У травні 2021 року Nissan почав продажі електричного хетчбека Leaf в Україні й редакції Motorcar пощастило відвідати тест-драйв моделі ще під час її презентації.
Наша редакція вже публікувала фотоальбом про тест-драйв Nissan Leaf, який слідував за офіційною презентацією моделі в Україні, а тепер розповімо детальніше про саму модель та відчуття від електрокара.
Електричний родовід
На відмінну від нових електрокарів, які виникають ледь не щодня, Nissan створив вже другу генерацію Leaf.
Перше покоління Nissan Leaf з’явилось ще у 2010 року й досі є одним із бестселерів на вторинному ринку, й в Україні також. Тоді щоправда ємності батареї 24 кВт-год вистачало хіба на 160 км пробігу й це за найекономнішого використання.
У 2017 році «Ліф» отримав другу генерацію, а з нею новий стиль та нову техніку.
Замість 107-сильного електромотора поставили 150-сильний із крутним моментом 320 Нм. Ємність літій-іонного акумулятора тепер може бути 40 або 62 кВт-год в залежності від версії.
Більш того, у 2020 році електрокар знову вдосконалили, розширивши набір стандартного технічного оснащення, а також змінили вигляд інформаційно-розважальної системи.
Про екстер’єр
Враховуючи, що друга генерація Nissan Leaf, яка була презентована 2017 року, отримала оновлення у 2020 році, автомобіль виглядає сучасно ззовні та всередині.
Для українських споживачів поки пропонується лише одна комплектація N-Connecta, яка, на думку бренду, має задовольнити потребі більшості клієнтів.
Зовнішніми ключовими відмінностями такої комплектації є 17-дюймові легкосплавні диски, тонування задніх вікон, антена «плавник акули», LED передні протитуманні фари та Full LED фари.
Електрокар також відрізнятиметься заднім спойлером та блакитною вставкою в структурі заднього бампера. А ось із вибором кольору доведеться погратися.
У комплектації N-Connecta модель коштуватиме 941 620 грн (щоправда у червоному кольорі), а за інші кольори потрібно доплатити: 7 980 грн за неметалеву фарбу й 13 300 грн за металеву. Перламутрі фарби коштуватимуть 15 970 грн, а двоколірний кузов обійдеться в 26 610 грн.
Про інтер’єр
Звісно, коли сідаєш у Nissan Leaf зовсім не відчувається, що сидиш в якомусь інакшому автомобілі. Більш того, всередині «Ліф», як й належить сучасному електромобілю, має актуальні технології та оснащення.
При цьому, перед очима одразу помітні два дисплеї: перший 7-дюймовий TFT екран відображає технічні данні (запас ходу, швидкість, елементи навігації), а другий 8-дюмовий сенсорний відповідає за кондиціонування, навігацію, медійну систему та виводить зображення з камери заднього виду.
До останньої також можна підключитись через Apple Carplay та Android Auto, щоправда лише по дротам. Й ці додатки краще встановити, адже заводська навігація виглядає дещо скупою.
Сама ж система клімат-контролю, система безключового доступу, підігрів керма та всіх сидінь вже йдуть в комплектації N-Connecta.
Також українським покупцям на вибір пропонується оздоблення салону чорним або бежевим кольором, шкіряне кермо та килимки з подвійною синьою стрічкою. У перелік комфортних деталей також увійшли дзеркало заднього виду з автоматичним затемненням, два підсклянники на центральній консолі та кишені на спинках передніх сидінь.
Багажник ємністю у 435 літрів може бути збільшений до 1176 л при складанні заднього ряду сидінь.
В цілому, на комфорт у електрокарі важко пожалітися.
«Під капотом»
Як вже зазначалось, для українського ринку, в якості технічної начинки «під капотом» пропонується літій-іонна батарея ємністю 40 кВт-год, з якою виробник обіцяє пробіг у 270 км у змішаному режимі або 389 км у місті (за циклом WLTP).
Марка особливо наголошує, що моделі також надається інтелектуальна педаль e-Pedal, з якою можна пришвидшуватись й гальмувати лише однієї ногою (тобто без натискання педалі гальм).
Фактично, це означає, що для підтримання швидкості потрібно постійно тримати педаль акселератора натисненою. А якщо її відпустити, то машина не буде їхати накатом, а різко зупинятиметься до повної зупинки, ніби ви тиснете на гальма. Це дозволяє системі рекуперації ефективніше накопичувати енергію й продовжувати дальність поїздки.
Серед інших технологій можна відзначити систему ефективного використання тепла для обігріву салону Heat Pump та вбудований зарядний пристрій 6,6 кВт, який зарядить автомобіль за 7 годин 30 хвилин від звичайної побутової розетки.
У електрокара також є роз’єм для швидкої зарядки 50 кВт CHAdeMO, завдяки якому від 20% до 80% заряд батареї можна відновити приблизно за 60 хвилин.
Синхронний мотор потужністю 150 к.с. та 320 Нм крутного моменту забезпечить розгін від 0 до 100 км/год за 7,9 секунд, а максимальна швидкість становить 144 км/год.
Про безпеку
Загалом в українській комплектації для Nissan Leaf надається понад 20 систем безпеки, серед яких варто виокремити інтелектуальний круїз-контроль, системи автоматичного перемикання світла, контролю смуги руху, попередження про перехресний рух позаду, моніторингу «сліпих зон» та екстреного гальмування.
Проте також варто відзначити, що електрокар обладнаний системами контролю втоми водія, контролю тиску в шинах, а також 6 подушками безпеки (фронтальні, бокові передні та шторки безпеки).
Важливо й знати, що виробник надає гарантію у 8 років (або 160 тисяч км пробігу) на ємність батареї.
Як їде?
Звісно, аби переконатися у всіх перевагах Nissan Leaf, після презентації редакція Motorcar змогла випробувати всі перелічені технології.
Для тест-драйву був наданий повністю зарядний електрокар й тестовий маршрут Київ – Бородянка – Катюжанка – Димер – Вишгород. Тобто приблизно 124 км заміської незавантаженої траси.
Після подорожі цим маршрутом у електрокара залишився ще заряд на 106 км, або 39 % заряду акумулятора, чого вистачило для повернення до Києва.
Таким чином, цифра 270 км у змішаному циклі виглядає досить реальною й повної зарядки в режимі «дім-робота-дім» має вистачити на робочий тиждень.
Навіщо купувати
Придбання електричного автомобіля стає все ближчою подією для автомобілістів, тим більше що вже за десяток років в Європі нові машини із ДВЗ взагалі заборонять продавати.
Замість них продаватимуться батарейні електрокари або електрокари на водні. Є ще ймовірність переходу на е-пальне, але поки воно ще у розробці.
Отже, над купівлею електрокара потрібно вже принаймні замислитись.
Як на тлі інших виглядає Nissan Leaf? Якщо розглядати новий електрокар, то він звісно дорожчий за вживані та відремонтовані «Ліфи» першого покоління, які довгий час були бестселерами на ринку вживаних електрокарів.
Звісно, з ціною майже в один мільйон гривень новий Nissan Leaf програє навіть тому ж новому кросоверу Juke, який наша редакція нещодавно також тестувала.
Швидше за все, новий «Ліф» варто розглядати, як другий автомобіль у родині для пересування виключно містом й заряджання вночі від домашньої розетки. Але, можливо, для тих, хто вже зараз пройде електрифікацію сімейного автомобіля, пізніше буде простіше повністю перейти на електромобілі.
Характеристики Nissan Leaf
Двигун | Синхронний мотор |
Потужність, крутний момент | 150 к.с. та 320 Нм |
Трансмісія | 1-ступеневий редуктор |
Привід | Передній |
Максимальна швидкість | 144 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 7,9 с |
Шини | 215/50 R17 |
Дорожній просвіт | 155 мм |
Кузов | хетчбек |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена | 1 640 кг |
Вантажний відсік | 435/ 1 176 л |
Батарея (ємність) | 40 кВт*год |
Вартість мінімальна* | 941 620 грн |
Вартість тест. авто * | 968 230 грн |
* Вартість на 25.11.2021