Дакар-2022, Фінал: Аль-Аттія здобув четверту перемогу

Автор: Роман Галімон | 14 Січ, 2022
Нассер Аль-Аттія

Насер Аль-Аттія на Toyota став чотириразовим переможцем ралі «Дакар» після домінантної гонки 2022 року в Саудівській Аравії.

Після невдалих двох попередніх років Аль-Аттія контролював 44-е видання «Дакара» від старту до фінішу на новій Toyota Hilux T1+ й зрештою фінішував із відривом 27 хвилин 46 секунд від Себастьяна Льоба (Prodrive/Bahrain).

Читайте також:

Катарський гонщик виграв лише два з 12 етапів, обидва протягом першого тижня, але продемонстрував чудову стабільність протягом усього змагання, тоді як його суперники залишилися «на узбіччі» через помилки навігації або механічні проблеми.

Завдяки цьому Аль-Аттія став другим найуспішнішим гонщиком в класі позашляховиків «Дакара», зрівнявшись з Арі Ватаненом із Фінляндії та поступаючись на вісім перемог Стефану Петранселю.

Тріумф Аль-Аттії

Насер Аль-Аттія

Ключем до загального тріумфу Аль-Аттії був стартовий етап біля Хаїла, де він і штурман Метьє Баумель правильно знайшли хитру контрольну точку, що не вдалось більшості інших екіпажів, включаючи Карлоса Сайнса з Audi.

Це залишило Льоба єдиним серйозним суперником Аль-Аттії, але француз також був змушений грати наздоганяючого, коли карданний вал на його BRX Hunter зламався на третьому етапі, що коштувало йому півгодини.

До середини ралі Аль-Аттія був у 50 хвилинах від решти учасників завдяки другій перемозі на четвертому етапі, а навігаційні проблеми Льоба завдали ще одного удару по його сподіванням на першу перемогу на «Дакар».

До кінця передостаннього етапу Льобу вдалося скоротити відставання менше ніж до 30 хвилин – до того, як штраф за перевищення швидкості змарнував частину його хорошої роботи – але Аль-Аттія ніколи не був під загрозою втрати переваги, оскільки контролював свій темп та їхав без ризику.

Фінішувавши на безпечному 17-у місці на короткій фінальній спецділянці у 164 км від Біші до Джидди, 51-річний гонщик виграв «Дакар» вперше після того, як ралі перемістилося в Саудівську Аравію. Його попередні три успіхи були у 2011 році (Volkswagen), 2015 році ( X-raid Mini) та 2019 (Toyota) ще у попередню епоху в Південній Америці.

Загальний залік

Нассер Аль-Аттія, Себастьян Льоб та Язід Аль-Раджі

Друге місце Льоба в Дакарі ознаменувало гарне досягнення для екіпажу та команди Prodrive/Bahrain, але загальна перемога продовжує уникати дев’ятиразового чемпіона WRC після шести виступів за останні сім років.

Француз регулярно боровся за топ-3 на новому позашляховику BRX Hunter, вигравши таку ж кількість етапів, як й Аль-Аттія, але так й не міг повністю оговтатися від того, що керівник команди Prodrive Девід Річард назвав «помилкою при збиранні» на третьому етапі.

Саудівській гонщик Язід Аль-Раджі був кращим серед клієнтських Overdrive Toyota, фінішувавши позаду Льоба на подіумі «абсолюту».

Колишній гонщик WRC виграв четвертий етап між Аль-Кайсума і Ер-Ріядом, але через штраф за перевищення швидкості в контрольній зоні отримав лише невтішне п’яте місце.

Орландо Терранова зайняв вражаюче четверте місце у своєму 16-му поспіль виступі на ралі «Дакар» після того, як доволі пізно був оголошений у складі Prodrive.

Маттіас Екстрьом

Audi все ж домоглась прогресу із своїм новим гібридним позашляховиком RS Q e-tron, вигравши більше етапів, ніж будь-який інший виробник (п’ять проти чотирьох у Toyota та трьох у Prodrive).

Німецький виробник цілком міг би боротися за загальну перемогу у своєму дебюті на Дакарі, якби не катастрофічний стартовий етап, на якому всі троє його екіпажів втратили багато часу.

Сайнс зупинився більше ніж на дві години, намагаючись знайти правильний маршрут, а дворазовий чемпіон DTM Маттіас Екстрьом також втратив час під час своєї першої участі в «Дакарі». Петранселя спіткала найгірша доля з трьох, він зламав задню вісь свого автомобіля та зійшов.

Але всі троє гонщиків після цього показали неймовірний темп і домінували на другому тижні ралі, вигравши чотири з останніх шести етапів, включаючи останній у п’ятницю на рахунку Петранселя, який повернувся в змагання з величезним штрафом, що не дозволив йому боротись за загальну перемогу.

Результати Дакара 2022 року в класі позашляховиків

Pos. Driver  Car  Time 
Nasser Al-Attiyah Toyota 38:33’03.
Sebastien Loeb Prodrive 39:00’49.
Yazeed Al-Rajhi Toyota 39:34’16.
Orlando Terranova Prodrive 40:00’26.
Giniel de Villiers Toyota 40:14’51.
Jakub Przygonski Mini/BMW 40:26’09.
M.Serradori Century 41:05’08.
S.Halpern Mini/BMW 41:11’29.
Mattias Ekström Audi 41:15’14.
10  Vaidotas Zala Mini/BMW 42:04’58.
11  Carlos Sainz Audi 42:12’24.
12  Michael Pisano Optimus 42:14’03.
13  B.Baragwanath Century 42:24’29.
14  Shameer Variawa Toyota 42:28’36.
15  C.Lavieille Optimus 42:35’45.
16  B.Ten Brinke Toyota 43:18’43.
17  L.E.Alvarez Toyota 43:29’39.
18  Cyril Despres Peugeot 43:31’25.
19  Ronan Chabot Toyota 44:21’49.
20  Martin Prokop Ford 45:17’12

Джерело: Motorsport.com


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest