JAC S3: вигідно, але без ентузіазму

Автор: Олег Василевський | 31 Бер, 2021
JAC S3

Китайський кросовер JAC S3 вже доволі давно на ринку та отримав кілька оновлень. Цей тест-драйв призначений для того, аби розібратися в конкурентності моделі.

Цінова ніша JAC S3 представлена, головним чином, іншими китайськими кросоверами, але не занадто зайнята, щоб було складно виділитися на загальному тлі. І дійсно – на перший погляд, S3 нічим особливо не відрізняється. Без турбонагнітача. Без повного приводу. Без захопливих технологій наступного покоління. Так за що ви переплачуєте сорок тисяч, якщо є миловидний S2?




Конкурентний JAC S3

JAC S3

Але в JAC S3 є своя краса. По-перше, він не так вже й малий. S3 знаходиться недалеко від вершини лінійки компактних кросоверів JAC, володіючи простором і практичністю, які набагато перевершують його ціну. Зі свого довжиною 4345 мм він поміщається між Chery Tiggo 4 і Tiggo 3, на 45 мм довшим Suzuki SX4, майже ідентичний Renault Duster і тільки 20 мм поступається Haval H2, але має з ним аналогічну колісну базу. У той же час він вужче всіх своїх суперників, що неважко помітити за специфічним сухорлявим силуетом.

На відміну від гладкого і низького S2, S3 більше схожий на збільшену версію пухирчастого S1 (в Україні не пропонується). Короткий ніс з галогенними фарами і світлодіодними ходовими вогнями, велика шестикутна решітка і X-образний бампер сильно нагадують Ford EcoSport. Але перший рестайлінг S3 був запущений в 2019 році, тобто на рік раніше німця, тому не варто цього разу звинувачувати китайців у плагіаті.

JAC S3

Перед нами – результат вже другого фейсліфтінга, який S3 пройшов у 2019 році. І він не торкнувся корми машини, яка виглядає куди більш типовою для корейської та китайської дизайнерської шкіл.

JAC S3

Високий дах зі зсунутими вперед передніми стійками і профіль з чорним «важким» облицюванням, що сходить до заднього бамперу, роблять S3 візуально меншим, ніж він є насправді. Ілюзію доповнюють і маленькі колеса на 16-дюймових легкосплавних дисках у базовій комплектації.




Примітний інтер’єр

JAC S3

Хоча всередині переважає твердий пластик, він нічим не гірший більшості кросоверів цього цінового діапазону, навіть від японських виробників. У всякому разі, тут не помітно жодних слідів «оптимізації», читай – економії.

Примітною особливістю інтер’єру S3, яку ви виявите тільки в салонах більш висококласних суперників, є м’яка, прострочена червоною ниткою обробка шкірзамінником – навколо водія і переднього пасажира і над щитком приладів. Вона, крім естетики, сприяє як комфорту салону, так і акустиці.

JAC S3

Привабливий дизайн передніх і задніх сидінь агресивний, але при цьому вони сприймаються комфортабельними і виявляються чіпкими в поворотах.

Так, крісла з червоними логотипами «S» виглядають так, як ніби вони повинні відображати спортивність моделі, але для S3 з його скромними динамічними характеристиками це просто візуальний бонус.

JAC S3

Завдяки високому даху S3 чудово просторий для своїх розмірів. Як би ви не відрегулювали висоту сидіння, над головою завжди буде багато повітря. Але це не означає, що ви сидите низько, як хотілося б. І високорослий водій виявить, що сидить над кокпітом, тоді як регулювання керма можлива тільки по куту нахилу і в не дуже великому діапазоні.

Така вертикальна посадка укупі з довгою колісною базою надає багато місця для ніг в задній частині салону, хоча через невеликий тунель в підлозі пасажиру на центральному сидінні доводиться розсовувати ноги, щоб зручно розташуватися. Ось тільки він там буде рідкісним гостем, бо через звужений салон повноцінно тут можуть розміститися тільки двоє дорослих.

JAC S3

Завершує комплект великий багажник із достатнім простором для майже всього, крім повнорозмірного велосипеда. Виробник заявляє цілих 600 л місткості, проте слід пам’ятати, що мається на увазі ємність до стелі.

JAC S3

Під підлогою багажника помістилася повнорозмірне запасне колесо, але висота підлоги не регулюється, звідси і незручність для завантаження габаритної поклажі через велику сходинки від складених спинок.




Під капотом

JAC S3

Великі червоні логотипи «S» налаштовують на високий швидкісний потенціал, ось тільки 1,6-літровий двигун S3 може похвалитися лише 119-ю силами і 155-ю ньютонами крутного моменту.

Тому двигун хоч й відгукується швидко, але ніколи потужно. Відсутність турбонагнітача дозволила утримати ціну в бюджетних рамках, однак у поєднанні з безступеневим варіатором нашій тестовій версії потрібно близько 11,8 с для розгону до 100 км/год. Це й не мало, і не багато, а зовсім респектабельний час для його розмірів і потужності.

JAC S3

При рушанні та на низьких швидкостях трансмісія буває трохи нервовою, бо зчеплення відчутно прослизає перед тим, як зв’язати трансмісію з маховиком, а передавальне число нижнього діапазону варіатора досить коротке. Останнє, до речі, виручає на горбистій місцевості – особливо при рушанні з причепом.

Тут виявляється корисним «ручний» режим, який імітує дискретні передачі, тоді як в інших ситуаціях він дозволяє трансмісії боротися з «розмитістю», утримуючи двигун на вершині віддачі тяги – близько 4000 об/хв.

JAC S3

А на крейсерських швидкостях двигун обертається на вдвічі менших оборотах і підвищує частоту обертання на 500-700 об/хв при переводі селектора трансмісії в режим S. Якщо цього не робити, то підтримка швидкості 80 км/год буде обходитися в 5,5 л / 100 км і на півтора літра більше, якщо їхати 110 км/год. Міський апетит коливається навколо позначки 8 л, крім тих випадків, коли ви застрягли в чотиригодинному заторі.

205/55 R16 не тільки здаються маленькими в своїх нішах і в порівнянні з більш великими колесами у конкурентів, а й такими відчуваються. Згортання в поворот відбувається сміховинно жваво, з таким же специфічним стрімким самоцентрування після виходу з нього, що й в меншому S2. Але від цього керованість не стає менш млявою. Кермо передає занадто мало інформації водієві і, хоча крени кузова не такі вже й великі, S3 неспокійно совається дорогою на своїх м’яких пружинах і втулках. Скиньте газ й S3 їде передбачувано й без неприйнятних недоліків.

JAC S3

М’яко натягнута підвіска поглинає нерівності будь-якого калібру, але на кузов ретельно передається текстура поверхні і проходять удари від гострих кромок асфальту, через що шасі часом гуркоче.

JAC S3

А ось на гладкому шосе S3 котиться відносно тихо – за умови, що ви подорожуєте на круїз-контролі, бо будь-який розгін навантажує вуха неабияким ревом мотора. Його присутність відчувається завжди по вібраціям навіть на холостому ходу – ніби під капотом трудиться невеликий дизель, а не 4-циліндровий бензиновик. Але нам на тест дістався не обкатаний екземпляр, тому ця особливість може виявитися дитячою хворобою, як і поскрипування панелі приладів, і слабке приймання радіосигналів штатної магнітолою.




Приємні моменти

JAC S3

У місті велике лобове скло, короткий ніс і великі дзеркала приносять дивіденди, дозволяючи легко маневрувати в обмеженому просторі. А ось висока лінія вікна багажних дверей постійно нагадує, що ви повинні бути вдячними за камеру заднього виду і датчики парк-пілота.

JAC S3

Крім допомоги при парковці, мультимедійний екран S3 забезпечує доступ до системи контролю тиску в шинах, Bluetooth і радіо. Як і більшість китайських кросоверів, S3 йде в комплекті зі сторонніми сервісами спарювання зі смартфонами, в даному випадку – CarBit EasyConnection, яка дублює екран телефону на своєму 8-дюймовому сенсорному дисплеї і при цьому дозволяє їм управляти.

Інші приємні моменти включають кілька гнізд зарядки – три на 12 В і дві 5-вольт USB-розетки. У задній частині є дві точки кріплення ISOFIX, але немає дефлекторів вентиляції. Зате сюди виводиться повітря, яке пройшло через фільтр тонкого очищення в кришці центрального підлокітника, як через кухонну витяжку.

JAC S3

На даний момент JAC Україна продає S3 тільки в одній комплектації Intelligent, яка пропонує найбагатше наповнення. Однак, в ньому не можна знайти підігрів сидінь і запуск двигуна ключем, не пропонує виробник і яскраві фари, а подушок безпеки тільки дві. Але весь інший набір обладнання не поступається конкурентам.

JAC S3

Версія з механічною КПП коштує 402 500 грн, варіатор додає 43 тисячі грн – все це можна порівняти з трохи краще укомплектованим (не рахуючи шкіряного салону у S3) Chery Tiggo 4 (403 200/448 000 грн). У той же час схожий Chery Tiggo 3 обійдеться в 375 200 грн ( «механіка», але без ESP, клімат-контролю, переднього парк-пілота і камери). Більше потужності і обладнання, але архаїчний салон можна знайти в 143-сильному Haval H2 (485 000/545 000 грн), як і повний привід (524 000 грн з «механікою»).

Дорожчі альтернативи можна знайти у Renault – Duster у наближеній за оснащенням передньопривідній версії коштує від 502 100 грн («механіка»), за Suzuki SX4 з «автоматом» потрібно викласти 596 000 грн, тоді як більш дрібні Suzuki Vitara і Ford EcoSport обійдуться в 567 000 та 629 000 грн відповідно.




Підсумки

JAC S3

Оновлений JAC S3 – дуже практична і вигідна пропозиція, але немає жодних ознак того, що він побудований за нижчими стандартами. Навпаки, це абсолютно нормальний кросовер з гідною якістю збірки.

Звичайно, він далекий з точки зору динаміки шасі або трансмісії від кращих в своєму класі та поступається навіть середнячкам, але він більш ніж на третину дешевший за подібні з модельного ряду японських компаній.

І хоча більшість китайських автомобілів, як правило, не досягають економічності, порівнянної з європейськими, японськими і корейськими брендами, апетит у S3 напрочуд стриманий.

 

Технічні характеристики JAC S3 1.6VVT+CVT

JAC S3

Двигун бензин, турбо, 1590 см3
Потужність 119 к.с., 155 Нм
Трансмісія безступінчастий варіатор
Привід передній
Максимальна швидкість 180 км/год
Розгін 0–100 км/год 11,8 с
Витрата палива траса – 6,5 л на 100 км
місто – 8,0 л на 100 км
Шини 205/55 R16
Дорожній просвіт 210 мм
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1255/1595 кг
Вантажний відсік 600/1340 л
Паливний бак 45 л
Вартість мінімальна* 402 500 грн
Вартість тест. авто. * 445 625  грн

 

*Вартість на 03.03.2021 р.


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest