Suzuki Vitara: на що здатен оновлений кросовер?

Автор: Євген Сокур | 17 Чер, 2020

Тестуємо оновлену Suzuki Vitara, що отримала новий літровий турбодвигун та сучасні системи безпеки.

На початку повернемось до 1988 року, саме тоді було презентовано першу генерацію Suzuki Vitara. Це був рамний позашляховик із жорстким підключенням повного приводу. Окрім того, Vitara випускали у трьох та п’ятидверному кузовах, була й версія кабріолет. У 1997 році Vitara пішла на спокій, а її місце зайняв наступник – Grand Vitara. Незважаючи на додаток Grand, автомобіль зберіг колісну базу та трохи збільшився у розмірах.

Suxzuki Vitara 30th Anniversary
Suxzuki Vitara 1988

Лише версія Suzuki Grand Vitara XL-7, що у першу чергу створили для ринку Нового Світу, суттєво відрізнялась довжиною кузова та колісної бази. У другому поколінні, що з’явилась у 2005 році, Grand Vitara вже помітно зросла, а Suzuki фактично залишилась без позашляховиків у компактному сегменті.

Звісно ми пам’ятаємо про Jimny, перший тест цього нового покоління позашляховика ми вже провели на початку року, але це субкомпактна машина, яка лише завдяки запасному колесу на задніх дверцятах перевищує розміри японський кей-карів. Нарешті, у 2013 році на Франкфуртському автосалоні було представлено концепт Suzuki iV-4, а також запевнення Suzuki, що через два роки світ побачить схожий серійний кросовер.

Suzuki iV-4
Концепт Suzuki iV-4

Отже у 2015 році, коли з’явилась серійна Vitara другої генерації, цей пробіл було заповнено. За схожих розмірів та дизайнерських рішень, модель позбулася рами, перетворившись у звичайний кросовер. Більш того, це перша Vitara в історії Suzuki, яку можна придбати і в монопривідному виконанні.

Suzuki Vitara 2019 року

Сьогодні ми тестуємо оновлену Suzuki Vitara другої генерації, що з’явилась в Україні цього року. Під час презентації моделі нам вдалося спробувати повнопривідну версію. Тому для тесту ми обрали монопривідну Vitara з «автоматом» та абсолютно новим 1,0-літровим турбодвигуном потужністю 112 к.с. із крутним моментом у 170 Нм. Комплектація максимальна – GLX. Вартість від 679 400 грн, адже саме тут можна зустріти нові для Vitara системи активної безпеки.




Що змінилося?

Suzuki Vitara 2019 року

Відмітимо, що за простором салону та місткістю багажного відсіку змін звісно не відбулося, а ми почнемо з новинок.  Загалом Suzuki Vitara і на п’ятий рік існування виглядає дуже яскраво, тому фундаментальних змін у зовнішність не внесли. А ті незначні доопрацювання легко побачити завдяки нашим порівняльним фото.

У передній частині головне оновлення – решітка радіатора. Вона стала п’ятисекційною та трохи нагадує заряджену Suzuki Vitara S. Є зміни у передньому бампері та фарах головного світла.

А от денні світлові вогні, покажчики повороту у зовнішніх дзеркалах, безключовий доступ та рейлінги на даху були у топ-версії Vitara і до оновлення.

Suzuki Vitara 2019 року

З боків можна помітити колісні диски іншого дизайну. З’явились два нових кольори. А люк став ще більшим, перетворившись на повноцінний панорамний дах.

Suzuki Vitara 2019 року

Ззаду новий бампер, що отримав об’єднану в один корпус «протитуманку» і ліхтар заднього світла. Геть інша задня оптика, ліхтарі не лише змінили зовнішність, тепер вони світлодіодні та й більш масивні. Коротшою стала антена радіоприймача на даху.




Про інтер’єр

Suzuki Vitara 2019 року
Suzuki Vitara 2019 року

Інтер’єр на перший погляд не змінився. Суттєві зміни лише у приладах, що отримали більші циферблати та нарешті кольоровий та дуже інформативний екран маршрутного комп’ютера. Але його керування не змінили, щоб змінювати параметри дисплею та гортати меню треба натискати “палку-кнопку” праворуч на приладах, досить незручно.

Suzuki Vitara 2019 року
Приладова панель Suzuki Vitara 2019 року

За численними побажаннями власників Vitara в кросовері з’явився штатний підлокітник, що регулюється. Але це зручне та корисне приладдя лише у середні та максимальній комплектації. В топ-версії його оздоблено шкірою.

Мультимедійна система з сенсорним 7-дюймовим дисплеєм без змін, вона присутня з середньої версії, підтримує Apple CarPlay та Android Auto, в «топі» її доповнено навігацією.




Оновлена безпека

Suzuki Vitara 2019 року

Набагато більше оновлення торкнулось електронних систем комфорту та безпеки. Загальна кількість нових та доопрацьованих систем у Vitara сягає семи. Серед них і утримання у смузі, а також попередження про виїзд зі смуги руху.

Одна з систем, що у Vitara з’явилась вперше – моніторинг сліпих зон. Це дуже ефективна та корисна функція, але на жаль, вона  є лише у максимальній комплектації. Цікаво, що при появі авто у сліпій зоні, автомобіль сигналізує світловою індикацією у дзеркалі заднього огляду, а от якщо спробувати повернути у зайняту смугу, спрацює ще і звукова сигналізація. Саме таку схему спрацювання ми зустрічали у тесті нового Subaru Forester, але це геть інший за класом автомобіль, за зовсім інакші гроші.

 Suzuki Vitara 2019 року

Комфорту додасть і адаптивний круїз-контроль, що отримав функцію повної зупинки. Більш того, круїз поєднано з системою Stop&Start, тому при зупинці Vitara вимикає двигун.

Інша система, що є дуже зручною у місті – попередження про перехресний рух автомобіля позаду. Він допоможе уникнути зіткнення при виїзді заднім рухом, коли з боків є інші припарковані автівки. За допомогою датчиків парктроніку система сканує простір із кутів та попередить про наявність автомобіля, який водій візуально може не бачити.

Доопрацювали і систему автоматичного гальмування при ризику зіткнення Dual Sensor Brake Support. Тепер DSBS спирається на дані не лише радару, а й монокулярної камери. Система здатна розпізнати не лише автомобілі, а й пішоходів.




Праця над помилками

Suzuki Vitara 2019 року

Звісно, при появі другої генерації Suzuki Vitara не уникнули дитячих хвороб. Головна з них – погане закриття дверцят. На це постійно скаржились як власники Vitara, так і журналісти під час тест-драйвів.

З оновленням конструктори виправили проблему з боковими дверцятами. Як запевнили нас у Suzuki, проблема була в обмежувачах дверцят, з новими вони зачиняються дуже легко, фактично без зусиль. Більш того, власники дорестайлінгових Vitara, замовивши обмежувачі від оновленої версії, можуть позбутися цієї хвороби і у себе. А от задню ляду і досі можна зачинити не з першого разу.

Можливо вже у наступній генерації кришку багажного відсіку навчать зачинятись із першого разу. Окрім того, при діагональному вивішуванні, чи парковці одним колесом, наприклад, на бордюрі, залишився незначний перекіс кузова. Проміжки отвору п’ятої двері нерівномірні, а зачинити її ще важче.




Нове «залізо»

Suzuki Vitara 2019 року
Suzuki Vitara 2019 року

З оновленням Suzuki Vitara очікувані зміни торкнулись техніки. Японські інженери відправили на пенсію атмосферний 1,6-літровий мотор потужністю 117 к.с. А от турбодвигун BoosterJet об’ємом 1,4-літри на 140 к. с. та тягою у 220 Нм залишився без змін. Саме його встановлювали в заряджену версію Vitara S, яку ми вже тестували, зараз двигун можна обрати і для двох інших комплектацій. Це гарне рішення, адже «еска» була найдорожча, з появою цього двигуна у середній комплектації, найшвидша Vitara стала доступнішою.

Але головна цікавинка, безсумнівно, трициліндровий 1,0-літровий турбодвигун BoosterJet. Його потужність 112 к.с. це на 5 «конячок» менше за атмосферного попередника, втім за іншими показниками новинка попереду. Наприклад, крутний момент турбомалюка – 170 Нм, що на 14 Нм більше, але головне, що пік моменту доступний у значно більшому діапазоні з 2000 до 3500 об/хв, тоді як атмосферний двигун видавав максимум тяги на 4400 обертах. У місті літрова Vitara помітно жвавіше, вона раніше виходить на пік тяги та добре прискорюється зі старту. А от на швидкостях ближче до сотні, її запал згасає. Саме тому динаміка розгону до 100 км/год у Vitara з новим двигуном 1,0 л та старим 1,6 л не змінилась. Версія з «автоматом» та моноприводом витрачає на це 12,5 с до 100 км/год.

За витратами палива Vitara з літровим двигуном цікавіша. Міське споживання бензину складає 6,6 л на 100 км, це одразу на 1 л менше ніж з 1,6-літровим попередником. Поза містом різниця не така суттєва, Vitara з BoosterJet споживає 5,1 л на 100 км, це на 0,4 л менше атмосферного двигуна. Під час тесту витрати палива змогли приємно здивувати. За умов пустого міста та дуже обережному русі без різких прискорень, я вийшов на показники 4,8 л на 100 км.




А що на бездоріжжі?

Suzuki Vitara 2019 року

Під час презентації оновленої Suzuki Vitara було вдосталь часу та перепон, щоб випробувати і повнопривідну версію кросоверу. З рестайлінгом змін у фірмову трансмісією All Grip не внесли і це зовсім непогано. Серед компактних кросоверів, на мою думку, у Vitara одна з найкращих повнопривідних систем. Вона досить жваво реагує на проковзування того, чи іншого колеса та за допомогою системи стабілізації курсової стійкості розподіляє крутний момент до інших коліс що мають зчеплення з поверхнею.

Окрема подяка конструкторам автомобілю за можливість фактично позбутися електронного повідку, так-так, я маю на увазі – ESP. Система стабілізації курсової стійкості тут хоч і не вимикається зовсім, але втручається лише у крайніх випадках. Принаймні, на ґрунтових дорогах автомобіль можна тримати у керованому заносі та у ковзанні  проходити повороти.

Suzuki Vitara 2019 року

Справжній автомобіль для задоволення! Звісно в таких режимах надовго Vitara не вистачає, хвилин 5-7 дуже активного драйву призводить до перегріву міжосьової муфти і автомобіль на деякий час залишається монопривідним. Втім у таких умовах це дуже гарний показник для серійного автомобіля.




Що дало оновлення?

Suzuki Vitara 2019 року

Плановий рестайлінг Suzuki Vitara дозволить втриматись у лідерах продажів у своєму сегменті. Автомобіль із новим двигуном став помітно економічним, та динамічнішим у місті. Для частих заміських вояжів краще підійде версія з 1,4-літровим турбодвигуном, тим більше, що з ним Vitara тепер можна придбати у більш простих, а значить дешевших комплектаціях. Сильні сторони Vitara цікава зовнішність, досить просторий салон, місткий багажник, гарний повний привід, швидко працююча автоматична трансмісія, енергоємна підвіска, великий вибір версій та модифікацій. Є і слабкі риси, як недостатня шумоізоляція, проблеми з закриттям багажнику та мінус, що модель отримала з оновленням – відсутність запасного колеса. Але останнє можна виправити, замовивши запаску окремо, при купівлі кросовера.

Щодо вартості, то базову (GL) Suzuki Vitara з літровим двигуном та механічною коробкою швидкостей можна придбати лише за 485 600 грн. З автоматичною трансмісією Vitara є у наявності починаючи з середньої комплектації GL+, її вартість від 528 400 грн. При цьому зараз діють непогані знижки на моделі 2019 року.

Ціни на 1,4-літрові вже стартують з 555 900 грн за монопривід, а за аналогічну Vitara з “автоматом” треба віддати 616 100 грн.  Максимальна ж версія GLX коштуватиме 679 400 грн.

Технічні характеристики та ціна

Suzuki Vitara
Двигун бензин, R3, 998 см3
Потужність 112 к.с., 170 Нм
Трансмісія 6-ст. АКШ
Привід передній
Максимальна швидкість 180 км/год
Розгін 0–100 км/год 12,5 с
Витрата палива траса – 5,1 л/місто – 6,6 л на 100 км
Шини 215/55 R17
Дорожній просвіт 185
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1180/1730 кг
Вантажний відсік 375/1120 л
Паливний бак 47 л
Кількість зірок EuroNCAP 5
Вартість мінімальна* 528 400  грн
Вартість тест. авто * 679 400 грн

* Вартість на 09.05.2019.

Галерея Suzuki Vitara 2019 року:
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур
Фотограф: Євген Сокур





Додати свій коментар















Тест-драйв кросовера Suzuki Vitara
Коли з'явилось перше покоління Suzuki Vitara?

Перше покоління Suzuki Vitara випускалось з 1988 року

Скільки генерацій було у кросовера Suzuki Vitara?

Кросовер Suzuki Vitara має дві генерації

У 2018 році Suzuki представила оновлений кросовер Vitara?

Так, у 2018 році Suzuki представила оновлену версію другого покоління кросовера Vitara

Які основні зміни на оновленому кросовері Suzuki Vitara?

Оновлений кросовер Suzuki Vitara отримав змінений дизайн та новий двигун




Pin It on Pinterest