«Оманливі гібриди». ЄС перегляне норми щодо «розеткових» автівок

Автор: Редакція | 06 Лют, 2022
Kia Sorento PHEV 2021 року

ЄС розглядає можливість зміни тестів на викиди плагін-гібридів PHEV, щоб краще відображати реальне використання двигунів внутрішнього згорання.

Європейський Союз планує зробити метод вимірювання викидів вуглекислого газу плагін-гібридними транспортними засобами (plug-in hybrid vehicles – PHEV) більш суворим, після критики, що результати актуальних тестів можуть бути в чотири рази нижчими за реальні викиди.

Переглянутий тест, ймовірно, буде запроваджений приблизно з 2025 року, повідомили Reuters неназвані джерела, і вказують на зростаючий консенсус про те, що «розеткові» гібриди PHEV не зменшують викиди настільки сильно, як нібито мали.

Випробування, проведені згідно з Всесвітньою процедурою тестування легких транспортних засобів (WLTP), з’явилися після скандалу «Дизельгейт» у 2015 році, коли тести ЄС на викиди були звинувачені в тому, що вони занадто м’які та не відповідають дійсності. Нова процедура використовує реальні дані для кращого відображення викидів; однак критики виявили, що у випадку з PHEV вони все ще занадто оптимістичні.

Не зовсім екологічні PHEV

Hyundai Santa Fe PHEV 2021 року

Міжнародна рада чистого транспорту (ICCT) та екологічний аналітичний центр нещодавно опублікували дослідження, яке показало, що тести WLTP не відображають реальність того, наскільки PHEV покладаються на свої двигуни внутрішнього згоряння.

Використовуючи дані про викиди від 100 000 PHEV з таких джерел, як бази даних службових автомобілів і веб-сайти з відстеженням палива для споживачів, ICCT виявила, що плагін-гібриди PHEV заряджаються рідше і мають менший діапазон, ніж припускають лабораторні тести WLTP.

«Викиди все ще падають щороку, і це справжній успіх, – сказав Пітер Мок, керуючий директор ICCT у Європі. – Але велика проблема – гібриди – ось що оманливе».

Результати свідчать про те, що не вся електрифікація є рівноцінною, як вважають автовиробники, і що регулятори не повинні ставитися до PHEV так само, як до електромобілів, при розробці політики. Нова методологія також може означати, що автовиробники не можуть покладатися на продаж гібридів, щоб досягти цільових показників викидів і уникнути штрафів.

Оманливі тести чи гібриди?

Mitsubishi Outlander PHEV 2021 (зарядка)

На разі цільові показники для автовиробників на 2021 рік становили близько 95 г CO2/км й вони мають дотримуватись як середнє число для всієї кількості нових автомобілів, що зійшли з конвеєра.

Для конкретного авто показник може дещо відрізнятись, оскільки ціль кожного автовиробника коригується залежно від середньої ваги їх транспортних засобів. Проте у випадку невідповідності середнього показника по всім машинам, бренду загрожує штраф в ЄС. Саме тому деякі марки купують квоти у повністю електричних марок, як Tesla, аби не порушувати законодавство в Європі.

Цікаво також те, що в рамках тестів WLTP, саме автовиробники запрошують інспекторів у свої лабораторії для проведення стандартизованих випробувань – від двигуна внутрішнього згоряння до гібрида або електрокара. Там й визначається цифра середніх викидів вуглекислого газу на кілометр, яка вказується потім при продажі моделі.

Зокрема, Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW і Renault вже заявили, що вони досягли своїх цілей на 2021 рік, завдяки рекордним продажам електромобілів.

Тим не менш, представник Європейської комісії повідомив Reuters, що поправка стосовного нових норм Євро-6, яка змінює підхід до тестування, обговорюється, але додаткових деталей поки не оприлюднено.

Поправку доведеться розглянути з робочою групою з автомобільного транспорту, яка складається з автовиробників, уряду та асоціацій споживачів 9 лютого. Рішення очікується цього року.

До речі, нещодавно Kia Sportage отримав плагін-гібридну версію PHEV в Європі, а наприкінці минулого року Mitsubishi презентував гібридний Outlander PHEV.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest