Насер Аль-Аттія на Toyota став чотириразовим переможцем ралі «Дакар» після домінантної гонки 2022 року в Саудівській Аравії.
Після невдалих двох попередніх років Аль-Аттія контролював 44-е видання «Дакара» від старту до фінішу на новій Toyota Hilux T1+ й зрештою фінішував із відривом 27 хвилин 46 секунд від Себастьяна Льоба (Prodrive/Bahrain).
Читайте також:
- Дакар-2022, Пролог: Аль-Аттія та Сайнс розділили 12 секунд
- Дакар-2022, Етап 1: Аль-Аттія перемагає, Audi зазнає краху
- Дакар-2022, Етап 2: Льоб здобув перемогу, Аль-Аттія втримав відрив
- Дакар-2022, Етап 3: Сайнc здобув першу перемогу на Audi
- Дакар-2022, Етап 4: Аль-Аттія переміг після проблем Сайнса
- Дакар-2022, Етап 5: Латеган обійшов Льоба, Аль-Аттія – восьмий
- Дакар-2022, Етап 6: перемога Терранови та проблеми Льоба
- Дакар-2022, Етап 7: Льоб відіграв п’ять хвилин в Аль-Аттії
- Дакар-2022, Етап 8: Екстрьом переміг, Аль-Аттія втратив темп
- Дакар-2022, Етап 9: Де Вільєр очолив подіум для Toyota
- Дакар-2022, Етап 10: Петрансель приніс другий «дубль» Audi
- Дакар-2022, Етап 11: Сайнс переміг, а Льоб отримав штраф
Катарський гонщик виграв лише два з 12 етапів, обидва протягом першого тижня, але продемонстрував чудову стабільність протягом усього змагання, тоді як його суперники залишилися «на узбіччі» через помилки навігації або механічні проблеми.
Нассер Аль-Аттія виграв @dakar у класі позашляховиків, хоча на фінальному етапі тріумфував Генк Латеган #dakar2022 pic.twitter.com/VgRteymbLE
— Motorcar (@motorcar_ua) January 14, 2022
Завдяки цьому Аль-Аттія став другим найуспішнішим гонщиком в класі позашляховиків «Дакара», зрівнявшись з Арі Ватаненом із Фінляндії та поступаючись на вісім перемог Стефану Петранселю.
Тріумф Аль-Аттії
Ключем до загального тріумфу Аль-Аттії був стартовий етап біля Хаїла, де він і штурман Метьє Баумель правильно знайшли хитру контрольну точку, що не вдалось більшості інших екіпажів, включаючи Карлоса Сайнса з Audi.
Це залишило Льоба єдиним серйозним суперником Аль-Аттії, але француз також був змушений грати наздоганяючого, коли карданний вал на його BRX Hunter зламався на третьому етапі, що коштувало йому півгодини.
До середини ралі Аль-Аттія був у 50 хвилинах від решти учасників завдяки другій перемозі на четвертому етапі, а навігаційні проблеми Льоба завдали ще одного удару по його сподіванням на першу перемогу на «Дакар».
До кінця передостаннього етапу Льобу вдалося скоротити відставання менше ніж до 30 хвилин – до того, як штраф за перевищення швидкості змарнував частину його хорошої роботи – але Аль-Аттія ніколи не був під загрозою втрати переваги, оскільки контролював свій темп та їхав без ризику.
Фінішувавши на безпечному 17-у місці на короткій фінальній спецділянці у 164 км від Біші до Джидди, 51-річний гонщик виграв «Дакар» вперше після того, як ралі перемістилося в Саудівську Аравію. Його попередні три успіхи були у 2011 році (Volkswagen), 2015 році ( X-raid Mini) та 2019 (Toyota) ще у попередню епоху в Південній Америці.
Загальний залік
Друге місце Льоба в Дакарі ознаменувало гарне досягнення для екіпажу та команди Prodrive/Bahrain, але загальна перемога продовжує уникати дев’ятиразового чемпіона WRC після шести виступів за останні сім років.
Француз регулярно боровся за топ-3 на новому позашляховику BRX Hunter, вигравши таку ж кількість етапів, як й Аль-Аттія, але так й не міг повністю оговтатися від того, що керівник команди Prodrive Девід Річард назвав «помилкою при збиранні» на третьому етапі.
Саудівській гонщик Язід Аль-Раджі був кращим серед клієнтських Overdrive Toyota, фінішувавши позаду Льоба на подіумі «абсолюту».
Колишній гонщик WRC виграв четвертий етап між Аль-Кайсума і Ер-Ріядом, але через штраф за перевищення швидкості в контрольній зоні отримав лише невтішне п’яте місце.
Орландо Терранова зайняв вражаюче четверте місце у своєму 16-му поспіль виступі на ралі «Дакар» після того, як доволі пізно був оголошений у складі Prodrive.
Audi все ж домоглась прогресу із своїм новим гібридним позашляховиком RS Q e-tron, вигравши більше етапів, ніж будь-який інший виробник (п’ять проти чотирьох у Toyota та трьох у Prodrive).
Німецький виробник цілком міг би боротися за загальну перемогу у своєму дебюті на Дакарі, якби не катастрофічний стартовий етап, на якому всі троє його екіпажів втратили багато часу.
Сайнс зупинився більше ніж на дві години, намагаючись знайти правильний маршрут, а дворазовий чемпіон DTM Маттіас Екстрьом також втратив час під час своєї першої участі в «Дакарі». Петранселя спіткала найгірша доля з трьох, він зламав задню вісь свого автомобіля та зійшов.
Але всі троє гонщиків після цього показали неймовірний темп і домінували на другому тижні ралі, вигравши чотири з останніх шести етапів, включаючи останній у п’ятницю на рахунку Петранселя, який повернувся в змагання з величезним штрафом, що не дозволив йому боротись за загальну перемогу.
Результати Дакара 2022 року в класі позашляховиків
Pos. | Driver | Car | Time |
1 | Nasser Al-Attiyah | Toyota | 38:33’03. |
2 | Sebastien Loeb | Prodrive | 39:00’49. |
3 | Yazeed Al-Rajhi | Toyota | 39:34’16. |
4 | Orlando Terranova | Prodrive | 40:00’26. |
5 | Giniel de Villiers | Toyota | 40:14’51. |
6 | Jakub Przygonski | Mini/BMW | 40:26’09. |
7 | M.Serradori | Century | 41:05’08. |
8 | S.Halpern | Mini/BMW | 41:11’29. |
9 | Mattias Ekström | Audi | 41:15’14. |
10 | Vaidotas Zala | Mini/BMW | 42:04’58. |
11 | Carlos Sainz | Audi | 42:12’24. |
12 | Michael Pisano | Optimus | 42:14’03. |
13 | B.Baragwanath | Century | 42:24’29. |
14 | Shameer Variawa | Toyota | 42:28’36. |
15 | C.Lavieille | Optimus | 42:35’45. |
16 | B.Ten Brinke | Toyota | 43:18’43. |
17 | L.E.Alvarez | Toyota | 43:29’39. |
18 | Cyril Despres | Peugeot | 43:31’25. |
19 | Ronan Chabot | Toyota | 44:21’49. |
20 | Martin Prokop | Ford | 45:17’12 |
Джерело: Motorsport.com