Читайте про тест-драйв та детальний огляд електричного автомобіля JAC IEV7S, який готовий надати всі переваги електрокара за доступну ціну.
IEV7S – один із найдоступніших нових електромобілів у продажу, в той час як JAC – єдиний з китайської «трійки», що закріпилася українському ринку, хто зважився пропонувати у нас автомобілі на акумуляторах. Але чи достатньо він хороший як електрокар і практичний для повсякденного використання?
Справді – з поточною ціною 575 000 грн конкурентом IEV7S можуть виступати тільки старі Nissan Leaf та Renault Zoe. Чи можна їх порівнювати?
Вдосконалений електрокар
В основі IEV7S не оригінальна платформа – він зроблений з невеликого 4,1-метрового кросовера S2 (який Motorcar нещодавно теж тестував) і є сильно вдосконаленою версією попередньої моделі IEV6S.
Інженери VW активно брали участь в розробках, підсумком чого стала, в тому числі, поява технічного близнюка марки SOL, під якою німецький концерн в партнерстві з JAC продає в Китаї електромобілі.


Вся тягова техніка та електрика розмістилися під капотом спереду, а блок акумуляторів ємністю 39 кВт-год помістили в підпіллі, в районі задньої лавки. Приводний мотор видає максимум 85 кВт (113 к.с.) і 270 Нм крутного моменту, чого достатньо для дуже жвавих розгонів.
Заявлене прискорення за 12 с до 100 км / год, однак, не дуже вражає, хоча це навіть трохи швидше, ніж виходить у бензинового S2 такої ж потужності, але який важить майже на 300 кг менше.
Ось тільки у IEV7S крутний момент майже вдвічі більше свого донора і до нього не потрібно пробиратися через терни оборотів, тому й розгін до першої «півсотні» (за 4,5 с), і еластичність при обгонах багато кращі. Все це робить його в’юнким міським авто, не дивлячись на порівняно низьку питому потужність.
Реальності ринку та витрат
Для нашого ринку JAC оснастив IEV7S двома портами зарядки під однією кришкою спереду – Type 2 та CCS. Відповідно, автомобіль можна заряджати з різною швидкістю: від домашньої розетки (16 Ампер) зі швидкістю 3,2 кВт-год, від Type 2 (30 А) – 6 кВт-год й від швидкісної CCS – до 80 кВт-год. Таким чином, найшвидше, що ви зможете отримати в Україні – 1 година на зарядку до 80%, бо у нас немає зарядних станцій потужніше 50 кВт.


Але за таку швидкість ви заплатите ціну, яка не зробить IEV7S вигідною альтернативою, скажімо, дизельному Renault Duster. І якщо вам не доступна розетка у власному гаражі, найприйнятнішим буде варіант із зарядками через Type 2. У такому випадку 100 км пробігу будуть обходитися близько 80 грн. Але це ж і означає, що далекі поїздки не для нього, тому що 1 година зарядки по Type 2 забезпечує всього 30-35 км пробігу.
Це випливає з середньої витрати електрики близько 16 кВт-год / 100 км або 6 км на 1 кВт, які показує бортовий витратомір. Таким чином, батареї вистачає на 220 км, якщо задіяний ще й обігрів салону. Цей тест проходив, коли вже вночі підморозило, тому на опалення йшло 1-2 кВт щогодини, включаючи підігрів сидінь.


Для їзди водій може вибрати один із двох режимів – звичайний або Еко. Потужність в обох режимах однакова, але в останньому випадку педаль акселератора потрібно протискувати глибше, щоб отримати необхідне прискорення. Але з’являється й куди більш виражений гальмівний ефект від рекуперації – настільки сильний, що дуже часто можна їхати «в одну педаль».
Чи зручно це? Тут думки розділилися – одні вважають за краще регулювати уповільнення класично, іншим подобається ідея економити свої сили і все робити однією педаллю, переміщаючи ногу на педаль гальма тільки для екстрених вповільнень і повної зупинки.
Інтер’єр та керованість
Все, що стосується внутрішнього оздоблення, то відмінностей від донорського S2 ще менше, ніж зовні. Так, селектор трансмісії замінили на більш модерний джойстик.
Посадка в кріслах через батареї стала ще вищою, тому запас місця ззаду по висоті став критичним. А ось багажник не постраждав – він досі вміщує вражаючі 450 л та залишає місце для повнорозмірної запаски.
В їздових якостях IEV7S теж принципово не змінився. У нього ще менше рухливості в поворотах, але більше поважності при зміні смуги. Дуже м’яку підвіску можна було б назвати комфортною, якби не відчуття свинцевої важкості, яку їй доводиться на собі нести.
Від великих кренів рятує низький центр тяжіння, але кермо найчастіше залишається занімілим, і про що відчуття упевненості та контролю керованості краще забути.
Все це, а також швидкісна «стеля» в 130 км/год знову говорить на користь компактної риси його проживання – місто й передмістя, де спонтанність у реакціях на «газ» виявляється важливішою задоволення від зондування меж зчеплення шин у поворотах.
JAC пропонує й інші приємні бонуси для свого електрокара. Так, IEV7S оснащений багатшим й присутнім в ньому обладнанням, яке годі й шукати на борту S2. Тут є камери кругового огляду і контроль дистанції, безключовий доступ, передній парк-пілот, гальмо стоянки з електроприводом, підігрів сидінь й клімат-контроль. Це виглядає справедливою даниною за 170-тисячну різницю в ціні з бензиновою машиною.
Підсумки
Електрокари швидко прогресують, але JAC IEV7S, що вийшов пару років назад – цілком сучасна конструкція. Він не розрахований на пасажирів високого зросту й далеких подорожей, але в межах міста навряд чи поступається популярним у нас електромобілям цього класу.
Він не принесе задоволення від їзди вимогливим водіям, але комфортний, не залишає відчуття їзди в картонній коробці та рясно оснащений, а також відрізняється практичністю.
IEV7S пропонує помірний запас ходу – від 200 до 280 км, в залежності від сезону, і зможе повернути різницю у вартості з бензиновою машиною за 3-4 роки, якщо власник заряджає його від домашньої розетки.
Технічні характеристики JAC 1.0 IEV7S
Двигун | електричний синхронний з постійними магнітами |
Потужність | 113 к.с., 270 Нм |
Трансмісія | 1-ступенчатий редуктор, 2WD |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 130 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 12,0 с |
Витрата електрики | траса – 16,5 кВт-год на 100 км |
місто – 15,5 кВт-год на 100 км | |
Запас ходу | 301 км |
Шини | 255/55 R16 |
Дорожній просвіт | н.д. |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1460/1835 кг |
Вантажний відсік | 450 л |
Батарея | 39 кВт-год |
Вартість мінімальна* | 575 000 грн |
Вартість тест. авто. * | 575 000 грн |
*Вартість на 29.12.2020 р.
Галерея JAC IEV7S: