Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: Погляд backstage

Автор: В'ячеслав Щербина | 02 Лип, 2020

Закінчуючи нашу розповідь про 1-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, ми не можемо не зазирнути за лаштунки гонки.

Благо, звичне життя в паддоку текло своєю чергою і, напевно, в ці моменти більшість з присутніх забувало про насущні проблеми, тим більше про смертоносний вірус, пандемію та карантин …

Читайте також:

Найбільше роботи під час гонки аж ніяк не у пілотів, а їхніх команд, а точніше механіків. Саме вони спозаранку ставлять намети і тут же приступають до останніх приготувань техніки. Справедливості заради треба сказати, що багато українських кільцевиків, засукавши рукава, роблять все те ж саме!

Один із головних ранкових ритуалів механіків – закріплення датчика системи хронометражу. Хоча, щоб уникнути пошкодження його рекомендується розміщувати в салоні в районі центральної стійки, переважна більшість кріпить датчик спереду в районі бампера. Адже в разі так званого «фото-фінішу», в реалії ніхто жодних фотографій розглядати не стане – тільки мить відсікання цього самого датчика в офіційному протоколі хронометражу!

Не встигнуть механіки підготувати машини, як вони слідом за своїм пілотом відправляються спочатку в «накопичувач», а потім й на піт-лейн. В даному випадку «робочі руки» Master Kart racing team «супроводжують» своїх підопічних. Вираз їхніх облич – зосередженість і хвилювання – красномовніше будь-яких слів!

Ну а на піт-лейн робота відновлюється – підтягнути колеса, регулювання тиску в шинах, зняття температурних показань поверхні коліс і це якщо не виникло жодних проблем …

Сергій Бородін взяв паузу в своїх виступах в якості пілота, однак його зайнятість на гонках досі 100% -а! Поки, правда, тільки в якості механіка для Володимира Дрогомирецького.

Ну а хтось приїжджає на гонки відпочити))) Ця вболівальниця не пропускає практично жодної кільцевої гонки вже не перший рік. А, власне, чому б при 30-градусній спеці не надіти «солом’яного бриля» й не пошукати рятівної тіні поки немає гонки ?!

Одним із нововведень цьогорічного Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC стала обов’язкова моно-шина в класі GT Оpen. Йдеться про псевдосліки виробництва Maxxis tires.

Природно, нові покришки, на яких зобов’язані виступати всі учасники цього заліку, привернули увагу не тільки самих пілотів та їхніх команд, але і всюдисущих фотографів)))

Правда, з міркувань економії, на ранковому тренуванні хтось, як брати Скуз, виїжджали на варіанті «мікст», або як Андрій Євтушенко і зовсім на «вільній» гумі. Необхідна регламентом моно-шина взувалась тільки на кваліфікації ну й, природно, – в гонці.

У «змішаному» випадку на тренуванні Maxxis природно ставився на передню ведучу вісь. В даному випадку Ігор Скуз перевіряє її знос після декількох тренувальних кіл.

Ну а після тренування механік знову приступає до своїх обов’язків на звичнішому для нього робочому місці під час змагань – в наметі команди.

Цікаво, що роль механіка в Master Kart racing team вже пару років виконує ця дівчина. Причому протягом гонки вона виконує не лише «адміністративну» роботу по фіксації даних і налаштувань, але й куди більш брудну та фізичну! …

… але як можна втриматися, щоб не попозувати перед професійним фотографом ?!)))) Якщо розкривати «секрети», то «за сумісництвом» цей механік ні хто інший, як старша дочка Ігоря Скуза.

Природно, з появою нового шинного партнера, повсюдно, особливо в Master Kart racing team, який також є організатором і промоутером Чемпіонату України з кільцевих гонок, з’явилася і реклама Maxxis tires.

Цікаво, що Андрій Бондар – засновник і керівник команди SDrive, яка цього року судячи з усього ігнорує українське «кільце», – на перегонах був присутній тільки в якості глядача! Натомість він був зі своїм первістком, чого раніше Андрій не міг собі дозволити, керуючи командою. Хіба не в такі моменти дітям від їхніх батьків передається та сама любов до автоспорту ?!

Ну а у механіків немає часу на відпочинок. В даному випадку один із них, перш ніж «взути» Honda S2000 Костянтина Гуцула, заглядає «під спідницю» японці, перевіряючи чи все в порядку з її задньою підвіскою і, головне, – трансмісією. Адже в даному випадку ми говоримо про «класику» – задній привід.

А в Smart RАCING, яка користується послугами механіків не заявленої на сьогодні офіційно команди SportCarService, перед гонкою на одній з машин довелося міняти генератор. Але для них такий ремонт в «польових умовах» – що «пил протерти» вдома.

Прес-секретар гонок Ганна Палагута теж шукала рятівну тінь і навіть знайшла час відчути себе майже як на пляжі, в шезлонгу))))

Співорганізатор UTC Сергій Ситар разом із помічниками також знайшов час на «кава брейк» – хто б міг подумати, що й на задніх дверях Smart-a можна влаштувати майже справжній tailgating!

Спозаранку на встановленій напередодні сцені з подіумом переможців і призерів чекали кубки та шампанське. Пізніше до них «приєдналися» подарунки від партнерів UTC: мережі клінік Viva, французького бренду по догляду за шкірою Eau Thermale Avene і Maxxis tires.

Ну а робота в паддоку продовжувала кипіти … для механіків.

Пілоти ж в обідню перерву відпочивали і «роздавали» інтерв’ю знімальній групі каналу НТН, жвава журналістка якого, схоже, встигла поспілкуватися з усіма учасниками)))

Поки одні працювали, а інші концентрувалися (і відпочивали) – спортивне спорядження сучасних лицарів чекало своєї череди. А яка аналогія буде доречніша, коли ми говоримо про рукавички й шоломи з забралом ?!

Прямо перед гонкою учасники отримали останні настанови на брифінгу пілотів. Його традиційно вів Директор гонки Леонід Леонов – 3-разовий чемпіон СРСР в класі «Волг», тоді як Ігор Крижановський, який багато років є керівником однієї з команд, цього разу виконував роль комісара.

А ось Олександр Кулаков, який зазвичай виконує роль Директора перегонів на кубковому «кільці» (і не тільки ньому), на Чемпіонаті України з кільцевих гонок «помінявся місцями» і трансформувався в Представника Володимира Дрогомирецького.

При близькому розгляді «баварця» Олега Сокірби, принаймні, – його «костюмчика» – то там-то сям можна побачити інтригуючі написи. Починаючи від юморного шильдика, який замінив логотип BMW, до цілком серйозних, які говорять про місце підготовки цього спортивного «монстра» – FilinMotorSport або електронних систем, які задіяні в ньому.

Але, зрозуміло, що куди цікавіше зазирнути під капот цієї «бехи», щоб побачити там справжній витвір німецького інженерного генія … який додатково був «прокачаний» в Україні …

… а за спортивне доопрацювання і неабияке підвищення потужності «полум’яного серця» BMW Олега Сокірби відповідальний добре відомий в гоночних кола Дмитро Філін. Протягом кожної гонки він буквально не вилазить зі свого «лептопа», перебуваючи в постійному пошуку ідеальних налаштувань «електронних мозків» машини.

1-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок видався спекотним – так, на трасі спортивний градус боротьби виявився не настільки високий, але не навколишнього середовища! Тому пілоти використовували будь-яку можливість, щоб хоч трохи пустити повітря в кокпіт …

… в цих умовах особливо актуальними стали додаткові системи охолодження, як, наприклад, ось така непоказна на вигляд, але явно дієва на «Калині» Микити Анпілогова …

… але куди важливіше три такій літній спеці охолодження самого двигуна. На «Фієста» Андрія Євтушенка минулого року з’явився досить оригінальний, але такий що не має нічого спільного з серійними аналогами повітрозабірник. Найцікавіше, що він зайняв місце … «поворотника» в блоці фар!

Природно, при такій спеці на вулиці, після кожного заїзду комбінезони і тим більше спортивне «спіднє» пілотів вивішувалося просушитися і провітритися. Поруч із комбезом Вадима Євтушенка провітрюється його цивільний T-shirt з більш ніж красномовним і ну дуже актуальним для автоспорту написом)))

Так виглядає той самий протокол, в якому відображаються всі до єдиного результати всіх пілотів, які брали участь у заїзді. В даному випадку ці кваліфікаційні часи, які в деякому замішанні вивчає Ігор Скуз, який несподівано й досить «солідно» на 0,6 секунди поступився Володимиру Дрогомирецькому.

А сам Володимир після такої «зарубки» був упевнений в своїх силах, розслаблено спілкуючись із главою Техкома Борисом Донським і своїм Представником Олександром Кулаковим.

Робота маршалів і суддів на трасі буває різною. Уже кілька років роль «судді випуску» виконує ця дівчина. Без її «добро» на трасу не зможе виїхати жоден із пілотів! Щоб розібратися у всіх «бігунках» (допусків від «медицини» і Техкома), плюс перелік допущених – часом їй доводиться працювати ось в такий вельми незручній «позі чаплі».

Близькі та друзі Олега Сокірби вирішили піднести йому сюрприз, причому без будь-якого приводу! В таємниці від пілота вони виготовили «майки» і плакати із зображенням його оновленої «БМВ» – благо вона вже встигла «засвітитися» на кубковій гонці, яка відбулася перед 1-м етапом UTC. Природно, як потім було не зробити кілька «колективних фото» з самим пілотом і його машиною!

Ну а під час гонки ця в самому прямому сенсі слова група підтримки вирушила на трибуну, де ну дуже емоційно підтримували свого улюбленця. Цікаво, що на 90% вона складалася з представниць прекрасної половини) …

У «Київ-Південь», яка між іншим перемогла в командному заліку за підсумками минулого року, теж були свої вболівальники з прапорами … повсякденного місця роботи її пілотів – «Audi Центр Київ Південь».

Так, гонка це головний «час зайнятості» для пілотів. Але навіть протягом спринтерських заїздів робота може з’явитися й у механіків. Найпоширеніше – це пробите чи пошкоджене колесо.

Природно, в кільцевих гонках «запаска» знаходиться на піт-лейн, а не в машині, як в тих же ралійних дисциплінах. Зверніть увагу, що цього моменту механіки Андрія Євтушенка використовували її ще й як підсклянник для охолоджувального напою))))

На жаль, але трапляються ситуації, коли механікам протягом гонки залишається тільки констатувати перманентну проблему, коріння якої потім може показати тільки «розтин». Саме це сталося з впевненим лідером гонки Ігорем Скузом …

… такою собі втіхою для 5-кратного Чемпіона України стало друге місце його старшого брата Олега. Однак схід Ігоря на середині гонки і не зароблені очки означали тільки 4-е і останнє місце для їхньої команди Master Kart racing team.

Кілька символічний кадр – «бойовий» шолом Володимира Дрогомирецького спочиває після битви «верхом» на його «Фієсті» … поруч зі «здобиччю». В даному випадку подарунковим набором від Eau Thermale Avene …

… що саме цікаво, так це те, що кубок Володимира за третє місце в класі GT Open і 2-е місце його команди «Київ-Південь» чомусь перекочували для «позування» на дах «Фієсти» Ігоря Скуза)))

 

Жарти жартами, але хоча, крім усього однієї спортивної дуелі, очної боротьби на цих перегонах більше не було, це не означає, що вона видалася не цікавою і тим простішою!

При такому пануванні спеки будь-який фініш, як для гонщики так і його машини, заслужили оплесків. А ті сюжетні повороти з «прогавленими стартами» і відмовами техніки, причому у фаворитів, перетворили 1-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC в гідний спортивний трилер.

Шкода, що наступного етапу чекати доведеться більше двох місяців! Але що робити ?! Залишається тільки запастися терпінням. Благо, що в цій «перерві» нас чекають відразу кілька кубкових перегонів ..

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків і їхніх уболівальників

Фото Денис Сергієнко і автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest