Lexus UX є найкомпактнішим кросовером японського бренду. І йому вдалося нас здивувати. Отже знайомимось із найновішим Lexus UX з гібридною силовою установкою.
Lexus вже експериментувала з компактним автомобілем, але перша спроба з хетчбеком СТ вийшла не досить вдалою. Автомобіль так і не став популярним. Для другої спроби японці обрали іншій напрямок, а саме кросовери, що перебувають на піку популярності. Отже новий Lexus UX на сьогодні є найновішим та найкомпактнішим автомобілем японського люксового бренду.
До речі, пізніше 2020 року була представлена й повністю електрична версія Lexus UX 300e (на фото трохи нижче).

Новий Lexus UX побудований на тій самій платформі (GA-C з архітектури TNGA), що і кросовер Toyota CH-R. Автомобілі об’єднує однакова колісна база у 2640 мм, але інші розміри помітно відрізняються.

Наприклад, UX на 130 мм довший (4490 мм), на 10 мм вужчий (1830 мм) та на 35 мм нижчий (1520 мм). А за дизайном між братами по платформі геть нічого спільного. Lexus UX більш пропорційний та помітно красивіший автомобіль. А ще у цій красі ховається титанічна робота інженерів над аеродинамікою.

Тут пророблений кожен елемент. Кузов, бампери, колісні диски, навіть оптика, якщо передня направляє повітряний потік, то задня виконує функцію антикрила, підвищуючи притискну силу. Окрім того, на задній оптиці інженери застосували технології, що прийшли з Формули 1, а саме закрилок Герні (інженера, конструктора і пілота Формули 1 Дена Герні), за допомогою котрого зменшується лобовий супротив повітря при збереженні притискної сили крила.
Перейдемо до тестового автомобіля. Загалом, Lexus UX в Україні продається в одній із чотирьох комплектацій: Eco, Business, Launch та F-Sport. На тест ми обрали кросовер у комплектації Launch вартістю від 1 160 974 грн., адже лише вона має найповніший список нових систем активної безпеки, що входять у комплекс систем безпеки Lexus Safety System+ другого покоління.

Це не лише система запобігання зіткненням PCS (Pre-Collision System), що здатна розпізнавати пішоходів навіть у темряві, а також велосипедистів удень. Наприклад, функція автоматичного гальмування при парковці. Автомобіль самостійно зупиниться, якщо виявить перешкоду, а нею може бути не лише статичний об’єкт, а й домашня тварина та навіть дитина.
Дуже цікава система RCTAB, що попереджає та автоматично застосовує гальма при наближенні об’єктів, що рухаються перпендикулярно ззаду. А саме: при виїзді з місця паркування, коли з боків є інші автомобілі, Lexus UX виявляє перепони, які водій ще немає можливості побачити ні на власні очі, ні за допомогою камери заднього огляду. У мене система зупинила автомобіль, коли виявила велосипедиста, що їхав уздовж запаркованих автівок. Лише у версії Launch Lexus UX має моніторинг сліпих зон і це плюс, адже оглядовість із боків у кросовера не найкраща.
Відзначу й адаптивний круїз-контроль, який є у трьох верхніх комплектаціях. Я особисто не дуже полюбляю цю функцію, і лише за однієї причини. У пологих поворотах, коли ви наближаєтесь до іншого автомобіля, що повільно рухається у сусідній смузі, адаптивний круїз часто визнає його як перешкоду та починає інтенсивне гальмування. Це не лише додає дискомфорту, а й може спричинити неприємну ситуацію, коли за вами їде інший автомобіль, його водій бачить перед вами вільну смугу, тому не очікує на подібний фінт. Але Lexus UX немає цієї вади, в мене у схожих ситуаціях гальма не спрацьовували жодного разу. Напевно, це завдяки системі LTA, що не лише попереджає про з’їзд зі смуги та допомагає утримувати автомобіль у смузі, а ще відслідковує траєкторії руху автомобілів попереду.
Інтер’єр

В інтер’єрі кросовера є спільне з флагманським спортивним купе Lexus LC, який ми вже тестуємо, а саме перемикачі режимів їзди і відключення трекшн-контролю та ESP навколо щитку приладів фактично ідентичні.
Ергономіка Lexus UX чудова, до всіх кнопок та перемикачів легко дістатись та й самі кнопки великі та зручні. Дуже сподобалась ніша між кріслами із кришкою, яку можна відкрити як зі сторони водія, так і пасажира, дуже зручно.
Загалом матеріали, як і належить автомобілю Lexus, преміальної якості, хоча є невеличке виключення. Наприклад, пластик на дверцятах не зовсім вдалий, у випадку коли автомобілем користується жінка з довгими нігтями, біля внутрішніх ручок відкривання залишаються помітні подряпини.

Незважаючи на компактні розміри, в салоні достатньо місця для людей росту вище середнього. Позаду з моїми 177 см навколо залишився простір і в ногах, і над головою. Цікаво, що навіть у нашій недешевій комплектації регулювання передніх крісел механічне. Електроприводи є лише у найдорожчій версії F-Sport.


Багажник UX об’ємом 220 л дуже малий, навіть у сучасних більш компактних хетчбеків об’єм вантажного відсіку складає +/- 300 л. Хоча під підлогою є тимчасове запасне колесо, а для наших доріг, це безсумнівний плюс. Приємно, що майже всі комплектації, окрім базової Eсо, мають електропривід кришки багажника та систему безконтактного відкривання ногою.
Техніка

Стосовно техніки, то Lexus UX це суцільна новинка. У випадку зі звичайним двигуном внутрішнього згоряння, кросовер отримав 2-літровий бензиновий атмосферний двигун нової лінійки Dynamic Force потужністю 150 к. с. Його особливість – висока ступінь стиснення 13:1. Такий UX існує лише з переднім приводом.
Повний привід у моделі є лише у гібридної версії з додатковим заднім електродвигуном. Але такі UX дорожчі, тому в Україні доступні лише під замовлення, час очікування близько трьох місяців.

Гібридна силова установка Lexus UX 250 Hybrid вже четвертої генерації має бензиновий двигун вищезгаданої лінійки Dynamic Force об’ємом 2,0 літри та потужністю 146 к. с., та ще більшою ступеню стиснення 14:1. Про технології, які використовуються у цих двигунах, ми докладно розповідали у тесті нового Toyota RAV4. Але повернемось до UX з електродвигуном, загальна потужність гібридної силової установки сягає 184 к. с. Цього вистачає для досить динамічного руху. Наприклад до 100 км/год, UX 250h розганяється за 8,5 секунди, непоганий показник. Швидко та логічно працює і безступенева трансмісія. Є можливість змінити режим руху, на вибір економічний, нормальний та спортивний режим.
За кермом нового Lexus UX я відвідав етап ЧУ з ралі в Івано-Франківській області, дорогами через Старокостянтинів, Хмельницький, Кам’янець-Подільський та Чернівці. Саме цей маршрут минулого року я подолав на Lexus NX, і за ходовими якостями між моделями ціла прірва. Якщо на нерівному асфальті NX запам’ятався жорсткою та не енергоємною підвіскою, особливо страждали задні пасажири, то UX зліплено з геть іншого тіста. Він готовий навіть до серйозних нерівностей та дефектів покриття. Щодо конструкції, то у Lexus UX звичайна пружинна незалежна підвіска зі стійками McPherson попереду та двоважільна позаду. Додали комфорту і шини з досить високим профілем 215/60 на дисках 17-го діаметру.
Дуже сподобалось і керування UX, яке близьке до нейтрального. Повороти вдавалося проходити досить швидко, при цьому система стабілізації курсової стійкості втручалась дуже делікатно та майже непомітно. Загалом її налаштування дуже сподобались, ESP на сухому асфальті дозволяє навіть невелике ковзання. Така гарна керованість не властива більшості минулих моделей Lexus, але з останніми роками автомобілі бренду стають все більш драйвовими.

І тут немає нічого дивного, адже зараз усі моделі ще під час тестування прототипів потрапляють до груп автомобільних спортсменів, які співпрацюючи з інженерами доводять ходові якості. У випадку з UX інженери багато попрацювали над зменшенням центру ваги та й загалом «схудненням» автомобіля. Наприклад, бокові дверцята кросовера, капот, силова структура переднього бампера та передні крила зроблені з алюмінію, далі більше! Кришка багажника має алюмінієвий каркас та панелі з композитного матеріалу.

У конструкції кузова багато уваги приділили жорсткості, і тут не лише міцні сплави сталі, а передові методи зварювання та склеювання панелей, останнє взагалі аерокосмічні технології.
Ціна за преміум

Lexus UX вийшов надзвичайно вдалим автомобілем, він зберіг комфорт бренду та завдяки гарній керованості дарує справжнє задоволення під час руху. Завдяки таким рисам та цікавій, яскравій зовнішності, автомобіль може привернути увагу і більш молодої аудиторії. Більш того, саме UX на сьогодні є найдоступнішим Lexus в Україні та єдиною моделлю вартістю менше одного мільйона гривень. Так Lexus UX коштує від 994 935 грн. Мінімальний прайс за гібрид 1 079 580 г грн. Тестова версія UX250h у виконанні Launch від 1 250 010 грн.
Lexus UX250 Hybrid |
|
Двигун | бензин, R4, 1987 см3 |
Потужність, крутний момент | 146 к.с., 190 Нм |
Сумарна потужність гібридної системи | 184 к.с. |
Трансмісія | гібридна безступенева |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 177 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,4 с |
Витрата палива | траса – 4,6 л на 100 км, місто – 4,3 л на 100 км |
Шини | 215/60 R1 |
Дорожній просвіт | 160 |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1540/2110 кг |
Вантажний відсік | 220 |
Паливний бак | 43 л |
Вартість мінімальна* | 1 079 580 грн |
Вартість тест. авто * | 1 250 010 грн |
* Вартість на 01.11.2020 для автомобіля з даним силовим агрегатом.
Галерея Lexus UX 2019 року: