Автовиробники поки не бачать сенсу інвестувати в «автопілоти»

Автор: Роман Галімон | 08 Лют, 2020

Автомобільні компанії поки не вбачають розумним вкладати великі кошти в безпілотні технології, адже перед автомобільною промисловістю зараз стоять інші виклики.

Ще кілька років тому здавалось, що після 2020-го року почнеться ера безпілотних автомобілів, коли водій зможе не контролювати ситуацію на дорозі, проте на даний час жодний автовиробник не пропонує повністю безпілотні машини (якщо не говорити про концепти).

Причиною цього частково став новий шлях, який мають обрати автовиробники у майбутньому, адже європейські країни вже ввели нові норми викидів для машин, а Велика Британія оголосила, що з 2035 року в країні будуть заборонені продажі машин із ДВЗ, й в тому числі й гібриди.

Таким чином, найближчими роками інвестиції мають бути спрямовані саме в технології електрифікації моделей та створення нових електромобілів.

Крім того, на думку автовиробників, від покупців теж немає великого попиту на безпілотні автомобілі або, навіть, машини з великим рівнем автономності.

Дорогі технології

Так, генеральний директор PSA Group Карлос Таварес заявив, що його компанія займає подібну позицію.

«Ми не бачимо зацікавленості покупців у системах допомоги вище третього рівня з міркувань доступності, – сказав Таварес для Automotive News Europe. – Крім того, ми бачимо, що вартість збільшується сильно вгору, а цінність послуги не збільшується пропорційно».

І хоча PSA працює над технологією, що перевищує третій рівень автономності, Таварес впевнений, що поки немає бізнес моделі для продажу таких машин. На його думку такі автомобілі можуть бути продані лише компаніям або групам власників, адже будуть занадто дорогими для окремого покупця чи домогосподарства.

«Рівень 4 або 5 буде цікавим для спільного користування, як безпілотні шатли чи роботаксі, – сказав він. – Ці машини можуть ділити між собою багато користувачів, і тому вони можуть бути дорожчими».

Подібну концепцію, до речі, вже пропонують кілька розробників. Зокрема, нещодавно був презентований проект Cruise Origin.

Проте й при цьому, керівник PSA зазначив, що цим машинам треба створити «спрощене» середовище, аби зменшити витрати на розробку програмного забезпечення для них

«Вони мають використовуватися в спрощеному середовищі з виділеними смугами та чіткими знаками, – сказав Таварес. – Спрощення середовища полегшить розробку програмного забезпечення, а також зменшить кількість сценаріїв, які потрібно обробити».

Свого колегу також підтримав генеральний директор Bentley Адріан Холлмарк, який припустив, що широке використання справжніх безпілотних автомобілів не буде можливим протягом декількох десятиліть. «З нашої точки зору, все ще знайдуться люди, які хочуть їхати, і вам все одно дозволятимуть їздити ще довгими роками», – сказав він та припустив, що автономні машини зможуть їздити спеціально побудованими або пристосованими дорогами.

Інвестиції не зупиняються

Проте це зовсім не означає, що всі розробки в цьому напрямку будуть зупинені.

Минулого року Volkswagen вже заявив, що інвестує 2,6 мільярда доларів в проект Argo AI, а після цього разом із Ford Motor об’єднали зусилля в цьому напрямку. Пізніше було навіть створено бізнес групи Volkswagen Autonomy, яка має розробити комерційні автомобілі з четвертим рівнем автономності до 2025 року.

Daimler та BMW також об’єднались для розробки власних систем четвертого рівня, та запросили до спільного проекту понад 1000 інженерів.

Компанія Hyundai минулого року також заявила про розробку інтелектуального круїз-контролю.

Слідкуйте за останніми новинами на нашому каналі у Telegram.


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest