«Монте Карло Ралі-2022»: Позаду двох «Себів», причому буквально

Автор: В'ячеслав Щербина | 28 Січ, 2022
Крейг Брін

Так, два «Себи» на «Монте Карло Ралі-2022» показали всім і насамперед своїй прямій опозиції, що вони для них, загалом, не суперники. Але ми не можемо не розповісти про них.

Справді, мало хто чекав, але це сталося! Мало того, що два Себастьяни влаштували справжню ралійну дуель за вершину головного подіуму Монте Карло Ралі-2022. Про це протистояння ми вже докладно розповіли. У процесі цієї боротьби між собою два «Себи» ще й продемонстрували, що їхній рівень знаходиться просто на іншій орбіті від решти з нині діючих пілотів WRC.

Себастьян Ож'є

Гаразд Ож’є, який не минуло й місяця як відсвяткував свій черговий, 8-й чемпіонський титул.

Але Льоб, який офіційно пішов на пенсію з великого ралі 10 років тому, а на етапі WRC востаннє стартував півтора роки тому! І це не кажучи вже про те, що Себастьяни їхали з новими для себе штурманами – принаймні у справжньому бойовому режимі.

Себастьян Льоб

Нагадаємо, що обидва ко-драйвери в реалії багато років до цього були «запасними» на випадок тестування машин.

І ось ці два «пенсіонери», а тому ж Льобу у лютому виповниться 48, залишили далеко позаду себе всю «опозицію». На фініші третій призер «Монте Карло Ралі-2022» поступився переможцю якраз півтори хвилини.

Прірва за ралійними мірками! Не кажучи вже про решту.

І це ті пілоти, які є надією світового ралі WRC та його майбутніми зірками. А більша їх частина годиться Себастьяну Льобу та його новому штурману Ізабелль Гальміш у сини.

Себастьян Льоб

Але, природно, розповідаючи, тим більше так докладно про «Монте Карло Ралі-2022», ми не можемо не приділити увагу цим «іншим». Як завжди – про все по порядку.

А залишалося їх небагато

Як ми вже говорили, до неділі розриви майже між усіма учасниками топового класу машин «Ралі1» вимірювалися хвилинами. Про боротьбу за позиції вже не йшлося. Тому всі окрім двох «Себів» в останній день «Монте Карло Ралі-2022», по суті, економили гуму до проходження фінальної ділянки – Power Stage.

За найкращі часи на ньому надаються додаткові бонусні очки за формулою 5/4/3/2/1. А економити «сили» цього разу було важливіше.

У середині неділі не тільки не було «Сервісу», але ще й була відсутня можливість заміни гуми! Так що екіпажам потрібно було пройти всі 67 бойових кілометрів (і це не рахуючи ще декількох сотень кілометрів переїздів) на тому, на чому вони виїхали вранці з «Сервісу». А розриви справді за три дні накопичилися вражаючими.

Так Крейга Бріна, що йшов третім, від лідера вже відділяли майже півтори хвилини.

Щоправда, у свою чергу лише трохи більше пів хвилини йому поступався Калле Рованпера. Проте вже з самого ранку сам юний фін зізнався, що усвідомлено вирішив не гнатися за суперником. І це при тому, що в суботу Калле набув реальної швидкості, вигравши дві заключні СД, включаючи найпідступніший «Сістерон».

Далі ж розриви справді являли собою справжні ралійні прірви.

Після проблем із турбіною Гас Грінсміт насилу дістався вечірнього «Сервісу» в суботу і хоча й перебував на 5-му місці, вже поступався Рованпере 4,5 хвилини. Не допоміг йому прокол напередодні.

В одній хвилині від британця йшов Тьєррі Ньовілль, який не просто постійно скаржився на свій «i20».

У суботу перед заключною СД лише навички бельгійця як автомеханіка залишили його машину у строю. Тьєррі зі штурманом Мартіном Відега довелося проводити справжній польовий ремонт передньої підвіски. Причому в ній не просто відмовив амортизатор, а в результаті пробив крило та капот на передостанній СД!

І те, що Тьєррі залишився в гонці, можна було вважати справжнім дивом. Чого не можна було сказати про його іменитого напарника. Отт Тянак остаточно вибув із боротьби напередодні.

Ідучи на «сліках» ще першим «Сістероном», естонець вилітає на бруствер і пробиває радіатор.

Після цього Чемпіон Світу з ралі 2019 сходить на переїзді. Але й на той момент Тянак уже був лише 7-м… А у третього пілота «Хюндай» справи йшли ще гірше!

Олівер Сольберг майже всі три дні скаржився на те, що до салону його «i20» потрапляють гази! При цьому він неодноразово скаржився, що дим не тільки відволікає, а й від нього навіть сльозяться очі!

На додачу до всього виліт через «загадкову» недостатню поворотність коштував величезної втрати часу Сольбергу. Юний норвежець залишався в гонці, але лише 49-м за 40 хвилин від лідерів! І це не довго.

Олівер стартував у неділю на відремонтованому «i20». Причому за одними даними проблема з газами була вирішена, а за іншими ні!

Як би там не було, далі за першу недільну СД Сольберг, на якій він показав 7-й час, не поїхав. Екіпаж був знятий із гонки самою командою!

Згідно з Твіттером команди – через погане самопочуття внаслідок впливу газів протягом кількох днів до цього. СО2-отруєння справді може потенційно стати дуже серйозною травмою. А довгий вплив за певних умов може навіть призвести і до інвалідності!

Недільна прогулянка…

Залишалися в строю і два молоді пілоти «Тойоти» Елфін Еванс і Такамото Катсута. Але після їхніх проблем напередодні обидва йшли лише 26-м та 13-м в «абсолюті». Для них, як, загалом, і для решти «не Себів», у неділю все зводилося до «доїхати» до фінішу, «попутно» поборовшись за бонусні очки на «Пауер стейджі». Проте не всі навіть думали про них!

Другу половину суботи Крейг Брін їхав на вживаній гумі, заощаджуючи твердіші «сліки» на неділю. У результаті вони йому не дуже знадобилися.

Усвідомлюючи своє становище і те, що вперше у своїй кар’єрі на нього чекає повний сезон WRC, Крейг вирішив не форсувати події, віддавши перевагу третьому місцю та очкам за нього.

Так, Брін показав 3-е та 4-е часи на ранкових СД, – а день складався з двох проходжень по двох «допах» довжиною 20 та 14 км. Однак, побачивши атаку Рованпера, що йшов за ним, після цього ірландець явно скинувся.

На передостанній СД Крейг лише 7-й, причому за 10 секунд від кращого.

А «Пауер стейдж» він і зовсім «прокрався», ставши лише 8-м за 18 секунд від кращого часу і 20-ти якщо брати реальний, про що нижче.

Таким чином, хоча він і був відверто повільний на вирішальній СД, Бріг разом зі своїм штурманом Полом Наглем стали «кращими серед інших», фінішувавши третіми на «Монте Карло Ралі-2022».

І це після 7-го місця у четвер та 6-го за підсумками п’ятниці.

Цей подіум на легендарній гонці у князівстві для ірландця став першим. Адже він не виступав на цих дорогах з 2018 року.

Як уже було сказано, аналогічно не став боротися за недільні часи і третій пілот «Форда» Гас Грінсміт, який перебував на «гордій самоті» на 5-му рядку.

Так, після 5-го та 6-го результатів вранці, він показує 2-й на передостанній СД.

Однак на ньому більшість реально їхали «в підлогу газу» перед «Пауер стейджем», тоді як Ож’є на ньому пробив колесо… Та й найкращому часу, що залишилося тут за Льобом, Грінсміт поступився 4 секундами.

На «силовій» ділянці Гас теж не сильно «квапиться», фінішувавши на одну позицію вище за Бріна, в 11 секундах від кращого.

Головним для Грінсміта стало зайняте ним 5-е місце за підсумками всіх перегонів. Більше того, це лише п’ятий за рахунком топ-5 для молодого британця у найвищому ралійному класі.

Аналогічно день пройшов і для Такамото Катсути, чиє місце в Тойоті не може не дивувати. Тим більше, коли йдеться про японського гонщика в японській команді.

Після 8-го часу на першій ранковій СД японцеві вдалося 3-е на наступному. Однак тоді, при першому проходженні майбутнього «Пауер стейдж» більшість йшла в режимі «бойової розвідки», роблячи позначки в стенограмі.

Тому пишатися цим часом Такомото навряд чи варто було б… Так само як і аналогічним 3-м на передостанній СД, де більшість їхала на півсили.

На самому «Пауер стейджі» Катсута 6-й, майже за 9 секунд від кращого. Нехай він і випередив двох пілотів «Форд», які їдуть у режимі «на доїзд», по фінішу гонки Такомото лише 8-й, поступившись навіть переможцю заліку WRC2.

Зовсім інакше на вирішальній недільній СД виступили інші представники «Тойоти», що влаштувавши тут справжню міні-битву за 5 бонусних очок.

… та полювання на Power Stage

Саме пілоти «Тойоти», плюс Тьєррі Ньовілль влаштували справжню битву за бонусні очки на «Пауер стейджі». Причому Елфін Еванс пішов на великий ризик, взявши лише одну запаску. Бельгієць же став єдиним у цей день, хто окрім чотирьох «софтів», прихопив із собою два «супер-софти».

На перших СД він їхав на змішаній гумі, встановленій по діагоналі, заощаджуючи два нові «софти» до «Пауер стейджа».

Не дивно, що на першій СД всі вони їхали повільно. Той же Еванс і зовсім лише 9-й майже за пів хвилини від кращого! Щоправда, несподівано Ньовілль показує найкращий час на другій СД. Напевно, він вирішив реально спробувати свої сили на ньому перед тим, як цей «доп» перетвориться на «Пауер стейдж».

Для «Хюндая» ця перемога на СД стала першою на новій генерації машин «Ралі1». Найцікавіше, що на фініші цього «допу» Тьєррі вчергове скаржився на непередбачуваність поведінки машини і на те, що задній диференціал явно не коректно працює, проковзаючи після нерівностей на дорозі.

Свідомо вирішивши не гнатися за третім Бріном, Рованпера тут 7-й на пів хвилини від Ньовілля, а ось Еванс пробиває колесо і зупиняється на його заміну.

З огляду на те, що він і так знаходився далеко в генеральній класифікації, втрата двох хвилин у реалії для Елфіна нічого не вирішувала. Питання полягало в тому, що тепер у нього не залишалося запасних коліс, а попереду крім цієї СД були ще два!

Не дивно, що передостанній усі проїхали акуратно. І ось тут починається.

Після топ квінтету заліку WRC2 першим на «Пауер стейджі» стартує саме Еванс, встановлюючи досить високу планку. Її не може перестрибнути не тільки Катсута, але й Ньовілль, поступаючись британцю 1,7 секунди.

Як уже було сказано, пілоти «Форда» не атакують, чого не скажеш про Рованпера.

Калле мчить «як від чорта» по цьому 14-кілометровому «допу» і все ж таки знімає з часу партнера 0,8 секунди! А потім настає черга Ож’є.

Француз показує свої форму та клас, не тільки встановлюючи найкращий час на «Пауер стейджі», а й «привозячи» найближчому майже дві секунди!

Себастьян Ож'є, Toyota

На жаль, але допущений ним фальстарт саме на цій СД додав до часу Себастьяна 10 секунд, відкинувши його офіційно на 5-е місце.

Льоб, що йшов останнім, й «обережно» показав тільки 4-й, а в реалії 5-й час.

Себастьян Льоб, Ford

Інакше кажучи виходило, що всі топ-3 результати на «Пауер стейджі» показали саме пілоти «Тойота»! Тим самим вони могли забрати майже всі бонусні очки на ньому! Але, на жаль, горезвісний фальстарт Ож’є.

З врахуванням цього, третім на «Пауер стейджі» став Ньовілль, який на фініші цієї СД насилу стримував емоції та… нецензурні висловлювання. Все що з себе зміг видавити Тьєррі стало: «Я зробив усе, що міг!»…

Тим не менш, якщо поглянути на турнірну таблицю після 1-го етапу, Тьєррі не варто так сильно засмучуватися!

Так з 27 та 19 очками її очолюють Льоб та Ож’є. Проте обидва Себастьяни за планом не збираються їхати весь сезон, і відповідно боротися за чемпіонський титул. Таким чином, фактичним лідером є ніхто інший, як Рованпера з його 17 очками. Не даремно «Тойота» заздалегідь зробила рекламне фото саме з його машиною?

І це після того, як за підсумками п’ятниці він навіть не входив у топ-10 загального заліку, перебуваючи тільки на 13-му місці!

Усього два очки йому поступається Брін, тоді як Ньовілль з 11 балами, з яких три були в результаті зароблені ним на «Пауер стейджі», йде третім. Всього один бал поступається йому Грінсміт, котрий так розсудливо не ризикував у неділю.

Але все це тільки якщо Себастьян Льоб не змінить своїх планів і не вирішить виступати повноцінно!

 

***

А тим часом, за пілотами «Ралі1» (а у випадку з «Пауер стейджем», то перед ними) своя драма розігрувалася в молодших класі WRC2.

Але про неї, як й про заліки WRC3 і RGT у заключній частині нашої розгорнутої розповіді про «Монте Карло Ралі-2022».

В’ячеслав Щербина для українських уболівальників ралі


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest