Пікап Nissan Navara з’явився майже 40 років тому, проте й досі залишається підкорювачем доріг та шляхів поза ними. Наша редакція протестувала автомобіль й пропонує його детальний огляд моделі.
Й хоча роком створення першого покоління Nissan Navara вважається 1985 рік, коли з’явилась модель D21, проте сам виробник вважає, що родоначальником моделі були ще пікапи 1935 року, а потім саме Nissan першим зайшов у клас середньовантажних пікапів King Cab й сталося це у 1977 році.
Після D21, компанія встигла розробити генерації D22 та D40 й саме з останнім представили інноваційну С-канальну систему кріплення вантажів у 2005 році.
На разі, з 2014 року представлена четверта генерація пікапа D23, й на цьому пікапі вантажопідіймальністю одна тонна вперше була використана багатоважільна пружинна задня підвіска.
Саме цю версію й протестувала наша редакція, а фотогалерею тест-драйву ми вже публікували.
Брутальний екстер’єр
Фактично, зовнішність сучасного пікапа Navara сформувалась ще при оновленні попередньої генерації D40, адже в екстер’єрі актуального покоління не сталося суттєвих змін.
Проте не можна не сказати, що пікап виглядав неактуально. До речі, Navara дуже часто продавався під іншими назвами (у Америці – Frontier) або навіть марками: Mercedes випускав на його базі свій X-клас (проте тепер зупинив виробництво) , а Renault (як партнер Nissan у спільному альянсі) досі випускає пікап Alaskan.
Звісно, на колір й смак товариш не всяк, але саме Navara у цій трійці, на нашу думку, має найбрутальніший екстер’єр. І його можна зробити ще брутальнішим, якщо додати ще більше додаткового обладнання, як наприклад пропонує підрозділ японського виробника в Австралії, де була створена версія Nissan Navara Off-Roader AT32.
Проте, наявність LED фар, хромованої решітки радіатора, рейлінгів, бокових підніжок та хромованого заднього бампера додають пікапу певного осучаснення.
За цими ж ознаками, наприклад, також можна розрізнити й дві комплектації, які продаються в Україні: Tekna та Platinum. Хоча топову версію простіше ззовні відрізнити за наявності тонування задніх вікон та 18-дюймових дисків.
Аскетичний салон
В салоні можна знайти доволі простий та аскетичний інтер’єр: тут не знайдеться цифрова панель приладів чи великий тач-скрін медійної системи. Більш того у комплектації Tekna пропонується монохромний дисплей на панелі приладів.
Але все це грає на користь практичності. Згадайте, для цього розроблений цей автомобіль. В першу чергу це робочий автомобіль, який має стати таким собі пересувним офісом.
Й всередині пікапа можна знайти чимало місць, де можна зберігати документи. В салоні також доступні розетки розетки 12V, до яких наприклад можна підключити (через інвертор) ноутбук, а також у наявності є й роз’єм USB.
Керування телефоном також можна здійснювати через Bluetooth завдяки виведеним на кермо кнопкам управління. В наявності маються й Android Auto та Apple CarPlay.
Отже, все необхідне для сучасного автомобіля присутнє, а якщо звернути увагу, що в пікапі також є двозонний клімат-контроль, регулювання сидіння водія у 8-ми напрямках, система безключового доступу та підігрів передніх сидінь, то знаходження в цьому пікапі майже нічим не відрізняється від відчуттів у звичайному седані.
Але є одне але.
Це не сітікар
80-річна історія будівництва пікапів дозволили виробнику створити автомобіль, на який дійсно можна покластися у будь-яких умовах.
Nissan Navara побудований, звісно, на рамній конструкції, виконаній з високоміцних марок сталі для забезпечення кращої жорсткості при крученні.
При цьому, пікап здатний перевозити більше однієї тонни вантажу (1 040 кг або 1 065 кг в залежності від коробки передач) та буксирувати причеп вагою до 3,5 тонн.
Також автомобіль оснащений багатоважільною пружинною задньою підвіскою та має дуже гарні кути в’їзду (31 °) та з’їзду (27 °).
Потрібно сказати, що за весь час тестів ми не зустріли жодної перешкоди для «Навари»: чи то просто пересічна місцевість, чи то пісок, чи то ліс. Фактично, цей пікап може проїхати будь-яким напрямком без наявності там підготованої дороги.
Завдяки мінімальному кліренсу в 223 мм, можна не хвилюватись, що автомобіль десь застрягне. А крім того, виробник обіцяє, що Navara подолає також й брід у 600 мм.
Помічники в дорозі
Navara традиційно отримав чимало помічників для водія: зокрема, системи допомоги при старті вгору та допомоги під час спуску дозволяють впевненіше долати пагорби й запобігати відкочуванню назад під час старту.
При цьому, повний привід пікапа теж можна регулювати трьома режимами руху – 4WD High для легкого бездоріжжя, 4WD Low для піску, снігу або серйозної багнюка, а 2WD зменшить витрати пального на асфальтовому покритті.
А якщо поставити спеціальну позашляхову гуму, то якості пікапа можна суттєво покращити, а враховуючи встановлений електронний диференціал підвищеного тертя (eLSD), можна буде долати й нескладні перешкоди в режимі 2WD.
Всі ці системи присутні в обох комплектаціях, й в «базу» також входять система стабілізації автомобіля (ESP), антиблокувальна система гальмування (ABS), електронна система розподілу гальмівного зусилля (EBD) та система допомоги при екстреному гальмуванні (Brake Assist).
Що під капотом?
В Україні пропонується лише 2,3-літровий дизельний двигун, який відрізняється потужністю в залежності від коробки передач.
Разом із шестиступеневою механічною коробкою силовий агрегат видає 163 к.с. та 425 Нм крутного моменту, а при семиступеневому автоматі доступні вже 190 к.с. та 450 Нм.
При цьому, для машини вагою у понад дві тони, має непогані витрати пального: під час наших тестів на трасі був досягнутий показник у 7,1 літра на 100 км, а у місті було звичайно більше – 10,8 літрів/100 км.
Але варто пам’ятати, що при купівлі пікапа Navara купується не просто позашляховик, але й автомобіль із вантажною платформою, здатний перевозити тону вантажу, а також потужний буксирувальник, спроможний взяти причеп вагою до 3,5 тони.
Навіщо купляти Navara?
Звісно, придбання пікапа має збігатись з певними планами на використання його переваг перед іншими автомобілями. Це явно не автомобіль для міста й щоденних поїздок у трафіку, хоча може ним бути за бажання.
Navara, який отримав свою назву від північного регіону Іспанії (Наварра), створений більше для мандрівок й може надати власнику впевненості, що той може проїхати будь-якою місцевістю.
При цьому, пікап має всі сучасні атрибути автомобіля: 8-дюймовий сенсорний дисплей з навігацією, можливість підключення пристроїв Android або iOS й інтелектуальну систему кругового огляду (в топовій комплектації), яка можна знадобитись як при паркуванні на щільних міських парковках, так й при подоланні перешкод на бездоріжжі.
Ціни в Україні
Хоча пікапи в нашій країні не такі популярні, як скажімо в Америці, де останніми роками Navara продається накладами у 80 тисяч примірників, проте й в Україні цей автомобіль може знайти своїх прихильників, як на корпоративному ринку, де цей автомобіль може бути незамінним на пересічній місцевості, так й в індивідуальних господарствах.
На разі в нашій країні ще можна купити автомобілі 2019 року виробництва й ціна зараз зі знижкою починається від 934 620 грн. за комплектацію Tekna на «механіці» та за 1 156 270 грн. за Platinum New на автоматі.
Вже нові пікапи йдуть в одній комплектації Platinum за ціною від 1 137 020 грн.
Така ціна співставима з вартістю середньрозмірного кросовера у топовій комплектації, проте якщо метою придбання є не просто подолання тротуарних бордюрів, а серйозніші задачі, як буксирування причепів (яхти чи коневозу) або будівельних матеріалів у багажнику, то переваги Navara відчуються одразу.
З огляду на невелику кількість конкурентів на нашому ринку Nissan Navara може стати гарним вибором для будь-якого серйозного виклику.
Технічні характеристики Nissan Navara |
|
Двигун | диз., 2299 см3 |
Потужність | 190 к.с., 450 Нм |
Трансмісія | 7-ступенева автоматична |
Привід | повний |
Максимальна швидкість | 180 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 11,2 с |
Витрата палива | траса 7,1 л на 100 км
місто – 10,8 л на 100 км |
Шини | 255/60R18 |
Дорожній просвіт | 223 мм |
Кузов | пікап |
Дверей/місць | 4/5 |
Маса споряджена | 2 135 кг |
Максимальна вантажопідіймальність | 1 040 кг |
Максимальна дозволена маса причепа з гальмами | 3500 кг |
Паливний бак | 73 л |
Вартість мінімальна* | 934 620 грн |
Вартість тест. авто. * | 1 156 270 грн |
*Вартість на 01.09.2020 р.