«Монте Карло Ралі-2022»: Справжній подарунок уболівальникам!

Автор: В'ячеслав Щербина | 25 Січ, 2022
Себастьян Льоб

«Монте Карло Ралі-2022», а точніше протистояння двох «Себів» на ньому, стало справжнім подарунком для всіх уболівальників та чудовим стартом ювілейного 50-го сезону Чемпіонату Світу з ралі WRC. Але такої розв’язки навіть die hard «фани» не очікували!

Смуток полягає в одному – обидва на сьогодні є пенсіонерами, принаймні – з точки зору регулярних виступів у Чемпіонаті Світу з ралі WRC. І не виключено, що такої боротьби на трасі між двома цими легендами ми більше ніколи не побачимо! Ще неймовірніше те, що для Себастьяна Льоба ця ралійна пенсія настала якраз 10 років тому! 2012-й сезон став його останнім повним на ралійній вершині.

Тоді після вражаючих 9 перемог у 13 етапах, включаючи і Монте Карло Ралі, він завоював свій рекордний 9-й чемпіонський титул, причому все поспіль (!), після чого вирішив піти «на спокій».

Щоб тут же, лише через кілька місяців, вдруге поспіль і сьомий у сумі знову виграти «Монте Карло Ралі».

Причому тоді, у 2013-му, другим, хто фінішував, був ніхто інший, як другий «Себ», який Ож’є. Історії властиво повторюватися? Як завжди, про все по порядку.

Це WRC і це Монте Карло Ралі!

І цим справді сказано все! Але навіть на цьому рівні і на цій гонці, навіть коли йшлося про двох найсильніших ралійних пілотів у світовій історії ралі, мало хто очікував таких сюжетних поворотів, які в результаті проминули перед усім нами!

Напередодні якраз на найскладнішому «допі» дня, а, по суті, і всієї гонки, – засніженому і обледенілому на вершині і абсолютно сухому з обох боків «Сістероні», – Ож’є завдає як на той момент здавалося вирішальний удар. Причому зробив це двічі!

Відігравши на двох проходженнях по цьому «допу» 21 секунду у Льоба, саме настільки «Себ-2» зміг відірватися від свого досвідченого, але й вікового візаві.

Тим не менш, в заключний день на учасників «Монте Карло Ралі-2022» чекали ще чотири СД та 67 «бойових» кілометри. Включаючи фінальний Power Stage, що вже багато років приносить додаткові очки за найкращі часи на ньому.

Багато в чому саме наявність цієї СД і визначало тактику більшості екіпажів категорії «Ралі1», та й не тільки їх, оскільки бонусні очки в реалії на ньому нараховуються у всіх класах.

Через великі тимчасові розриви за двома Себастьянами, всі без винятку їхні однокласники думали тільки про додаткові очки. Отже, на перших трьох СД всі вони просто економили гуму, а при першому проходженні по майбутньому «силовому» робили позначки у стенограмі, йдучи в режимі «розвідка боєм».

Проте два головні дуелянти, два справжніх «шоу-стопери» цієї гонки не могли дозволити собі такої ранкової недільної «прогулянки»!

Більше того, хоча екіпажі знову зустріло сонце, недільний ранок виявився найморознішим із усіх днів перегонів. А це означало не тільки слизькі дороги, а й те, що вранці вони не чистилися. Скоріше навпаки!

На багатьох ділянках з кожним проходженням чергової машини лід нікуди не зникав, а навпаки – як би «шліфувався»!

Таким чином, у багатьох місцях, особливо в тіні, після проїзду все більшої кількості машин траса ставала лише складнішою! Адже він недарма називається «чорним льодом» – його просто не видно, навіть найдосвідченішим із пілотів!

Тому на першій недільній ранковій СД багато хто їхав навіть повільніше, ніж напередодні на засніженому відрізку «Сістерону»! Просто той давав навіть більше зчеплення з дорогою, ніж горезвісний «чорний лід».

Саме ця обставина була аж ніяк не на руку двом претендентам на перемогу, оскільки за тим самим реверсивним порядком Себастьяни їхали останніми серед нового топового класу машин «Ралі1». Але це не все!

До другого проходження, – а день складався з двох повторних проїздів двома «допами», – у багатьох місцях на трасу виносилася чимала кількість бруду і, головне – каміння!

Не можна забувати, що ралійний пелотон «Монте Карло Ралі-2022», як і раніше, налічував близько шести десятків машин. Багато хто з них нещадно «різав» кути, роблячи трасу ще складнішою і підступною! До того ж, загрожуючи ще й проколами.

Більше того, до другого проходження місцями лід все ж таки почав піддаватися сонцю і танути, при цьому залишаючись у тіні.

Чи варто говорити, що все це зробило покриття ще більш непередбачуваним! Не кажучи вже про те, що на «Пауер стейджі» було одразу пару відрізків зі спусками, що ще більше додавало перчинки в проїзд по ньому. Тож сценарій на розв’язку цієї чудової дуелі двох багаторазових Чемпіонів Світу та двох рекордсменів-підкорювачів «Монте Карло Ралі» справді виявився гідним рівня цих пілотів!

І таке можливе лише тут!

Поки інші економили гуму до Power Stage, двом протагоністам потрібно було думати, як не припуститися помилки, водночас, не втрачаючи швидкості. При цьому обидва перебували в рівних умовах. Вони не тільки йшли один за одним трасою, а й вибрали абсолютно однакову «гуму». А саме шість коліс найтвердішого для цієї гонки «компаунда», яким був «софт».

Шини Pirelli доступні для Ралі

21 секунда, що розділяли їх після суботи, за ралійними мірками досить великий розрив. Це якщо розглядати його з погляду переслідувача та «за інших рівних». Водночас, зовсім не комфортний, якщо говорити про лідера! Лише одна невелика помарок могла скоротити його вдвічі, а трохи більша помилка взагалі звести на нуль. Буквально.

Як для «гончої», головним завданням Леба було надання пресингу на нового лідера «Монте Карло Ралі-2022». І, незважаючи на неймовірно підступну трасу довжиною рівно у «20 бойових» км із «чорним льодом», він це робив!

Хоча на його фініші Льоб і поскаржився на те, що йому було важко тримати ритм, саме «старий лис» виграє першу ранкову СД. Нехай тільки на 1,1 секунду, але він скорочує своє відставання від Ож’є, що показав 2-й час, до 20 секунд.

Проте вже на наступному відрізку, – першому проходженні по майбутньому «Пауер стейджу», – верх у цій парі отримує саме діючий Чемпіон Світу з ралі.

Найкращий час у реалії тут залишається за Тьєррі Ньовіллем. Ож’є поступається йому майже 2 секунди, але, головне, випереджає на 4,5 свого головного візаві. На фініші цієї СД Льоб поскаржився, що стан покриття постійно змінювався, тому він не міг тримати нормальний ритм.

Тим самим на середині останнього дня перевага Ож’є підросла майже до половини хвилини – 24,6 секунди, якщо бути точнішими.

Причому, якщо не рахувати дозаправки, часу на перепочинок, тим більше на «Сервіс» в учасників не було. Не кажучи вже про заміну коліс.

«Монте Карло Ралі-2022» справді багато в чому стало як свого роду марафоном, бо жодного дня на ньому не було хоча б 15-хвилинного обіднього «Сервісу». Можливо, саме досвід, отриманий Льобом на «Дакарах», з якого він тільки-но повернувся, причому з другим місцем, дався взнаки.

Але і Ож’є не «ликом шитий». Після закінчення першого недільного кола він сказав, що «… був дуже акуратний, побоюючись проколу, не різав повороти і їхав подалі від гострих країв траси». Зважаючи на все, він «як у воду дивився»!

На повторному проходженні 20-кілометровим «допом» Ож’є пробиває колесо! Йому вдається фінішувати на «розмотаному» передньому лівому колесі, але це коштувало 34 секунди та лідерства у гонці!

Льоб навпаки, показує тут найкращий час, скидаючи 3 секунди з ранкового показника Ож’є. Тепер, лише один «доп» до фінішу, вже Льоб був лідером, випереджаючи свого тезку на 9,5 секунд. Але ж сюрпризи цієї гонки на цьому не закінчилися!

За офіційним хронометражем на вирішальній фінальній СД гонки Ож’є показує 5-й час, за 8 секунд від кращого, який залишився за його новим зовсім ще юним напарником Калле Рованперою. Льоб же фінішує на одну позицію вище, випереджаючи свого візаві на 1,1 секунди, тим самим перемагаючи в Монте Карло Ралі-2022.

Однак усі ці цифри, як і офіційний підсумковий розрив між ними в 10,5 секунд, у реалії зовсім не передають всього того, що відбувалося на цьому «Пауер стейджі»! А на ньому розігралася справжня драма, відповідно до всієї цієї гонки, цього епічного протистояння цих двох найбільших пілотів ралі!

Power Stage, що стоїть майже всієї гонки!

Спочатку потрібно повернутися на одну СД назад. Нехай і на платних каналах, фактично всі перегони транслювалися в прямому ефірі. Крім того, фатальної передостанньої СД, на якій Ож’є пробиває колесо. Він став єдиним, з якого «картинка» мовилася лише на платному каналі WRC. Іронія, особливо тих фанатів, хто дивився всю гонку «лайв»…

Більше того, лише на фініші цього «допу» в учасників не бралися бліц-інтерв’ю!

До того моменту всі ЗМІ вирушили на фініш вирішального «Пауер стейджа», що завершує гонку. Це цілком зрозуміло.

На переїзди, тим більше у горах, потрібен час, а майже всі недільні СД йшли одна за одною, з мінімальними перервами між ними. Ну а хто захоче пропустити власне фініш гонки, та ще й після такої епічної дуелі?!

Тож усі ті проблеми та емоції разом із ними пов’язані, які пережив екіпаж Ож’є на трасі і після фінішу тієї СД залишилися у прямому значенні слова «за кадром»! Але ж далеко не тільки вони! Спробуємо все ж таки відновити картину повністю.

Як уже було сказано, насправді всі однокласники двох «Себів», що залишалися в строю, з самого ранку тільки й думали, що про бонусні очки, які приносить Power Stage. І з його стартом, як то кажуть, гра почалася! Причому перед цим на всіх чекав ще один регрупинг.

Спочатку на ньому стартувало незвично багато п’ять екіпажів лідерів молодшого заліку WRC2, і лише потім у реверсивному порядку всі пілоти “Ралі1”.

Іншими словами, два Себа йшли останніми в цій окремій голові пелотону Монте Карло Ралі-2022. Причому тепер Ож’є йшов на нього передостаннім, а Льоб останнім. Все це означало лише одне – ще більше бруду та каміння в поворотах для обох. Хоча обидва продовжували перебувати в рівних умовах.

Першим реальну позначку в цьому й гонитві за п’ятьма бонусними очками встановлює перший серед пілотів класу WRC Елфін Еванс. Причому дворазовий віце-чемпіон скидає разом майже 14 секунд із ранкового найкращого часу на цьому «допі», показаного тоді Ньовіллем.

Сам Тьєррі цього разу також передбачувано прискорюється, але не дотягує до показника Еванса 1,7 секунди. Потім після Гаса Грінсміта, який не став форсувати події, на полювання за очками виходить ще один пілот «Тойоти» – Калле Рованпера. Юний пілот просто мчить по трасі і йому вдається показати новий найкращий час.

Він випереджає більш досвідченого партнера на 0,8 секунди, тим самим, покращуючи ранковий час на 15 секунд! Однак позаду йшла топ-3 ралі. Щоправда, Крейг Брін, який займає третє місце, віддав перевагу «синиці в руках», і не став гнатися за бонусами. Проте два претенденти на перемогу такої можливості для розслаблення просто не мали!

І Ож’є, як і решта не просто мобілізується, а в реалії випереджає своїх напарників по «Тойоті», встановлюючи на заключній СД найкращий час.

Причому він перевершує показник Рованпери майже на дві секунди! Проте ще коли Ож’є мчав цим 14-кілометровим «допом», йому навздогін летить «вісточка» про фальстарт на цьому СД, за що стандартно покладається штраф у 10 секунд! Звичайно, Себастьян дізнався про них тільки на самому фініші.

Більше того, за правилами ці секунди не просто плюсуються до загального часу на ралі, а саме до показаного на цій СД часі! Саме тому офіційно Ож’є виявляється лише 5-м на Пауер стейджі.

Тим самим він втрачає не тільки перемогу в гонці, але ще й вірних 4 бонусних очка. Чинному Чемпіону Світу офіційно довелося задовольнятися лише одним із них, який присвоюється за 5-й час на цій СД. Щоправда, з огляду на його «пенсію», головним тут була зовсім не втрата бонусних балів!

І все ж таки саме він «маестро»!

Поки обидва «Себа» все ще йшли на «Пауер Стейдж», пенальті Ож’є доводить відрив Льоба від нього до 19,5 секунд. Однак насправді, на самій СД, намагаючись балансувати в швидкості та обережності, Льоб поступається Ож’є рівно 9 секунд! Іншими словами якби не було того штрафу в 10 секунд, долю перемоги на «Монте Карло Ралі-2022» вирішили б рівно пів секунди! Так, саме так – лише 0,5 секунди!

З 10,5 секунд остаточного офіційного розриву між двома «Себами» – 10 становлять цей штраф за фальстарт. І ось тут хочеться зупинитись окремо на одному аспекті.

Так, нехай і лише з напівсекундною перевагою, що саме по собі звучить дивно, Льоб все одно виграв би.

Хоча, не зайвим тут згадати рекордну 0,2-секундну перемогу на «Ралі Йорданії-2011» Себастьяна Ож’є над Ярі-Матті Латволою… який за іронією вже кілька років є його босом у «Тойоті». Однак фальстарт й стався не сам по собі!

Так, це не рідкість у ралі, і навіть на цій гонці вони були відзначені, але не на вершині ралійної ієрархії.

Після фінішу Ож’є виправдовувався, що «… почув якийсь дивний звук із двигуна і, можливо, трохи раніше відпустив зчеплення». Чи все ж таки буде доречно говорити про психологічний пресинг, наданий з боку суперника на нього? Тим більше можна згадати про те саме фатальне пробите колесо на передостанній СД.

Як потім з’ясувалося, прокол Ож’є отримав зовсім не «випадково» від винесеного на трасу каміння і не «на рівному місці»!

«Себ-2» у прямому значенні слова пробив колесо в одному з лівих поворотів, невдало зрізавши його. Тобто зробив те, чого він так боявся весь ранок! Напевно, це також результат пресингу?

Але не будемо тут спекулювати, тим більше що виявити «правду» у цих двох моментах буде завдання гіршим за тих, що багато років вирішували агенти Малдер та Скаллі … Повернемося до фактів, бо саме вони незаперечні.

Для Себастьяна Льоба ця перемога стала ювілейною 80-ю за рахунком у рамках етапів Чемпіонату Світу з ралі WRC. Адже зовсім скоро, через місяць, йому виповниться 48 років! Але навіть разом із поки що 47-ма роками француз встановив новий рекорд, ставши найвіковішим в історії переможцем етапу WRC.

Легендарний Бйорн Вальдегард у 1990 році відсвяткував перемогу на «Сафарі Ралі» коли йому було 46.

І, незважаючи на свій майже піввіковий вік, на подіумі «Себ» згадав свою гімнастичну юність, зробивши сальто, причому на рівному місці, а не з машини!

Більше того, зробив він його разом із своєю донькою Валентин. Щоправда. Першою, хто вітав Льоба після фінішу, стала вже не його дружина Северін, з якою він розлучився кілька років тому, а його нова “пасія” Лорейн Годе, яка сама має невеликий досвід за кермом ралійних автомобілів.

Однак тут не можна не віддати належне третій жінці в цьому антуражі Себастьяна, а саме його новому штурману. Чи в дусі сучасних віянь правильно говорити – штурманесі?

Ще трохи статистики…

Жарти жартами, але позаду в Ізабель Гальміш, якій, до речі, вже за 50, під три сотні перегонів у ралі. Тим не менш, вистачить пальців однієї руки, щоб перерахувати кількість її стартів на найвищому рівні у WRC.

Більше того, хоча раніше вона неодноразово підміняла Даніеля Елена на тестах, допомагаючи Льобу, француженка зовсім не є професійним спортсменом!

Вона просто фанат ралі з повсякденною роботою, і це … вчителька математики у школі! Тепер вона увійшла в історію автоспорту, причому в багатьох аспектах!

Так Ізабелль стала першою жінкою після Ілкі Майнор, яка піднялася на головний подіум етапу Чемпіонату Світу з ралі WRC. Востаннє Ілка робила це 10 років тому, 2012-го на «Ралі Сардинії», де вона асистувала Євгену Новікову.

Цікаво, що Майнор теж виступала і на цих перегонах, але в рамках WRC2 разом з Йоханнесом Кефербоком і, на жаль, без особливого успіху. Ну а на вершині ралійного подіуму жінки не було з 1997 року!

Тоді Фабриція Понс очолила його разом із П’єро Ліатті, причому тут же – на «Монте Карло Ралі»… Тож проста вчителька математики справді встановила нову планку в історії світового ралі! Але повернемося до статистики двох «Себів», а, точніше, до одного протиріччя або, якщо хочете – уточнення.

Офіційно за кількістю перемог на «Монте Карло Ралі» Льоб зрівнявся з Ож’є – тепер у них їх по 8. Однак тут є одне велике «але».

Справа в тому, що з 2009-го по 2011 роки ця легендарна гонка з абсолютно безглуздих причин не входила до Чемпіонату Світу з ралі.

Тоді вона відкривала агресивно рекламований відомим «Євроспортом» «Інтерконтинентальний Ралійний Челлендж» IRC, який давно спочив у небуття. І саме ту першу не «світову» гонку в 2009-му році виграв тоді ще зовсім молодий Себастьян Ож’є.

Так, де-юре та перемога вважається як на «Монте Карло Ралі». Але де-факто ми говоримо далеко не про рівень Чемпіонату Світу з ралі WRC, що безапеляційно говорить про топ-пілотів та топ-машини з технічного погляду.

Тоді ж йшлося про тріумф, завойований серед пілотів, що виступають на техніці категорії S2000, яка в рамках WRC була лише другим ступенем ралійної ієрархії.

За офіційною статистикою з точки зору етапів WRC на «Монте Карло Ралі» Ож’є перемагав 7 разів, тоді як для Льоба ця «вікторія» стала восьмою.

Тому хоча номінально за цим показником Льоб і зрівнявся з Ож’є, все ж таки зі «світової» точки зору він вийшов уперед. І це ми вже не чіпаємо призму «би»! Адже в реалії вперше «Себ-1» переміг на «Монте Карло Ралі» у своєму першому старті на ньому за кермом машини категорії WRC.

Це сталося в 2002-му році, проте згодом через пару днів його було «відкинуто» штрафом на 2-е місце.

Але все це не більше ніж невелике статистичне «занудство». Так само як і те, що Ож’є на сьогодні має 54 перемоги проти 80 у Льоба.

Причому більшість із них, як і всі до одного свої титули, Ож’є завоював лише після виходу на пенсію його немезиди. І саме це слово є головною «проблемою» для всіх уболівальників!

…і невеликий погляд у майбутнє?!

Так, адже весь цей час насправді ми говорили про дуель… пенсіонерів! Що з огляду на ту боротьбу, яка розгорнулася між ними, було так легко забути! Адже на найскладнішому і знаменитому ралі вони просто не залишили жодних шансів усім іншим пілотам WRC… Навіть найбільші фанати Льоба у своїх найсміливіших фантазіях не могли очікувати такого розвитку подій! Після чого Інтернет відразу відгукнувся і «фотожабами».

І не дивно, адже як уже було сказано, для Льоба пенсія розпочалася 10 років тому, з 2013 року! Більше того, на етапах WRC раніше він не виступав півтора роки!

Ож’є офіційно пішов з ралі лише місяць тому, після його перемоги на «Монца Ралі», яке пройшло в грудні.

І, зважаючи на все, він хоче почати нову кар’єру в кільцевих гонках на витривалість.

Знову повторюючи кроки Себа-1? Нагадаємо, що всього при двох стартах у «24 годинах Ле Мана», нехай і в розпал своєї ралійної кар’єри в 2006-му році, Льоб зміг фінішувати другим на цьому легендарному добовому марафоні.

Тим не менш, явно розігріті цим протистоянням, одразу після фінішу обидва упустили дві цікаві фрази.

Молодший Себастьян сказав: «Для мене це буде не одразу, але спробуємо призначити нове рандеву з «Себом». А ось переможець взагалі висловився зовсім туманно і… інтригуюче: «Ми тільки фінішували. Дайте нам відсвяткувати, а потім ми вирішимо, чи підуть за цим інші … »

Що малося на увазі – перемоги?! Чи старти? Як знати, можливо цей новий екіпаж, сумарний вік якого через місяць становитиме майже одне століття, ще порадує вболівальників! І хто знає, можливо він навіть вирішить поборотися за 10-й чемпіонський титул! Адже той же Малькольм Вілсон не заперечує, що хотів би бачити Льоба за кермом нової Ford Puma частіше! Що ж, запасемося терпінням!

В’ячеслав Щербина для українських уболівальників ралі

Фото wrc.com та www.ewrc.cz


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest