Гас Грінсміт, Ford

І справді, саме пілотам, які виступають на новенькій «Пумі» поки що в швидкості не позичати. Щоправда, і нова «GR Yaris» дає можливість своїм пілотам триматися поряд. А ось у «Хюндай», де розпочали роботу над своєю новою машиною пізніше за всіх, справи йдуть зовсім не гладко, про що нижче.

Мабуть, якщо не рахувати аварії Формо, який також виступає на «Форді», другою головною сенсацією дня став ще один пілот «синього овалу» – Гас Грінсміт.

Гас Грінсміт, Ford
Гас Грінсміт, Ford

Нічний четвер він закінчив з 4-м і 5-м часом, за 22 секунди від лідера, розпочавши п’ятницю лише з двома 7-ми показниками, а потім і зовсім 9-м, щоправда, – через проблеми з «гібридом».

Тим не менш, на відміну від того ж Формо, британець явно «повільно запрягав» і після 4-го часу на першому повторному проїзді, він виграє на наступному «допі»! Причому залишилося під питанням, що виявилося більш вражаюче – власне перша у його житті виграна СД, або реакція Гаса одразу після його закінчення і потім друга після фінішу Льоба, що йшов останнім.

Випередивши Ож’є і показавши на той момент найкращий час, на фініші «допа», Грінсміт віджартувався: «Я не впевнений, що Льоб зараз візьме трубку, але я однозначно смс-ну йому – пліззз можна залишити цей СД за мною!» Коли ж Себастьян, на машині якого саме в цей момент виникли проблеми з «гібридом», виявився все ж таки повільнішим за свого юного напарника, тріумфу Грінсміта, причому прямо на переїзді, не було межі! Але краще це бачити.

Головне, це і ті дифірамби, які в тому самому інтерв’ю Гас «співав» своїй новій машині і це незважаючи на проблеми з «гібридом»!

У своїй окремій лізі…

На жаль, але все ж таки якщо дивитися реалістично, це тріумфування Грінсміта на «Монте Карло ралі-2022» не більше ніж свого роду момент «каліф на годину». Так само як і всі інші, крім двох «Себів», дійсно знаходяться у своїй окремій лізі – природно розташованій нижче. Хіба що, крім напарника Ож’є по «Тойоті» Елфіна Еванса!

Елфін Еванс, Toyota
Елфін Еванс, Toyota

Не попросту саме він два останні роки закінчив віце-Чемпіоном, до останнього етапу минулого сезону надаючи пресинг на свого незрівнянно більш досвідченого та іменитого колегу.

У четвер на своєму новому «Ярісі» обидві СД Елфін закінчив з третіми часами, нехай і поступившись першою ж СД Ож’є майже 10 секунд. Інші то були й того далі! Тим більше що на тому самому перевалі «Кол де Туріні» Еванс програв Себастьяну-2 лише 1,9 секунди і лише 0,6 Себастьяну-1!

П’ятницю він продовжив у тому ж ритмі. Після 3-го і 4-го часів, Елфін взагалі показує 2-те на тій найскладнішій завершальній ранковій СД, поступившись на ній Льобу всього 3 секунди. Адже на відміну від того ж Себастьяна-1, всі два дні Еванс йшов другим на дорозі, якраз позаду свого напарника!

Британцю не вдався лише заключний «доп» п’ятниці, де він став 8-м з 11 секундами відставання Ож’є, що виграв тут.

Проте за підсумками двох днів «Монте Карло Ралі-2022» лише один Елфін Еванс знаходиться в тій же площині, що і два «Себа», поступаючись лідерові 22 секунди і 12 своєму напарнику. Інші вже реально перебувають в іншій лізі!

Тьєррі Ньовілль, Hyundai
Тьєррі Ньовілль, Hyundai

А очолюють її два пілоти «Хюндай». Проте Тьєррі Ньовілль, що йде після двох днів 4-м, весь день скаржився на поведінку свого нового «i20», вже поступається лідеру 48 секунд.

Більше того, після першої ранкової СД, на якій його ще й розвернуло, бельгієць і зовсім відверто відповів, сказавши: «Це кошмар! Я у своєму житті не був такий наляканий за кермом! Нам ще працювати та працювати!» Так Тьєррі був невпевнений за кермом нового «Ралі1» від «Хюндай»… Не допомагали йому й постійні проблеми з «гібридом», які бельгійця промучили всю п’ятницю. Багато в чому йому вторив Отт Тянак, який теж відверто не жалував після фінішів свою машину.

На «i20» естонця вже в четвер виникли проблеми з гідравлікою, а в п’ятницю «глючив» передбачувано «гібрид».

Тьєррі Ньовілль, Hyundai
Тьєррі Ньовілль, Hyundai

Після двох днів Чемпіон Світу з ралі 2019 року поступається своєму напарнику всього 9 секунд і майже хвилину лідеру.

6-м іде ще один пілот «Форда» в особі Крейга Бріна. Нагадаємо, що для британця цей сезон стане першим повним на вершині ралі. Більше того, на «Монте Карло Ралі» він не виступав кілька років.

На відміну від того ж Формо, який на фініші четверга бравірував про те, що в нього вже з’явилася впевненість, Крейг почав акуратно.

Більше того, вранці він кілька разів наголошував, що їде не більше ніж на 70% своїх можливостей, відверто кажучи: «Часом я їду посередині дороги!»

Крейг Брін, Ford
Крейг Брін, Ford

Тим не менш, ця тактика Бріна, що в реалії почав регулярно виступати в топовому класі WRC майже 10 років тому, означала далеко не останні часи.

Він показав 5-е та 7-е у четвер, а потім 4-е та два 6-х вранці у п’ятницю, і знову тепер уже два 4-х та 7-е після обіду. У свою чергу вони вилилися рівно в хвилину відставання від лідера. Але, головне, Брін знаходиться лише за 11 секунд від 4-го місця

9 секунд Крейгу поступається Грінсміт, як би завершуючи другу лігу. Решта, а, по суті, це все ще юна молодь, опинилися в третій лізі.

… і ще нижче

Очолює її 8-м Такамото Катсута. У четвер і вранці в п’ятницю японець показував один із останніх часів, не піднімаючись не вище 8-го. Тим не менш, до кінця другого дня «Монте Карло Ралі-2022» третій пілот «Тойоти» явно почав повірити в себе і «під завісу» показує два 5-х часи, проте вже поступаючись лідерові більше півтори хвилини.

Олівер Сольберг, Hyundai
Олівер Сольберг, Hyundai

Позаду Такамото, який явно перебуває в команді тільки завдяки підтримки виробника, йдуть два юні пілоти, від яких можна було очікувати сюрпризів. Але вони швидше виявилися виключно із негативним знаком. Так, у обох і Калле Рованпери та в Олівера Сольберга не обійшлося без проблем, особливо в останнього.

Син Петтера обидва дні не міг нормально чути свого штурмана, а в п’ятницю в кокпіті його машини постійно з’являвся загадковий дим!

Кілька разів Олівер казав, що буквально не міг нормально дихати і бачити через дим, і говорив про сльозливі очі з тієї ж причини! … Не дивно, що юного Сольберга ще й кілька разів розвертало …

Рованпера ж скоріше просто «обережжував», відверто не довіряючи своєму «Ярісу» чи скоріше самому собі за його кермом.

Як би там не було, але два юні пілоти замикають ряди нових машин «Ралі1», де Калле вже програє лідерові 2 хвилини 13 секунд, а Сольберг майже 2,5 хвилини.

Ерік Камілі
Ерік Камілі

Відразу позаду них, вже в реальній другій лізі – WRC2, – вранці в аварію потрапляє Ерік Каміллі, що вийшов тут у лідери. Тим самим пальма першості цього заліку переходить до Адреаса Міккельсена.

Тим не менш, весь день Стефан Лефебр, який наступав йому на п’яти, на останній п’ятничній СД випереджає норвежця на вражаючі 8 секунд і захоплює лідерство серед пілотів на автомобілях «Ралі2». Проте розрив між ними становить лише 1,4 секунди!

Що ж до Франсуа Делекура, то він іде лише третім серед машин RGT.

Андреас Міккельсен
Андреас Міккельсен

Більше того, він уже поступається лідируючому тут і виступаючому на аналогічній «Альпіні А110» Маню Гуігоу більше 5 хвилин.

Що ж, усі вболівальники ралі, напевно, потирають руки в передчутті – тепер у суботу Льобу доведеться відкривати дороги. А вже на фініші дня Ож’є все ж зізнався, що весь ранок був обережним. Загалом, це не дивно і, головне – розважливо! Не дарма саме «Себ-2» лідирує за кількістю перемог на «Монте Карло Ралі», яка підкорилася йому 8 разів.

Як знати, чи зможе Льоб зрівнятися з Ож’є за кількістю перемог на цій гонці, чи юніший Себастьян доведе свій рахунок до дев’яти? Чи може ралійні боги все ж таки видадуть виграшний лотерейний квиток Евансу? Чи ще комусь? Нагадаємо, що, як і в п’ятницю, обидва дні «Монте Карло Ралі-2022» екіпажам доведеться проходити без денних сервісів і у разі проблем з технікою, покладатися тільки на свої сили!

Результати Монте Карло Ралі 2022 року після СД9:

Cla # Driver/Codriver Car Class 4515 Penalty Total Time Gap Interval
1 19 France Sébastien Loeb
France Isabelle Galmiche
Ford Puma Rally1 RC1 1:32’09.1 1:32’09.100
2 1 France Sébastien Ogier
France Benjamin Veillas
Toyota GR Yaris Rally1 RC1 1:32’15.6 1:32’15.600 6.500 6.500
3 33 United Kingdom Elfyn Evans
United Kingdom Scott Martin
Toyota GR Yaris Rally1 RC1 1:32’23.8 1:32’23.800 14.700 8.200
4 11 Belgium Thierry Neuville
Belgium Martijn Wydaeghe
Hyundai i20 N Rally1 RC1 1:32’54.6 1:32’54.600 45.500 30.800
5 42 Ireland Craig Breen
Ireland Paul Nagle
Ford Puma Rally1 RC1 1:33’07.1 1:33’07.100 58.000 12.500
6 44 United Kingdom Gus Greensmith
Sweden Jonas Andersson
Ford Puma Rally1 RC1 1:33’17.8 1:33’17.800 1’08.700 10.700
7 18 Japan Takamoto Katsuta
Aaron Johnston
Toyota GR Yaris Rally1 RC1 1:33’44.0 1:33’44.000 1’34.900 26.200
8 69 Finland Kalle Rovanperä
Finland Jonne Halttunen
Toyota GR Yaris Rally1 RC1 1:34’15.3 1:34’15.300 2’06.200 31.300
9 8 Estonia Ott Tanak
Estonia Martin Jarveoja
Hyundai i20 N Rally1 RC1 1:34’15.3 1:34’15.300 2’06.200 0.000
10 2 Sweden Oliver Solberg
United Kingdom Elliott Edmondson
Hyundai i20 N Rally1 RC1 1:34’40.6 1:34’40.600 2’31.500 25.300

В’ячеслав Щербина для українських уболівальників ралі

Фото wrc.com та ewrc.com


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest