2020 рік для SEAT був напруженим на оновлення моделей, серед яких і модернізація популярного SUV’а Ateca. Актуалізовані технології та оновлений зовнішній вигляд покликані привести дизайн і характеристики автомобіля у відповідність з новішим і великим Tarraco та абсолютно новим хетчбеком Leon.
Ateca – одна з найбільш продаваних моделей SEAT, яка пропонує гармонійне поєднання стилю, простору, якості, задоволення від водіння і привабливої ціни, за що і отримала звання AutoBest 2017 року.
Перший SUV марки зняв із порядку денного питання про виживання іспанського виробника, коли був запущений у виробництво. І якщо важливість появи кросоверів у лінійках деяких виробників можна й переоцінити, але не у випадку Seat. Хронічна нестача у іспанців чого-небудь із формами SUV означала, що бренд був відсутній фактично на половині автомобільного ринку.
Ateca заткнув цю прогалину і зробив це стильно. Але тепер на ринку є безліч нових висококласних конкурентів, і зовсім нові, як Nissan Qashqai, не за горами.
Комплектації в Україні
У процесі оновлення SEAT зосередився в основному на додаванні цінності Ateca, зберігши при цьому речі, які зробили цей SUV таким привабливим. Таким чином, з оновленою зовнішністю він досі виглядає круто, його кабіна залишається такою ж практичною, як і раніше, й за балансом якостей автомобіль знаходиться на одному рівні з кращими представниками свого класу.
Моделі початкового рівня не були оснащені розкішно, але тепер за 758 500 грн без доплати в варіанті Style можна отримати 2-зональний клімат-контроль, запуск двигуна кнопкою, підігрів передніх сидінь і керма, 8,25-дюймовий сенсорний дисплей і сім подушок безпеки, а також 17-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні фари і задній парк-пілот, що дуже непогано за цю ціну.
Версія Style Plus (+28 700 грн) додатково оснащена камерою заднього виду, сервоприводом багажних дверей, автоматом фар і двірників та поліпшеними кріслами. В цьому ракурсі іспанська SUV-інтерпретація виглядає досить сенсаційно, хоча ви не отримаєте такого важливого обладнання, як автомат гальмування, утримання смуги та адаптивний круїз-контроль, які навіть поки недоступні як опція.
У той час, як ми очікуємо до продажу новий Leon, донором платформи для Ateca було його попереднє покоління.
У всіх продаваних у нас версіях приводяться виключно передні колеса, в той час як дизельні виконання, як очікується, будуть пізніше поставлятися з повним приводом на основі муфти Haldex і встановленою складнішою задньою підвіскою. Передньопривідні обходяться дешевшою торсіонною балкою ззаду.
Проте відмова від системи 4х4 допомагає зменшити споряджену масу автомобіля – цілих 160 кг. А ось заощадити на коробці передач не вийде – всі версії в даний час поставляються до нас з 7-ступінчастою коробкою-автомат із подвійним зчепленням.
Про тестову версію
Я витратив тестовий тиждень на 1,5-літрову бензинову чотирициліндрову модель з турбонаддувом і вважаю, що це той двигун, який добре підходить під розв’язувані Ateca повсякденні завдання. Він вміло поєднує в собі продуктивність і економічність, забезпечуючи вражаючі 150 к.с. і 250 Нм крутного моменту. Tаким чином моторизована версія Ateca в спринті від 0 до 100 км / год укладається в 8,6 секунд.
Однак автоматична коробка передач іноді буває трохи задумливою. Коли ви спробуєте використати розрив у потоці або енергійно виходите на обгін, обороти двигуна різко зростуть, оскільки трансмісія щосили намагається зрозуміти, яку передачу вибрати.
І все ж найчастіше агрегат плавно тасує передавальні числа в пошуках найбільш економічного алгоритму функціонування. 1,5-літровий агрегат також поставляється з розумною системою деактивації двох циліндрів, що дає SEAT підставу заявляти про середню витрату палива 6,5-7,1 л/100 км. На практиці, на таку цифру можна без праці вийти на шосе, але й в місті 8 л/100 км не буває недосяжними.
Як їде Ateca?
Тоді як в центрі уваги для SUV, як правило, практичність і зручність використання, але Ateca також дуже переконлива і в їзді. Модель щосили намагається не йти далеко від Leon в своїй їздовий слухняності, і, хоча кузов у поворотах і перелаштуваннях робить коливання з більшою амплітудою, цей іспанець чеського виробництва тримається куди ближче до легковиків, ніж до компактних SUV.
Ateca не відчувається ні важким, ні громіздким, і в цьому не в останню чергу заслуга надійного зворотного зв’язку і прямоти, які забезпечує електропідсилювач керма. І з яким, в свою чергу, гарантований такий же впевнений стиль водіння, який характерний практично кожному автомобілю, зробленому на платформі MQB Volkswagen Group.
Їзда сприймається трохи жорсткою на низьких швидкостях, проте Ateca не дозволяє собі переходити через кордон комфортабельності завдяки підвісці, що добре демпфірує. Для високого кузова контроль за ним дуже хороший, що означає більш високі швидкості в поворотах без кренів та підскакувань.
Про дизайн
Той же трюк, що з двигунами й шасі, Seat виконав з екстер’єром та інтер’єром Ateca, просто запозичивши його у добре прийнятого Leon. А це чисті та лаконічні лінії, збалансовані пропорції зовні, з типовим для кросовера піднесеним кузовом, що натякає на велику витривалість.
Всередині дизайн у ще більшому ступені мінімалістський та не дуже збудливий. Він добре підійшов би німцеві, але не автомобілю з берегів Середземномор’я. Тут до нудьги все логічно і передбачувано. Але, принаймні, це робить життя з Ateca дуже легким.
Матеріали верхньої частини приладової панелі м’які та на вигляд високої якості, але погляд вниз виявляє на центральній консолі та дверях місцями жорстку й чутливу до подряпин пластмасу.
Це, звичайно, не відлякає клієнтів, які знають, що все має ціну. Але слід зазначити, що рівень якості інтер’єру в VW Tiguan вищий, але це й значно дорожчий автомобіль. А враховуючи, що Ateca використовується в основному в якості сімейного перевізника, дешевизна і зносостійкість – це не так уже й погано.
Свіжість інтер’єру
Оновлення SEAT для інтер’єру Ateca досить стримані – вони обмежені оновленням дверних карт, новим кермом та свіжої оббивкою. Найважливішою новинкою всередині стала мультимедійна система і вона чудово проста у використанні.
Екран також став трохи більшим, а фізичні кнопки в топ-версіях були замінені тактильними сенсорними кнопками по його периметру, що робить весь пристрій більш пласким.
Усередині Ateca пропонує пристойного розміру внутрішній простір, з конкурентоспроможним місцем для ніг ззаду і з надлишком над головою завдяки високій лінії даху. Багажний об’єм характерний для лідерів класу і досягає 510 л (або 485 літрів в моделях з 4х4).
Загалом, якщо ви шукаєте сімейний кросовер, зручний в управлінні, практичний і недорогий, Ateca може стати тим автомобілем, який вам буде часто корисний. У будь-якому випадку, він, безумовно, зберіг своє місце в якості одного з лідерів у дуже конкурентному класі компактних SUV.
Підсумок
SEAT Ateca був названий на честь маленького іспанського містечка, але після оновлення нічого провінційного ви в ньому вже не знайдете. Це справжній продукт міської цивілізації, якому зрідка доводиться вибиратися на природу.
Чотири роки по тому Ateca й досі виділяється як талановитий універсал у класі компактних SUV. Він налаштований дарувати задоволення від їзди, помірно функціональний і завдяки формуванню комплектацій спеціально для України стримано оцінений в прайс-листах.
І, з урахуванням останніх оновлень стилю і технологій, він залишається привабливим варіантом для сімейних покупців. Тому немає об’єктивних причин не включити його в топ-лист купівельних переваг.
Технічні характеристики SEAT Ateca 1.5 EcoTSI DSG
Двигун | бензин, турбо, 1498 см3 |
Потужність | 150 к.с., 250 Нм |
Трансмісія | 7-ступенчатая автоматична (DSG) |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 200 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,6 с |
Витрата палива | траса – 6,5 л на 100 км |
місто – 8,0 л на 100 км | |
Шини | 215/55 R17 |
Дорожній просвіт | 180 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1333/1940 кг |
Вантажний відсік | 510/1604 л |
Паливний бак | 50 л |
Вартість мінімальна* | 758 500 грн |
Вартість тест. авто. * | 876 310 грн |
*Вартість на 16.02.2021 р.
Галерея Seat Ateca 2020 року: