iRacing: Непростий старт українця в NASCAR

Автор: В'ячеслав Щербина | 08 Тра, 2020

Український гонщик-ентузіаст Ігор Романов дебютував, причому практично в NASCAR! Правда, поки тільки у віртуальному. Старт видався непростим, але частково результативним.

Як ми вже писали, цьогоріч Ігор Романов мав почати свої виступи в EuroNASCAR в складі команди Not Only Motorsport. З нинішнього року в цій європейській серії, яка з 2012-го року санкціонується самим американським NASCAR, а для таких пілотів-початківців як українець перегони проводитимуться в форматі тайм-аттак.

При цьому стартувати вони будуть на тих самих спортивних болідах, що й інші пілоти, але вже в повноцінних гонках. А для «ЕвроНАСКАР-а» це означає очну боротьбу часто, як й в американському «НАСКАР-і» з «фул контакт», тобто, яка супроводжується зіткненнями, не забороненими в даному випадку правилами! …




Поки тільки віртуально

На жаль, але смертоносний вірус і введений в зв’язку з ним карантин, зажадав самоізоляції людей. Він поставив всі ці плани, як самих пілотів, так й організаторів та, природно, уболівальників, на паузу. Ну а на перший план вийшли віртуальні гонки, іменовані також як «сім-рейсинг».

Більшість гоночних серій по всьому світу запустили свої віртуальні аналоги, включаючи і американський NASCAR, а незабаром його приклад наслідувала і його європейська версія. Причому перша гонка EuroNASCAR пройшла не десь, а в самому серці «НАСКАР» – Дайтоні! Правда, тут було відразу три «але».

Перша гонка EuroNASCAR була названа так званим «Прологом» і проводилася поза заліком – тобто стартували в ній пілоти не отримували залікових очок. Друге, стосується самої траси.

У своїй переважній більшості європейських пілоти не мають жодного досвіду виступу на овалах, тим більше на королівському з них – 2,5-мильному суперспідвеї, де середня швидкість на колі перевищує 300 км на годину.

Зважаючи на це їм було запропоновано проїхати не набагато менш знаменитою «дорожньою» конфігурацією «Дайтони».

Тією самою трасою, на якій проводиться другий за значимістю і престижності в світі добовий марафон – «24 години Дайтони», що веде свій родовід із 1962-го року.

Проте, навіть ця дорожня конфігурація «Дайтони» включає в себе як мінімум один повний профільований поворот знаменитого овалу з його бенкінгом у 31 градус. Тому евронаскарівським пілотам все ж довелось нехай і частково, але відчути себе в «американської шкурі». Але, не тільки завдяки профільованому повороту.

Справа в тому, що в програмі iRacing, а саме цей симулятор використовують всі топові американські серії для своїх віртуальних варіантів, просто немає болідів EuroNASCAR, що досить істотно відрізняються від своїх заокеанських прототипів.

Тому «європейці» (хоча серед них в реалії були пілоти з усього світу, включаючи ту ж Америку), нехай і тільки віртуально, «озброїлися» найсучаснішими «наскарівськими» болідами!

А справа в тому, що різниця їхньої потужності становить майже в два рази!

Якщо в «ЕвроНАСКАР-і» пілоти мають у своєму розпорядженні «всього» 400 «конячок» (що вже само по собі поступається лише болідам «Формули 1» і порівняно з «Ф-2» й «ДТМ»), то в «штатах» потужність тамтешніх машин вимірюється 750 силами! Більш того, ще зовсім недавно вона наближалася до 900 к.с., але з огляду на боротьби за безпеку, мотори були серйозно де-форсовано …

А, нехай і віртуально, справлятися з 400 «силами», а тим більше 750 – завдання не з простих. А якщо немає досвіду ні в реалі, не в «Вірту» ?! Саме в такій ситуації опинився українець.

Важко в навчанні? …

Ігор Романов, як й більшість його колег в Україні, аж ніяк не професіонал. До того ж він є пілотом-початківцем, маючи обмежений досвід виступу в реальному житті, але на автомобілях потужністю куди меншою за 200 «коней». Як у будь-якого іншої звичайної людини, у Ігоря є робота, причому не з 9 до 6, а вимагає чимало часу й віддачі. Не кажучи вже про сім’ю.

Тому «гратися» в симулятори раніше у нього не було навіть й думки, не кажучи вже про час!

А з настанням карантину саме останній з’явився, причому з величезним надлишком, у професійних пілотів, та й не тільки у них. Багато пілотів, навіть із тих, хто раніше обходив стороною симулятори, обзавелися такими і «засіли» за віртуальні керма. Хтось зробив це спочатку «від робити нічого», а незабаром почавши виконувати свою роботу, але тепер у віртуальному світі! …

На відміну від багатьох, пандемія не перервала робочого процесу Романова, тому в його випадку «вагонів» часу не утворилося, так само як й свого власного симулятора.

Однак у Ігоря вже був нехай і невеликий, але досвід й, головне, зв’язку з Top Level Motorsport.

Ця українська компанія й одночасно команда, що спеціалізується не тільки на тюнінгу автомобілів, але і підготовці пілотів, включаючи якраз активне використання віртуального гоночного симулятора.

Романов заручився їх підтримкою, за що отримав доступ до сучасних симулятора, що забезпечує і динамічне навантаження на кермо і навіть імітацію вібрації від нерівностей покриття на спортивну «сидушку», максимально наближаючи імітацію до реального життя за кермом.

На жаль, але ось виділити вільний час на багатогодинні тренування повсякденний робочий графік Ігорю так й не дозволив. Тому вчитися йому довелося буквально відразу в бою. Причому мова йшла як про знайомство з абсолютно незнайомою раніше трасою, так й потужної 750-сильною машиною.

Більш того, вважається, що управлятися з симулятором, тим більше при таких потужностях, в чомусь навіть складніше, ніж при аналогічних «вступних даних» у реальному світі! … Тим не менш, цей процес у Ігоря Романова що називається, – пішов відразу.

… а якщо взагалі без «навчання»?

Майбутній український пілот EuroNASCAR зміг вирватися з роботи всього за пару годин до старту гонки, щоб приїхати до друзів в Top Level Motorsport. Хоч трохи, але він потренувався на новій трасі та познайомився з абсолютно новою для себе машиною. Проте, цього вистачило і вже в кваліфікації Романов показав 39-ий час з 48 пілотів. Однак цей час практично ні на що не впливав.

Для своїх віртуальних змагань EuroNASCAR вибрав відмінний від реальних етапів формат, ближче знайомий … картингістів.

Після кваліфікації пілоти розбиваються на три групи. В даному випадку їх виявилося рівно по 16. Потім вони стартували в так званих «хітах» (Heat). Йдеться про короткі – всього на 10 хвилин, – але повноцінні гонки, які й визначають стартове поле головної гонки, протяжність якої становить вже 30 хвилин.

Якщо точніше, то в Фінал виходять топ-10-ки фінішерів із кожного «хіта». Решту ж 18 пілотів чекала ще одна гонка – так званий «Останній шанс» (Last chance). Уже з неї лише топ-6 потрапляла в головну гонку, тоді як інші перетворювалися на глядачів …

Як зізнався сам Ігор, не маючи ані досвіду віртуальних гонок, ані тим більше такої потужної машини, причому ні в реальному, ні в віртуальній площинах, він не мав жодних ілюзій і надій. Проте, – адже потрібно з чогось починати!

На жаль, але в його «хіті» Ігоря розвернуло і в підсумку він фінішував лише останнім. Залишалося сподіватися лише на «Останній шанс».

Українець в ньому стартував з передостаннього ряду – 16-го місця. Потрапити в заповітну топ-6 на той момент здавалося завданням нездійсненним. Тим більше, що попереду Ігоря стартували не тільки такі ж новачки, як й він. Наприклад, в «Останньому шансі» виявився Андер Віларіньо – 3-кратний чемпіон EuroNASCAR і рекордсмен цієї серії за перемогами. У нього їх 22, – всі вони, як і титули, цілком реальні, а не віртуальні …

А ще пробитися в «Фінал» намагався Себастьян Блікемолен.

Після кількох національних титулів у молодших формулах рідний брат ще більш відомого Блікемолена – Джерома, – став 3-кратним чемпіоном Нідерландів у «Кубку Рено Кліо». Останні роки він не без успіху виступає виключно на Porsche категорії GT3 в гонках на витривалість, включаючи заморські, де на рахунку Себастьяна є і перемоги. З минулого ж року він почав виступати в «ЕвроНАСКАР-і». Тому про легке життя в цьому «Останньому шансі» для таких новачків як Ігор мови не могло і бути …

І бій був!

Більш того, ця гонка стартувала відразу ж після його кваліфікаційного «хіта» (третього за рахунком), тому часу на перепочинок у Романова не було. Але, можливо, це зіграло йому на руку. За словами самого Ігоря за кілька годин в симуляторі Top Level Motorsport він «вкотився» і, головне, у нього з’явилася впевненість.

Особливо комфортно Ігор став себе почувати на тому самому «бенкінгу», за яким мріє проїхати хоч раз будь-який, хто захоплений наскарівськими гонками … А тут ще й суперники неабияк допомогли!

Судячи з усього, багато з учасників у перших рядах вирішили буквально сприйняти словосполучення «останній шанс». На першому ж колі відбувається відразу кілька аварій, тоді як українець зміг їх уникнути.

На середині першого кола Романов йшов вже 9-м, а до кінця і зовсім п’ятим!

Попереду Ігоря виявився якраз Блікомолен, що має за своїми плечима не лише 25 років у реальному автоспорті, але й рік в «ЕвроНАСКАР-і», тоді як Віларіньо разом із ще декількома особливо «гарячими головами» вже виявився глядачем. Правда, контакту в результаті не уникнув і українець.

Протягом пари кіл Романов надає пресинг на Себастьяна Блікемолена і він виправдовується.

Нідерландець помиляється на вході в шикану «Автобусна зупинка», яка на «Дайтоні» практично повністю повторює своєю конфігурацією ту саму «зупинку» на легендарній бельгійській трасі «Спа». Себастьяна розвертає поперек дороги й Романов, який прямував за ним буквально по п’ятах, просто не встигає ухилитися і врізається в нього!

Машина українця отримує пошкодження, проте він швидше виходить з цієї ситуації і виявляється вже 4-м!

Тут потрібно уточнити, що в алгоритмах iRacing прописана так звана «модель ушкодження», причому вона реалістична далеко не тільки з точки зору графіки.

Залежно від сили і характеру зіткнення, тут чітко вирахувана й ступінь одержуваного пошкодження. Якщо вона незначна, машина залишається на ходу, але втрачає в швидкості, причому прямопропорційно серйозності пошкодження. Якщо ж вони занадто великі, то «в наказовому порядку» слідує піт-стоп. Причому «сім-рейсеру» доведеться «відстояти» на ньому стільки хвилин, скільки відміряє програма – знову, в залежності від тяжкості аварії …

Машина Романова залишилася на ходу, але неабияк втратила в швидкості, особливо на овальній частини траси. Проте, ще одне зіткнення попереду нього, і українець вже третій, більш того, він повисає на задньому спойлері у суперника, який йде другим!

І все ж нелегко

На жаль, але 10 хвилин цієї гонки пролетіли зовсім непомітно і до обгону не дійшло. Проте! При старті з 16-го місця Романов не тільки потрапив в топ-6 «Останнього шансу», а й виявився на його подіумі, нехай мова йде й про віртуальне місце та кваліфікаційну гонку … Але ж позаду Романова залишилося 15 пілотів, багато з яких вже мають досвід, причому цілком реальних гонок. Однак далі віртуальна фортуна відвернулася від українця.

Фінал Ігорю знову довелося починати з одного з останніх місць, тоді як тут стартувало вже 36 пілотів.

Природно, при такій кількості, та ще й досить вузьких декількох поворотах відразу після старту зіткнення не змусили себе довго чекати.

В один із таких стартових «замісів» (а їх було відразу декілька) потрапила й машина Ігоря, після чого програма відправила його на піт-стоп протяжністю … 39 хвилин. Що називається «гейм овер».

У самій гонці велику її частину лідирував 2-разовий чемпіон EuroNASCAR Алон Дей, на рахунку якого 20 перемог у цій серії і цілком реальні старти і на справжніх американських овальних трасах.

Однак на останньому колі за справжнім наскарівським духом ізраїльтянина буквально посунув, що навіть має свою назву в NASCAR – bump&run, Андре Кастро.

Тим самим саме він виграв в евронаскарівському «Пролозі», що проводився на «Дайтоні».

Ну а за тиждень пілотів EuroNASCAR чекав уже перший заліковий (з очками) віртуальний етап. Причому проводився він не де-небудь, а на британському «Брендс Хетч», та ще й в його короткій так званій конфігурації «інді», що частково нагадує овал.

На думку багатьох, це одна з найскладніших і захоплюючих трас у всій Європі, особливо серія її перших поворотів з перепадом висот і зміною напрямку в чомусь навіть крутіше, ніж та ж бельгійська «Червона вода» …

Після «Прологу» переважна більшість суперників українця, а на 1-й етап їх заявилося вже більше 70 (!), вирушило тренуватися годинами в світ «вірту».

А сам Романов повернувся в реал – до роботи та сім’ї … Повторити успіх у віртуальній Англії в українця не вийшло через очевидні причини.

Управляти 750-сильним «наскарівським» монстром на звивистому 2-кілометровому кільці «Брендс Хетча» ой як непросто, тим більше взагалі без тренувань.

У його кваліфікаційному «хіті» за визнанням самого Ігоря він помилився, вилетівши з траси, ну а в самому початку «Останнього шансу» він знову потрапив у завал, залишившись глядачем …

P.S. або змішані почуття

З огляду на свою завантаженість по роботі Романов не зміг виступити на 2-му заліковому етапі EuroNASCAR, який проходив на ще одній знаменитій американській трасі – «Воткінс Глен». І ця гонка виявилася по-справжньому скандальною. На самому початку «Фіналу» добра половина стартового поля потрапила в аварію, після чого на форумі «евронаскарівців» вибухнула ще й словесний бій! …

Зважаючи на це все, як сказав сам Ігор, у нього залишилося двояке враження не тільки від його дебюту у віртуальних перегонах, а й про них самих.

З одного боку, професійний симулятор, такий як у Top Level Motorsport, дає чималий досвід. Більш того, як зізнався Ігор, після 6 годин на «ковші» на «Дайтоні», хай і віртуальному, він не тільки неабияк втомився, але скинув майже два кг відразу і на наступний ранок все ще важив на кілограм менше, ніж напередодні!

Проте, через брак елементарного – часу для тренувань, разом із розумінням того, що це все-таки віртуальні гонки, Ігор сказав, що не впевнений, що буде продовжувати свій виступ в Е-спорті.

Все ж метою українця є цілком реальні змагання. Тим більше, що в них у нього з’являються не менш реальні партнери, як, наприклад, компанія «Чорнобиль Тур» …

Якщо сезон EuroNASCAR під великим питанням через те, що міжнародне авіасполучення може не скоро відновитися в Європі, то в Україні гонки, швидше за все, зовсім не за горами.

А Ігор Романов є завсідником української версії NASCAR-а – трекових гонок. Їхній засновник – Сергій Григорович Пелешок, – на превеликий жаль, зовсім недавно помер. Однак цей спорт буде жити в пам’ять про нього! В цьому місці ми зупинимося, але обіцяємо повернутися, причому зовсім скоро! …

В’ячеслав Щербина

Фото iRacing і Top Level Motorsport


Додати свій коментар











Кібергонки на платформі iRacing: Непростий старт українця в NASCAR
Що таке кібергонки або сім-рейсинг?

Це віртуальні перегони на певній ігровій платформі, куди онлайн можуть підключатися кілька користувачів

Що таке iRacing?

Цей симулятор використовують всі топові американські серії для своїх віртуальних варіантів. В тому числі NASCAR

Що таке EuroNASCAR?

Європейській серія, яка з 2012-го року санкціонується самим американським NASCAR

Які машини використовують в EuroNASCAR?

Це спеціально розроблені прототипи, що мають потужність 400 к.с.




Pin It on Pinterest