Зимові шини. Тест для сезону 2020/2021

Автор: Юрій Дацик | 23 Лис, 2020

Тест зимових шин в розмірі 205/55R16 для теплих та суворих зим.

Для тих, хто ще не встиг купити зимові шини або хто ще сподівається, що можна покататися на старих зимових шинах або купити «вживану» пропонуємо познайомитися з результатами тесту зимових шин 205/55R16. Це один з найпопулярніших розмірів серед українських автовласників.

Незважаючи на складності з подоланням кордонів, команда Tyres Testing Group все-таки провела цей тест. Що стосується «вживаних» зимових шин, то їхній протектор вже майже не працює на льоді й снігу при залишковій глибині 4 мм і менше. Тому краще подумати про безпеку і збереження автомобіля.

Читайте також:

До цього тесту були включені 10 моделей шин – від найдорожчих до найдешевших, щоб було зрозуміло, в яких випадках шини коштують своїх грошей, а в яких ні. Традиційно взяли і одну дешеву китайську модель, щоб розуміти, як вона виглядає на тлі інших шин.

Перелік протестованих шин виглядає так:

– Barum Polaris 5

– Continental VikingContact 7

– Hankook Winter I * Cept IZ2 W616

– Haida HD617

– Kleber Krisalp HP3

– Matador MP-92 Sibir Snow

– Marshal I Zen KW31

– Nexen WinGuard Ice Plus WH43

– Nokian Hakkapeliitta R3

– Pirelli Winter Ice Zero FR

Ще одна особливість цього асортименту шин – в ньому присутні зимові шини як скандинавського (або арктичного) типу, тобто для більш суворих зим, так і центральноєвропейські для м’яких зим. Такий перелік підібраний спеціально, бо більшість наших автовласників  не знають про існування класифікації зимових шин, а гуртові постачальники шин везуть сюди все, що завгодно, адже для них головне заробити в умовах роботи на ринку з обмеженою платоспроможністю більшої частини населення.

Даний тест складався з двох частин. В кінці минулої зими в Заполяр’ї експерти Tyres Testing Group протестували шини на льоду і снігу, а в вересні провели їхнє випробування на мокрому і сухому асфальті. Після підрахунку результатів тесту стало ясно, що в цьому типорозмірі сенсацій не було. Переможцями стали дві відомі шини скандинавського типу. Це моделі преміум-сегмента – Nokian Hakkapeliitta R3 і Continental VikingContact 7. При різниці підсумкової оцінки в 0,1 бал вони отримали по 5 зірок безпеки. На третьому місці опинилася шина Pirelli Winter Ice Zero FR. У неї чотири зірки безпеки. Решта учасників тесту отримали по три і дві зірки безпеки, бо мають більш слабкими характеристиками, особливо на зимових покриттях – лід та сніг. Є питання і до ціноутворення шин з різними властивостями, тому вивчайте та аналізуйте!

І ще одно попередження – незалежно від рейтингу в цьому тесті люба нова зимова шина краща чим «беушка» з глибиною протектора 5 мм і менше.

Тепер про кожну шині докладніше:

  1. Nokian Hakkapeliitta R3

Модель Nokian Hakkapeliitta R3 завдяки відмінним зчіпним властивостям на льоду і добре збалансованим, тобто без провалів, характеристикам вже не один рік є переможцем тестів зимових шин, орієнтованих для найсуворіших зим. Часто через орієнтира конструкторів на отримання хороших характеристик шин на одному покритті, відбувається помітне погіршення інших властивостей. Але це не у випадку з шиною Nokian Hakkapeliitta R3. У цій моделі фінські інженери вже відпрацювали технології, які дозволили отримати хороші властивості як на льоду і снігу, так і на мокрому і сухому асфальті. На льоду і снігу ця шина добре гальмує і розганяється, а при різких маневрах можливе виникнення заносу, який контролюється і іноді допомагає увійти в поворот.

На мокрому асфальті з цими шинами їхати досить легко, машина слід командам керма, а якщо в повороті перевищується розумна швидкість перед початком бічного ковзання виникає шум від дрібної вібрації. При різких маневрах можливий невеликий занос, але він повністю контрольований.

Це гідна для вибору шина, яка до того ж має оптимальну ціну для своїх властивостей. Тому в рейтингу «ціна-якість» в її заліку також 5 зірок.

Висновок експертів – «дуже рекомендована»

 

  1. Continental VikingContact 7

Шина Continental VikingContact 7 також в числі переможців і отримала 5 зірок безпеки. За її підсумковій оцінці – вона з мінімальним, в зоні похибки, відривом на другому місці. Дана модель також володіє відмінними характеристиками на льоду – машина добре трапляється керма, в найменшій мірі схильна до зносу, а виникають невеликі замети добре відчуваються і коригуються. Також у цій шини дуже хороші і збалансовані властивості на снігу і асфальті. На високих швидкостях на сухому асфальті ця шина стабільна і не підносить сюрпризів. На мокрому асфальті вона, як і інші скандинавські шини поступається центральноєвропейським, але при цьому Conti забезпечує прогнозована поведінка машини, а при маневрах – нейтральну керованість.

Впевнена їзда як по обмерзлих дорогах, так і по іншим зимовим в Україні дорогах дійсно доводить преміальність цієї шини. Єдине, що може не сподобатися деяким автовласникам – це ціна на цю технологічну зимову шину. Хоча, машини преміум-сегмента теж коштують не дешево!

Висновок експертів – «дуже рекомендована»

 

  1. Pirelli Winter Ice Zero FR

На третьому місці шина італійського бренду Pirelli – модель Winter Ice Zero FR, випущена в Росії. Вона помітно поступається моделям Nokian і Continental у властивостях на зледенілих дорогах, і трохи по гальмівним властивостям на сухому асфальті. Але зате від їзди по сніжних трасах на цій шині отримуєш задоволення. На таких дорогах машина і управляється легко, і гальмує дуже добре.

На мокрому асфальті ця шина поступається моделі Nokian, тому що не так чіпко тримається за дорогу при маневрах, проте машина в цих шинах поводиться повністю передбачувано. На сухому асфальті по забезпечується керованості і стійкості на великих швидкостях ця шина виявилася трохи краще, ніж Nokian і Continental, хоча по гальмівним властивостям поступилася їм. Згідно підсумкової оцінки дана модель отримала чотири зірки в рейтингу «безпека». Але зате завдяки дуже привабливою ціною в рейтингу «ціна-якість» в заліку Pirelli Winter Ice Zero FR п’ять зірок.

Висновок експертів – «рекомендована»

 

  1. Hankook Winter I * Cept IZ2 W616

На четвертому місці опинилася досить популярна зимова шина з Південної Кореї модель Hankook Winter I * Cept IZ2 W616. Але в її заліку тільки три зірки безпеки, так як присутня невелика незбалансованість характеристик. Так на льоду шина добре гальмує і розганяється, а ось по керованості на цьому покритті у експертів є зауваження через більш запізнілих реакцій на повороти керма. На інших видах зимових доріг ця шина демонструє середні і вище середнього характеристик, що в цілому дозволило отримати середню оцінку, відповідну трьом зіркам безпеки. Таку ж «оцінку» шина отримала в рейтингу «ціна-якість».

Висновок експертів – «на розсуд»

  1. Barum Polaris 5

Зимова шина Barum Polaris 5 по типу малюнка протектора і твердості його гуми більше можна віднести до шин для м’яких зим центральної Європи. Це власне і підтвердили тести. Так на мокрому асфальті ця шина забезпечує відмінні гальмівні властивості і керованість, але в той же час на льоду ця шина має низькі гальмівні властивості і забезпечує мало хорошу керованість. На снігу ця шина також погано розганяється і дозволяє нормально керувати машиною лише на порівняно менших швидкостях, ніж на інших шинах. Висновок по шині Barum Polaris 5 можна сформулювати так: ця шина хороша для теплих зим, коли на дорогах немає льоду і снігу, але коли з’являються ці ознаки зими, їздити потрібно набагато обережніше, а швидкісний режим знижувати на відсотків 30-50%.

Висновок експертів – «на розсуд»

 

  1. Kleber Krisalp HP3

Шина Kleber Krisalp HP3 за аналогією з моделлю Barum є шиною для м’яких європейських зим. У порівнянні зі скандинавськими шинами вона має низькі зчіпні властивості на льоду. Наприклад, гальмівний шлях на льоду на 50% більше, ніж у кращої шини цього тесту. За розгінної динаміці і керованості ця шина на льоду і на снігу також в аутсайдерах. А ось гальмує на снігу вона добре і всі свої достоїнства проявляє на мокрому і сухому асфальті. Тут вона забезпечує хорошу керованість і короткий гальмівний шлях. Зважаючи на такі особливостей також рекомендуємо автовласникам, які куплять ці шини, обов’язково міняти стиль водіння в разі появи на дорозі льоду і снігу.

Висновок експертів – «на розсуд»

 

  1. Matador MP-92 Sibir Snow

Шина Matador MP-92 Sibir Snow також любить мокрий і сухий асфальт і починає дуже ковзати на льоду і снігу. Вона відмінно гальмує і забезпечує хорошу керованість на мокрому асфальті. Майже також вона себе веде і на сухому асфальті, де машина, взута в MP-92, нормально гальмує і відмінно управляється. Найбільшою мірою ця шина не любить лід. Розігнати машину на цьому покритті дуже складно, гальмівний шлях великий, а добре реагує на кермо машина тільки при істотному зниженні швидкості. Тому потрібно чітко розуміти, коли ця шина може вести себе добре, а коли вона не зможе утримати авто.

 Висновок експертів – «варто задуматися»

 

  1. Nexen WinGuard Ice Plus WH43

Шина Nexen WinGuard Ice Plus WH43 відноситься до шин скандинавського типу (як по малюнку протектора, так і по твердості гумової суміші), тому повинна була показати хороші результати на льоду і снігу, але цього не сталося. На льоду хоча вона і забезпечила відмінну керованість, але розгінна динаміка і гальмівні властивості для шини цього класу повинні бути краще. Можливо зіграла роль особливість дуже щільного протектора, ламелі якого не встигли «розкритися» в ході тесту.

На мокрому асфальті різкі маневри можуть супроводжуватися як зносом, так і заметами. Гальмівні властивості як на мокрому, так і на сухому асфальті не на висоті. І як підсумок таких показників – всього дві зірки безпеки і стільки ж зірок в рейтингу «ціна-якість», так як ціна на цю шину не маленька.

Висновок експертів – «варто задуматися»

 

  1. Haida HD617

Китайська шина Haida HD617 хоча і має малюнок протектора ближчий до скандинавського, але зроблений він з не надто м’якою гумової суміші. Його твердість на рівні 60 одиниць по Шору, тобто як у шин для м’яких зим, що, очевидно, і внесло внесок в не дуже хороші властивості на льоду. На цьому покритті дана шина хоча і краще деяких аутсайдерів, проте замети і зноси виникають дуже рано, тому від такої їзди швидше втомлюєшся і завжди потрібно бути готовим до раптових зносити і заметів.

На мокрому асфальті ця шина непогано гальмує, але при різких маневрах виникають помітні замети. На сухому покритті після різких маневрах на високих швидкостях стабілізувати машину вдається лише після кількох «хитань» вліво-вправо. І як підсумок – в заліку цієї шини всього дві зірки «безпеки», а за найнижчу ціну – три зірки в рейтингу «ціна-якість».

Висновок експертів – «варто задуматися»

 

  1. Marshal I Zen KW31

Південнокорейська шина Marshal I Zen KW31 має скандинавський малюнок протектора, який показав досить незбалансований характеристики. На льоду шина забезпечує хорошу розгінну динаміку і гальмівні властивості, але з керованістю є проблеми. Так для здійснення маневру або входу в поворот потрібно максимально знижувати швидкість інакше машина просто випливе назовні повороту. Аналогічно шина поводиться і на снігу.

На мокрому асфальті дуже великий гальмівний шлях і також мають місце зноси коліс передньої осі і можливі замети при різких маневрах. На сухому асфальті шина показала більш кращі властивості, але тим не менше вони на середньому рівні. В результаті шина виявилася в аутсайдерах, отримала дві зірки безпеки і дві зірки в рейтингу «ціна-якість».

Висновок експертів – «варто задуматися»





Додати свій коментар










Pin It on Pinterest