Lexus RX не дає спокою фанатам преміальних кросоверів вже четверте покоління, і наша редакція вирішила розібратися на прикладі RX200t в чому саме секрет японського бренду.
Четверте покоління Lexus RX було представлено вже у 2015 році, а нещодавно Toyota показала «фейсліфтінг» моделі на прикладі кросовера Harrier. Проте й наявний у нас на тест-драйві Lexus RX жодним чином не викликав питань щодо сучасності екстер’єру. Навпаки, якого агресивний вигляд у багато чому вже став трендом на світовому авторинку.
Дивіться також:
- Галерея: спортивний та зухвалий кросовер Lexus RX
- Lexus LC 500: тест-драйв купе від якого неможливо відвести очі
Варто також відзначити, що ми тестували наймолодшу із преміальної серії RX – модель 200t, що має дволітровий турбований двигун, але завдяки турбіні лише трохи поступається старшому RX 350. Це вперше Lexus перейшов від «атмосферників» до турбованих двигунів, проте 238 к.с. не дозволять засумувати за кермом, особливо якщо це комплектація F-Sport.
Брутальний екстер’єр
Зовнішність нового RX стала мабуть шоком для всіх фанатів попередніх поколінь, які звикли до спокійного образу преміального кросовера. Крім того, що форми машини отримали деяку кутастість, або якщо хочете «незграбність», а попереду у кросовера явно випирає радіаторна решітка, яка вже встигла стати фірмовою особливістю Lexus.
До речі, через цю ж решітку зменшилась й геометрична прохіднсть RX, адже передній звіс став більшим. Проте хіба ця машина створена для бездоріжжя? Хто знає, принаймні дорожній просвіт був збільшений до 200 мм.
Ззовні RX також отримав багато світлодіодного обладнання. Це й передні й задні ліхтарі та поворотники, а також світлодіодні ходові вогні, протитуманні фари та навіть лампи освітлення поворотів. Все це впливає не лише на довговічність цього освітлення, але й на його енергоефективність, як модно зараз казати.
Крім того, кросовер отримав колеса з дисками у 20 дюймів, які за наявності шин 235/55 виглядають ефектно, проте на практиці в умовах наших доріг не надають необхідного комфорту.
Ну і звісно, якщо у вас буде специфікація F-Sport, то цей логотип також прикрасить екстер’єр машини.
F-спортивний характер
Спортивна комплектація кросовера Lexus RX200t змушує замислитись, а чи варто й надалі розраховувати на звичайні атмосферники?
Попереднє покоління RX мало у лінійці атмосферний 2,7 літровий двигун і саме його замінила 2-літрова рядка четвірка. Зроблено це було на вимогу прогресу і звичайно екомічності, адже негібридні двигуни мають якось боротися за своє виживання.
Проте цей турбований 2-літровий «звір» ще як може поборотися. По-перше, він лише секунду (при розгоні до 100 км/год) поступається старшому собрату RX 350, що має на 62 к.с. більше. І все це можливе завдяки максимальному крутному моменту в 350 Нм, який доступний від 1650 до 4000 об/хв.
Отже, завдяки новому двигуну, а також шестиступеневій трансмісії повнопривідний RX200t можна розігнати до 100 км/год за 9,5 с.
* – Порівняйте змінений циферблат в спортивному режимі
Якщо ж не потрібно нікуди поспішати, то спортивний характер кросовера можна перевести у економічний режим Eco, про що гармонічно буде символізувати й колір циферблату.
У той же час множина розкиданих автомобілем логотипів F-Sport будуть нагадувати пасажирам й стороннім глядачам, що ця машина заряджена на спорт.
Найцікавіше всередині
Звісно, найбільшим прагненням Lexus завжди було створення максимального комфорту для водія та пасажирів, і зрозуміло, що вся «преміальність» направлена та схована саме в інтер’єрі.
Тут можна говорити й про дерев’яне оздоблення, й лазерне гравіювання, й ручне полірування, але все ж таки чи вони створюють комфорт?
Для водія першим, що кидається в очі при першому потраплянні в салон RX200t, буде досить солідне кермо, яке має доволі таке товсте стерно, а також, звісно, виділяється 12,3 дюймовий екран медійної системи (до речі, останній – опціонний).
Потім, звісно неможливо не помітити справжню «мишку» дистанційного управління Remote Touch, яка й допомагає впоратися з навігацією на дисплеї.
Ну і звісно, простір. На будь-якому місці в RX200t відчувається свобода рухів. І хоча ззовні цей кросовер здається невеликим, проте, насправді, за своїми параметрами наближається до флагманської моделі LX. І на це варто зважати при паркуванні. Хоча, кермується на парковці машина легко, проте самої площі RX200t під собою займе більше.
При тому що Lexus RX збільшився на 120 мм у довжину і тепер має 4890 мм, передні пасажири отримали додатковий простір в ногах «лише» у 24,5 мм, а задні 22,5 мм. Все через те, що колісна база зросла «лише» на 50 мм (2790 мм). Хоча, всі ці «лише» надають більш ніж достатньо місця кожному в машині.
Ще більшого комфорту та заспокоєння надає дуже гарна шумоізоляція. Завдяки шумопоглинальному лобовому склу та шумопоглинальному склу передніх дверей, мабуть, вперше за час наших тестів на швидкості у 100 км/год показник децибелів склав 70-75 Дб! В машині просто тихо. І це при тому, що під час подорожі можна просто увімкнути 15 гучномовців акустичної системи Mark Levinson.
Все це сприяє довгим подорожам, тим більше для передніх пасажирів, окрім звичного регулювання та підігріву сидінь, доступна й вентиляція. А задні пасажири можуть регулювати свої крісла не лише за нахилом, а й за дистанцією від першого ряду, маючи також можливість підігріву сидінь та керування потоками вентиляції.
При цьому багажник кросовера залишився досить містким у 453 л та може збільшитись до 1612 л, якщо скласти другий ряд, який, до речі, можна скласти з багажного відділення.
А що ж там із витратами?
Крім того, що кросовер був випробуваний в аеродинамічній трубі, його вирішили укомплектувати алюмінієвим капотом і кришкою багажника. Все це що дозволило зменшити масу автомобіля і підвищити маневровість. А застосування інноваційних технологій склеювання і лазерного зварювання зробили шасі жорсткішим, зменшили рівень вібрацій та підвищили точність керування.
На виході, звісно, все це сприяло скороченню споживання пального. І, безумовно, турбований RX200t споживає палива менше за атмосферний RX 350. Цьому також допомагає вперше встановлена на лінійці RX система Stop&Start.
При цьому, виробник підкреслює, що двигун RX200t в залежності від навантаження працює й за циклом Отто, й за циклом Аткінсона.
Хоча заявлених показників споживання в міському циклі у 10,7 літрів на 100 км кросовер не досяг. Нам вдалося наблизитися лише до показника 12,5. Так само й за містом, під час тестів ми вийшли на показник у 8,5 літрів на 100 км, попри показник у 7,7 від виробника. І все це у режимі Еко. Про спортивний режим, навіть, не питайте.
Проте для попередніх версій бензинових Lexus RX, не оснащених гібридною силовою установкою, такі цифри раніше були просто недосяжними. При цьому варто пам’ятати, що четверте покоління RX тепер стало більшим та важчим.
Точно безпечний
Японський виробник зазначає, що Lexus RX отримав натхнення від суперкара Lexus LFA та спортивного купе Lexus RCF, і все вкладено у спеціально спроектовану адаптивну підвіска зі спортивними налаштуваннями і потужними амортизаторами, які в режимі руху SPORT S+ мають робити водіння ще більш захопливим.
Проте варто й знати, що в RX вкладено й чимало технологій, які покликані забезпечити безпеку пасажирів та водія. Це й десять подушок безпеки, й система моніторингу «сліпих» зон, й система допомоги під час виїзду з паркування заднім ходом.
Поки ще негібридизований
Якщо гібридизація поки не стоїть для Вас на порядку денному, то Lexus RX200t (яка зараз вже відома під назвою RX300), може стати гарним вибором.
2-літровий турбомотор «лише» трохи програє моделі з 3,5-літровим агрегатом, але при цьому споживає набагато менше пального. І звісно, марка досягла, гарної керованості для Lexus RX, при тому що різні режими АКП можуть підлаштовуватись під настрій водія: від спокійного ECO до зухвало брутального SPORT S+.
При цьому, шумоізоляція звела зовнішні шуми до нуля, а якість матеріалів салону знову ж таки сала кращою.
У RX з’явилися сучасні системи утримання авто в смузі, активного круїз-контролю, автоматичного дальнього світла, а Lexus Safety System забезпечить контроль рядності та автоматичне гальмування. Також істотно покращився огляд, в тому числі за рахунок системи камер кругового огляду.
І, звісно, RX 200t залишається найдоступнішою версію серед інших RX.
Технічні характеристики Lexus RX 200t
Двигун | бен., 1998 см3 |
Потужність | 238 к.с., 350 Нм |
Трансмісія | 6AT 4WD |
Привід | повний |
Максимальна швидкість | 195 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 9.5 с |
Витрата палива | траса – 8,5 л на 100 км
місто – 12,5 на 100 км |
Шини | 235/55 R20 |
Дорожній просвіт | 200 |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1 960 / 2 070 кг |
Вантажний відсік | 453 /1612 л |
Паливний бак | 72 л |
Вартість мінімальна* | 1 433 021 грн |
Вартість тест. авто. * | 2 005 795 грн |
*Вартість на 06.06.2019 р.
Галерея Lexus RX200t: