«Монте Карло Ралі-2022»: Свої «калейдоскопи»

Автор: В'ячеслав Щербина | 29 Січ, 2022
Андреас Міккельсен

На «Монте Карло Ралі-2022» боролися далеко не лише екіпажі на машинах нової ралійної генерації «Ралі1». Позаду них розгорталася своя чимала інтрига у класі WRC2, як й призові місця оскаржувались у WRC3 та RGT.

Особливо жваво розгорталися події якраз у другому за рангом заліку Чемпіонату Світу з ралі – WRC2. Причому від першого дня «Монте Карло Ралі-2022». Лідерство Андреаса Міккельсена тут то вимірювалося кількома хвилинами, то скорочувалося до лічених секунд, то знову зростало до хвилин!

Причому фаворити цього заліку, принаймні ті, хто зміг дійти до кінця – опинилися в центрі уваги вболівальників, що стежили «лайв» за фінішем цієї дійсно епічної гонки.

Саме топ-5 WRC2 відкривала Power Stage, йдучи перед новими машинами «Ралі1». Не настільки жваво, але теж не без своєї інтриги розгорталися події й в третьому «дивізіоні» ралійної ієрархії – WRC3. Як завжди – про все по порядку.

Неймовірна чехарда…

Після того, як Стефан Лефбр, який напередодні тільки випередив його, отримує 30-хвилинний штраф, а потім і зовсім потрапляє в аварію, тут начебто комфортно лідирував Андреас Міккельсен.

Йохан Россел

На останній суботній СД – другому проходженні підступним «Сістероном» – норвежцю знову щастить.

Андреас пробиває колесо і втрачає на його заміну дві хвилини. Водночас Йохан Россел, що вийшов на друге місце, тут же вилітає на підступній засніженій частині цього «допа» і втрачає ще більше!

Россел опускається на 4 місце, тоді як на 2 місце виходить Ерік Сайс, а на третє Грегуар Мюнстер.

При цьому їхнє відставання від Міккельсена після його проколу перед заключним днем становило всього 22 і 44 секунди відповідно.

Андреас Міккельсен

Россел тепер поступався пів хвилини останньому подіумному місцю. Однак на цій гонці такі розриви ще ні про що не говорили. Однозначно, топ-3ці WRC2 було не до розслаблення в неділю.

І на першій ж ранковій СД Андреас не лише виграє, а й «навозить» Сайсу вагомі 12 секунд.

Після чого знову випереджаючи його і наступної СД. При цьому Сайс мало не втрачає все, тому що вранці у нього починає текти радіатор! В цей час позаду них розгортається своя драма.

Обидва, і Россел і Мюнстер на другій недільній СД пробивають колеса, втрачаючи по три хвилини кожен!

Таким чином, тепер ця пара втрачає відразу дві позиції, дозволяючи вийти на 3-е місце Миколі Грязину, а на 4-е Шону Джонсону, які починали день відповідно лише 5-м та 6-м.

Причому на відміну від пілотів WRC більшість лідерів WRC2 йшли на межі всю неділю, а не тільки на «Пауер стейджі».

Як чудова демонстрація цього твердження результати передостанньої СД «Монте Карло Ралі-2022».

Якщо не брати до уваги Джонсона, часи одразу п’яти топ-пілотів WRC2, плюс Кріса Інграма, який цього разу не бореться за призові місця, укладаються всього в 2 секунди! Міккельсен показує найкраще серед них, тоді як Інграм за 0,1 секунди від нього.

Мюнстер фінішує лише в 0,6 секунд від кращого часу, а Сайс в 0,8 «позаду». Бруд поступається часу свого напарника півтори секунди і Россел – дві.

Джонсон же відверто не міг підтримувати темп лідерів цього заліку, поступившись Міккельсену 14 секунд.

І все це відбувалося до початку «Пауер Стейдж»!

Тим самим позиції в WRC2 не змінилися, і, навпаки – Міккельсен вже випереджав Сайса на 44 секунди. Більше того, з усіма проблемами у більшості лідерів цього заліку, далі розриви в голові його пелотону вже почали вимірюватися хвилинами.

Однак на «Пауер стейджі» бонусні очки вручаються у всіх класах! Тож про «доїзд» тут не йшлося.

Першим серед усього пелотону «Монте Карло Ралі-2022» цю вирішальну СД відкрив саме Міккельсен. І досвідчений норвежець зміг знайти потрібний баланс швидкості та обережності.

У результаті за Андреасом залишається третій час на «Пауер стейджі», але, головне, він здобуває перемогу в WRC2!

Найкращим серед пілотів цього заліку в гонитві за бонусними 5 очками виявляється Россел.

Причому саме він їхав «Пауер стейджем» у другій половині пелотону, а не в тій частині, яка транслювалася в прямому ефірі на весь світ. Отже, цей момент залишився буквально «за кадром»…

… та її результати

1,7 секунди найкращому часу Йохана Россела на «Пауер стейджі» поступився Мюнстер, тоді як за Сайсем і Джонсоном залишилися лише 5 і 6 показники. Незважаючи на те, що його розвернуло на цій СД, Микола Грязін виявився 7-м, але вже за 23 секунди від кращого. Мабуть, саме росіянин виявився здивованим більше за інших на фініші гонки.

Справа в тому, що для Грязіна перегони почалися з пожежі на його «Шкоді» у четвер увечері.

Більше того, за підсумками першого дня він посідав лише 14-е місце в заліку WRC2 з 20-ти, що стартували тут, програючи лідеру майже три хвилини.

Після стабільної п’ятниці Микола залишався все в тих же трьох хвилинах за лідером, проте з проблемами в інших піднявся до 8-го місця.

Коли ж неприємності буквально посипалися на лідерів цього заліку а в суботу, то після її закінчення Грязін уже йшов 5-м.

Причому тепер він програвав лідеру, якому довелося міняти колесо на останній суботній СД менше двох хвилин.

Ну а недільні чергові проблеми в інших, що попереду йдуть, і зовсім вивели Миколу на підсумкове третє місце.

Тому його радість на фініші, що межувала з подивом, були цілком зрозумілі.

Міккельсен після всього пресингу теж випромінював радість, в результаті випередивши свого партнера більш ніж на дві хвилини.

Нагадаємо, що минулого року Андреас завоював одразу два титули Чемпіона – у заліку WRC2 та європейському ERC! До того ж, саме норвежець був чинним переможцем «Монте Карло Ралі» у цьому ж заліку.

Цікаво те, що його нинішній штурман Еріксон Торстейн також є чинним чемпіоном WRC2 серед ко-драйверів.

Однак він таким став із Мадсом Остбергом, тоді як Міккельсен минулого року двічі змінював штурманів.

Другим «Монте Карло Ралі-2022» у WRC2 закінчив Ерік Сайс, поступившись переможцю 55 секунд.

І саме його разом із Петром Тесінським на фініші захопили найбільші емоції, причому не лише радості, а й здивування теж.

Вони пояснювалися тим, що для Сайса це був лише другий старт у рамках WRC2 і обидва рази він закінчив на подіумі!

Більше того, Ерік переміг у підзаліку WRC2 для юніорів.

Джонсон, чий ралійний досвід куди менший, ніж у більшості його суперників, у результаті став першим поза подіумом, поступившись рівно хвилиною Грязину. Тим не менш, це найкращий показник для американця в WRC2.

Більше того, нехай і завдяки їхнім проблемам, Шон випередив Мюнстера і Россела, які в результаті закінчили «Монте Карло Ралі-2022» 5-м і 6-м відповідно.

По фінішу вони поступилися американцеві лише 5 та 14 секунд. Саме цю пару можна назвати головними невдахами цього заліку, особливо Россела.

Адже всього за одну СД до фінішу суботи Йохан йшов другим, лише за 22 секунди від лідера!

До того ж, саме Россел був чинним переможцем «Монте Карло Ралі» у WRC3. А у цьому заліку на нинішніх перегонах теж не обійшлося без своєї інтриги.

На своїх рівнях

Нехай у WRC3 стартувало лише 4 екіпажі, і вже третій призер цього заліку поступився майже 20 хвилин. Проте тут усі чотири дні велася непримиренна битва за перемогу, в якій схльоснулися Ян Черні та Семі Паджарі.

Після нічних «допів» з перевагою в 21 секунду лідирував набагато досвідченіший Черні. Тим не менш, у п’ятницю 20-річний фін зміг підтримувати його ритм. Надвечір він поступався Яну лише 27 секунд.

У суботу вже Семи, не в останню чергу завдяки засніженим ділянкам, до яких фіну не звикати, перехоплює пальму першості. Перед останнім днем двох лідерів WRC3 розділяли менше 15 секунд і тут могло статися що завгодно.

І саме Паджарі, який вже має пару років на «світових» доріжках і дві перемоги в JWRC, вдається краще мобілізуватися. Він виграє перші три СД неділі, двічі випереджаючи Черні на 5 секунд, і відіграє 10 разів на передостанньому відрізку гонки. Тим самим Семі доводить свою перевагу до 34 секунд. Після чого він зміг дозволити собі поступитися на СД супернику 26 секунди.

Нехай і з перевагою всього 7 секунд, проте Семі Паджарі разом з Енні Мялькенен отримують свою першу перемогу тепер у заліку WRC3.

На жаль, але в задньопривідній категорії RGT боротьби на Монте Карло Ралі-2022 так і не вийшло.

Захопивши лідерство з ранку п’ятниці, Рафаель Астіє більше його не випускав.

І хоча Франсуа Делекур показував чудові часи у другій половині перегонів, регулярно показуючи найкраще в цьому підзаліку, втрачене ним на початку «за інших рівних» відіграти було просто не реально. Особливо, коли у суперників, що йшли попереду, не виникало проблем.

Переможець «Монте Карло Ралі-1994» закінчив нинішню гонку лише 3-м серед учасників RGT. У результаті досвідчений ветеран поступився переможцю 6 хвилин і 4 Маню Гуїгоу, який фінішував другим. Саме Маню спочатку захопив лідерство за підсумками четверга.

Але, поступившись на початку п’ятниці Астіє, весь час він також впевнено провів на другому місці. Цікаво, що вся топ-3 цього заліку є французами.

До того ж всі вони виступали на новій легендарній інкарнації, в тому числі і для «Монте Карло Ралі» французькій класиці – «Альпін А110».

Найкращим на «альпінівцем» у RGT став Мартін Рада на ще одній жвавій класиці – 124-му «Абарті». Проте чех закінчив гонку лише 5-м і за 34 хвилини від переможця цього заліку!…

Говорячи про виробників, на завершення не можна не відзначити тріумф марки Ford у топовому заліку серед нових ралійних автомобілів «Ралі1».

Ставка спрацьовує!

Себастьян Льоб

Як ми говорили у прев’ю, всі вболівальники ралі сьогодні стають живими свідками початку нового глави в Чемпіонаті Світу з ралі! Абсолютно нові машини нововведеної категорії «Ралі1» не схожі ні на що, що виступало у WRC за останні добрі майже 40 років!

Фактично йдеться про справжні прототипи, Але що пішли в плані конструювання від багаторічної формули, що називалася як Група «А», де за основу завжди брався кузов стандартного автомобіля. По суті нові машини близькі до ралійних монстрів Групи «В».

Себастьян Льоб

Так, нехай нинішні «Ралі1» і не середньомоторні компонування, як це було тоді, на початку 80-х. Проте, якщо замислитись, – це як подивитися!

Адже там, де у тих неймовірних «бджіл-вбивць» знаходився мотор, у нинішніх ралійних прототипів у реалії теж знаходиться силова установка, а саме цей «гібрид» з його чималих розмірів «батарейкою».

Старт Ралі Монте Карло

Іронично, але на переїздах екіпажі змушені тримати свої шоломи мало не на колінах штурмана, тому що в машинах «Ралі1» ззаду тепер просто немає місця!

Так, нехай сучасні 1,6-літрові турбовані «швейні машини» не розвивають тих потужностей, які досягалися брутальними 2,2-літровими машинами Групи «В». Тим не менш, коли у нових «Ралі1» підключається «гібрид», ми говоримо про пів тисячі «коней» під правою ногою ралійного пілота 2022 року!

Себастьян Льоб, Ford

І серед трьох нинішніх виробників верх поки що отримує «Форд».

Проте задоволення від виконаної роботи на обличчі Малькольма Вілсона після фінішу гонки також межувало і з чималим подихом полегшення. І ось чому.

Себастьян Льоб Ford на тестах

Разом зі своїм M-Sport Вілсон зробили ставку на нову машину та торік остаточно закинули вдосконалення останньої на сьогодні ралійної «Фієсти»!

І майже два роки роботи, витрачені на нову «Пуму», повністю виправдовують себе.

Себастьян Льоб, Ford

Адже очікування всіх у «синьому овалі», як і вболівальників цієї марки, виявилося досить тривалим.

Востаннє пілот «Форд», тоді на «Фієсті», перемагав аж 2018 року! І ось машина із синім овалом знову на вершині…

Себастьян Ож'є, Toyota

Десь іронічно, що цим останнім, хто перемагав, та ще й приніс чемпіонський титул «Форд», був ніхто інший, як Себастьян Ож’є, ставши єдиним на цій гонці, хто склав реальну конкуренцію тимчасовому №1 цієї марки.

До того ж не можна забувати, що серед виробників тоді титул взяла «Тойота», тоді як «М-Спорт» востаннє здобув верх у 2017-му році і також завдяки Ож’є.

Тьєррі Ньовілль, Hyundai

Пілоти на японських машинах і сьогодні знову близькі як за швидкістю, так і за набраними очками – 39 проти 42.

Тож підопічним Вілсона не до відпочинку. Так само як усім у «Хюндай», для яких рік розпочався відверто провально.

Тим не менш, нинішній сезон, нехай і не на 16 етапів, але все ж таки досить тривалий і тут все ще може помінятися!

***

І перше головне питання полягає в тому, чи зможе Малькольм Вілсон вдарити ще один «джек пот» і заручитися значно постійнішою «підтримкою» 9-кратного Чемпіона Світу.

Крейг Брін

Можливо, поманивши його не слабкою морквиною у вигляді 10-го титулу? Чи ми все ж таки станемо свідками боротьби за головний ралійний титул між Крейгом Бріном із Калле Рованперою? Запитання, питання, питання… І інтрига!


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest