Українець візьме участь в гонках NASCAR

Автор: В'ячеслав Щербина | 30 Січ, 2020

Тепер це офіційно – українець Ігор Романов уклав контракт і вийде на старт гонок, офіційно санкціонованих американським NASCAR. Такого в історії українського автоспорту ще не було.

Ми вже досить докладно розповідали про спортивний шлях пілота-ентузіаста Ігоря Романова і його мрії – потрапити в гонки NASCAR. Його мета починає ставати реальністю. Поки мова йде про європейський, а не той найзаповітніший заокеанський «НАСКАР». Проте, змагання NASCAR Whelen Euro Series (NWES) або просто EuroNASCAR, що проводяться з 2008-го року, 7 років тому були офіційно визнані американцями та проводяться повністю під егідою NASCAR.

Тут можна уточнити, що сам NASCAR, який офіційно народився в 1948-му році, до цього дня є повністю приватним бізнесом родини Франц. Проте, серія досягла масштабів, що конкурують за багатьма показниками з «королевою автоспорту» – «Формулою 1».

Унікальність EuroNASCAR полягає в тому, що її гонки проводяться також й під патронатом Міжнародної Автомобільної Федерації FIA, яка при цьому не має взагалі жодної сили в самому «НАСКАРі». Уже кілька років переможців з Європи на рівних вшановують на щорічному чемпіонському балу в Шарлотті, що вінчає сезон в Америці, який між іншим складається з 36 етапів, і це не рахуючи ще кількох незалікових гонок …

З урахуванням того, що у Романова повністю відсутній досвід виступів на задньопривідному автомобілі, не кажучи вже про такий потужний, з «табуном» під капотом у майже 500 кінських сил, він прийняв найвірніше в даній ситуації рішення. Першим кроком українця стане виступ в EuroNASCAR Club, що проводяться в форматі Тайм-аттак.

Ці змагання не передбачають очної і, тим більше, контактної боротьби на трасі, а саме останньою так славляться як материнська серія, так й EuroNASCAR.

1-й етап EuroNASCAR пройде наприкінці квітня на іспанській трасі «Ріккардо Тормо», більш відомої всім просто як «Валенсія», а вінчати сезон буде вже відомий всім фанатам автоспорту «Хокенхайм», який приймає етапи Ф1, DTM і безлічі інших серій …

Українець буде виступати на тому ж самому автомобілі, на якому потім будуть змагатися інші пілоти.

Крім заїздів Тайм-аттак, вікенд EuroNASCAR складається з чотирьох гонок, що проводяться в двох дивізіонах – по парі, як для аматорів, так й для професіоналів. Всі вони ділять між собою одні й ті ж автомобілі.

Сам EuroNASCAR Club складається з півгодинного тренування і двох залікових сесій, що також тривають 30 хвилин. Тут учасники виїжджають на трасу з інтервалом й офіційно не повинні вступати в боротьбу. Однак, з урахуванням тривалості заїздів, в результаті «очні зустрічі» тут також неминучі. Проте, про «принципову» боротьбу за місця не йдеться, так само як про напружені масові старти з трьох десятків машин …

Саме так, в форматі Тайм-аттак Ігор планує познайомитися як із самою машиною, так й з європейськими трасами, про виступи на яких він раніше теж міг тільки мріяти.

І хоча цього року українцеві не доведеться на власні очі боротися з суперниками на трасі, а хтось і зовсім може сказати, що Тайм-аттак – це не зовсім гонки в їхньому чистому вигляді, проте, дані змагання являють собою ніщо інше, як перший ступінь в ієрархії NASCAR. А вже потім. Потім все буде залежати від результатів Романова і, природно, найсакраментальнішого – бюджету.

Напевно, саме питання «скільки?» цікавить не тільки звичайного читача, а й будь-якого українського пілота, що тим більше виступає в Чемпіонаті України з кільцевих гонок.

З цього приводу Романов послався на комерційну таємницю, тим більше, що після того, як Ігор восени пройшов відбіркові тести, за їхніми результатами йому була запропонована суттєва знижка.

Проте, відомо, що офіційна участь в EuroNASCAR Club коштує понад 3 тисяч євро за один етап. При цьому від пілота вимагається лише спортивна екіпіровка і більше нічого. Цей бюджет повністю порівняний якщо не з одним етапом в українському «кільці», то точно становить меншу «ціну» за два етапи в Україні. Причому з одним «невеликим» застереженням.

Це якщо розглядати виступ на «вісімці» і на стандартній дорожньої гумі. Якщо ж брати Ford Fiesta, де пілоти змагаються на спортивному сліки, то бюджет EuroNASCAR в форматі Тайм-аттак буде повністю порівняний з однією гонкою на «Чайці» за кермом «Фієсти»! …

Природно Ігор, який з дитинства і до цього дня не пропускає жодної трансляції гонки NASCAR, вже спробувавши свої сили й в українському треку й в «кільці», зробив вибір на сторону своєї заповітної мрії. І хто скаже, що вони не збуваються?! …

В’ячеслав Щербина

фото NWES


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest