Зимові шини 215/65R17: результати тестів сезону 2021/2022

Автор: Юрій Дацик | 26 Жов, 2021

Попри карантин через Covid-19 українській групі Tyres Testing Group все ж вдалося провести невеликий тест зимових нешипованих шин скандинавського типу 215/65R17.

У нинішній тест зимових шин було включено 6 моделей преміум і медіум класів. Це шини Continental VikingContact 7, Hankook Winter I * Cept IZ2 W616, Michelin X-Ice XI3, Nokian Hakkapeliitta R3 SUV, Pirelli Winter Ice Zero Friction і Toyo Observe Garit GSi5.

Читайте також:

Всі моделі належали до скандинавського типу зимових нешипованих шин, які орієнтовані для найсуворіших зимових умов. Їх протектори зроблені з дуже м’якої гумової суміші, а малюнок передбачає дуже щільну нарізку ламелей, які в першу чергу відповідають за зчіпні властивості на льоду.

Експерти Testing Tyres Group рекомендують саме цей тип зимових шин, бо вони є оптимальним варіантом як в разі, якщо зима в Україні буде справжньою, з великою кількістю снігу і льоду, так і в разі малої кількості опадів у вигляді снігу.

Головна перевага цього класу шин – кращі зчіпні властивості на вкритій льодом. Цей тип покриття найнебезпечніший, тому і акцент зроблений на ньому.

Дешевші зимові шини для м’яких зим центральної Європи значно поступаються перерахованим моделям в поведінці на льоду (при гальмуванні, розгоні, маневрах і т.д.), а значить вони більш небезпечні.

Що стосується типорозміру 215 / 65R17 – то це СУВовський розмір, який поширений в класі середньорозмірних паркетників.

Розподіл подіумів

Перше місце в цьому тесті шин зайняла модель Continental VikingContact 7. Набравши сумарно 9 балів, ця модель отримала в рейтингу «безпека» п’ять зірок і рекомендацію експертів «дуже рекомендована». Дана шина показала дуже хороші збалансовані характеристики на всіх зимових типах дорожніх покриттях – сніг, лід, мокрий і сухий асфальт. Такого балансу властивостей в сегменті зимових шин можуть забезпечити тільки виробники з величезним досвідом розробок і в розпорядженні яких є потужні дослідницькі та випробувальні центри. Безумовно, це не дешеве задоволення, тому і ціна на цю преміальну шину вище, ніж в інших.

За своїми властивостями дуже близько до німецької шині опинилася фінська шина Nokian Hakkapeliitta R3 SUV. Вона лише в декількох тестах трохи поступалася моделі від Continental, але цього виявилося достатньо, щоб опинитися на другій позиції з мінімальною різницею в оцінці – 0,3 бали. Проте, в рейтингу «безпека» фінський «лицар» також отримав п’ять зірок. До речі, в більш ранніх тестах зимових шин Tyres Testing Group ці дві шини ділили між собою призове перше місце, але це були інші типорозміри шин. Hakkapeliitta R3 SUV в розмірі 215 / 65R17 також є володарем дуже хороших і збалансованих показників. Крім того, дана модель Nokian має набагато привабливіше ціну, за що і отримала п’ять зірок в рейтингу «ціна-якість».

На третьому місці з чотирма зірками безпеки шина Michelin X-Ice XI3. Це вже застаріла шина від французького виробника, яку в продажу вже знайти дуже складно. Попри свій вік вона гідно захищала ім’я свого преміум-бренду і виявилася в даній групі конкурентів на третьому місці. Ця шина була кращою в усіх тестах на льоду і хороша на інших позиціях, тому також отримала високу оцінку і чотири зірки в рейтингу «безпека». До речі, на зміну X-Ice XI3 прийшла шина Michelin X-Ice Snow, вона в теорії не повинна бути гірше попередниці і її в продажу знайти вже простіше.

На четверте місце вийшла шина Pirelli Winter Ice Zero Friction. У цій моделі помітний перекіс в сторону кращих властивостей на асфальті, а на льоду і снігу в ряді тестів середні характеристики. По керованості на сухому асфальті цій шині немає рівних. За ціною Winter Ice Zero Friction найпривабливіша серед шин преміум-сегмента, тому отримала п’ять зірок.

Шина Hankook Winter I * Cept IZ2 W616 не змогла нарівні конкурувати з лідерами цього тесту. Вона на п’ятому місці, так має не зовсім збалансовані характеристики та є кілька слабких властивостей, наприклад, керованість на льоду і снігу. В сумі оцінка вийшла не дуже велика і, відповідно, рейтинг «безпека». Ціна на цю шину дуже хороша, але з урахуванням її властивостей в рейтингу «ціна-якість» їй присвоїли всього три зірки.

Аутсайдером нинішньої групи шин, де немає бюджетних моделей, виявилася японська модель Toyo Observe Garit GSi5. У неї дуже незбалансовані характеристики. Особливо слабкою ця шина виявилася на мокрому і сухому асфальті, так і на снігу управляти машиною в цих шинах – складно. Творці цієї моделі явно захопилися властивостями шини при їзді по льоду і снігу і забули приділити увагу асфальту. Ця модель також є найважчою шиною в цьому тесті, а ці в життєвих реалій буде знижувати ресурс підвіски та збільшувати витрата палива.

І як підсумок – озвучимо вердикт експертів Tyres Testing Group по кожній з протестованих шин:

– Continental VikingContact 7 – «ДУЖЕ рекомендована»

– Nokian Hakkapeliitta R3 SUV – «ДУЖЕ рекомендована»

– Michelin X-Ice XI3 – «Рекомендована»

– Pirelli Winter Ice Zero Friction – «Рекомендована»

– Hankook Winter I * Cept IZ2 W616 – «На розсуд»

– Toyo Observe Garit GSi5 – «Варто задуматись»

  1. Continental VikingContact 7

У даній групі шин модель Continental VikingContact 7 на льоду має найкращі гальмівні властивості, чіпко тримається за дроги в поворотах і забезпечує прогнозована поведінка на льоду, даючи можливість виправляти помилки при перевищенні розумної швидкості. У різні льодових тестах ця шина показує високу швидкість проходження трас, що підтверджує хороші зчіпні властивості з льодовим покриттям.

На снігу маневри на шині VikingContact 7 можуть супроводжуватися зносом коліс передньої осі (недостатня обертальність), але в цілому вона дозволяє їхати швидко і забезпечує точні реакції при маневрах і прогнозована поведінка автомобіля.

На мокрому асфальті в шинах Continental VikingContact 7 водій відчуває себе дуже добре. Шина демонструє відмінні гальмівні властивості. У поворотах машина в цих шинах поводиться нейтрально без схильності до зносу і заметів і тільки при різких маневрах можлива поява невеликого замету, який повністю контролюється.

На сухому асфальті ця шина також є володаркою хороших гальмівних властивостей і демонструє хорошу стійкість на дорозі і прогнозовану керованість.

– Висновок експертів – «ДУЖЕ рекомендована»

 

  1. Nokian Hakkapeliitta R3 SUV

Фінська шина Nokian Hakkapeliitta R3 SUV на льодовій звивистій трасі найшвидша, але в поворотах не найстабільніша, бо виникають невеликі зноси та заноси, тому відразу потрібно коректувати поведінку кермом або газом. На затяжний льодовій дузі можливі зноси, тому для плавної стабілізації потрібно скидати газ. На снігу Hakkapeliitta R3 SUV в цьому розмірі демонструє впевнену поведінку. Машина легко прискорюється і добре контролюється в поворотах, які може проходити з легким занесенням.

На мокрому асфальті ця шина добре входить в повороти, а якщо поворот різкий, то виникає невелике занесення додає «поворотності». Якщо навіть шини задньої осі пішли в ковзання, машина залишається під контролем і управляти нею можна без особливого зусилля. На сухому асфальті при різких маневрах у R3 SUV мають місце помітно великий крен через сильну деформацію боковин шин. Це, власне, і погіршило поведінку машини в порівнянні шиною Continental.

– Висновок експертів – «ДУЖЕ рекомендована»

 

  1. Michelin X-Ice XI3

Французька модель Michelin X-Ice XI3 на льоду має хороші гальмівні властивості, забезпечує хорошу керованість і на затяжній дузі чіпко тримається за дорогу. При маневрах можлива поява невеликих заметів, які легко нейтралізуються зниженням швидкості. Стабільна і прогнозована шина на зледенілих дорогах. На снігу шина також забезпечує відмінну керованість і прогнозованість, і тільки гальмівні властивості на частково вкачаному снігу могли б бути краще.

На мокрому асфальті Michelin X-Ice XI3 демонструє типову мішленівську поведінку. Можлива поява зсуву коліс передньої осі (недостатня керованість), на що потрібно реагувати спокійно, знижуючи швидкість і не роблячи різких рухів.

На сухому асфальті шина непогано гальмує і забезпечує хорошу керованість. Необхідність коригувати рух кермом може знадобитися лише при агресивній їзді на високих швидкостях – 110 км / год і вище.

 

– Висновок експертів – «Рекомендована»

 

  1. Pirelli Winter Ice Zero Friction

Італійська шина Pirelli Winter Ice Zero Friction, зроблена в Росії, на льоду поступається лідерам тесту як по гальмівним властивостям, так і по керованості та стійкості. Початок зносів і заносів при маневрах складніше спрогнозувати, вони досить несподівані і складно коректовані. Але якщо до ковзання не доводити, машина в цих шинах добре слухається керма. У зледенілому затяжному повороті за дорогу тримається досить добре.

На снігу ця модель по розгону і гальмування помітно відстає від лідерів, але рівню керованості показала себе цілком гідною. Дозволяє їхати швидко, можливі невеликі контрольовані зноси.

На мокрому асфальті Winter Ice Zero Friction в цілому отримала гідні оцінки, але все ж вимагає акуратності і контролю швидкості, бо при різких маневрах можлива поява як зсуву коліс передньої вісі автомобіля, так і його заносу. За гальмівним властивостям тут вона в трійці кращих.

На сухому асфальті ця шина найкраща в цьому тесті за рівнем керованості, прогнозованості автомобіля і стабільності поведінки. Хоча по гальмівним властивостям поступається декільком моделям.

– Висновок експертів – «Рекомендована»

 

  1. Hankook Winter I * Cept IZ2 W616

Корейська модель Hankook Winter I * Cept IZ2 W616 на льоду не демонструє високих результатів. При маневрах легко йде в знос при додаванні газу і в занос – при скиданні газу, та й в цілому на льоду помітно більш слизька шина, ніж лідери тесту.

На снігу ця шина добре гальмує, але по керованості також програє багатьом учасникам тесту. Виявляються великі зноси і заноси – в залежності від ситуації, та й розганяти машину в таких умовах складніше.

На мокрому асфальті Winter I * Cept IZ2 W616 також не демонструє відмінної поведінки, наділяючи автомобіль надлишкової керованості (схильність до заносів). Машина на цих шинах не любить активного драйву, а вимагає спокійної та не швидкої їзди.

На сухому асфальті ця шина показала себе набагато краще. Керувати машиною досить легко, немає схильності до появи небезпечних зносів і заносів.

– Висновок експертів – «На розсуд»

 

  1. Toyo Observe Garit GSi5

Шина Toyo Observe Garit GSi5 на льоду забезпечує відмінну керованість і добре утримує машину від бічних ковзань в затяжних поворотах. У обмерзлі повороти на цій шині можна входити на великих швидкостях, ніж на інших шинах. Можливі зноси і заноси виникають на великих швидкостях, але при цьому вони не завжди прогнозовані і слабо відчутні на початку появи.

На снігу ця шина непогано гальмує, але з керованістю є проблеми, бо є велика схильність до зносу і заносу. Крім того, контролювати зноси і заноси набагато складніше, ніж на інших шинах.

На мокрому асфальті швидко їхати на шинах Toyo Observe Garit GSi5 дуже складно, оскільки можливі як сильні зноси, так і раптово виникаючи заноси. Гальмівні властивості на цьому покритті також найгірші.

На сухому асфальті з поведінкою машини в цих шинах також є проблеми. Вона досить нестабільна і при різких маневрах потрібно бути готовим активно «працювати» кермом, щоб стабілізувати управління.

– Висновок експертів – «Варто задуматись»


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest