Renault Duster «розкрив» секрети придбання

Автор: Редакція | 23 Кві, 2021

Бюджетний кросовер Renault Duster став одним із бестселерів на ринку й для тих, хто планує придбати цей автомобіль, пропонуємо прочитати коротку «інструкцію з його придбання».

Румунський кросовер Duster з’явився в Європі одразу після прем’єри на Женевському автосалоні 2010 року. Зі зрозумілих причин, автомобіль запозичив багато компонентів від існуючих моделей Dacia, як Sandero та Logan, а систему повного приводу — навіть від Nissan.




Новинка була побудована на платформі B0, як й Dacia Logan та Nissan Note. Передня підвіска — Макферсон, задня — напівнезалежна, торсіонна балка.

В Україні Dacia Duster продається під брендом Renault.

Перше покоління

Dacia Duster 2017 року

Враховуючи, що перше покоління «Дастера» має багато спільного із Sandero, від цього можна помітити деяку невідповідність позашляхового силуету та вузького салону. З цієї ж причини з’явились виступаючі колісні арки, з під яких вилітає чимало камінців, що шкодять фарбовій поверхні.

Проте, якщо повернутись до технічної частини, то автомобілю запропоновано цікаве поєднання двигунів та трансмісій, які перейшли й у наступну генерацію.

Зокрема, це 1,5-літровий дизельний двигун із заводським кодом К9К, який після рестайлінгу 2015 року збільшив потужність з 90 до 110 к.с.

1,6-літровий бензиновий мотор з кодом К4М (ремінний ГРМ) видавав 102 к.с., а після оновлення перейшов в серію Н4М (ланцюговий ГРМ) та отримав 115 к.с..

2,0-літровий атмосферний F4R (135 к.с.) теж модернізували до 143 к.с.




На Duster першого покоління ставили дві механічні коробки передач: п’ятиступеневу (монопривід) та шестиступеневу (повний привід).

Чотириступеневий автомат DP2, який має корні від коробок DP0 (Renault) та AL4 (Peugeot і Citroen), встановлювався на монопривідні комплектації. На повнопривідні кросовери йшла версія з індексом DP8.

До речі, повний привід має свою специфіку й «коротку» першу передачу, до чого потрібно призвичаїтись.




Якщо говорити про салон та інтер’єр, то враховуючи паралелі з «Сандеро», то дизайн у моделей майже однаковий. Але проблеми аналогічні: низька якість матеріалів та їхня низька зносостійкість.

Серед головних порад щодо вибору «Дастера» першого покоління на вторинному ринку варто відмітити наступні:

  • Дизельні двигуни попри свою вищу вартість все ж кращі за бензинові варіанти.
  • Коробку передач краще обирати механічною, адже «автомати» вимагають більшої уваги.
  • Якість зовнішнього покриття страждає від постійних сколів.
  • Не варто чекати від бюджетного салону гарно стану після років експлуатації.

До речі, в Україні «Дастери» першого покоління доступні від 7000 доларів.




Друге покоління

Друге покоління кросовера Duster було представлено у вересні 2017 року й вже навесні 2018-го новинка приїхала до України.

До речі, редакція Motorcar провела тест-драйв моделі та написала детальний огляд стосовно компактного позашляховика.

В нашій країні пропонується аж п’ять комплектацій «Дастера», хоча основними з них мабуть є три: Base, Life та Zen. Ultramarine та Intense є версіями Zen, що пропонують додаткове обладнання й опції.

Для базової версії пропонується лише (вже знайомий) 1,6 літровий бензиновий двигун (на 115 к.с.) із 5-ступеневою механікою. Також цей же двигун можна отримати у комплектації з 6-ступеневою механікою та повним приводом. Всі ці варіанти також пропонуються з заводським ГБО.

1,5-літровий дизель знову ж таки доступний у варіантах: 4х2 МКП-6, 4х4 МКП-6 та 4х2 EDC-6.

Ціни на нові моделі (за базову комплектацію Base) стартують від 419 100 грн (приблизно 15 000 доларів), а з бонусним програмами «Рено» можна придбати новинку й за 379 100 грн (приблизно 13500 доларів).

Враховуючи що на ринку вживаних авто ціни на «Дастери» другого покоління починаються від 12 тисяч доларів, швидше за все варто подумати над придбанням нового автомобіля, бо ціна не сильно відрізняється.




Недоліки Duster

Dacia Duster 2017 року

Детальніше про недоліки «Дастера» можна прочитати у розлогому матеріалі, але якщо коротко, то самі власники називають такі основні вади моделі:

  • Незручна посадка та низьке лобове скло
  • Пороги машини забруднюють одяг
  • Замалий багажник (хоча 376 літри для когось замало, а для когось нормально)
  • Спринтерські здатності машини точно не вразять (11 секунд до 100 км/год)
  • Вертикальне розгойдування на нерівностях




Рекомендація на придбання

Отже, якщо обирати вживану модель «Дастер», то варто шукати першу генерацію, адже ціни на друге покоління на вживаному сегменті поки доволі високі.

При виборі першого покоління  краще орієнтуватись на дизельну версію з механічною коробкою передач, а при виборі нового автомобіля ліпше обирати середню комплектацію Zen з аналогічною трансмісією.

Й хоча автомобіль більше пасує до позашляхових доріг сільської місцевості, постійний попит на Duster говорить про те, що й в містах для кросовера є місце.

До речі, вже цьогоріч очікується рестайлінг другого покоління «Дастера», а у 2024 році має з’явитись й третя генерація моделі. Dacia, схоже, планує здивувати всіх нас.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest