Рейтинг літніх шин для кросоверів

Автор: Юрій Дацик | 09 Кві, 2020

Власникам кросоверів, які шукають шини розмірністю 235/60R18, актуальним буде тест літніх покришок, які до сезону «літо 2020» провела Tyres Testing Group.

Протестований Tyres Testing Group (TTG) до майбутнього літнього сезону типорозмір шин 235 / 60R18 дуже популярний серед середньорозмірних кросоверів. В цей розмір взуваються і Audi Q5, і BMW X5, і VW Touareg, і Toyota RAV-4 і т.д. Шинний ринок в цьому типорозмірі цікавий ще й тим, що на ньому можна знайти гуму для самого різного стилю їзди і для різних дорожніх умов. У випадку з даним тестом шин акцент був зроблений на безпеку в умовах щоденної їзди по асфальтових дорогах.

У цьому тесті взяли участь дев’ять моделей шин:

  • Goodyear EfficientGrip SUV
  • Federal Couragia F / X
  • Continental PremiumContact 6
  • Laufenn S-Fit EQ LKO1
  • Michelin Latitude Sport 3
  • Nokian Hakka Blue 2 SUV
  • Pirelli Scorpion Verde
  • Uniroyal Rain Expert 3 SUV
  • Yokohama Advan Sport V105

Переможцем в рейтингу «безпека» стала шина Continental PremiumContact 6. Вона стала першою завдяки відмінним гальмівних властивостей. На мокрому і на сухому асфальті у неї найкоротший гальмівний шлях, який помітно відрізняється від інших шин. Хороші властивості дана модель підтвердила і в інших тестах. У комплексі це і вивело її на перше підсумкове місце і привласнення п’яти зірок безпеки і висновок експертів TTG – «дуже рекомендована».

На другому місці опинилася модель Nokian Hakka Blue 2 SUV. У порівнянні з лідером у неї трохи більший гальмівний шлях, але при цьому машина в цих шинах відмінно керується на мокрому і сухому асфальті. В сумі у цієї Хакки теж п’ять зірок безпеки і оцінка експертів TTG – «дуже рекомендована». Крім того, ця шина в четвірці шин-лідерів тесту має найнижчу вартість, тому вона ще отримала п’ять зірок в рейтингу «ціна/якість».

На подіумі переможців над цифрою три розмістилася шина Michelin Latitude Sport 3. Вона також добре гальмує на мокрому і сухому асфальті і машина в цих шинах відмінно слухається керма і тримається за дорогу на сухому асфальті. Трохи гіршу оцінку ця шина отримала за стійкість до аквапланування, що обумовлено малою глибиною малюнка протектора. Проте ця модель дуже економічна, так як має низький опір коченню. В результаті Latitude Sport 3 заробила чотири зірки «безпеки», чотири зірки в рейтингу «ціна/якість» і останнє слово експертів TTG – «рекомендована» для придбання і установки на автомобіль.

Четверте місце в рейтингу «безпека» зайняла модель Pirelli Scorpion Verde. Вона продемонструвала збалансовані стабільні середні і вищі за середні характеристики у всіх тестах, за що їй присвоїли чотири зірки безпеки і вердикт від експертів TTG – «рекомендована». Але за високу вартість в рейтингу «ціна/якість» дана модель отримала всього три зірки.

П’ята і шоста позиція були поділені між шинами Uniroyal Rain Expert 3 SUV і Laufenn S-Fit EQ LKO1. Uniroyal Rain Expert 3 SUV – це традиційно шина з поліпшеними властивостями в дощову погоду. Вона має в протекторі глибокі і широкі канавки, тому показала відмінну стійкість до аквапланування на прямий і в повороті. Крім того, у неї низький опір коченню. В інших тестах у неї середні і нижчі за середні результати. В результаті отримана не висока оцінка, три зірки «безпеки» та дві зірки за «ціну / якість».

Індонезійська шина Laufenn S-Fit EQ LKO1 слабо гальмує на мокрому асфальті і має такі ж поперечні зчіпні властивості на затяжному повороті. В інших тестах у неї середні характеристики. Зважаючи на такі властивості у неї також три зірки «безпеки». У свою чергу найнижча ціна в даній групі протестованих шин дозволила отримати чотири зірки в рейтингу «ціна/якість».

Сьоме місце у моделі Goodyear EfficientGrip SUV. Чому шина відомого бренду виявилася в середнячках? А тому що це досить застаріла модель, якій вже багато років і яка має застарілий малюнок протектора, зроблений, мабуть, з гумових сумішей минулих поколінь. Замість даної моделі експерти TTG планували протестувати більш сучасну модель Goodyear EfficientGrip Performance, але при покупці рік тому її не вдалося знайти в інтернет-магазинах в даному типорозмірі. Аналіз ринку шин цієї весни також показав, що Performance цього розміру практично відсутній у продажу. Пояснення тут може бути досить просте – вочевидь, через більшої вартості цієї новішій шини її складніше продати в Україні, тому її мало завозять. Варто відзначити, що Goodyear EfficientGrip Performance кілька років тому в тестах TTG займала лідируючі позиції. Така ж розклад сил міг би бути і в цьому тесті. Але Goodyear EfficientGrip SUV виявилася слабшою у всіх випробуваннях, тому і зайняла відповідне місце.

На восьмий і дев’ятій позиціях цього тесту, відповідно розмістилися шини тайванського виробництва Federal Couragia F / X і японська Yokohama Advan Sport V105. Остання шина дуже здивувала експертів TTG, так як зазвичай вироби даного бренду завжди були на більш високих позиціях. Але в даному тесті ці дві моделі шин виявилися в аутсайдерах через помітне відставання від інших шин в багатьох тестах.

Більш докладно про властивості протестованих моделей шин на мокрому і сухому асфальті читайте далі …

* – Ціни на шини вказані середні на момент підготовки матеріалу. Так як вартість шин залежить від поточного курсу валют, то в подальшому зазначена ціна може не відповідати реальній, але при цьому зберігається позиціонування зазначених моделей шин в порівнянні між даними моделями.

 

1. Continental PremiumContact 6

Підсумкова оцінка – 9,4 бала

Шина Continental PremiumContact 6 на мокрому і сухому асфальті має найкоротший гальмівний шлях. По керованості на сухому покритті реакції на повороти керма швидкі і точні. Але пройти лосиний тест на більшій швидкості, ніж у кращої шини на цій фігурі, не виходить з-за трохи великих зносів і заносів, які не завжди дозволяють утриматися в заданому коридорі.

На мокрому асфальті ця шина поступається по керованості лідеру цього виду випробувань лише частки секунди на колі звивистій траси. У поведінці це трохи більші зноси в поворотах і ймовірність невеликих заметів при різкому початку гальмування двигуном, тобто при скиданні газу. Але машина в цих шинах завжди прогнозована і під контролем. За стійкістю до аквапланування в повороті ця шина в числі кращих, а ось на прямий показує середні результати. За рівнем опору коченню ця шина також у середнячках.

Переваги: Недоліки:
  • Гальмівні властивості на мокрому і сухому асфальті
  • Збалансовані високі характеристики
  • Явно виражених недоліків немає

2. Nokian Hakka Blue 2 SUV

Підсумкова оцінка – 9,2 бала

Шина Nokian Hakka Blue 2 SUV по рівню керованості автомобіля виявилася найкращою в цьому тесті літніх шин. На мокрому асфальті вона дозволяє їхати «як по рейках», круті повороти проходить з мінімальними зносом, добре гальмує і машина поводиться цілком передбачувано. На затяжний дузі на високій швидкості знесення якщо і виникає, то відбувається це повільно, тому у водія є час знизити швидкість і стабілізувати автомобіль. За стійкістю до аквапланування Hakka Blue 2 SUV добра в повороті, а на прямий показала результат трохи нижче середнього.

На сухому ця шина дозволяє впевнено здійснювати маневри. На переставці невеликий знос на вході може перерости в невелике знесення на виході, але в цілому машина залишається під повним контролем. За економічності в даній групі шин дана модель в середнячках. В цілому це хороша збалансована шина за хороші «гроші».

Переваги: Недоліки:
  • Керованість на мокрому і сухому асфальті
  •  Збалансовані високі характеристики
  • Явних недоліків немає

3. Michelin Latitude Sport 3

Підсумкова оцінка – 8,7 балів

Шина Michelin Latitude Sport 3 забезпечує хорошу керованість на мокрому і сухому асфальті. На сухому покритті ця шина виявилася одна з кращих. Ця функція дозволяє здійснювати різкі маневри на високій швидкості і лише невеликі зноси коліс передньої осі не дозволяють цій моделі стати абсолютним лідером в цій вправі.

На мокрому покритті Latitude Sport 3 дозволяє здійснювати маневри на таких же високих швидкостях, як і лідери даного випробування. Але в даному випадку менше проявляються зноси і замети, які вимагають від водія майстерності управління кермом і “газом”. А якщо і виникає знесення, то він дуже плавний і машина легко стабілізується зниженням швидкості. Тому на мокрому асфальті керувати машиною в цих шинах дуже приємно. Але через малу глибину протектора програє іншим по стійкості до аквапланування.

За опору коченню, тобто по економічності ця шина одна з найкращих в тесті.

Переваги: Недоліки:
  •  Економічність
  •  Керованість на сухому асфальті
  •  Стійкість до аквапланування

4. Pirelli Scorpion Verde

Підсумкова оцінка – 8,0 бала

Шина Pirelli Scorpion Verde на сухому асфальті при різких маневрах машина не так швидко реагує на повороти керма. При цьому виникає бажання повернути кермо на більший кут, а це спочатку призводить до зносу коліс передньої осі, а потім до заносу. Проїхати лосиний тест на тих же швидкостях, що їдуть лідери тесту, на цій шині не вдається.

На мокрому асфальті Scorpion Verde поводиться в порівнянні з деякими шинами дуже стабільно. Дозволяє здійснювати різкі маневри без небезпечних зносів, а при наявності запасу потужності можна коригувати рух завдяки легким заносам, але це не варто перевіряти в щільному транспортному потоці. Досить ціпка шина і в затяжному повороті мокрої траси.

За гальмівним властивостям і стійкості до аквапланування ця шина в цілому показує середні результати, а по економічності в числі лідерів.

Переваги: Недоліки:
  • Стійкість до аквапланування в повороті
  • Економічність
  • Збалансовані характеристики
  • Висока ціна

5. Laufenn S-Fit EQ LKO1

Підсумкова оцінка – 7,3 бала

Покришка Laufenn S-Fit EQ LKO1 на сухому асфальті Laufenn S-Fit EQ LKO1 забезпечує нейтральну поведінка автомобіля. Дозволяє проходити переставку на досить високій швидкості. Трохи не вистачає точних реакцій, але й нема різких, непрогнозованих зносів і заносів. За гальмівним властивостям на сухому ця шина показала середні результати.

По керованості на мокрому асфальті ця шина не на висоті, хоча і не найгірша. При різких маневрах виникають сильні зноси передніх коліс, тому щоб пройти поворот попередньо треба сильно гальмувати. На затяжний дузі ця шина тримається не погано, а якщо ковзання і починаються, то відбувається це плавно, тому є час на реакції. Гальмівний шлях на мокрому асфальті у цій шини міг би бути і менше.

Незважаючи на невелику глибину протектора показала хорошу стійкість до аквапланування.

Переваги: Недоліки:
  •  Стійкість до аквапланування на прямий
  •  Доступна ціна
  • Незбалансовані характеристики
  • Гальмівні властивості на мокрому асфальті

6. Uniroyal Rain Expert 3 SUV

Підсумкова оцінка – 7,3 бала

Шина Uniroyal Rain Expert 3 SUV найкраща в тестах на аквапланування, що повністю відповідає її іміджу дощової шини. Також вона володіє дуже низьким опором коченню, тому краще за інших дозволяє економити паливо. Але здійснювати маневри на мокрому асфальті на даній шині потрібно на помітно менших швидкостях, ніж на лідерах тесту. В іншому випадку машину виносить назовні повороту. В цілому в мокрою погоду на цих шинах краще їхати без екстриму.

На сухому асфальті автомобіль в цих шинах поводиться краще, більш прогнозований, хоча для виключення глибоких заметів і зносів на переставці потрібно знижувати швидкість або «працювати» на випередження.

Переваги: Недоліки:
  • Стійкість до аквапланування на прямий
  • Економічність
  • Керованість на мокрому асфальті

7. Goodyear EfficientGrip SUV

Підсумкова оцінка – 7,1 бала

Шина Goodyear EfficientGrip SUV при маневрах на сухому асфальті трохи не вистачає точності і швидкості реакцій на повороти керма, хоча в цілому непогана і дозволяє проходити лосиний тест на досить високій швидкості.

На мокрому асфальті EfficientGrip SUV забезпечує досить стабільну поведінку автомобіля, але все ж швидкість проходження траси нижче, ніж у лідерів, і гірше реакції на гальмування двигуном при проходженні поворотів. У затяжному повороті шина також стабільна, а в разі перевищення швидкості в ковзання йде плавно і прогнозовано без будь яких різких, несподіваних заносів і зносів.

Гальмівні властивості у цій шини не дуже високі, що, власне, і не дозволило їй зайняти більш високу позицію в рейтингу «безпека». І у цієї шини ще найбільший показник опору коченню, відповідно, у автомобіля буде більше витрата палива. Хоча ці кілька відсотків складно помітити, але якщо робити розрахунок на тривалий період, то можуть виявитися вражаючі витрати.

Переваги: Недоліки:
  • Керованість на сухому асфальті
  • Гальмівні властивості
  • Економічність

8. Federal Couragia F / X

Підсумкова оцінка – 6,6 бала

Шина Federal Couragia F/-X на сухому асфальті не відрізняється швидкістю і точністю реакцій, але при цьому дозволяє проходити переставку на швидкостях, як у лідерів тесту. Але якщо перевищуєш розумну швидкість, то починаються дуже глибокі, важко контрольовані зноси і заноси.

На мокрому покритті при різких маневрах на шинах Couragia F/X виникають довгі ковзання, які виникають непомітно, реакції на повороти керма невиразні, тому машиною в екстремальних умовах управляти непросто.

Крім того, ця шина має найнижчі гальмівні властивості як на мокрому, так і на сухому асфальті.

Переваги: Недоліки:
  •  Явних переваг немає
  • Гальмівні властивості на мокрому і сухому асфальті

9. Yokohama Advan Sport V105

Підсумкова оцінка – 6,5 бала

Шина Yokohama Advan Sport V105 на сухому асфальті не дозволяє здійснювати маневри на високій швидкості, так як проявляються уповільнені реакції на повороти керма. При перевищенні розумної швидкості машина на цих шинах може піти в глибокий замет.

На мокрій дорозі цю шину не можна назвати самої слизькій, але вона дуже некомфортна, так як при початку знесення виникають сильні вібрації. На затяжний дузі тримається за дорогу нормально і на «скидання газу» забезпечує прогнозована поведінка.

У цій шини низькі гальмівні властивості, особливо на сухому асфальті.

Переваги: Недоліки:
  • Явно виражених не виявлено
  • Керованість на мокрому і сухому асфальті
  • Гальмівні властивості на сухому асфальті

Порівняння характеристик шин:

Читайте також про тест літніх шин 205/55R16 для сезону 2020 року.

Текст: Юрій Дацик, фото Євгена Сокура

Testing Tyres Group (Юрій Дацик, Дмитро Чабан, Євген Сокур).

 





Додати свій коментар















Pin It on Pinterest