Читайте про тест-драйв кросовера Toyota RAV4 у негібридній комплектації та про переваги й недоліки такого варіанту.
Майже рік тому Motorcar публікував матеріал про тест-драйв кросовера Toyota RAV4 Hybrid, а тепер прийшла черга й «звичайної» версії. Який кросовер обрати? Подивитися повну фотогалерею тест-драйва можна тут.
Взагалі перше покоління Toyota RAV4 з’явилось ще у 1994 році й кросовер, побудований на базі Corolla, мав лише тридверний кузов. Проте вже за рік на конвеєр поставили п’ятидверну версію, а пізніше навіть створили електричний варіант.
Друге покоління, яке випускалось з 2000 до 2004 року, доволі швидко змінилось на третє, що стало мабуть найпопулярнішим в Україні, адже воно виходило з виробництва з 2004 до 2012, проте в деяких країнах (навіть в Японії) продавалось аж до 2016 року.
Третє покоління все ще доволі популярне серед вживаних машин і його досі можна побачити на вулицях у великих кількостях, а сама модель вважається однією з найнадійніших серед кросоверів.
Звісно, й четверта генерація, яка з’явилась у 2012 році, теж була й популярною й надійною, але остання й актуальна п’ята (XA50) вже кілька років б’є рекорди, як у світі, так й в Україні.
Зі зрозумілих причин, в Європі більше 80 % кросоверів Toyota RAV4 продаються у гібридних версіях. В Україні кросовер те ж став бестселером у 2020 році, проте частка гібридних комплектацій невідома. То що ж краще? Що показав тест-драйв Toyota RAV4?
Гібрид чи негібрид?
Причини популярності гібридів в Європі дуже прості: держава субсидує такі програми, тому вигідніше купити «електрифікований» автомобіль.
Так, наприклад в Німеччині, звичайні Toyota RAV4 взагалі не продаються. На вибір пропонується м’який гібрид або плагін-гібрид. Перший коштує від 33 990 євро (2,5-літровий двигун, передній привід), а другий (2,5-літровий PHEV, CVT, повний привід) від 47 490 євро.
Проте сам виробник своїми програмами надає знижку в 6 300 євро, а держава також надає податкові пільги приватним власникам та юридичними особам.
Комплектації в Україні
В Україні все ще доступна версія (комплектація Live) із звичайним бензиновим двигуном й навіть пропонується версія на механіці. За 700 тисяч гривень (а це майже 20 890 євро) можна отримати Toyota RAV4 із дволітровим двигуном 2.0 Dual VVT-i (173 к.с.), 6-ступеневою «механікою» та переднім приводом.
За варіатор Multidrive S доведеться доплатити близько 48 тисяч гривень й така комплектація коштуватиме 748 000 грн (22 232 євро), але виробник обіцяє економію пального у 0,3 л на 100 км (6,8 л/100 км проти 6,5 л/100 км в комбінованому режимі).
Наступним кроком вже є комплектація Active, яка доступна як із тим же 2-літровим двигуном (але лише з варіатором), так й гібридом на основі 2,5-літрового двигуна. При цьому пропонується, як передній привід, так й повний (Hybrid AWD-i). Звичайна версія коштуватиме 831 604 грн (24 843 євро), а гібридна від 929 424 грн (27 765 євро).
В Україні також доступні й комплектації Lounge, Style та Premium. Проте якщо перші дві пропонуються лише із зазначеним гібридним двигуном, то у Premium можна отримати й «негібридний» агрегат. Ціни на такі кросовери варіюються між 975 800 грн й 1 078 000 грн (або, якщо у валюті, між 29 151 євро та 32204 євро).
До речі, до нас на тест потрапила саме «безгібридна» комплектація Premium із 173-сильним двигуном, варіатором та повним приводом. Така версія на даний момент коштує від 1 092 368 грн (32 633 євро).
Окремо також стоїть комплектація Black, яка э варіацією відомої версії Toyota RAV4 Black Edition. За повністю чорний «равлик» треба віддати 1 069 856 грн (31 961 євро)
Й зовсім на іншому щаблі модельного ряду знаходиться плагін-гібридна версія RAV4 Plug-in Hybrid, з тим же ДВЗ у вигляді 2,5-літрового агрегата, безступеневого e-CVT та повним приводом. Проте моделі надається літій-іонна батарея ємністю 18,1 кВт (75 км у режимі електромобіля) та вбудований зарядний пристрій на 6,6 кВт (2,5 години зарядки). Ціна комплектації від 1 704 002 грн (50 905 євро).
Який кросовер обрати?
Отже з усього цього різноманіття цін та комплектацій можна зробити висновок, що базову Toyota RAV4 на механіці можна купити від 20 890 євро, а гібридну в мінімально доступній комплектації від 27 765 євро.
В Європі мінімальні гібридні комплектації коштують дорожче (від 33 990 євро), проте там автомобілі надаються за спеціальними програмами із знижками (як сказано вище, у Німеччині це 6900 євро).
Плагін-гібридна версія RAV4 Plug-in Hybrid, як в Європі, так й в Україні виходить доволі коштовною й купувати її є сенс лише за наявності державних пільг або наявності великої відповідальності перед екологією навколишнього середовища.
Трохи про п’яте покоління Toyota RAV4
Звісно, про нове покоління кросовера вже багато сказано з моменту презентації моделі у 2018 році, але нагадаємо, що RAV4 побудований на модульній платформі Toyota New Global Architecture (TNGA-K), яку використовують й нова Camry та Lexus ES.
Нова Toyota RAV4 змінилась у розмірах: довжина колісної бази зросла на 30 мм до 2690 мм, на 10 мм збільшилась ширина до 1855 мм, а ось довжина на 5 мм скоротилась до 4060 мм.
Завдяки цьому збільшився простір на задньому ряду, а об’єм багажника зріс на 79 літрів до 580 л, й це при тому, що під підлогою знаходиться запасне колесо.
А в гібридній версії навіть не відчувається наявність компактної батареї гібридної установки, адже при складанні спинки заднього ряду видно майже рівну підлогу.
Звісно, детальніше про тест-драйв RAV4 Hybrid можна прочитати в цьому матеріалі.
Дуже м’яка підвіска
Тим не менш, що потрібно відмітити у новому поколінні, так це підвіску. Тест-драйв Toyota RAV4 показав її м’яке поводження на будь-якому типі поверхні.
Завдяки тому, що передня є незалежною та пружинною зі стійками МакФерсон, а задня (також незалежна та пружинна) з двома здвоєними поперечними важелями, їзда на новому «равлику» дуже комфортна.
Фактично, на наших звичайних дорожніх нерівностях не відчувається жодного дискомфорту.
Електропідсилювач керма забезпечує впевнене кермування як в місті, так й на дорозі. А кліренс у 195 мм (для негібридних версій) дозволить безпроблемно поводитись на бездоріжжі.
До речі, гібридні комплектації мають дорожній просвіт лише 190 мм, чим дають ще один невеликий козир своїм конкурентам із «звичайним» ДВЗ.
Гучний двигун
А ось поведінка 173-сильного бензинового двигуна викликала деякі сумніви своїм поводженням.
За звичайного плавного пересування містом, мотор майже не чути, але коли потрібно різко пришвидшитись в салоні доволі гучно чути його роботу. Звісно, не йдеться про якийсь занадто гучний звук, але на швидкості біля 100 км/год можна чути шум в районі 78 децебел.
При цьому не можна сказати, що мотор не любить й «поїсти». За час наших тестів, ми вийшли на цифру 10 л на 100 км, хоча звісно це середнє значення за все випробування, яке проходило й у міських корках, й на вільних трасах.
Сам виробник обіцяє 8,2 л на 100 км у міському циклі й 5,8 л/100 км за містом. Цікаво, що якщо обрати версію з «механікою», то машина «їсти» менше не стане (8,6 л/100 км у місті), а ось передньопривідна комплектація на варіаторі зможе забезпечити найкращу витрату пального – 7,8 л/100 км у місті.
Проте, в порівнянні з 4,8 л/100 км на гібридних версіях, вищезазначені показники дійсно виглядають великими.
Й це при тому що гібридні версії спритніші: прискорення у гібридів 8,1 с (повний привід) та 8,4 с (передній) проти 9,8 с у найкращого представника зі «звичайними» ДВЗ. Наша ж версія (повний привід, варіатор) взагалі розганяється до 100 км/год за 11 с.
На цьому моменті дійсно, можна замислитись над перевагами гібрида.
Зовнішні ознаки
Тепер саме час поговорити про зовнішні відмінності окремих комплектацій.
Варто відзначити, Toyota надає багато можливостей персоналізувати RAV4. Проте й в базовій версії можна знайти чимало корисних функцій.
Так в базі кросовера можна знайти світлодіодні фари головного світла (навіть із функцією супровідного освітлення «Follow me home») та світлодіодні ДХО, обігрів лобового скла в зоні щіток, а зовнішні дзеркала будуть з електрорегулюванням, обігрівом та складанням.
Комплектація Premium, яка потрапила на наш тест-драйв Toyota RAV4, відрізняється хромованими ручками дверей, решіткою радіатора сірого кольору та 18-дюймовими дисками. Також, як й інші топові версії, на таких комплектаціях встановлені світлодіодні прожекторні фари головного світла, тоновані задні стекла та внутрішнє дзеркало заднього виду з функцією автоматичного затемнення.
Про інтер’єр
Стосовно інтер’єру, то тут навряд чи можна знайти нарікання. Від рівня комплектацій залежатиме хіба що рівень висоти комфорту.
У «базі» пропонується тканинна обробка, у Premium – оздоблення сидінь шкірою з перфорацією. В інших комплектаціях можна знайти й синтетичну шкіру й комбіновану, але кермо у всіх версіях шкіряне.
Єдиним дискомфортом, з яким можна зіткнутись, так це те, що у Premium інтер’єр занадто темний, що особливо незвично вночі й фонова ілюмінація не особливо вирішує проблему. Проте це лише суб’єктивна думка.
Функціональності салону додають всілякі фішки, як електричне регулювання сидінь з пам’яттю на 2 положення (лише у Premium), мультифункціональне кермо й електропривід дверей багажного відділення.
А ось медійна система трохи розчарувала. Хоча на 8-дюймовий екран «медійки» можна вивести інформацію зі смартфона завдяки підтримці Apple CarPlay та Android Auto, проте у звичайному своєму стані вигляд планшетоподібного девайсу малофункціональний.
На відміну від цього, приладова панель доволі функціональна. Й хоча в базі йде лише 4-дюймлвий екран, проте всі інші комплектації можуть насолоджуватись 7-дюймовою версією.
Про безпеку
Не можна оминути й системи безпеки Toyota RAV4, а тут говорити можна багато.
Деякі речі, як електромеханічне стоянкове гальмо або система допомоги під час паркування йдуть вже в базі та є дуже корисними у використанні. ABS, BA, EBD та НАС – все це в наявності для стандартної моделі.
Проте за інші доведеться «полювати» у топових комплектаціях. Система моніторингу «сліпих» зон, системи попередження про поперечний рух спереду та ззаду можна отримати лише в Premium.
Також, для всіх версій (окрім базової) доступний комплекс систем активної безпеки Toyota Safety Sense, куди входять адаптивний круїз-контроль, контроль смуги руху, система розпізнавання дорожніх знаків, автоматичне дальнє світло та навіть система контролю втоми водія.
Враховуючи, що всі подушки безпеки наявні вже від базової версії, то в будь-якій комплектації можна почуватись доволі безпечно.
Навіщо купляти «звичайну» Toyota RAV4?
Питання придбання «негібридного» кросовера має лише фінансове підґрунтя. Хоча так само можна сказати й про купівлю будь-якого автомобіля.
Звичайно, з одного боку є сенс купити новий кросовер Toyota RAV4 в стандартній комплектації (з механікою) за 700 тисяч гривень (20 890 євро), бо найдоступніша гібридна версія коштує від 929 424 грн (27 765 євро).
З іншого боку, купувати «негібридну» версію Premium, яка потрапила на наш тест-драйв Toyota RAV4, за 1 092 368 грн (32 633 євро) не зовсім логічно, адже вона програє гібридним (хоча й менш оснащеним) комплектаціям за витратою пального та розгоном до «сотні».
Звісно, важко сказати як довго можна «відбивати» економією пального різницю в ціні між «гібридом» та «негібридом», проте, якщо думками ви вже дійшли до топових версій, то обов’язково погляньте й на комплектацію Black. Здається, вона точно дозволить виділити ваш «равлик» на дорозі.
Характеристики Toyota RAV4
Двигун | бензин, L4, 1 987 см3 |
Потужність, крутний момент | 173 к.с., 203 Нм |
Трансмісія | Direct Shift CVT |
Привід | Повний |
Максимальна швидкість | 190 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 11,0 с |
Витрата палива | траса – 5,8 л на 100 км,
місто – 8,1 л на 100 км |
Шини | 225/60 R18 |
Дорожній просвіт | 195 |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена | 1745 кг |
Вантажний відсік | 580/1690 л |
Паливний бак | 55 л |
Вартість мінімальна* | 700 016 грн |
Вартість тест. авто * | 1 092 368 грн |
* Вартість на 19.05.2021